Διανύουμε μια εποχή όπου οι mobile συσκευές είναι ένα βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Πλέον το να διαθέτει κανείς σελίδες με mobile responsiveness κρίνεται ύψιστης σημασίας. Ένα eshop που ανταποκρίνεται παρέχει καλύτερη εμπειρία προβολής και χρήσης σε διάφορες συσκευές όπως desktop, mobile και tablet.

Είναι επομένως σημαντικό να γίνει ένας σωστός σχεδιασμός όταν χτίζετε το eshop σας για την κάθε συσκευή επιτρέποντας μια απρόσκοπτη εμπειρία με το brand σας. Στο παρόν άρθρο θα δούμε λοιπόν τι ακριβώς είναι μια mobile-first προσέγγιση για τον σχεδιασμό ιστοσελίδων και τι θετικά έχει για μια eCommerce επιχείρηση που βασίζεται κατά κύριο λόγο στην online εμπειρία των επισκεπτών.

Τι είναι το Mobile Responsiveness;

To Mobile Responsiveness είναι η πρακτική στην οποία αναφερόμαστε κατά την οποία κρίνεται κατά πόσο ένας ιστότοπος έχει βελτιστοποιημένη ανταπόκριση για να είναι λειτουργικός και αισθητικά ευχάριστος σε συσκευές διαφορετικών μεγεθών.

To responsive design, δηλαδή ο σχεδιασμός που αποκρίνεται, εξαλείφει την ανάγκη δημιουργίας διαφορετικών εκδοχών για διαφορετικές συσκευές, εξοικονομώντας έτσι χρόνο, κόπο και πόρους. Μέσα από ευέλικτα στοιχεία ο ιστότοπος αλλάξει αυτόματα διάταξη για να ταιριάζει σε οποιοδήποτε μέγεθος και είναι ένα σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να μην ξεχνούν οι eCommerce επιχειρήσεις.

eCommerce στρατηγική: Τι είναι και πώς να την εφαρμόσεις
Η eCommerce στρατηγική σχεδίαση που αξίζει να ακολουθήσει κάθε eshop μέσα στο 2024

Ποια είναι τα στοιχεία ενός Responsive Design;

Τι είναι όμως αυτό που κάνει το responsive design να ξεχωρίζει; Παρακάτω αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά που κάνουν τον σχεδιασμό αυτό να ξεχωρίζει.

💻 Fluid και ευέλικτη διάταξη που προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε μέγεθος οθόνης
💻 Ένας ενιαίος ιστότοπος που προσαρμόζεται σε διάφορες συσκευές
💻 Έχει πρωτίστως μια mobile-first προσέγγιση
💻 Αυτόματη αναδιάταξη των στοιχείων περιεχομένου και σχεδιασμού
💻 Προσφέρει μια συνεπή και συνεχιζόμενη εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές.

Responsive design σε διαφορετικές οθόνες

Γιατί είναι σημαντικός ένας ευέλικτος σχεδιασμός;

Καθώς πλέον οι συσκευές μέσα από τις οποίες περιηγούμαστε στις ιστοσελίδες έχουν αυξηθεί, οι προγραμματιστές πρέπει να φροντίζουν τα site να προσαρμόζονται σε διάφορα μεγέθη οθονών. Το σταθερό μέγεθος οθόνης δεν είναι πλέον λειτουργικό και δυσχαιρένει την εμπειρία χρήστη.

Γιατί όμως είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου; Πέρα από τη βελτιωμένη εμπειρία των πελατών προσφέρει:

  1. Αύξηση εσόδων: Το mobile responsiveness μπορεί να επηρεάσει το τελικό σας αποτέλεσμα, οδηγώντας σε περισσότερα conversion, επαναλαμβανόμενες αγορές και συστάσεις.
  2. Βελτιστοποίηση SEO: Οι ιστότοποι που αποκρίνονται είναι πιθανότερο να καταταχθούν υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, βοηθώντας στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας και στην προβολή του brand.
  3. Μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα: Οι τάσεις και το ψηφιακό τοπίο εξελίσσονται διαρκώς και ένας προσαρμοστικός ιστότοπος είναι ιδανικός για να αφομειώνει νέες τεχνολογίες και συσκευές.
  4. Καλύτερη χρήση των δεδομένων: Ο ενοποιημένος σχεδιασμός βοηθάει τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, οδηγώντας στη λήψη πιο τεκμηριωμένων αποφάσεων με βάση τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των χρηστών.
47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Με τις κινητές συσκευές να κυριαρχούν στο διαδικτυακό τοπίο, οι επιχειρήσεις πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στην παροχή μιας εξαιρετικής εμπειρίας χρήστη σε διάφορες οθόνες. Καθώς οι πελάτες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα κινητά για τις αγορές τους, η υιοθέτηση του mobile responsiveness είναι μια στρατηγική που ανοίγει το δρόμο προς την επιτυχία στο κόσμο του eCommerce.

Τα νούμερα φέρουν αποδείξεις!

