Από Meta έως Χ: Είσαι έτοιμος για τις social media προβλέψεις του 2025;

Σήμερα αναλαμβάνουμε να αναπτήσουμε το εξής ερώτημα: Ποιες είναι οι social media προβλέψεις και πώς θα διαμορφώσουν το eCommerce τοπίο μέσα στο τρέχον έτος; Σίγουρα στο επίκεντρο του κυκλώνα βρίσκεται το AI αλλά δεν είναι το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο που πρόκειται να δούμε. Από το TikTok μέχρι το X, ας δουμε αναλυτικά για κάθε πλατφόρμα τι φαίνεται να είναι επικρατέστερο.

Social media προβλέψεις για Facebook & Instagram

To Facebook παραμένει η ναυαρχίδα της Meta και εξακολουθεί να έχει έναν τεράστιο αριθμό ενεργών χρηστών. Αυτό της επιτρέπει να εκμεταλλεύεται ανερχόμενες τεχνολογικές τάσεςι με στόχο να διατηρήσει και να αυξήσει το engagement.

Το Instagram από την άλλη έχει γίνει κατά κάποιο τρόπο μια μέση λύση ανάμεσα σε Facebook και TikTok που προσφέρει λίγο από όλα, καθώς πλέον προσφέρει ένα ευρύ φάσμα περιεχομένου με φωτογραφίες, βίντεο, Stories και πλέον των Reels. Ταυτόχρονα όμως δεν είναι επίσης κανένα από αυτά τα πράγματα. Τι έχουν λοιπόν να πουν οι social media προβλέψεις για τις δυναμικές αυτές πλατφόρμες;

Tips που «boostάρουν» τη Facebook Business Page και ενισχύουν το eshop σου
Σημαντικά tips για τη βελτιστοποίηση του Facebook Business Page, που θα συμβάλλουν στην επιτυχία του eshop σου!

Ακόμη περισσότερο AI (γιατί δεν είναι ακόμη αρκετό)

H Meta έχει επενδύσει εκτενώς στην τεχνητή νοημοσύνη, δαπανώντας δισεκατομμύρια σε υποδομές για την υποστήριξη της προώθησης της. Έτσι, για να βοηθήσει τους δημιουργούς με τη δημιουργία περιεχομένου, ανέπτυξε εργαλεία που τους επιτρέπουν να δημιουργήσουν AI εκδοχές του εαυτού τους και προτρέπει και τους χρήστες να δημιουργήσουν τυχαίες AI εικόνες που μπορούν να μοιραστούν με τους φίλους τους.

Αν και ακόμη η Meta δεν έχει αναπτύξει κάποιο ριζοσπατικό AI εργαλείο, οι social media προβλέψεις δείχνουν ότι ο κολοσσός του Zuckeberg βρίσκεται σε μια τέτοια τροχιά, με τον ίδιο να δηλώνει σε συνέντευξη ότι αναμένει όλο και περισσότερο περιεχόμενο του Facebook και του Instagram θα παράγεται με τεχνητή νοημοσύνη, προτρέποντας τους χρήστες να ενσωματώνουν το AI στις αναρτήσεις και τα συνημμένα τους.

Νέες εμπειρίες AR

Τα νέα AR γυαλιά της Meta βρίσκονται... καθοδόν! Μάλιστα, η εταιρεία πρόσφατα παρουσίασε το πραγματικό, φυσικό πρωτότυπο της συσκευής. Δεν θα είναι διαθέσιμα στους καταναλωτές για λίγο καιρό ακόμα, αλλά ακόμα κι έτσι, ανάμεσα στις social media προβλέψεις το 2025, ίσως δούμε τη Meta να επενδύει ενεργά στην προώθηση των AR wearables, με νέα activation και λειτουργίες που θα ενσωματώνονται με τις εφαρμογές της.

O Zuckeberg παρουσιάζει τα AR γυαλιά της εταιρείας

Πώς θα συμβεί αυτό;

Θα αρχίσετε να βλέπετε περισσότερες AR αναρτήσεις με λειτουργίες όπως Try On για προϊόντα και τοποθέτηση επίπλων, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και προσθήκη των Meta Ray Bans, για όσους τα διαθέτουν. Ίσως μάλιστα με τον καιρό προσθέσουν και εικονίδιο στα προφίλ όπως και για άλλες λειτουργίες που θα υποδεικνύει ότι ένας χρήστης αξιοποιεί την εν λόγω λειτουργία, που θα φαντάζει ως ένα είδος prestige.

