Μέσα από νέα έρευνα μαθαίνουμε ότι οι Αμερικανοί αγοραστές δίνουν πλέον μεγαλύτερη αξία στις πληροφορίες προϊόντων που προέρχονται από τα branded κανάλια των πωλητών, έναντι τρίτων καναλιών όπως marketplaces ή social media.
Από πού παίρνουν τις πληροφορίες προϊόντων;
Η Intellias με κοινό περισσότερους από 1.000 αγοραστές στις ΗΠΑ ανακάλυψε ότι πάνω από τους μισούς, το 54% χρησιμοποιούν απευθείας τις ιστοσελίδες των λιανοπωλητών ως κύρια πηγή πληροφοριών για τα προϊόντα όταν πραγματοποιούν μια αγορά, σε σύγκριση με μόλις το 16% που βασίζεται σε πληροφορίες προϊόντων που προέρχονται από αγορές 3ου μέρους. Από την άλλη, ένα 34% των καταναλωτών ελέγχει πληροφορίες για το προϊόν μέσα από επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα πριν κάνει online αγορά και ένα 29% βασίζονται στις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στις εφαρμογές των πωλητών.
Παρόλα αυτά ένα 50% εμπιστεύεται και τα social media όπως Instagram, TikTok, Facebook και X με το Facebook να είναι η κυρίαρχη κοινωνική πλατφόρμα που εμπιστεύονται για τις πληροφορίες προϊόντων με 20%, ακολουθούμενο από το TikTok με 13%. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι στη μεμονονωμένη γενιά της Gen Z έχει πολύ υψηλότερη προτίμηση το TikTok με το 35% να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα σε φάσεις αγοράς για την εύρεση προϊόντων. Εν τω μεταξύ, το user generated content, όπως οι αξιολογήσεις και οι κριτικές πελατών, αποτελεί μια πηγή πληροφοριών για τα προϊόντα για ένα 25% των αγοραστών.

Η κύρια πληροφορία που αναζητούν οι αγοραστές είναι η τιμή με ένα περαιτέρω 28% να επιθυμεί πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την ηθική και βιώσιμη προέλευση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με ένα προϊόν πριν από τη λήψη της αγοραστικής τους απόφασης.

Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση για πιο προσιτές πληροφορίες βιωσιμότητας γύρω από τις αγορές, ανοίγει το δρόμο προς τα Digital Product Passports (DPP), που θα είναι QR ή γραμμωτός κώδικας πάνω σε ένα προϊόν και θα παρέχει πληροφορίες στους καταναλωτές γύρω από το προϊόν, όπως η σύνθεσή του, οι διαδικασίες κατασκευής και οι επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και το αποτύπωμα άνθρακα, οι εκπομπές και η ανακυκλωσιμότητα που έχει.
Ο Alexander Goncharuk, αντιπρόεδρος του παγκόσμιου τμήματος λιανικής της Intellias, δήλωσε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι οι καταναλωτές ήδη εμπιστεύονται περισσότερο και επηρεάζονται περισσότερο από τις πληροφορίες προϊόντων που παρέχονται απευθείας μέσω των ιδιόκτητων καναλιών των λιανοπωλητών. Τα DPP προσφέρουν ένα ακόμη αξιόπιστο κανάλι για τους αγοραστές ώστε να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα του κύκλου ζωής του προϊόντος απευθείας από τη μάρκα - και τι θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο από το να παραδίδονται μέσα από το ίδιο το προϊόν. Καθώς οι λιανοπωλητές αναπτύσσουν τα DPP, θα είναι σε θέση να προσφέρουν μεγαλύτερη διαφάνεια και αυθεντικότητα στις αγοραστικές διαδρομές των αγοραστών, σε μια εποχή που οι καταναλωτές έχουν όλο και μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση και ηθικά κίνητρα στις αγοραστικές τους συνήθειες".