Πλέον είναι σχεδόν "κανόνας" ότι στα social media δεν θα ακολουθήσουμε μόνο τους φίλους μας αλλά και brands. Ένα σημαντικός ποσοστό των χρηστών ακολουθεί brands αλλά και "άτομα με επιρροή" ή κοινώς γνωστά ως influencers για να μένουν ενήμεροι για προϊόντα και επικαιρότητα. Οι influencers μπορούν να παίξουν τεράστιο ρόλο στην αναγνωρισιμότητα και αγοραστική απόφαση των χρηστών. Η συνεργασία αυτή των brands με τέτοιου είδους περσόνες επιρροής ονομάζεται influencer marketing.

Είναι όμως αυτού του είδους marketing κατάλληλο για τη δική σας επιχείρηση; Παρακάτω συγκεντρώσαμε στατιστικά στοιχεία που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε εάν σας ταιριάζει αυτός ο τύπος συνεργασίας αλλά και να δημιουργήσετε μια πιο ενημερωμένη marketing στρατηγική για το 2024.

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

Τι ακριβώς είναι το Influencer marketing;

Το influencer marketing είναι μια στρατηγική των social media κατά την οποία τα brand επιλέγουν να συνεργαστούν με άτομα που έχουν χτίσει μια μεγάλη και ενεργή παρουσία στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και συνήθως έχουν και μια αρκετά εκτενή βάση followers που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Τέτοια άτομα θα μπορούσαν να είναι bloggers, διαφόρων τύπων influencers ή celebrities.

Σε μια τέτοια συνεργασία, η συναλλαγή γίνεται μέσω δωρεάν προϊόντων, χορηγιών ή συνεργασίας σε κάποιο μεγάλο δημιουργικό έργο και οι influencers σε αντάλλαγμα προχωρούν σε δημόσιο post προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών της μάρκας.

Η αξία του marketing "επιρροής" έγκειται στο γεγονός ότι το 69% των καταναλωτών εμπιστεύονται τις συστάσεις των "διασήμων". Αν μπορείτε να εντοπίσετε και να συνεργαστείτε με τους influencers που ακολουθούν οι πελάτες-στόχοι σας, θα αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας, θα δημιουργήσετε επισκεψιμότητα στο eshop σας και θα δείτε θετικές επιπτώσεις στο τελικό σας αποτέλεσμα.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

Το τοπίο του Influencer marketing

Για αρχή ας δούμε σημαντικά στατιστικά που δείχνουν το πώς έχει εξελιχθεί το τοπίο και πώς έχει μεγαλώσει μια τόσο μεγάλη και σημαντική πτυχή του marketing.

  1. O κλάδος αξίζει $21,1 δισεκατομμύρια και αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται.

Η βιομηχανία του influencer marketing άξιζε μόλις 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, άγγιξε τα 21,1 δισ. το 2023, και εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 22,2 δισ. δολάρια μέχρι το 2025. Είναι λοιπόν ένας κλάδος που συνεχίζει σταδιακά να επεκτείνεται και να αποφέρει κέρδος.

  1. Τα περισσότερα brand που συνεργάζονται με influencer έχουν eshop.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι παραπάνω από τις μισές μάρκες που επιλέγουν το influencer marketing έχουν κάποιο κατάστημα eCommerce. Μέσα από αυτό το στοιχείο, εκτός από την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, κατανοούμε επίσης ότι τα δυο αυτά μοντέλα marketing ταιριάζουν μεταξύ τους καθώς ετεροκαθορίζονται από την ιδιότητα τους να δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ γεωγραφικό μήκος και πλάτος, επιτρέποντας έτσι έναν ανοιχτό δρόμο για συνεργασίες.

Στατιστικά συνεργασίας influencer marketing
  1. Το 36% των brand δηλώνουν ότι το περιεχόμενο από influencer πηγαίνει καλύτερα από το branded.