Μετά το AR, σειρά έχει το VR

Σε παρόμοια κατεύθυνση, το Metaverse εξακολουθεί να αποτελεί μακροπρόθεσμο στόχο για τη Meta, και ως εκ τούτου, αναζητά τρόπους για να δημιουργήσει VR εμπειρίες. Behold the Horizon Worlds, ένα διαδικτυακό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας με ενσωματωμένο σύστημα δημιουργίας παιχνιδιών. Η προσπάθεια αυτή του αμερικανικού κολοσσού έχει τη δυνατότητα να περάσει από social media προβλέψεις σε πρωτόγνωρες εμπειρίες.

Τα εξελισσόμενα ψηφιακά άβαταρ της Meta θα παίξουν επίσης ρόλο σε αυτό.

Η Meta βελτιώνει τα avatars των χαρακτήρων της για να τα κάνει πιο ρεαλιστικά και πιο προσαρμόσιμα, ώστε να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με την πραγματική σας παρουσία. Η τελική ιδέα είναι ότι αυτοί οι χαρακτήρες θα σας αντιπροσωπεύουν σε περισσότερους ψηφιακούς χώρους, συμπεριλαμβανομένου του metaverse, και ως εκ τούτου, μπορείτε να περιμένετε ότι η Meta θα εισάγει περισσότερες εμπειρίες βασισμένες σε avatar και θα προσθέσει προσαρμόσιμα στοιχεία, όπως επώνυμα ρούχα, με σκοπό την ενίσχυση της σύνδεσης με το ψηφιακό alter ego των χρηστών και τη δημιουργία εμπειριών νέας γενιάς.

Περισσότερο βίντεο

Από την άλλη το ολοένα και αυξανόμενο engagement του Facebook, ευθύνεται στην αύξηση του video content που πλέον κατακλύζουν τα feed μας. Ας μην το αρνιόμαστε, όλοι έχουν ενδώσει σε κάποιο βίντεο είτε πρόκειται για ενημερώσεις, clickbait περιεχόμενο ή νοσταλγικά κλιπ. Ως εκ τούτου, μπορείτε να περιμένετε από τις social media προβλέψεις ότι η Meta θα συνεχίσει να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο περιεχόμενο βίντεο, ιδίως στο Facebook, το 2025 για να μπορέσει ταυτόχρονα να ανταγωνιστεί και τον βασιλιά του βίντεο, TikTok.

Γιατί τα eshops θα έπρεπε να χρησιμοποιούν video content
Γιατί eshop δεν στρέφονται εύκολα στο video content και γιατί πρέπει οπωσδήποτε να το κάνουν.

Το Facebook πρόσθεσε πρόσφατα μια νέα καρτέλα βίντεο για το σκοπό αυτό. Φυσικά, αυτό θα απογειωθεί μόλις καταφέρει το κοινό να συμβάλει ακόμη περισσότερο στη δημιουργία και διαμοιρασμό βίντεο. Ίσως στο κοντινό μέλλον δούμε αυτήν την καρτέλα να γίνεται βασική σε κάποια feed.

Το video tab στο Facebook | Πηγή: Social Media Today

AI και στα ads

Μιας και είπαμε ότι το AI δεν είναι ποτέ αρκετό, το βρίσκουμε και στο πρώτο μέτωπο της διαφήμισης, καθώς η Meta συνεχίζει να ωθεί τους διαφημιζόμενους προς τις αυτοματοποιημένες επιλογές Advantage+, οι οποίες, κατά μέσο όρο, αποδίδουν πλέον καλύτερα αποτελέσματα από τα χειροκίνητα στοχευμένα ads.

Εξέλιξη συνεπώς αναμένεται και σε αυτό το μέτωπο, με τις social media προβλέψεις να ενισχύονται από τα δεδομένα απόδοσης εντός της εφαρμογής που θα βοηθούν την καθοδήγηση των χρηστών που είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ, οδηγώντας σε καλύτερα αποτελέσματα.

Ίσως ακόμη δεν φαντάζει άξιο πλήρους εμπιστοσύνης, ιδίως μιας και μιλάμε για κομμάτι που απορροφά προϋπολογισμό, όμως σίγουρα αξίζει μια δοκιμή για να εξετάσετε αν φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και γιατί ίσως έτσι προσεγγίσετε νέα κοινά που δεν είχατε καν σκεφτεί.

Φίλτρα βελτίωσης Gen AI

Η Meta, και πάλι, είναι πολύ πρόθυμη να κάνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία generative AI, με προτροπές για δημιουργία προσαρμοσμένων εικόνων.