➝ Για να στηρίξουμε τη σημασία της mobile responsiveness προσέγγισης, θα αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το Statista, το 2023 ο αριθμός των χρηστών smartphone στον κόσμο ήταν 6,93 δισεκατομμύρια, δηλαδή το 85,68% του παγκόσμιου πληθυσμού διαθέτει smartphone.
➝ Σχεδόν ένα 80% των καταναλωτών παγκοσμίως επισκέπτονται το online κατάστημα μιας επιχείρησης ενώ βρίσκονται μέσα στο φυσικο και ένα 74% χρησιμοποιεί την εφαρμογή μιας επιχείρησης, σύμφωνα με μια μελέτη του Μαρτίου 2023 από την Airship και τη Sapio Research.
➝ Πάνω από το 55% της επισκεψιμότητας ενός ιστότοπου προέρχεται από κινητές συσκευές.
➝ Το 92,3% των χρηστών του διαδικτύου έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας μια mobile συσκευή.
➝ Από το 2021 υπάρχουν 1,28 δισεκατομμύρια χρήστες tablet παγκοσμίως σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από το Statista, ενώ η Apple κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κατασκευαστών με τις Samsung και Lenovo να ακολουθούν.

Λαπτοπ με γραφιστικό design

Ποια είναι τα θετικά οφέλη του mobile responsiveness για μια επιχείρηση;

Και αν δεν σας έχουν πείσει όλα τα παραπάνω ακόμη, παρακάτω θα δούμε τα θετικά οφέλη που έχει ένας τέτοιος σχεδιασμός για ένα online κατάστημα.

🔝 Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη (UX): H εμπειρία των χρηστών είναι υψίστης σημασίας και όσο περισσότερο φιλική και χωρις "περιπέτειες" είναι τόσο πιο θετικό για τη φήμη του brand. Μια συνεπής εμπειρία χρήστη που ξεκινάει από το desktop και συνεχίζει στο mobile επιτρέπει στους χρήστες να περιηγηθούν εύκολα στα προϊόντα και να πραγματοποιήσουν αγορές, οδηγώντας σε αυξημένη ικανοποίηση των πελατών και μειωμένα bounce rate.

🔝 Μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και conversion: To traffic μέσω mobile έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και έχει ξεπεράσει τα desktop. Το mobile responsiveness σχεδιασμός διασφαλίζει ότι το eshop σας θα είναι εύκολα προσβάσιμος και βελτιστοποιημένος για τους χρήστες. Αυτό οδηγεί βελτιωμένη ορατότητα και αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα ενώ από την άλλη, διευκολύνει με μια ομαλή διαδικασία πληρωμής, μειώνοντας τα ποσοστά cart abandonment και αυξάνοντας τα conversion.

🔝 Αποδοτικότητα κόστους: Ο σχεδιασμός που προσαρμόζεται σε διάφορες οθόνες εξαλείφει την ανάγκη για δημιουργία και διαχείριση ξεχωριστών ιστοσελίδων για κάθε συσκευή. Έτσι, μειώνονται τα κόστη ανάπτυξης, συντήρησης και ενημέρωσης ενώ διασφαλίζεται και το μέλλον της σελίδας καθώς θα μπορεί να προσαρμοστεί πιο εύκολα σε νέε συσκευές και μεγέθη.

🔝 Βελτιωμένη απόδοση SEO: Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε σελίδες που είναι φιλικές προς το mobile. Έτσι, θα έχετε καλύτερα SEO αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης, με υψηλότερη κατάταξη και καλύτερη οργανική επισκεψιμότητα. Όταν η παρουσία σας είναι ενοποιημένη σε ένα ιστότοπο τότε οι προσπάθειες SEO έχουν θετικό αντίκτυπο στη συνολική ορατότητα και κύρος του ιστότοπού σας.

🔝 Βελτιωμένες επιδόσεις ιστοτόπου: Η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές συμβάλλουν στους γρήγορους χρόνους φόρτωσης, αποδοτικής χρήσης πόρων, και παρέχουν μια ομαλή και χωρίς προβλήματα εμπειρία στους πελάτες σας, αυξάνοντας την ικανοποίησή τους και την πιθανότητα επαναλαμβανόμενων επισκέψεων. Το στοιχείο αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς κάθε δευτερόλεπτο αργοπορίας είναι ένα βήμα πιο κοντά στην αποτροπή των χρηστών.

🔝 Ευρύτερη εμβέλεια κοινού: Οι ιστότοποι που ανταποκρίνονται σε mobile συσκευές σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό, όπως για παράδειγμα εκείνων που προτιμούν να κάνουν αγορές εν κινήσει.

Πώς μπορείτε να ελέγξετε το mobile responsiveness του site σας;

Μπορείτε να ελέγξετε εάν ο ιστότοπος σας ανταποκρίνεται χρησιμοποιώντας μια συσκευή υπολογιστή. Ο καλύτερος τρόπος για να δοκιμάσετε τη φιλικότητα της ιστοσελίδας σας για mobile συσκευές είναι με ένα εργαλείο αξιολόγησης.

Η Google διαθέτει ένα τέτοιο εργαλείο δοκιμής που μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες σας. ΕΙσαγάγετε τη URL που θέλετε να ελέγξετε και κατόπιν εάν κάτι χρήζει διόρθωσης.

Εν κατακλείδι

Το mobile responsiveness έχει γίνει πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για τα eCommerce καταστήματα που στοχεύουν να εξελιχθούν και να κυριαρχήσουν στο κόσμο των ψηφιακών επιχειρήσεων. Η βελτιωμένη εμπειρία χρήστη αυξάνει την επισκεψιμότητα και τα conversion μέσα από τις mobile συσκευές, βελτιώνουν την απόδοση του SEO και μειώνουν τα κόστη εργασίας. Αγκαλιάστε σήμερα τoν σχεδιασμό με ανταπόκριση και παραμείνετε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.