Συνήθως όταν ένας influencer προμοτάρει κάποιο προϊόν ή κάποια μάρκα, το κοινό τείνει να εμπιστεύεται τις συστάσεις αυτές σε αντίθεση με το πιο μεροληπτικό περιεχόμενο των ίδιων των brand. Έτσι, ένα 36% των εταιρειών marketing υποστηρίζουν ότι η δύναμη του περιεχομένου από άτομα επιρροής είναι μεγαλύτερη από εκείνου που βγαίνει από τα ίδια τα brand.

  1. Οι marketers προτιμούν να δουλεύουν με mid-tier influencers.

Οι influencers χωρίζονται σε διάφορους τύπους, κατά κύριο λόγο με βάση τον όγκο των followers που διαθέτουν. Στη βιομηχανία του marketing φαίνεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με mid-tier influencers, εκείνους δηλαδή που έχουν μια βάση από ακόλουθους από 20.000-100.000 followers καθώς έχουν πολύ καλά engagement rate, καλύτερες τιμές ανά post και υψηλή ζήτηση.

  1. Πολλά brand σκοπεύουν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους.

Τα brand στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην αποτελεσματικότητα του influencer marketing καθώς το 67% των ερωτηθέντων σε έρευνα του IMH σχεδιάζουν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό που θα ανακατευθύνουν στο κομμάτι αυτό τους επόμενους 12 μήνες.

Καταναλωτές και Marketing επιρροής

Στο επόμενο τμήμα θα εξετάσουμε κάποια στοιχεία γύρω από τους ίδιους τους καταναλωτές τα χαρακτηριστικά και τις συνήθειές του.

  1. Η γενιά που επηρεάζεται περισσότερο από τους influencers είναι η Gen Z.

H επιτυχία μιας καμπάνιας πολλές φορές εξαρτάται από το κοινό-στόχο σας και σε αυτόν το κλάδο η γενιά που κρατάει τα ηνία είνα η Generation Z, τα άτομα δηλαδή που σήμερα βρίσκονται μεταξύ 16 και 23 ετών. Είναι η δημογραφική ομάδα που πιθανά θα ανταποκριθεί σε προσπάθειες influencer marketing και ένα 85% των αγοραστών της συγκεκριμένης γενιάς στηρίζον ότι τα social media επηρεάζουν τις αγοραστικές τους επιλογές. Επιπλέον, η Gen Z επισημαίνει ότι οι influencers είναι η κύρια πηγή από την οποία ανακαλύπτουν νέα προϊόντα.

Εάν λοιπόν στοχεύετε σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας, ίσως καμπάνιες επιρροής να μην είναι τόσο επιτυχείς καθώς μόλις ένα 9% των baby boomers ακολουθούν άτομα επιρροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε αντίθεση με ένα 47% της Gen Z.

  1. Είναι πιο πιθανό οι άντρες να ακολουθήσουν influencers στα social media απ' ότι οι γυναίκες.

Μέσα από στοιχεία διαπιστώθηκε ότι είναι περισσότεροι οι άνδρες από ό,τι οι γυναίκες που ακολουθούν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό ανέρχεται σε περίπου 95% για τους άνδρες σε σύγκριση με το 93% των γυναικών.

  1. Το 21% των χρηστών κάτω των 54 ετών και το 35% των καταναλωτών στις ΗΠΑ έχουν αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Μπορεί η Gen Z να κυριαρχεί στο συγκεκριμένο τοπίο όμως, η πραγματικότητα είναι ότι άνθρωποι όλων των ηλικιών αγοράζουν κατόπιν επιρροής. Μελέτες δείχνουν ότι ένας στους πέντε ανθρώπους ηλικίας 18 έως 54 ετών έχει πραγματοποιήσει αγορά αφότου εκτέθηκε σε κάποιο άτομο επιρροής.

Το ίδιο ισχύει και για τις ΗΠΑ καθώς το 35% των καταναλωτών γενικότερα προχώρησε σε κάποια αγορά ύστερα από επιρροή κάποιου virtual influencer, δηλαδή αγόρασαν αφότου επηρεάστηκαν από τεχνητά "άτομα" επιρροής δημιουργημένα μέσα απο AI.