Έτσι πιθανά μία από τις social media προβλέψεις για την πλατφόρμα αυτή να είναι φίλτρα ενισχυμένα με τεχνητή νοημοσύνη για τις εικόνες σας, ώστε να μην δημιουργείτε εντελώς νέες εικόνες στη ροή, αλλά να τροποποιείτε τις δικές σας πραγματικές φωτογραφίες και βίντεο κλιπ.

Η Meta εργάζεται ήδη πάνω στο εργαλείο «Movie Gen» που θα μπορεί να μεταβάλλει το βίντεο που έχετε τραβήξει με στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό λοιπόν ίσως επεκταθεί και σε εργαλεία εικόνων, που θα παρέχουν προσαρμοσμένες τροποποιήσεις στο πραγματικό σας social media περιεχόμενο.

Τα Threads θα χαλαρώσουν τους πολιτικούς περιορισμούς

Το Threads δεν έχει φτάσει στο σημείο που να έχει δικό του ξεχωριστό τμήμα, οπότε προς το παρόν ακολουθεί το Instagram. Εδώ λοιπόν οι social media προβλέψεις θέλουν την Meta να χαλαρώνει τους περιορισμούς της στο «πολιτικό» περιεχόμενο. Δεν είναι κρυφό άλλωστε ότι η εταιρεία θέλει να αποκρυνθεί από την επικαιρότητα και την πολιτική, ιδίως καθώς πολλοί χρήστες έχουν επικρίνει την πληθώρα πολιτικών αναρτήσεων που έχουν καταλάβει τα feed του Facebook.

Στο Threads όμως, που τα feed επικεντρώνονται σε πραγματικό χρόνο σε επίκαιρες συζητήσεις, μια τέτοια στρατηγική θα λειτουργούσε πιθανά ενάντια στην ανάπτυξη της. Ήδη πολλοί χρήστες του Threads εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την πλατφόρμα όλο αυτό το διάστημα των εκλογών στις ΗΠΑ, καθώς πάσχιζαν να παρακολουθήσουν τις τελευταίες εξελίξεις, και αυτό φαινομενικά ανέδειξε το ελάττωμα αυτής της προσέγγισης.

Αν λοιπόν θέλει να ανταγωνιστεί το X και να συνεχίσει να αναπτύσσεται, οι social media προβλέψεις λένε ότι αυτό είναι ένα μέτωπο που πρέπει να λάβει υπόψιν για να παρέχει καλύτερες εμπειρίες.

Threads VS X (πρώην Twitter)

Social media προβλέψεις για Snapchat

Το Snapchat εξακολουθεί να κατέχει μια "περίεργη" θέση ανάμεσα στους χρήστες, παραμένοντας δημοφιλές στα νεότερα κοινά αλλά όχι ιδιαίτερα ανάμεσα στα πιο ενήλικα. Η πλατφόρμα προσπαθεί να διευρύνει την απήχησή της, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τις διαφημιστικές της ευκαιρίες, και παραμένει προσηλωμένη στην κατασκευή των δικών της γυαλιών AR, παρά τον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Ας δούμε παρακάτω ποιες είναι οι social media προβλέψεις που θα επηρεάσουν το άμεσο μέλλον της.

Εκ νέου ανάπτυξη επιπλέων AR τεχνολογιών

Το Snapchat ήδη εργάζεται πάνω σε ανταγωνιστικά AR wearable, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα με τα προϊόντα της Meta και της Apple. Συνεπώς αν κάποιο από τα δυο καταστεί πιο βιώσιμο, φθηνότερο ή καλύτερο ίσως αναγκαστεί να εγκαταλείψει το μέτωπο αυτό λόγω των κλιμακώμενων προκλήσεων.

Ακόμη όμως κι αν δεν τα "καταφέρει" με τα γυαλιά, η Snap Inc. θα συνεχίζει να εξερευνεί το μέτωπο των AR τεχνολογιών. Μπορεί ακόμη και να προβεί σε συνεργασία με την Meta, οδηγώντας σε ένα ακόμη πιο ελκυστικό αποτέλεσμα. Αυτό μοιάζει με μια πιο σταθερή προσέγγιση ανάμεσα στις social media προβλέψεις για το επόμενο στάδιο από το να κατασκευάσει η Snap τη δική της συσκευή AR.

