"Τιμωρείται" με πρόστιμο το AliExpress από την κορεατική κυβέρνηση για την παροχή προσωπικών πληροφοριών κορεατών πελατών σε προμηθευτές στο εξωτερικό χωρίς τη λήψη κατάλληλων μέτρων προστασίας.

Ο πέλεκυς της προστασίας δεδομένων

To ποσό του πρόστιμου ανήλθε σε ₩1,9 δισ. ($1,37 εκατ.) για το AliExpress, από την Επιτροπή Προστασίας Προσωπικών Πληροφοριών που ενέκρινε την απόφαση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ολομέλειάς της. Αυτή είναι η πρώτη φορά που επιβάλλεται πρόστιμο για παράτυπη μεταφορά εγχώριων προσωπικών πληροφοριών στο εξωτερικό.

To AliExpress διαπιστώθηκε ότι παρείχε τα προσωπικά δεδομένα των Κορεατών πελατών στους καταχωρημένους πωλητές της για την αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων. Πάνω από 180.000 υπερπόντιοι πωλητές, κυρίως Κινέζοι, διαπιστώθηκε ότι έλαβαν προσωπικά στοιχεία Κορεατών πελατών κατά τη διαδικασία αυτή, ανέφερε η έρευνα της Επιτροπής. Το πρόβλημα σε όλο αυτό ήταν ότι το κινεζικό marketplace δεν παρείχε την απαιτούμενη ενημέρωση στους χρήστες σχετικά με τις χώρες, τα ονόματα και τους αριθμούς επικοινωνίας αυτών που έλαβαν τα προσωπικά τους στοιχεία, ούτε συμπεριέλαβε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δεδομένων στους όρους των πωλήσεών της.

3-D Secure: Προστατεύει εμπόρους και αγοραστές από απάτες
Το 3-D Secure κάνει τις πληρωμές καλύτερες για εμπόρους, ασφαλέστερες για τους αγοραστές και χειρότερες για... τους απατεώνες!

Επιπλέον, οι ηλεκτρονικές σελίδες της ήταν οργανωμένες με τρόπο που δυσκόλευε τους χρήστες να ακυρώσουν τη συνδρομή τους, ενώ η σελίδα για τη διαγραφή των λογαριασμών τους ήταν γραμμένη στα αγγλικά, καθιστώντας την λιγότερο προσβάσιμη στους χρήστες.

Ο νόμος περί προστασίας προσωπικών δεδομένων απαιτεί τη συγκατάθεση των χρηστών για τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο εξωτερικό και επιβάλλει να περιλαμβάνονται στους όρους και τις προϋποθέσεις πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες διευθέτησης των καταγγελιών των καταναλωτών.

Ως αποτέλεσμα, η Επιτροπή εξέδωσε διορθωτική εντολή προς την AliExpress να εφαρμόσει μέτρα για την αποτροπή της κατάχρησης προσωπικών πληροφοριών κατά τη διαδικασία μεταφοράς και να απλοποιήσει τη διαδικασία διαγραφής από τη συνδρομή τους.

ΕΕ: Πιέσεις σε Temu και Shein για άμεση διευκρίνιση
Ύστερα από αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Temu και η Shein λαμβάνουν περιθώριο μερικών ημερών για να παράσχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες τους στους Ευρωπαίους πελάτες.

Σε απάντηση στην ποινή, η AliExpress δήλωσε: «Θα συνεχίσουμε να ενσωματώνουμε ενεργά τα σχόλια της Επιτροπής για να παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία εγείρει ανησυχίες και έχει δεχθεί πυρά για την ασφάλεια και το απόρρητο δεδομένων της τόσο από τις κορεατικές αρχές όσο και από την ΕΕ για πιθανά παράνομα προϊόντα. Η Επιτροπή όμως δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ καθώς επόμενος στόχος είναι το Temu, για το οποίο επίσης υπάρχουν ανησυχίες για κίνδυνο παραβιάσεων και έχει ήδη δεχθεί μήνυση από πολιτεία των ΗΠΑ για παράνομη συλλογή πληροφοριών.