Μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο ή το πιο δημοφιλές social media και η κύρια χρήση του είναι ως μέρος για συλλογή ιδεών και έμπνευσης για ένα έργο ή μια αγορά. Ο λόγος φυσικά για το Pinterest. Μέσα από την συμπεριφορά των χρηστών, η πλατφόρμα είναι σε θέση να προβλέψει επερχόμενες τάσεις, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες για eCommerce επιχειρήσεις.

Ένα 80% των Pinners δηλώνουν ότι έχουν αγοράσει κάτι που βρήκαν μέσω της social media πλατφόρμας καθιστώντας έτσι ένα ισχυρό κανάλι πωλήσεων. Έτσι, στο παρόν άρθρο θα δούμε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μετατρέψετε τη δημοφιλή πλατφόρμα σε ένα σύμμαχο πωλήσεων.

Γιατί συμφέρει το Pinterest;

Αρχικά, ας δούμε γιατί το κανάλι είναι ιδανικό για να σας υποστηρίξει με τις πωλήσεις σας:

Είναι ένα κανάλι ανακάλυψης προϊόντων

Ο χρήστες κατα κύριο λόγο αναζητούν στην πλατφόρμα συστάσεις. Τα brand που με σωστή στόχευση εμφανίζουν τα προϊόντα τους πρώτα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να προσελκύσουν δυνητικούς αγοραστές.

Έχει σε μεγάλο ποσοστό ένα καθορισμένο κοινό

Εάν το βασικό κοινό του online store σας είναι οι νεότερες γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ή η Gen Z που η παρουσία της αυξάνεται στην πλατφόρμα με 42%, τότε η πλατφόρμα αυτή είναι ιδανικη για εσάς.

Πως θα προσελκύσεις την Generation Z στο eshop σου;
Generation Z: η ανερχόμενη αγοραστική δύναμη! Εσύ έχεις αναλογιστεί πως θα καταφέρεις να την τραβήξεις στο eshop σου;

Προσφέρει διαφημίσεις επί πληρωμή

Υπάρχει η δυνατότητα για paid ads κάνοντας έτσι τις προσπάθειες στρατηγική σας πιο στοχευμένες. Τα brand που διαφημίζονται στο Pinterest κερδίζουν διπλάσια απόδοση από τη διαφημιστική δαπάνη σε σύγκριση με άλλες social media πλατφόρμες.

Πρόσβαση σε ισχυρές πληροφορίες για το κοινό

Μέσα από τα Analytics που προσφέρει η πλατφόρμα μπορείτε να βλέπετε συγκεκριμένες πληροφορίες για το κοινό, το περιεχόμενο που αποδίδει, ποιοι ενδιαφέρονται για εσάς και τι άλλο ενδιαφέροντα έχουν αυτοί οι επισκέπτες ενώ θα βρείτε και αναλυτικές δημογραφικές πληροφορίες για το κοινό σας.

Δίνει μοναδικές δυνατότητες αγορών

Τα brand που έχουν επαγγελματικό λογαριασμό μπορούν να ανεβάζουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας το Catalog. Οι έμποροι που το κάνουν αυτό κερδίζουν πέντε φορές περισσότερα impressions. Ένα άλλο χαρακτηριστικό η χρήση επαυξημένης πραγματικότητας με το Try On, που επιτρέπει στους αγοραστές να «δοκιμάζουν» προϊόντα εικονικά.

Οθόνη υπολογιστή που είναι ανοιχτή σε σελίδα του Pinterest

Ενσωματώνεται με τα υπόλοιπα κανάλια

Συνδέστε το κατάστημά σας Shopify με το Pinterest και δημιουργήστε pins, συγχρονίστε καταλόγους προϊόντων και δεδομένα απογραφής, εκτελέστε διαφημίσεις και παρακολουθείστε τις επιδόσεις.

Μένετε στην κορυφή των αναδυόμενων τάσεων

Κάθε χρόνο, η πλατφόρμα προβλέπει τις επερχόμενες τάσεις στην πλατφόρμα και σε έρευνα που έγινε στο τέλος του 2023 αποκαλύφθηκε ότι το 80% των προβλέψεών του ήταν ακριβείς και μεταφράστηκαν σε πραγματικές τάσεις.

Βέλτιστες πρακτικές για πωλήσεις στο Pinterest

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο την πλατφόρμα και να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας.

#1 Ενσωματώστε το branding σας

Βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας είναι σε συνέπεια με το brand σας. Φροντίστε το βιογραφικό σας, το όνομα χρήστη, η επωνυμία της επιχείρησής σας και το avatar σας να ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές του branding σας.