Περισσότερες λειτουργίες έρχονται μέσω του Snapchat+

Το Snapchat+, η συνδρομητική προσφορά επί πληρωμή, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία για την εταιρεία, με 12 εκατομμύρια χρήστες να έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα. Συγκρίνετέ το με το συνδρομητικό πακέτο «X Premium» της X, το οποίο υπάρχει για το ίδιο χρονικό διάστημα και έχει περίπου 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές που πληρώνουν, και μπορείτε να δείτε πώς η Snap ήταν πολύ πιο επιτυχημένη στη μετατροπή των πιο αφοσιωμένων χρηστών της σε πελάτες που πληρώνουν in-stream.

Η συνδρομή επικεντρώνεται στη χρησιμότητα και στην παροχή χαρακτηριστικών που οι χρήστες του παρόντος social media θα βρουν πραγματικά πολύτιμα. Ως εκ τούτου, μια ακόμη από τις social media προβλέψεις θα είναι η εταιρεία να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στο Snapchat+ το 2025, με όλο και περισσότερες από τις νεότερες λειτουργίες του να προωθούνται πρώτα στους συνδρομητές που πληρώνουν, προτού έρθουν σε μετέπειτα στάδιο στους δωρεάν χρήστες. Η εμφάνιση αυτών των πρόσθετων στοιχείων στη ροή θα μπορούσε να ενθαρρύνει περισσότερους ενεργούς χρήστες της Snap να εγγραφούν στο πρόγραμμα για να έχουν πρόσβαση σε αυτά.

Αν υπάρχει κάτι στο οποίο το Snap είναι καλό, αυτό είναι η κατανόηση της βάσης των χρηστών του και μπορείτε να περιμένετε ότι η πλατφόρμα θα συνεχίσει να παρουσιάζει νέα στοιχεία του Snapchat+ που θα έχουν απήχηση σε αυτό το μέτωπο.

Περισσότερες δυνατότητες real life σύνδεσης

Μια άλλη πτυχή που το Snap εργάζεται για να βελτιώσει είναι η ικανότητά του να συνδέει τους χρήστες του στην πραγματική ζωή, με περισσότερες ενδείξεις στο Snap Map. Εκεί είναι που κερδίζει η Snap, ιδίως στους νεότερους χρήστες και ίσως δούμε ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά να αναπτύσσονται.

Με αυτό ως βασικό εργαλείο, η πλατφόρμα μπορεί να το προωθήσει εξηγώντας πώς συμβάλλει σε real life σύνδεση, σε αντίθεση με τα τεχνητά avatar που προωθούν άλλες πλατφόρμες social. Κάποιες από τις social media προβλέψεις είναι να δούμε προτροπές χάρτη για το ποιος είναι τριγύρω ανά πάσα στιγμή ή ευκαιρίες διαφήμισης, όπως προωθητικές ενέργειες ταινιών, με λειτουργίες ομαδικών κρατήσεων. Το Snap θα μπορούσε επίσης να επιδιώξει να επεκτείνει αυτή την ώθηση στους διοργανωτές εκδηλώσεων, προκειμένου να οδηγήσει σε μεγαλύτερο engagement στην εφαρμογή.

Νέα λειτουργία για το Snap Map | Πηγή: Social Media Today

Αυτή θα μπορούσε να είναι μια μεγάλη ευκαιρία για το Snap, και ενώ έχει χτίσει σιγά-σιγά προς αυτή την κατεύθυνση εδώ και αρκετό καιρό, αναμένουμε να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στη σύνδεση online-offline.

Snap Ads που ίσως προκαλέσουν αντιδράσεις

Τον Σεπτέμβριο, το Snap ανακοίνωσε ότι σύντομα θα λανσάρει τα «Sponsored Snaps», τα οποία μοιάζουν λίγο πολύ με τα χορηγούμενα InMails του LinkedIn σε μορφή Snap. Καθώς η πλατφόρμα φημίζεται για τον εφήμερο χαρακτήρα των μηνυμάτων και αναρτήσεών της τέτοιες ενέργειες που θα διαταράσσουν την ροή ίσως ξενίσουν τους χρήστες.

Και η αντίδραση αυτή δεν είναι απλά μια από τις social media προβλέψεις καθώς η Meta το ανακάλυψε αυτό με τον δύσκολο τρόπο, αρκετές φορές, καθώς προσπάθησε να εισάγει διαφημίσεις τόσο στο Messenger όσο και στο WhatsApp.

Η βασική πρόκληση που θέτει αυτό για τη Snap είναι ότι με τη βάση χρηστών της να παραμένει στάσιμη στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τις αγορές με τα μεγαλύτερα έσοδα, χρειάζεται περισσότερες διαφημίσεις για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Εάν αυτό δεν λειτουργήσει, αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ανησυχία για τις μελλοντικές δυνατότητες ανάπτυξής της.

Social media προβλέψεις για LinkedIn

Το social media των "επαγγελματιών" αναπτύσσεται, σε μεγάλο βαθμό απομονωμένο από τα άλλα social media. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το LinkedIn εστιάζει κυρίως στην επαγγελματική επικοινωνία, όμως εν μέρει ακολουθεί ίδιες τάσεις με τις άλλες πλατφόρμες. Οι social media προβλέψεις λοιπόν θέλουν την πλατφόρμα να χαράζει λίγο πιο ξεκάθαρα τη δική της πορεία και να εστιάζει στο δικό της μοναδικό content.

Αξιοποίησε τη δύναμη του LinkedIn στο eCommerce
Ακόμη και στο LinkedIn κρύβεται μια δυναμική που μπορείς να αξιοποιήσεις στο eCommerce! Μάθε ποια είναι αυτή.

Λίγο πιο χαλαρά με τα εργαλεία AI

Η μητρική εταιρεία της πλατφόρμας, η Microsoft, έχει ενθουσιαστεί με το AI και έχει πέσει με τα μούτρα στην αξιοποίησή του. Ως εκ τούτου και το LinkedIn έχει επίσης ενδιαφερθεί να προσθέσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των προτροπών δημιουργίας δημοσιεύσεων, προτάσεων επιστολών για αιτήσεις εργασίας, προτάσεων βελτίωσης προφίλ και πολλά άλλα.

Όμως, πρόκειται για ένα "σημείο" όπου οι χρήστες πρέπει να παραμένουν αυθεντικοί και να προσθέτουν τις πραγματικές δεξιότητες και ικανότητές τους. Έτσι, μία από τις social media προβλέψεις είναι ότι ίσως δούμε κάποια στοιχεία να καταργούνται.

Θα εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές επιλογές βοηθών AI και οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν εξωτερικά εργαλεία για τον ίδιο σκοπό. Αλλά ίσως το LinkedIn επιδιώξει να μειώσει τις προτροπές του εντός της ροής για τη χρήση GenAI, ενώ μπορεί επίσης να επιδιώξει να εκλογικεύσει τα εργαλεία AI σε βοηθητικά στοιχεία και όχι να αντικαταστήσει την ανθρώπινη εισαγωγή.

Αλλά ίσως πιο εντατικά με AI-driven επαγγελματικές διαδρομές

Σε αυτό το μέτωπο, το LinkedIn διαθέτει μια απαράμιλλη βάση δεδομένων επαγγελματικών πληροφοριών, με την οποία θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ένα Gen AI σύστημα. Μέσα από την ανάπτυξη ενός τέτοιου εργαλείου θα μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να βρίσκουν καλύτερα αποτελέσματα για την καριέρα τους με βάση τις αναφερόμενες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές εμπειρίες τους, μαζί με χειροκίνητες απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις.

Αυτό γίνεται ήδη από την μεριά των υπεύθυνων για προσλήψεις και ίσως μια από τις social media προβλέψεις είναι ότι τώρα θα βοηθήσει με τον ίδιο τρόπο και τους χρήστες. Αυτό θα είναι ένας διαφορετικός τρόπος αξιοποίσησης του AI και στην πορεία θα μπορεί να αναδείξει τα είδη διαδρομών καριέρας και πώς οδήγησαν σε μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση.

Με ποιους τρόπους βοηθάει την online shopping εμπειρία το AI;
Η χρήση AI στο eCommerce πλέον παίζει καίριο ρόλο σε κάθε στάδιο από το ταξίδι αγοραστών και εδώ μπορείς να δεις πως υποστηρίζει και βελτιώνει την online shopping εμπειρία.

Στροφή προς τα live events

Πλέον το video marketing έχει γίνει απαραίτητο στοιχείο στις στρατηγικές επιτυχίας και ίσως ο τρόπος για να "αναζωογονηθεί" το πιο στατικό content του LinkedIn είναι να στραφεί στην ενσωμάτωση περισσότερων live event που θα εστιάζουν σε επαγγελματικά σεμινάρια, συμβουλές και συζητήσεις.

Ως μέρος από τη συγκεκριμένη στις social media προβλέψεις, η πλατφόρμα ίσως επιδιώξει να συνεργαστεί με εταιρείες ή brands για να μεταδώσει τις συνεδρίες τους στην εφαρμογή και να προσελκύσει περισσότερους επαγγελματίες στην πλατφόρμα προκειμένου να ενημερωθούν άμεσα για τα τελευταία νέα και τις ενημερώσεις του κλάδου.

