Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, από απλό μέσο διασκέδασης βίνεο το YouTube έχει εξελιχθεί σε μια παγκόσμια διαδικτυακή πλατφόρμα και μηχανή οπτικής αναζήτησης. Με πάνω από 2,5 δισ. χρήστες η πλατφόρμα είναι επίσης σε θέση να ανταγωνιστεί άλλες πλατφόρμες με βίντεο περιεχόμενο όπως το TikTok και το Instagram Reels. Επιπλέον, έχει επίσης ανέβει η χρήση του YouTube στο eCommerce καθώς προσφέρει πολλά θετικά και χρήσιμα χαρακτηριστικά.
Στο παρακάτω άρθρο θα δούμε τόσο αυτά τα οφέλη καθώς και βέλτιστες πρακτικές για μεγαλύτερη επιτυχία του eshop σας.
Τι σημαίνει χρησιμοποιώ το YouTube στο eCommerce;
Η ενσωμάτωση του YouTube στο eCommerce είναι η χρήση των βίντεο του YouTube για την εμπορία και την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο. Τέτοιες στρατηγικές πωλήσεων περιλαμβάνουν κριτικές προϊόντων, unboxing βίντεο, πλάνα από τα backstage ή άλλο δημιουργικό περιεχόμενο που σχετίζεται με τις προσφορές ενός eshop.
Το YouTube είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να προσεγγίσετε ένα ευρύ κοινό και να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας με έναν πιο ελκυστικό και διασκεδαστικό τρόπο. H πλατφόρμα σας επιτρέπει να αξιοποιείται την ισχυρή δυνατότητα βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης ώστε να μπορείτε εύκολα να στοχεύσετε πιθανούς πελάτες που αναζητούν λέξεις-κλειδιά σχετικές με τις προσφορές του online καταστήματός σας.
Επιπλέον, τα βίντεο στο YouTube επιτρέπουν στους θεατές να εξοικειωθούν πιο άμεσα με ένα προϊόν προτού λάβουν τεκμηριωμένη απόφαση αγοράς. Έτσι, αυξάνονται και οι πιθανότητες για αγορές.

Γιατί αξίζει να εντάξετε το YouTube στην στρατηγική σας;
Τα video είναι συνήθως πιο αποτελεσματικά από το στατικό περιεχόμενο καθώς μπορεί να συνδυάσει κίνηση, ήχο και κείμενο! Εξ άλλου όπως λέει και ο λαός «μια εικόνα αξίζει περισσότερο από χίλιες λέξεις».
Ορισμένα από τα βασικά οφέλη του YouTube στο eCommerce είναι:
Αυξημένη αναγνωρισιμότητα και προβολή του brand
Τα βίντεο στο YouTube έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα με οικονομικά αποδοτικό τρόπο, μιας και το άνοιγμα ενός λογαριασμού στο YouTube και η μεταφόρτωση βίντεο είναι δωρεάν. Συνδυάζοντας τις βέλτιστες πρακτικές SEO του YouTube, όπως η έρευνα και η μεταγραφή λέξεων-κλειδιών, με μια δημιουργική στρατηγική content marketing, μπορείτε να βελτιώσετε γρήγορα την ορατότητα του eshop σας στην πλατφόρμα και να οικοδομήσετε μακροχρόνιες σχέσεις με τους θεατές.
Καλύτερο engagement πελατών
Τo YouTube στο eCommerce σας επιτρέπει πιο αποτελεσματικό και προσωπικό engagement. Μέσω βίντεο με οδηγίες χρήσης προϊόντων, περιεχομένου lifestyle ή διαφημιστικών, οι πελάτες είναι πιο πιθανό να θυμούνται τo brand σας όταν εκτίθενται σε βίντεο που περιλαμβάνουν τα προϊόντα, όχι απαραίτητα σε άμμεσο ρόλο.
Υψηλότερα ποσοστά μετατροπών
Μπορείτε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπής χρησιμοποιώντας βίντεο στο YouTube για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας. Τα βίντεο θα επιτρέψουν στους δυνητικούς πελάτες να εξοικειωθούν με το προϊόν σας πριν λάβουν μια τεκμηριωμένη απόφαση αγοράς, με αποτέλεσμα υψηλότερα ποσοστά αγοράς και καλύτερες εμπειρίες πελατών.
