Εσείς πόσα εορταστικά ψώνια κάνατε online; Αν η απάντηση είναι τουλάχιστον τα μισά τότε ανήκετε κι εσείς στα ρεκορ που σημείωσαν οι εορταστικές online αγορές κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Το eCommerce στις δόξες του
Μέσα από έρευνα της Visual Capitalist φαίνεται ότι οι αριθμοί έχουν ξεπεράσει και τα ρεκόρ που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας όπου όλοι αναγκαστικά ψώνιζαν online. Πλέον χάρις την άνοδο του social commerce, οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο στρέφονται στις eCommerce αγορές μέσω social media αλλά και in-stream αγορών, μιας και οι περισσότεροι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα και πραγματοποιούν αγορές, εντός του feed τους.

Για να μιλήσουμε με πιο συγκεκριμένα νούμερα, σύμφωνα με στοιχεία της Saleforce, οι εορταστικές online αγορές σημείωσαν ρεκόρ με $1,2 τρισ. παγκοσμίως και $282 δισ. στις ΗΠΑ κατά την εορταστική περίοδο.
Παρά όμως τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα, υπάρχει και μια "μαύρη τρύπα" καθώς τα υψηλά ποσοστά επιστροφών μπορούν να πλήξουν τα ισχυρά περιθώρια κέρδους, μιας και οι καταναλωτές έχουν ήδη στείλει πίσω εμπορεύματα αξίας $122 δισ., αριθμός που μπορεί μάλιστα εν τέλει να αυξηθεί κι άλλο.
«Οι λιανοπωλητές είχαν μια ισχυρή εορταστική περίοδο, αλλά η αύξηση κατά 28% του ποσοστού των επιστροφών σε σύγκριση με πέρυσι αποτελεί αιτία για κάποια ανησυχία», ανέφερε η Caila Schwartz, διευθύντρια της Salesforce για τις πληροφορίες καταναλωτών, σε ανάρτηση στο blog.
Σε αυτό συμβάλλουν κάποιες από τις νέες καταναλωτικές τάσεις που έχουν αναπτυχθεί όπως είναι τα «try-on hauls», δηλαδή όταν οι άνθρωποι αγοράζουν μαζικά ρούχα και τα καταγράφουν για τα social media καθώς και το bracketing, δηλαδή η αγορά επιπλέον μεγεθών συν και πλήν από το κανονικό μέγεθος του καταναλωτή. Παρά τις υψηλές επιστροφές όμως, η ισχυρή περίοδος εκπτώσεων ενισχύθηκε από την έξαρση του mobile commerce και των social media, μαζί με τις αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες, μιας και μέχρι και για τους Έλληνες το ποσό αναμενόταν να είναι έως και €500.

Κρίνεται σημαντικό λοιπόν οι πωλητές να επενδύσουν σε λύσεις που θα διευκολύνουν και θα προσαρμόζουν τις διαδικασίες επιστροφών και φυσικά ένας τομέας στον οποίον μπορούν να στραφούν είναι τα εργαλεία AI καθώς ένα 75% των αγοραστών στις ΗΠΑ ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει ένα AI agent για την ολοκλήρωση των επιστροφών και των ανταλλαγών στις εορταστικές online αγορές.
«Οι λιανοπωλητές που έχουν αγκαλιάσει το AI και τους agents βλέπουν ήδη τα οφέλη, αλλά αυτά τα εργαλεία θα είναι ακόμη πιο κρίσιμα το νέο έτος, καθώς οι λιανοπωλητές στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των απωλειών εσόδων από επιστροφές και στην επαναπροσέγγιση των αγοραστών», δήλωσε η Schwartz.