Social media προβλέψεις για TikTok

Το TikTok θα παραμείνει μία από τις μεγαλύτερες social media εφαρμογές παγκοσμίως και σίγουρα θα συνεχίσει να παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής, καθώς ακόμη έχει πολλά να δώσει ακόμη και στο μέτωπο του eCommerce.

O στόχος είναι το Shopping

Το TikTok προσπαθεί πάρα πολύ να προωθεί τις λειτουργίες αγορών μέσα στην πλατφόρμα. Η κινεζική έκδοση του, το Douyin, έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία με αγορές σε live streams και αυτό να προσπαθεί να αναπαράγει και στις δυτικές αγορές, παρά το γεγονός ότι οι δυτικοί χρήστες δείχνουν περιορισμένο ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, ακόμη και έτσι, μία από τις μεγαλύτερες social media προβλέψεις για το TikTok παραμένει το να κάνει το in-app shopping πραγματικότητα.

Με την Gen Z να αγκαλιάζει περισσότερο την εφαρμογή, αλλά και το TikTok Shop να ανθίζει στις περιοχές όπου είναι διαθέσιμο και καθώς η θυγατρική της Byte Dance έχει ήδη ανακοινώσει πλάνα για επέκτασή του σε Λατινική Αμερική και Ευρώπη, υπάρχει ακόμη ένα τεράστιο μέτωπο για εξέλιξη που φυσικά θα αποφέρει ακόμη περισσότερα έσοδα.

TikTok Shop: Θα γίνει κυρίαρχος του online shopping;
Μια νέα υπολογίσιμη δύναμη ξεπροβάλλει και είναι γνωστή: το TikTok Shop φαίνεται ότι έχει κερδίσει έδαφος και γίνεται κυρίαρχος στο online shopping.

Say hello to Mini Programms

Στο Douyin, οι προγραμματιστές τρίτων μπορούν να ενσωματώσουν «Mini programs», τα οποία είναι ουσιαστικά μικρότερες, πιο ελαφριές εκδόσεις των δικών τους εφαρμογών στο ευρύτερο οικοσύστημα του Douyin. Έτσι, η αγορά εντός εφαρμογής επεκτείνεται καθώς εισάγονται λειτουργίες όπως παραγγελία φαγητού, μετακίνηση, αγορά εισιτηρίων κ.λπ., όλα μέσα στην ίδια social media εφαρμογή. Ένα μεγάλο εύρος των καθημερινών συναλλαγών λοιπόν ολοκληρώνεται μέσα από μια ενιαία πλατφόρμα και δεν αποκλείεται να είναι και αυτή μια από τις social media προβλέψεις για το TikTok.

Αναμένουμε λοιπόν ότι σε κάποιο στάδιο θα εφαρμόσει μια παρόμοια πρωτοβουλία, διευκολύνοντας μίνι εφαρμογές in-app, προκειμένου να ενθαρρύνει περισσότερο τη συναλλακτική συμπεριφορά μέσα στη ροή. Το να κάνουμε περισσότερους ανθρώπους να ψωνίζουν μέσα από την εφαρμογή είναι τόσο μια αλλαγή συνήθειας όσο αφορά την ευκολία, και αν το TikTok μπορεί να διευκολύνει περισσότερες από τις καθημερινές σας δραστηριότητες αγοράς. Αυτό θα μπορούσε επίσης να προσελκύσει πολλούς επιχειρηματικούς εταίρους, με δέλεαρ την τεράστια εμβέλεια του TikTok.

Αναζήτηση in-video

Ένα άλλο στοιχείο του Douyin που δεν έχει περάσει ακόμα στο TikTok, είναι η αναζήτηση σε βίντεο, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν ένα τμήμα ενός κλιπ και να το χρησιμοποιούν ως βάση για το ερώτημα αναζήτησης. Έτσι, είναι λίγο πολύ το ίδιο με το Google Image Search, ή τα εργαλεία αναζήτησης του Pinterest, στα οποία μπορείτε να επισημάνετε ένα στοιχείο μιας εικόνας, και στη συνέχεια να λάβετε περαιτέρω αποτελέσματα με βάση το συγκεκριμένο αντικείμενο.

H δυνατότητα in-video search στο Douyin | Πηγή: Social Media Today

Το TikTok ίσως διστάζει να φέρει αυτό το χαρακτηριστικό στη δύση λόγω αναυσηχίες γύρω από την παρακολούθηση και τα προσωπικά δεδομένα, όμως η ιδιαίτερη αυτή λειτουργία αξίζει να περιληφθεί στις social media προβλέψεις, καθώς θα πρόσθετε αξία στην αναζήτηση και θα ενθάρρυνε περαιτέρω τις in-app αγορές. Έχουν ήδη γίνει πειραματισμοί γύρω από τέτοια λειτουργία αλλά ακόμη δεν έχει κυκλφορήσει σε ευρύτερο πλαίσιο.

