Τα Gen Z trends που πρέπει να γνωρίζεις για επιτυχημένο eCommerce marketing

Δεν είναι κρυφό ότι η Gen Z αναδιαμορφώνει το καταναλωτικό τοπίο με τις ιδιαίτερες συμπεριφορές και αξίες της. Πλέον η αγοραστική δύναμη της γενιάς αυτής έχει αγγίξει τα $860 δισ. και προβλέπεται ότι μέχρι το 2023 θα φτάσει τα $12 τρισ. παγκοσμίως. Συνεπώς η κατανόηση των προτιμήσεων της γενιάς αυτής είναι ζωτικής σημασίας καθώς πρόκεται για την πιο συνδεδεμένη γενιά έως σήμερα λόγω της εξοικείωσής τους με την τεχνολογία από νεαρή ηλικία. Η γνώση των συνηθειών τους λοιπόν σας επιτρέπει να εντοπίζετε τα Gen Z trends ώστε να παραμένετε ανταγωνιστικοί και να ανταποκρίνεστε στις προσδοκίες τους.

Στο άρθρο αυτό, θα δούμε λοιπόν μερικές από τις πιο δημοφιλείς τάσεις της Gen Z που πρόκειται να επικρατήσουν το 2025.

#1 Mobile-First περιεχόμενο

Το 75% των Gen Zers επιλέγουν τις mobile συσκευές ως τo προτιμώμενο τεχνολογικό μέσο. Γι' αυτούς, οι mobile συσκευές προσφέρουν τα πάντα, από τις πιο πρόσφατες εμπειρίες αγορών μέχρι την κοινωνική δικτύωση, τα παιχνίδια και την ενημέρωση για τα παγκόσμια γεγονότα. Πλέον χάρις των omnichannel εμπειριών τα brand έχουν σπάσει τον κώδικα για την παροχή καθηλωτικών εμπειριών που αιχμαλωτίζουν αυτό το τεχνολογικά εξελιγμένο κοινό.

Για να αξιοποιήσετε αυτή την αγοραστική δύναμη από τα Gen Z trends, κάντε το digital περιεχόμενο σας ακαταμάχητα φιλικό προς τα κινητά. Ενσωματώστε και συνδέστε τα social media και το eshop σας για μια ακόμη πιο απρόσκοπτη και διαδραστική εμπειρία. Δεν πρόκειται απλώς για αισθητική γοητεία, πρόκειται για τη δημιουργία μιας εμπειρίας που αντικατοπτρίζει τον δυναμικό και πολύπλευρο τρόπο ζωής της Gen Z.

Είναι οι ψηφιακοί ιθαγενείς που μεγάλωσαν σε έναν κόσμο όπου τα όρια μεταξύ διαδικτυακού και μη διαδικτυακού περιβάλλοντος θολώνουν, καθιστώντας τους μια γενιά καταναλωτών με σημαντική αγοραστική δύναμη και επιρροή. Από τις ανησυχίες τους για την ψυχική τους υγεία έως την κοινωνική τους ευαισθητοποίηση, οι αξίες τους διαπερνούν την συμπεριφορά τους. Έτσι, οι mobile συσκευές είναι εργαλεία για κάτι περισσότερο από απλή κατανάλωση, είναι πλατφόρμες αυτοέκφρασης, μάθησης και προώθησης της κοινωνικής αλλαγής.

Έτσι, αν θέλετε να υιοθετήσετε τα Gen Z trends τότε θα πρέπει να συναντήσετε αυτήν την πιο ηθικά διαφορετική, κοινωνικά συνειδητοποιημένη και ψηφιακά ενημερωμένη γενιά εκεί που βρίσκεται: στα mobile.

#2 Social Shopping

Η κουλτούρα των influencers επηρεάζει βαθιά τις αγοραστικές συνήθειες της Gen Z, με σχεδόν τα 3/4 της δημογραφικής ομάδας να τους ακολουθούν στις social media πλατφόρμες. Η σημαντική πλειοψηφία των καταναλωτών της γενιάς αυτής ανακαλύπτει συχνά νέα προϊόντα μέσω αυτών των πλατφορμών, τοποθετώντας τους influencers μπροστά από τους παραδοσιακούς celebrities σε ότι αφορά τον αντίκτυπο και την εμπιστοσύνη.

