Το Temu δεν ταυτίζεται με την κριτική που του ασκείται από γερμανικές οργανώσεις καταναλωτών που κατηγορούν ότι η πλατφόρμα είναι γεμάτη κινεζικές ευκαιρίες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία (μέσω eCommerce News), η «επισκίαση» που επιχειρείται στην εταιρεία είναι άδικη και βασίζεται σε ανακρίβειες. 

Την περασμένη εβδομάδα, το Temu έλαβε μια επίπληξη από την Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv). Η ομπρέλα των γερμανικών οργανώσεων καταναλωτών εντόπισε αρκετές παραβιάσεις. Η εταιρεία, για παράδειγμα, φέρεται να μην καθιστά αρκετά σαφές στους καταναλωτές σε τι βασίζονται οι υψηλές εκπτώσεις στην πλατφόρμα. Κατηγορείται επίσης ότι χρησιμοποιεί μοτίβα και τεχνικές χειραγώγησης που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να εμπλακούν σε συμπεριφορά που δεν είναι προς το συμφέρον τους.

Το Temu είναι ένα online κατάστημα κινεζικής ιδιοκτησίας που ξεκίνησε στις ΗΠΑ το 2022 και ήρθε στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι. Βρίσκεται στο απόγειο της δόξας του καθώς έχει αυξηθεί η δημοτικότητα, οι μετοχές και οι πωλήσεις του κατακόρυφα. Από είδη οικιακής χρήσης, μέχρι ρούχα και είδη ομορφιάς, είναι πλέον ο τοπ προορισμός για εύρεση ελκυστικών προσφορών. Οι πιο πιστοί πελάτες της πλατφόρμας, δεν είναι άλλοι από τους Baby Boomers (άτομα γεννημένα μεταξύ 1946-1964) και Gen X (άτομα γεννημένα μεταξύ 1965-1981).

Πιστοί στο Temu Boomers και Gen X, 3η στο βάθρο η Gen Z
Το Temu έρχεται για την ανατροπή καθώς σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα, το τοπ αγοραστικό κοινό της δεν είναι αυτό που θα περίμενε κανείς!

Τιμές αναφοράς

Το vzbv ήθελε το Temu να δεσμευτεί να απέχει από τις εικαζόμενες αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, τηρεί τους ισχύοντες κανόνες.

«Αξιολογούμε προσεκτικά όλες τις πληροφορίες τιμών που παρέχονται από τους πωλητές μας για να διασφαλίσουμε την ακρίβεια και τη διαφάνεια για τους πελάτες μας», είπε ένας εκπρόσωπος στον γερμανικό τεχνολογικό τίτλο Heise σχετικά με τις τιμές αναφοράς.

Dark patterns

Οι νομικοί και οι ειδικοί σε θέματα καταναλωτών ανησυχούν για μια προσφορά μετρητών από τον online λιανοπωλητή που προωθήθηκε μέσα στον Μάρτιο. Σε αυτήν την προσφορά, οι συμμετέχοντες μπορούσαν να λάβουν έως και 50£, με την προϋπόθεση να δώσουν μόνιμα πολλές προσωπικές πληροφορίες.

Το Cash Giveaway του Temu προκαλεί παγκόσμια ανησυχία
Το Cash Giveaway του Temu προκάλεσε παγκόσμια ανησυχία καθώς προσφέρει μετρητά στους χρήστες έναντι προσωπικών δεδομένων.

Σύμφωνα με τον Temu, δεν υπάρχει επίσης χρήση Dark patterns, τα οποία απαγορεύονται βάσει του Ευρωπαϊκού Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες . Δηλώσεις όπως «απομένουν μόνο 13 προϊόντα» και «29 άτομα έχουν αυτό το προϊόν στο καλάθι αγορών τους τώρα», σύμφωνα με την πλατφόρμα, βασίζονται στην αλήθεια. «Σκοπός τους είναι να βοηθήσουν τους καταναλωτές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, όχι να χειραγωγούν ή να καταναγκάζουν».

«Δεν θέλουμε να είμαστε χειριστικοί ή καταναγκαστικοί».
temu buy now policy

Με βάση τις πληροφορίες που παρέχονται, οι αγοραστές μπορούν να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, σύμφωνα με την εταιρεία, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένη ικανοποίηση των πελατών και λιγότερες επιστροφές. Αρνείται περαιτέρω ισχυρισμούς σχετικά με την αυθεντικότητα των κριτικών προϊόντων.

«Ποτέ δεν αφαιρούμε ή καταστέλλουμε αρνητικές κριτικές», αναφέρει η εταιρεία.

Οι τρέχουσες και λεπτομερείς κριτικές έχουν προτεραιότητα στην πλατφόρμα.

Κριτική από τη Γερμανία

Η εταιρεία αντιμετώπισε κριτική από τη Γερμανία νωρίτερα αυτό το έτος. Τον Φεβρουάριο, η Handelsverband Deutschland (HDE) κάλεσε τους πολιτικούς να είναι πιο αυστηροί απέναντι στις φθηνές αγορές  από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του Temu. Η ομάδα συμφερόντων συνηγορεί υπέρ της ενίσχυσης των τελωνείων και προτείνει μια digital πλατφόρμα όπου θα πρέπει να καταχωρείται κάθε αποστολή.

Temu στην Ευρώπη

Με την υποστήριξη του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα PDD Holdings, η εταιρεία εισήλθε στην Ευρώπη πριν από ένα χρόνο.

Η Temu υποδέχεται τους Ευρωπαίους πωλητές
Η Temu, ο eCommerce «γίγαντας», σχεδιάζει να ανοίξει τις πόρτες της σε Ευρωπαίους πωλητές μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία της στην Ευρώπη.

Σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ήταν η εφαρμογή αγορών με τις περισσότερες λήψεις πέρυσι. Η εταιρεία, που φέρεται να αντιπροσωπεύει έσοδα άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023, άνοιξε πρόσφατα την πλατφόρμα της σε πωλητές με απόθεμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.  

Το Temu θα προσθέσει πωλητές που θα παραδίδουν από την Ευρώπη οποιαδήποτε στιγμή σύντομα. Εν τω μεταξύ, η πλατφόρμα εργάζεται για την επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου παράδοσης.