Social media προβλέψεις για Pinterest

Το Pinterest χαράζει επίσης το δικό του δρόμο περισσότερο ως μηχανή αναζήτησης, παρά ως social media. H ίδια πλατφόρμα μάλιστα έχει τονίσει ότι εστιάζει κυρίως στην προβολή προϊόντων από ότι στο engagement των χρηστών. Ποιες είναι λοιπόν οι επιδιώξεις του για το άμεσον μέλλον;

Ακόμη πιο ενισχυμένα try-on εργαλεία

Πρόσφατα το Pinterest πρόσθεσε νέα φίλτρα «Body Types» υποστηριζόμενα από AI, τα οποία παρέχουν περισσότερες εικόνες και παραδείγματα που ευθυγραμμίζονται με διαφορετικούς τύπους σώματος, προκειμένου να βελτιωθεί η διαδικασία των online αγορών.

Το στοιχείο AI έγκειται στην αντιστοίχιση εικόνων και στην ανακάλυψη σχετικών αντιστοιχιών σε όλες τις εικόνες που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα. Μια από τις social media προβλέψεις λοιπόν είναι ότι ίσως δούμε το εργαλείο να εμπλουτίζεται με AR ενώ συνεχίζει να βελτιώνει τα αποτελέσματα που προσφέρει.

To φίλτρo «Body Types» του Pinterest | Πηγή: Hypebae

Ήδη διαθέτει ήδη επιλογές Try On για προϊόντα μακιγιάζ, μαζί με επιλεγμένα έπιπλα που μπορείτε να τοποθετήσετε εικονικά στο χώρο σας, ενώ διαθέτει επίσης φίλτρα αναζήτησης τόνου δέρματος και επιλογές ανακάλυψης τύπου μαλλιών για να βελτιώσετε τις αναζητήσεις σας εντός της εφαρμογής. Έτσι, αναμένουμε να δούμε περισσότερα τέτοιου είδους εργαλεία, τα οποία τροφοδοτούνται από AI, για να βελτιώσει την αναζήτηση, ενώ παράλληλα θα λειτουργεί ως πλεονέκτημα για τα brand που επιθυμούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στην εφαρμογή.

Ευκολότερη εισαγωγή καταλόγων

Για να πετύχουν όμως αυτά η πλατφόρμα χρειάζεται περισσότερους πωλητές και προϊόντα και συνεπώς μια ακόμη από τις social media προβλέψεις περιστρέφεται γύρω από τις προσπάθειές της να διευκολύνει τη διαδικασία εισόδου των καταλόγων και να διευκολύνει την απευθείας εισαγωγή των πληροφοριών στην εφαρμογή, απλά επικολλώντας τη διεύθυνση URL του website τους.

Η Google μπορεί ήδη να συλλέγει πληροφορίες για τα προϊόντα με αυτόν τον τρόπο, αντλώντας πληροφορίες για τα προϊόντα από τις υπάρχουσες καταχωρίσεις στο site των πωλητών. Εάν το Pinterest μπορεί να παρέχει παρόμοια, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο βήμα για την ευκολότερη οικοδόμηση μιας παρουσίας στο Pin, γεγονός που θα μπορούσε να δει περισσότερες επιχειρήσεις να καταχωρούν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα.

Αναμένετε ότι το Pinterest θα παρέχει επίσης περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα trending προϊόντα που σχετίζονται με το eshop σας, μαζί με ΑΙ επεξηγήσεις για βασικές εκτιμήσεις των καταναλωτών σε συγκεκριμένες αγορές προϊόντων.

Social media προβλέψεις για X

Γνωστή για χρόνια ως Twitter, πλέον η πλατφόρμα που εξαγοράστηκε από τον Elon Musk και συνεπώς έχουν επέλθει αλλαγές, αν και ο εγγενής τρόπος με τον οποίον χρησιμοποιούν οι χρήστες την πλατφόρμα δεν έχει αλλάξει. Αναμένεται να δούμε αρκετές να έρχονται καθώς αν το X δεν βρει τρόπους για να έχει έσοδα ίσως να μην μείνει "ζωντανό" για πολύ ακόμη.