Οι γνώσεις των influencers γύρω από τα προϊόντα που προωθούν και η σχετικότητά τους διαμορφώνουν ένα από τα πιο δυνατά Gen Z trends, με το 50% αυτής της ηλικιακής ομάδας να αναφέρει τις συστάσεις των influencers ως κρίσιμο παράγοντα στις αγοραστικές τους επιλογές. Αυτή η γενιά εκτιμά την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια τους, θεωρώντας τους συχνά ομότιμους και όχι απόμακρες φιγούρες.

Influencer marketing: Οι τύποι - Πώς να επιλέξεις
Ποιοι είναι οι τύποι των influencers, του influencer marketing και πώς να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στο eshop σου.

Ο τρόπος με τον οποίο η Gen Z ψωνίζει είναι αντανάκλαση των βασικών αξιών και των συνηθειών τους στην κατανάλωση μέσων ενημέρωσης. Προτιμούν να αγοράζουν από brands που όχι μόνο κατανοούν τον ψηφιακό τρόπο ζωής τους, αλλά και ευθυγραμμίζονται με την κοινωνική τους ευαισθητοποίηση και τα ηθικά τους πρότυπα. Πρόκειται για μια γενιά που ενδιαφέρεται βαθιά για θέματα όπως η ψυχική υγεία, η κοινωνική δικαιοσύνη και η κλιματική αλλαγή, και αυτό αντανακλάται στις αγοραστικές της αποφάσεις.

Για να καταφέρετε να τους προσελκύσετε, εμβαθύνετε στα social media για να κατανοήσετε τα ενδιαφέροντά τους και πώς θα ευθυγραμμίστείτε με τις αξίες τους μέσα από έξυπνες συνεργασίες με influencers. Αυτό θα σας βοηθήσει να δομήσετε μια πιστή πελατειακή βάση με τους αγοραστές της generation Z. Με λίγα λόγια, το social shopping δεν είναι απλώς ένα από τα Gen Z trends, αλλά μια θεμελιώδης πτυχή της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Πρόκειται για την αξιοποίηση των πλατφορμών στις οποίες περνούν τον περισσότερο χρόνο τους και του engagement με τρόπο ουσιαστικό και γνήσιο.

Πώς θα προσελκύσεις την Generation Z στο eshop σου;
Generation Z: η ανερχόμενη αγοραστική δύναμη! Εσύ έχεις αναλογιστεί πως θα καταφέρεις να την τραβήξεις στο eshop σου;

#3 Με γνώμονα τις αξίες

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα 3/4 των Gen Zers περιμένουν από τα brand να παίρνουν ενεργά θέση σε κοινωνικά ζητήματα. H ποικιλομορφη αυτή ομάδα επενδύει βαθιά σε θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, η φυλετική δικαιοσύνη και τα δικαιώματα των LGBTQ+. Το 64% των καταναλωτών αυτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα και το 25% έχει μειώσει ή τερματίσει τη σχέση του με επιχειρήσεις που εφαρμόζουν μη βιώσιμες πρακτικές.

Τα brand επίσης πιο πιθανό να κληθούν από τη Gen Z για να κάνουν τη διαφορά «χρησιμοποιώντας τη φωνή τους για να υποστηρίξουν ή να μιλήσουν» για τα πιο πιεστικά ζητήματα της εποχής μας. Η γενιά αυτή θέλει να δει εκπροσώπηση χωρίς αποκλεισμούς και απτές ενέργειες όχι μόνο λόγια. Έτσι, ένα ακόμη από τα Gen Z trends είναι η αυθεντικότητα και η ενεργή δράση.

Δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ποιότητα των προϊόντων ενός brand αλλά και για την ηθική της στάση και τον κοινωνικό της αντίκτυπο. Για τη συγκεκριμένη γενιά, κάθε αγορά είναι μια δήλωση των αξιών τους. Είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε brand που αντικατοπτρίζουν τις πεποιθήσεις τους και συμβάλλουν θετικά σε κοινωνικούς σκοπούς. Πρόκειται για μια γενιά που νοιάζεται και περιμένει το ίδιο από τις εταιρείες που υποστηρίζει. Είναι η πρώτη γενιά που μεγαλώνει με τόσο εύκολη πρόσβαση στην πληροφόρηση, γεγονός που την καθιστά πιο ενημερωμένη και κοινωνικά ευαισθητοποιημένη από τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Τα brand λοιπόν που επιθυμούν να αγκαλιάσουν τα Gen Z trends και την αγοραστική τους δύναμη θα πρέπει να συνδεθούν με τις αξίες της. Είναι όμως ταυτόχρονα σημαντικό οι αξίες αυτές να ευθυγραμμίζονται και να ταιριάζουν με τη φωνή σας για να αποπνέουν αυθεντικότητα.