Αυτά τα βήματα νομιμοποιούν την επιχείρησή σας και σας βοηθούν να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των χρηστών που αναζητούν να αγοράσουν ένα προϊόν.

Πώς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη στο eCommerce
Μάθε τη σημαντικότητα που έχει η εμπιστοσύνη στο eCommerce και πώς να την κερδίσεις για να αυξήσεις τα conversion στο eshop σου!

Σημαντικό είναι επίσης να κάνετε verify στο profile σας ότι πρόκειται για επαληθευμένος πωλητής και αυτό προϋποθέται να διαθέτετε business profile στην πλατφόρμα. Τα πλεονεκτήματα του προγράμματος περιλαμβάνουν ένα σήμα επαλήθευσης στο προφίλ σας, ετικέτες εμπορικών αξιών και πρόσβαση σε πρόσθετες λειτουργίες αγορών, όπως πληροφορίες για την τιμολόγηση και τη διαθεσιμότητα σε κάθε pin προϊόντος.

#2 Επενδύστε σε υψηλής ποιότητας οπτικό υλικό και περιεχόμενο

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Pinterest είναι μια "οπτική μηχανή αναζήτησης". Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να έχετε υψηλής ποιότητας οπτικά στοιχεία για τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών, των βίντεο και των γραφικών. Οι δημιουργικές και ξεχωριστές εικόνες θα τραβήξουν την προσοχή τους.

Η πλατφόρμα κάνει τις εξής συστάσεις:

👉 Οι κάθετες εικόνες λειτουργούν καλύτερα σε αναλογία διαστάσεων 2:3, ιδανικά σε μέγεθος 1000 x 1500 pixel
👉 Συμπεριλάβετε το λογότυπό σας ή άλλα σήματα του brand σας
👉 Προσθέστε μια λεζάντα, ένα link και ένα CTA σε κάθε pin

Ακόμη και εάν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας δεν είναι οπτικής φύσης, πολύ χρήστες δημιουργούν moodboards και aesthetics, οπότε είναι σημαντικό το περιεχόμενό σας να εμπνέει και όχι να είναι υπερβολικά πωλητικό.

#3 Χρησιμοποιήστε τα Pinterest Catalogues

Οι κατάλογοι είναι η κύρια δυνατότητα αγορών της πλατφόρμας. Σας επιτρέπουν να εισάγετε τα προϊόντα του καταστήματός σας σε pins μαζί με την τιμολόγηση, τη διαθεσιμότητα και έναν άμεσο link για αγορά. Τα product pins έχουν επίσης προτεραιότητα στην κορυφή των αναζητήσεων.

H λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη σε επιχειρηματικούς λογαριασμούς που πληρούν τις απαιτήσεις όπως να περιλαμβάνουν την ύπαρξη συμβατής πολιτικής αποστολής και πολιτικής επιστροφών, καθώς και τη διαθεσιμότητα στοιχείων επικοινωνίας. Πρέπει επίσης να έχετε μια υπάρχει μια πηγή δεδομένων για τα προϊόντα σας π.χ. ένα eshop.

#4 Οργανώστε το περιεχόμενο σε πίνακες

Τα Pinterest boards λειτουργούν ως "φάκελοι" με συλλογές από pins. Οργανώστε τους πίνακές σας ώστε οι χρήστες να μπορούν εύκολα να περιηγηθούν και να ασχοληθούν με το περιεχόμενο που έχετε αναρτήσει. Τα boards ενισχύουν επίσης τις προσπάθειες στο SEO βελτιώνοντας την ορατότητά σας στην αναζήτηση.

Επιπλέον, όταν η παρουσίαση του περιεχομένου έχει και μια εκπαιδευτική χροιά μπορεί να υποστηρίξει τους δυνητικούς πελάτες με τις αγορές τους και να αναδείξει το brand σας ως αυθεντία στον κλάδο σας.

#5 Χρησιμοποιήστε τα rich pins

Τα rich pins συγχρονίζονται αυτόματα με τα δεδομένα του eshop σας και εμφανίζουν αυτά τα δεδομένα στους χρήστες. Υπάρχουν τρεις τύποι rich pins:

Article pins: Αυτές οι καρφίτσες περιλαμβάνουν τον τίτλο, την περιγραφή και τον συγγραφέα του άρθρου ή του blog.
Product pins: Οι καρφίτσες αυτές περιλαμβάνουν τιμές, διαθεσιμότητα και πληροφορίες για το προϊόν.
Recipe pins: Οι καρφίτσες συνταγών περιλαμβάνουν τον τίτλο, το μέγεθος της μερίδας, το χρόνο μαγειρέματος, τις αξιολογήσεις, τις προτιμήσεις διατροφής και τον κατάλογο των συστατικών.

τετράδιο που γράφει Pinterest και λάτε πάνω σε τραπέζι

#6 Εξερευνήστε διάφορα είδη pins

Τα collection pins είναι ομάδες από pins προϊόντων όπως εάν ένας χρήστης κάνει κλικ, μπορεί εύκολα να ψωνίσει παρόμοια προϊόντα από το κατάστημά σας. Επιπλέον, αυτά τα pins μπορούν να μετατραπούν σε διαφημίσεις για προώθηση.

Τα try on product pins είναι ένα είδος που χρησιμοποιούν την τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για να επιτρέπουν στους χρήστες του Pinterest να «δοκιμάζουν» εικονικά τα προϊόντα που βρίσκουν στην πλατφόρμα. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί στους επιχειρηματικούς λογαριασμούς Όμως, προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο σε όλες τις αγορές.

#7 Αξιοποιήστε τις δυνατότητες SEO

Το SEO αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για ενίσχυση της ορατότητας και της επισκεψιμότητας και ένα βασικό συστατικό του είναι η ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία για να αναπτύξετε μια δυνατή στρατηγική SEO και αφότου ορίσετε τα keyword ενσωματώστε τα στα κείμενά σας.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

Κατανοήστε τι είδους περιεχόμενο αναζητούν οι άνθρωποι στο Pinterest εξετάζοντας τα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό θα σας βοηθήσει να επιλέξετε εικόνες.

Στη συνέχεια, βελτιστοποιήστε τα pins σας με:

✨ Εντάξτε τις λέξεις-κλειδιά σε τίτλους και περιγραφές. Ακολουθείστε τις συστάσεις για τον αριθμό χαρακτήρων και λέξεων.
✨ Χρησιμοποιήστε σχετικά hashtags στις περιγραφές.
✨ Βάλτε τα pins σε σχετικούς πίνακες με βελτιστοποιημένους τίτλους και περιγραφές.
✨ Χρησιμοποιήστε τα rich pins.

#8 Δοκιμάστε τα Pinterest Ads

Τα ads είναι διαθέσιμα για επιχειρηματικούς λογαριασμούς και μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο κανάλι marketing. Ανάλογα με τους στόχους και το περιεχόμενό σας, δοκιμάστε διάφορους τύπους ads:

✨ Τα promoted pins είναι παρόμοια με τα απλά και ξεχωρίζουν μέσα από την επικέτα που φέρουν «Promoted by».
✨ Τα Showcase ads είναι διαφημίσεις σε μορφή καρουσέλ όπου κάθε εικόνα παραπέμπει σε διαφορετική σελίδα.
✨ Τα Quiz ads είναι δυναμικές διαφημίσεις που σας επιτρέπουν να κάνετε δημοσκοπήσεις στο κοινό σας μέσα από pins, επιτρέποντας σας να εξατομικεύετε την εμπειρία και να ανακατευθύνετε σε σελίδα ανάλογα με το αποτέλεσμα.
✨ Τα Shopping ads έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση προϊόντων στο κοινό-στόχο σας.
✨ Το Premiere spotlight είναι μια νέα λειτουργία που εμφανίζει βίντεο στην αναζήτηση και στα feed στις mobile συσκευές.

#9 Επικοινωνήστε με το κοινό

Εκτός όμως από το φροντισμένο περιεχόμενο, είναι επίσης σημαντικό να αξιοποιείτε κάθε social media πλατφόρμα για να επικοινωνείτε με το κοινό. Χτίστε μια αμφίδρομη σχέση με το κοινό σας, απαντώντας σε σχόλια, καρφιτσώνοντας user generated content από χρήστες και δημοσιεύοντας με συνέπεια, για να δείξετε ότι είστε ένα brand που ενδιαφέρεται για τους αγοραστές της.

User generated content: Αξιοποιήστε δημιουργίες του κοινού
Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε

Μετατρέψτε τους Pinners σε πιστούς πελάτες

Τα δυο βασικά σημεία για την πλατφόρμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι το Pinterest: 1) είναι μια οπτική πλατφόρμα και 2) λειτουργεί περισσότερο σαν μηχανή αναζήτησης παρά σαν παραδοσιακό social media. Ετοιμάστε ελκυστικό περιεχόμενο και εκμεταλευτείτε τις λειτουργίες αγορών για μετατρέψετε τα pins σε πωλήσεις!