Τι θα λέγατε για πληρωμές;

Ένα θεμελιώδες στοιχείο του οράματος του Elon για τα «πάντα» είναι οι πληρωμές, και η διευκόλυνση των peer-to-peer συναλλαγών. Αν και είχαν ξεκινήσει προσπάθειες να γίνει αυτό το 2024 δεν κατάφερε να εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις και έτσι, μια από τις social media προβλέψεις είναι ότι αυτό θα παραμείνει ένας στόχος και για φέτος.

To κύριο όμως πρόβλημα εδώ είναι αν θα δείξουν πράγματι ενδιαφέρον οι χρήστες. Ήδη η Meta προσπάθησε επίσης να το δοκιμάσει με το Messenger αλλά δεν είχε τεράστια απήχηση και επιτυχία.

Εννοείται θα στραφεί προς το βίντεο

Για να παραμείνει ανταγωνιστική η πλατφόρμα εξακολουθεί να προσπαθεί να θέσει το βίντεο σε προτεραιότητα, ιδίως το πρωτότυπο περιεχόμενο, κυρίως μέσα από ανακοινώσεις για συμφωνίες.

Το X έχει προσθέσει νέες επιλογές αναπαραγωγής, όπως μια ενημερωμένη εφαρμογή CTV, καθώς και βελτιωμένη αναπαραγωγή εικόνας σε εικόνα και μεταφορτώσεις υψηλότερης ανάλυσης για χρήστες επί πληρωμή. Έτσι, κάνει περισσότερα για να υποστηρίξει την ευρύτερη προώθηση βίντεο, ακόμη και χωρίς ένα σωρό νέο πρωτότυπο περιεχόμενο. Μια ακόμη λοιπόν από τις social media προβλέψεις είναι να δούμε το X να δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο βίντεο το 2025, μέσω μιας ειδικής καρτέλας βίντεο, η οποία θα αναδεικνύει σχετικά trending βίντεο κλιπ.

Ήδη πειραματίζεται με αυτό και θα μπορούσε εύκολα να αντικαταστήσει τις καρτέλες «Community» ή «Grok» με μια ειδική ροή βίντεο ή να προσθέσει μια νέα στην εφαρμογή.

Και πάλι ενισχυμένη αναζήτηση με AI

Και φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει και από εδώ μια νήξη στο AI. Όπως κάθε τεχνολογική εταιρεία, έτσι και το X επιδιώκει να ενσωματώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης, αν και τα τρέχοντα επίπεδα χρήσης του chatbot Grok AI δεν μπορεί να είναι υψηλά, δεδομένου ότι είναι διαθέσιμο μόνο στους χρήστες X Premium.

Οι social media προβλέψεις θέλουν λοιπόν την πλατφόρμα να βελτιώνει τα εργαλεία αναζήτησης με AI, συμπεριλαμβανομένων βελτιωμένης καθοδήγησης, καθώς και την ικανότητα να θέτει ερωτήματα συνομιλίας. Θα μπορούσε επίσης να επιδιώξει να παρέχει περισσότερα analytics, πιθανότατα για του επί πληρωμή , τα οποία θα δώσουν μια ακόμη δίοδο για εξερεύνηση των δεδομένων και των τάσεων.

Πραγματικά, περιμένω ότι η X θα κάνει την Grok την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για όλους τους χρήστες. Η Χ χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους να χρησιμοποιούν το Grok για να αναδείξει τις δυνατότητές του, και θα ήταν λογικό για τη Χ να το παρέχει σε όλους τους χρήστες σε κάποιο στάδιο.

Έτσι, το X θα επιδιώξει περισσότερες επενδύσεις στα AI oprojects της, τα οποία όμως θα πρέπει να αποδείξουν στο κοινό πόσο καλά είναι για να αξίζουν την επένσυση. Δημιουργία εικόνων, ανάλυση post, συμβουλές σύνσθεσης post, όλα αυτά βρίσκονται ήδη σε δοκιμή στην εφαρμογή, και όλα αυτάπεριλαμβάνονται επίσης στις social media προβλέψεις που θα μπορούσαν να έρθουν σε όλους τους χρήστες σε κάποιο στάδιο μέσα στο 2025.

Κάπου εδώ λοιπόν ολοκληρώνονται οι social media προβλέψεις για το 2025 και όλα δείχνουν ότι θα δούμε ένα κράμα από τα υπάρχοντα trends αλλά και ανάγκες που προκύπτουν σε κάθε μέσο. Αξιοποιήστε τα για να δημιουργήσετε το δικό σας μοναδικό και ακαταμάχητο περιεχόμενο