Metrics για το influencer marketing

Και επειδή στο marketing πάντα έχουν σημασία οι αριθμοί σε αυτό το τμήμα θα δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά metric που φαίνεται να υποδεικνύουν την "επιτυχία" στο κλάδο αυτό.

  1. Το engagement rate είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος μέτρησης επιτυχίας.

Το engagement rate φαίνεται ότι είναι ο πρωταθλητής των metric για τη βιομηχανία αυτή της επιρροής καθώς το 32% των marketers το καθιστούν ως το κορυφαίο metric με το social media traffic increase να ακολουθεί με 19%. Η τριάδα ολοκληρώνεται με την αύξηξη των brand metric από ένα περαιτέρω 11%.

Ποια είναι τα πιο σημαντικά influencer marketing
  1. Παρατηρείται μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI) από ότι από το SEO.

Από έρευνα του State of Marketing της HubSpot διαπιστώθηκε ότι ένα 7% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι αυτού του είδους marketing έχει την υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) από κάθε άλλη καμπάνια η ενέργεια, κάτι που ξεπερνά πολλά βασικά κομμάτια όπως την προώθηση μέσω social media, το SEO, την άμεση επικοινωνία για εξυπηρέτηση πελατών, ακόμη και το περιεχόμενο.

  1. Ο όγκος των followers επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τo ROI.

Tο Harvard Business Review παρατήρησε ότι ακόμη και εάν ένας influencer είχε λιγότερους από 10.000 followers τα brand έβλεπαν 9,2% καλύτερη απόδοση στην επένδυσή τους κατόπιν μιας τέτοιας συνεργασίας.

Είναι σημαντική η συχνότητα των δημοσιεύσεων καθώς και η ταύτιση του κοινού καθώς "οι influencers που δημοσιεύουν σπάνια δεν θεωρούνται ενημερωμένες πηγές πληροφοριών. Επίσης, δεν έχουν αρκετή παρουσία στις ροές των ακολούθων για να χτίσουν οικειότητα και εμπιστοσύνη".

  1. Δεν είναι μόνο το δωρεάν προϊον που πείθει.

Από τα νούμερα του Statista φαίνεται ότι το 29% των influencers στις ΗΠΑ θα προχωρούσε σε συνεργασία με ένα brand με ανταμοιβή μόνο δωρεάν προϊόντα, εφόσον αγαπούσαν τη μάρκα ενώ ένα 54% θα εργαζόταν για δωρεάν προϊόντα εάν η αξία τους κρίνεται υψηλή. Από την άλλη, ένα 17% δήλωσε ότι δεν θα εργαζόταν για δωρεάν προϊόντα.

  1. Οι επιχειρήσεις κερδίζουν $5,78 για κάθε $1 δολάριο που επενδύουν.

Μια έρευνα έδειξε ότι οι επιχειρήσεις έχουν κέρδος $5,78 για κάθε δολάριο που ξοδεύουν στο influencer marketing. Επομένως τα μαθηματικά λένε ότι εάν ξοδεύετε $2.000 το μήνα σε συνεργασίες με τους σωστούς πάντα influencers, τότε οι πιθανότητες λένε ότι το κέρδος θα είναι περισσότερο από $11.500 σε παραγγελίες.

Συγκρίνετε τα αποτελέσματα που έχετε με άλλους τρόπους και κανάλια που χρησιμοποιείτε για προώθηση και εάν εντοπίσετε σημεία με χαμηλές επιδόσεις επιλέξτε να ανακατευθύνετε αυτό το budget σε άλλους τομείς.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Instagram και Influencer marketing

Εδώ θα δούμε μερικές πληροφορίες και στατιστικά που αφορούν την πλαρφόρμα του Instagram και τη θέση του ως μέσο επιρροής.

  1. Το Instagram θεωρείται το πιο σημαντικό κανάλι.

Και εάν αναρωτιόσασταν ποιο ήταν θα ήταν το κανάλι που αξίζει να συμπεριλάβετε στη στρατιγική σας, η απάντηση είναι το Instagram. Περίπου ένα 79% των marketers θεωρούν την πλατφόρμα αυτή την πιο σημαντική για το marketing επιρροής για την επιχείρησή τους.

Καθώς είναι κατά κύριο λόγο ένα οπτικό social media, επιτρέπει στο προϊόν σας να βρίσκεται στο επίκεντρο ενώ ταυτόχρονα ωθεί το κοινό να μεταφερθεί στο eshop σας για να προχωρήσουν σε κάποια αγορά.

  1. Το μεγαλύτερο ποσοστό στο Instagram είναι lifestyle influencers.

Η μεγαλύτερη κατηγορία με 14,32% είναι οι lifestyle influencers. Κατά σειρά, ακολουθούν της μουσικής (8,5%), της ομορφιάς (7,63%) και της οικογένειας (5,74%).

  1. Οι influencers του Instagram χρεώνουν από $20-7.000 και πάνω ανά post παγκοσμίως.

Σε τιμές που κυμαίνοντα από $20 έως $7.000, το κόστος για μια μόνο ανάρτηση από ένα άτομο με επιρροή αλλάζει και διαμορφώνεται κατά βάση από τον όγκο follower που έχει με τους φθηνότερους να είναι οι nano-influencers (με λιγότερους από 10.000 followers) που χρεώνουν $20-100 και τους πιο ακριβούς να είναι οι macro-influencers (με 500.000-1 εκατ. followers) που χρεώνουν μεταξύ $250-7.000.

  1. Οι 3 μάρκες με τις περισσότρες αναφορές είναι: το Instagram, το Zara και το Shein.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το Instagram έχει τις περισσότερες αναφορές από 85.500 influencers, το Zara από 66.400 influencers και το Shein από 57.200 influencers.

TikTok και Influencer marketing

Φυσικά από τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει το TikTok που έχει αναδειχθεί σε μια μεγάλη δύναμη των social media και έχει εγκαθιδρύσει την επιρροή του.

  1. Το TikTok έχει το υψηλότερο engagement rate για influencer.

Αν και πιο νέα ως social media πλατφόρμα, το TikTok έχει δει μια έκρηξη δημοτικότητας και αυτό είναι εμφανές και ως μέσο επιρροής. Είναι από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες και φαίνεται ότι οι nano- influencers έχουν engagement rate 18%, ένας αριθμός που ξεπερνά κατά πολύ το 5% του Instagram και το 3,5% του YouTube.

Δεν μένουν όμως μόνο στο engagement rate, καθώς περίπου το 78% των χρηστών έχουν προχωρήσει σε αγορά αφού το είδαν σε περιεχόμενο από κάποιον δημιουργό της πλατφόρμας.

Influencer που κάνει broadcast
  1. Shein, Target και Netflix: Οι τρεις μάρκες με τις περισσότερες αναφορές στο TikTok.

Σε ένα σύνολο παγκόσμιων αναφορών μέσα στην πλατφόρμα το Shein κατέχει την πρωτιά στο influencer marketing με αναφορές από 13.400 άτομα επιρροής, δεύτερο έρχεται το Target με αναφορές από 11.200 και την τοπ τριάδα ολοκληρώνει το Netflix με αναφορές από 8.500.

  1. Το μεγαλύτερο ποσοστό των TikTok influencers έχει 1.000 έως 10.000 followers.

Το 67% των λογαριασμών TikTok που έχουν κάποια επιρροή έχει από 1.000 έως 10.000 followers παγκοσμίως. Ακολουθούν οι micro-influencers με 10.000 έως 50.000 followers με 23% και οι mid-tier influencers με 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, που αντιστοιχούν στο 9,04%.

YouTube και Influencer marketing

Ακόμη και το YouTube φαίνεται ότι δεν έχει χάσει τη φόρμα του στο παιχνίδι της επιρροής και θα δούμε παρακάτω μερικά στατιστικά για που το επιβεβαιώνουν.

  1. Λιγότεροι followers, χαμηλότερο engagement rate.

Σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες, οι επηρεαστές του YouTube με λιγότερους οπαδούς τείνουν να έχουν χαμηλότερο engagement rate από εκείνους με περισσότερους οπαδούς. Οι influencers του YouTube με 1.000 έως 5.000 followers έχουν engagement rate 1,9%, σε σύγκριση με 3,4% για τους influencers με περισσότερους από 1.000.000 followers.

  1. Οι τοπ κατηγορίες στο YouTube παγκοσμίως είναι οι άνθρωποι και τα blog, η ψυχαγωγία και η μουσική.

Οι μεγαλύτερες κατηγορίες στο influencer marketing του YouTube επικεντρώνoνται σε: 20,6% σε περιεχόμενο γύρω από ανθρώπους και blog, 16,8% γύρω από τη ψυχαγωγία, 13,7% γύρω από τη μουσική και 12,1% σχετίζονται με βιντεοπαιχνίδια.

  1. Steam, AliExpress και Flipkart: οι 3 μάρκες που αναφέρονται συχνότερα στο YouTube.

Το Steam έχει αναφερθεί παγκοσμίως στο YouTube 76.060 φορές, το AliExpress 53.060 φορές και το Flipkart 49.040 φορές.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Προβλέψεις για το 2024

Τι προβλέπετε όμως για το τοπίο του influencer marketing για την χρονιά που ξεκινάει; Ας κλέισουμε με λίγα νούμερα που θα αφορούν το μέλλον αυτού του κλάδου.

  1. Το 71% των marketers επιθυμεί η τεχνητή νοημοσύνη να τους βοηθήσει να βρουν τους σωστούς influencers.

To AI βρέθηκε στο επίκεντρο το 2023 και αυτή η τροχιά δεν πρόκεται να αλλάξει ούτε το 2024 και περαιτέρω καθώς οι τεχνολογίες του machine learning θα επηρεάσουν και τον κλάδο της επιρροής.

Η Linqia μέσω έρευνας διαπίστωσε ότι το 71,82% των marketers θέλει να αξιοποιήσει το AI ώστε να διευκολύνει την εύρεση σωστών influencers ενώ ένα ποσοστό λίγο πάνω από το 65% θέλουν το AI να τους βοηθήσει με την ανάλυση απόδοσης του influencer marketing. Πλατφόρμες όπως το HypeAuditor και το Affable ήδη προσθέτουν δυνατότητες AI στο λογισμικό τους καθώς η ζήτηση αναμένεται να εκτοξευθεί το 2024.

  1. Το 2024 τα brands αναμένεται να ξοδέψουν $7,14 δισ. στο influencer marketing.

Ο προϋπολογισμός των brand για το συγκεκριμένο είδος προώθησης αναμένεται ότι θα εκτοξευθεί καθώς προβλέπεται ότι οι μάρκες θα δαπανήσουν $7,14 δισ. σε καμπάνιες επιρροής 2024. Αυτό θα είναι αύξηση της τάξης του 15,9% από τα 6,16 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του 2023.

Κι αυτά είναι μόνο η αρχή! Είναι εμφανές ότι το influencer marketing ήρθε για να μείνει. Απομένει τώρα να δούμε πως θα εξελιχθεί το τοπίο του 2024. Στο μεταξύ μπορείτε επίσης να ενημερωθείτε για τα πιο hot social media στατιτικά του 2024 και να ενισχύσετε και τη στρατηγική σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το έτος που ήδη τρέχει.

Social media marketing: 30+ hot stats για eCommerce 2024
Social media marketing: Ποια είναι τα πιο hot στατιστικά και πώς να τα αξιοποιήσετε για τη στρατηγική της επιχείρησής σας.