Πώς θα χρησιμοποιήσετε το YouTube με επιτυχία: 9 Συμβουλές
Τώρα που κατανοείτε τα οφέλη, ας δούμε συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στα μέγιστα την πλατφόρμα.
#1 Κατανοήστε το κοινό σας
Ερευνήστε ποιο είναι το κοινό-στόχο σας. Η συλλογή δημογραφικών δεδομένων, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο εισοδήματος, η τοποθεσία και άλλα, θα σας δώσει πληροφορίες για το είδος του περιεχομένου που μπορεί να τους ενδιαφέρει να καταναλώσουν στο YouTube.
Πέρα από τα δημογραφικά στοιχεία, ένα διαδικτυακό εργαλείο όπως το Find My Audience της Google θα σας βοηθήσει επίσης να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες των δυνητικών πελατών σας για το YouTube στο eCommerce.
#2 Παραμείνετε ενεργοί
Δημιουργήστε περιεχόμενο και δημοσιεύετε τακτικά στο YouTube για να ενθαρρύνετε τους θεατές να παρακολουθούν και να μοιράζονται το περιεχόμενό σας. Δομήστε μια digital στρατηγική για το YouTube και ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ανεβάζετε νέο περιεχόμενο και τηρήστε το.
Ανάλογα τον κλάδο στον οποίο ανήκετε ετοιμάστε βίντεο που παρουσιάζουν τις νέες κυκλοφορίες, προσφορές ή απαντήστε σε συχνές ερωτήσεις για τον κλάδο σας που είναι ιδιαίτερες και δεν θα έστεκαν σε ένα FAQ.
#3 Πείτε μια ιστορία
Χρησιμοποιήστε το YouTube στο eCommerce για να αφηγηθείτε μια ιστορία για το προϊόν ή τo brand σας, ώστε να δημιουργήσετε μια συναισθηματική σύνδεση με τους θεατές.
Ας πούμε ότι το brand σας πουλάει αρώματα. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σειρά βίντεο με πελάτες σας που έχουν συνδέσει το άρωμά σας με κάποια συγκεκριμένη ανάμνηση είτε όμορφη είτε νοσταλγική και τι σημαίνει για εκείνους. Αυτός ο τύπος περιεχομένου θα βοηθήσει τους θεατές να συνδεθούν με το προϊόν σε συναισθηματικό επίπεδο και θα τους ενθαρρύνει να το αγοράσουν.
#4 Δημιουργήστε βίντεο με οδηγίες χρήσης
Τα βίντεο με οδηγίες χρήσης είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τύπους περιεχομένου στο YouTube, καθώς συχνά οι χρήστες αναζητούν τέτοιο περιεχόμενο ως βοήθεια σε εργασίες ή για την αντιμετώπιση προβλημάτων. Τα βίντεο με οδηγίες χρήσης γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό και να αυξήσετε τις πωλήσεις με το YouTube στο eCommerce.
Φανταστείτε ότι έχετε ένα κατάστημα εργαλείων. Μπορείτε να δημιουργήσετε βίντεο με οδηγίες χρήσεις για διάφορους τύπους εργαλείων. Αυτό το περιεχόμενο είναι ωφέλιμο και ελκυστικό, επιτρέποντας στους θεατές να μάθουν κάτι νέο, ενώ παράλληλα εκτίθενται στο brand σας.

#5 Αξιοποιήστε το SEO
To SEO είναι πολύ σημαντικό για τη μακροζωϊα των eCommerce brand και το YouTube μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις προσπάθειές σας. Μέσα από τα βίντεο και τα κείμενά τους μπορείτε να στοχεύσετε σχετικά λέξεις-κλειδιά, να δημιουργήσετε ελκυστικούς τίτλους και περιγραφές για κάθε βίντεο, να χρησιμοποιήσετε σχετικές ετικέτες και να προσθέσετε closed captions όπου μπορείτε.
Για παράδειγμα, ένα eshop κοσμημάτων θα μπορούσε να δημιουργήσει βίντεο που στοχεύουν σε λέξεις-κλειδιά όπως «κοσμήματα για γυναίκες» ή «κοσμήματα μόδας» για να ενισχύσει την ορατότητα και την εμβέλεια των μηχανών αναζήτησης.
#6 Συμπεριλάβετε ένα call to action (CTA)
Βεβαιωθείτε ότι όλα σας τα βίντεο YouTube στο eCommerce έχουν μια σαφή πρόσκληση για δράση, όπως για παράδειγμα να κατευθύνετε τους θεατές στις σελίδες προϊόντων σας. Τα CTA θα σας βοηθήσουν να μετατρέψετε τους θεατές σε πελάτες και να αυξήσετε τον αντίκτυπο των προσπαθειών προώθησης στο YouTube.
Επιπλέον, μπορείτε να προσθέσετε έναν σύνδεσμο στην ενότητα περιγραφής κάθε βίντεο, ώστε οι χρήστες να μπορούν εύκολα να μάθουν περισσότερα για το προϊόν ή το online store σας.
#7 Συνεργαστείτε με influencers
Απευθυνθείτε σε influencers του κλάδου σας που να έχουν ένα ικανοποιητικό κοινό και βάλτε τους να δημιουργήσουν χορηγούμενο περιεχόμενο που θα προβάλλει τα προϊόντα. Αυτά τα βίντεο θα μπορούσαν να έχουν τη μορφή κριτικών, unboxing videos, tutorials, ή προϊοντικών συλλογών που παρουσιάζουν και αναδεικνύουν τις προσφορές του καταστήματός σας στους συνδρομητές τους.
Οι influencers είναι σπουδαίοι πρεσβευτές για ένα brand, μιας και οι χρήστες τείνουν να εμπιστεύονται τη γνώμη τους. Έτσι, με την ένταξη ενός influencer του YouTube στο eCommerce πλάνο σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε την προβολή και την αξιοπιστία της μάρκας σας.
#8 Τρέξτε διαφημίσεις στο YouTube
Τα YouTube ads είναι ένας ακόμη τρόπος για να τραβήξετε την προσοχή των δυνητικών πελατών καθώς η ίδια η πλατφόρμα αναφέρει ότι οι θεατές έχουν δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν κάτι που είδαν στην εφαρμογή και το 70% δηλώνει ότι «τους κάνει να θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα ένα brand».
Για να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες του YouTube στο eCommerce, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό Google Ads. Μόλις δημιουργήσετε μια διαφήμιση στο YouTube, θα εμφανίζεται μέσα ή ανάμεσα σε βίντεο με βάση συγκεκριμένα κριτήρια στόχευσης, όπως η ηλικία, το φύλο ή η τοποθεσία. Μπορείτε επίσης να κάνετε προσφορές σε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα σας για να έχετε περισσότερες προβολές και κλικ από θεατές που ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε.
#9 Μετρήστε την απόδοση του καναλιού και των διαφημίσεων
Όπως και με άλλες πτυχές του marketing, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις αποδόσεις του YouTube στο eCommerce, τόσο του καναλιού όσο και των διαφημίσεων. Metrics που αξίζει να παρακολουθείτε είναι:
- Views: Πόσοι άνθρωποι παρακολούθησαν τα βίντεό σας.
- Audience Retention Rate: Πόσο από το βίντεο σας παρακολούθησαν οι θεατές.
- Likes & Dislikes: Πόσοι θεατές βρήκαν το βίντεο χρήσιμο.
- Comments: Τι λένε οι χρήστες για τα βίντεό σας.
- Subscribers Gained/Lost: Η αύξηση ή μειωση του αριθμού των χρηστών εγγράφονται στο κανάλι σας κάθε μήνα.
- Ad Plays: Πόσες φορές οι θεατές παρακολούθησαν ένα από τα YouTube Ads.
- Click Through Rate: Πόσοι άνθρωποι κάνουν κλικ μέσω των βίντεο ή των διαφημίσεών σας στο site ή στις σελίδες των προϊόντων σας.
Η παρακολούθηση των μετρήσεων του YouTube θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα πώς οι θεατές ασχολούνται με το περιεχόμενό σας, ποια βίντεο αποδίδουν καλά και πού μπορείτε να βελτιωθείτε.
Το YouTube στο eCommerce μπορεί να αποδειχθεί μια απίστευτα ισχυρή πλατφόρμα καθώς θα σας βοηθήσει να αυξήσετε γρήγορα την αναγνωρισιμότητα σας και να βελτιώσετε το engagement και τις μετατροπές.