Στόχος καταγγελιών το Temu από ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ

Ενώ όλα έδειχναν ανοδικά για την κινεζική εφαρμογή Temu, που κατέχει το 17% στην αγορά των ΗΠΑ, τώρα δέχεται πυρά από την Ευρωπαϊκή Ένωση για πιθανή παραβίαση των κανονισμών διαδικτυακού περιεχομένου, μας λέει το Reuters.

Οι καταναλωτές αναλαμβάνουν δράση

Πολλαπλές ομάδες Ευρωπαίων καταναλωτών κατηγόρησαν την Πέμπτη την κινεζική εφαρμογή αγορών ότι χρησιμοποιεί «τεχνικές χειραγώγησης» για να αναγκάσει τους χρήστες να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα και ότι παραβιάζει και άλλους τεχνολογικούς νόμους της ΕΕ. Η πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC δήλωσε ότι έχει καταθέσει παράπονο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ 17 μέλη της σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν επίσης υποβάλει καταγγελίες στις αρμόδιες εθνικές τους αρχές.

Το Temu, με 75 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ από τον Μάρτιο, συχνά δεν παρείχε στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες γύρω από τους πωλητές στην πλατφόρμα της και κατά πόσον τα προϊόντα τους πληρούσαν τις απαιτήσεις της ΕΕ για την ασφάλεια των προϊόντων, δήλωσε η BEUC, κάτι που θεωρούν ότι διαστρεβλώνει την ικανότητα των καταναλωτών να λαμβάνουν «ελεύθερες και ενημερωμένες αποφάσεις» κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, παραβιάζοντας έτσι το νόμο της ΕΕ για το διαδικτυακό περιεχόμενο, γνωστός ως Digital Services Act (DSA).

Σύμφωνα με τον DSA, όλες οι ψηφιακές πλατφόρμες υποχρεούνται να αφαιρούν άμεσα το παράνομο περιεχόμενο, να είναι διαφανείς σχετικά με τον τρόπο που επεξεργάζονται τα δεδομένα των χρηστών και να διασφαλίζουν την ασφάλεια των αγοραστών στο διαδίκτυο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πλατφόρμα της PDD Holdings αντιμετωπίζει κατηγορίες και αμφιβολίες καθώς ανησυχίες έχουν εκφράσει μεταξύ άλλων και στην Ασία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Temu: «Οι εμπορικές πρακτικές μας είναι δίκαιες»
Η εταιρεία Temu δέχεται «αλλεπάλληλα πυρά» και κριτικές, σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές της

Η Temu, η οποία εισήλθε στην αγορά της ΕΕ μόλις πριν από ένα χρόνο και άρχισε πρόσφατα να υποδέχεται Ευρωπαίους πωλητές, δήλωσε ότι προσαρμόζει ενεργά τις υπηρεσίες της ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις τοπικές πρακτικές και προτιμήσεις και ότι δεσμεύεται για πλήρη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς των αγορών όπου δραστηριοποιείται. «Όσον αφορά την καταγγελία της BEUC, την λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη και θα τη μελετήσουμε διεξοδικά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε το διάλογο με τους αρμόδιους φορείς για τη βελτίωση των υπηρεσιών της Temu προς τους καταναλωτές", αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Αυτή δεν είναι η πρώτη πλατφόρμα που προσθέτει η ΕΕ στην λίστα της υπό τον DSA νόμο, όπου μεταξύ 23 πλατφορμών συνολικά έχουν συμπεριληφθεί τα Shein, AliExpress, Amazon, Facebook, Instagram και YouTube.