#4 Οι social media πλατφόρμες γίνονται μηχανές αναζήτησης

Αναζητούν συνταγές; Στρέφονται στο TikTok. Θέλουν ιδέες styling; Στο Instagram. Πλέον η generation Z έχει ένα νέο τρόπο αναζήτησης καθώς πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram γίνονται τα νέα search engines. Η Gen Z προτιμά την οπτική έναντι της παραδοσιακής μάθησης μέσω κειμένου. Περίπου το 40% των Gen Zers στρέφεται σε αυτούς τους γίγαντες των social media για τα πάντα, από τα τελευταία νέα της ποπ κουλτούρας μέχρι πρακτικούς οδηγούς για το πώς να το κάνετε.

To παρών από τα Gen Z trends θα φέρει αλλαγές στις στρατηγικές marketing καθώς τα brand θα πρέπει να προσαρμοστούν και να διαμορφώνουν το περιεχόμενό τους για τέτοιες πλατφόρμες με τρόπο όχι μόνο οπτικά ελκυστικό, αλλά και χρήσιμο. Σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές, οι εργαζόμενοι και οι υπάλληλοι της γενιάς αυτής μεγαλώνουν σε μια εποχή όπου η άμεση πρόσβαση στην πληροφορία είναι ο κανόνας και περιμένουν από τα brand να συμβαδίζουν με αυτό.

Για τα brand που στοχεύουν να έχουν απήχηση στους νεότερους millennials, στους ενήλικες της Gen Z ή ακόμη και στα παλαιότερα μέλη αυτής της γενιάς, η προσαρμογή σε τέτοιες συνήθειες κατανάλωσης είναι το κλειδί. Το ζητούμενο είναι να τους συναντήσουν εκεί που βρίσκονται και να παρέχουν περιεχόμενο που εμπλουτίζει την καθημερινή τους ζωή.

#5 Το user generated content στο προσκήνιο

Το user generated content δεν είναι απλώς ένα από τα Gen Z trends, αλλά η ουσία της αλληλεπίδρασης τους με τον διαδικτυακό κόσμο. Περίπου το 60% των χρηστών του TikTok είναι Gen Zers, οι οποίοι δεν είναι απλώς παθητικοί scrollers αλλά ενεργητικοί δημιουργοί και διαμοιραστές περιεχομένου και ο λόγος για τον οποίο κλίνουν προς το user generated content είναι γιατί έχει μια αίσθηση αυθεντικού.

Ποια είναι λοιπόν η στρατηγική για τα brand; Παρακινήστε και εμπνεύστε τη γενιά αυτή να δημιουργήσει και να μοιραστεί περιεχόμενο που σχετίζεται με το brand σας. Αυτή η προσέγγιση καλλιεργεί μια αίσθηση κοινότητας που είναι εξαιρετικά πολύτιμη και σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, οι Gen Zers είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν τη σύσταση ενός συνομηλίκου από μια γυαλισμένη διαφημιστική καμπάνια.

Σε έναν κόσμο όπου η εξ αποστάσεως εργασία και οι διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις γίνονται ο κανόνας, το user generated content προσφέρει έναν τρόπο στους νέους, ιδίως σε όσους έχουν επιχειρήσεις ή σκέφτονται να ξεκινήσουν μία, να ασχοληθούν με τα brand σε πιο προσωπικό επίπεδο.

Καθώς αυτή η γενιά θα είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του μέλλοντος, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα Gen Z trends για να την προσελκύσετε. Απευθυνθείτε στο χιούμορ τους, γίνετε δημιουργικοί και αναζητήστε μοναδικές ευκαιρίες για να συνδεθείτε μαζί της μέσα από τις σωστές πλατφόρμες. Πειραματιστείτε με διαφορετικούς τύπους περιεχομένου και στρατηγικές marketing για να διαπιστώσετε τι έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας.