Η εταιρεία Temu, ο νέος eCommerce «κολοσσός» που ανήκει στη μητρική εταιρεία της κινεζικής εταιρείας Pinduoduo, ανοίγει την πλατφόρμα της σε πωλητές από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Ένας εκπρόσωπος της Temu επιβεβαίωσε την Πέμπτη τα σχέδια της εταιρείας, τα οποία αναφέρθηκαν για πρώτη φορά στα κινεζικά μέσα ενημέρωσης. Η εταιρεία αρνήθηκε να παράσχει πρόσθετες λεπτομέρειες, λέγοντας ότι «πολλές από τις επιχειρηματικές λεπτομέρειες βρίσκονται ακόμη στη διαδικασία οριστικοποίησης».

Το Temu βγήκε στην αγορά των ΗΠΑ το 2022 και έχει προσελκύσει εκατομμύρια αγοραστές προσφέροντας φθηνά ρούχα και άλλα προϊόντα, όπως πουλόβερ και κούπες σε υπερβολικά χαμηλές τιμές. 

Η δωρεάν εφαρμογή της ήταν εκείνη με τις περισσότερες λήψεις σε συσκευές Apple το 2023, ξεπερνώντας τις δημοφιλέστερες social media εφαρμογές όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube.

Επί του παρόντος, η εταιρεία ερευνών Marketplace Pulse εκτιμά, σύμφωνα με τη Washington Post, ότι η Temu έχει περισσότερους από 100.000 εμπόρους με έδρα την Κίνα που πωλούν αγαθά στην πλατφόρμα της. Τα εργοστάσια ενεργούν ως έμποροι και στέλνουν τα προϊόντα τους σε αποθήκες της εταιρείας στην Κίνα, τα οποία στη συνέχεια παραδίδονται απευθείας στους καταναλωτές στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες.

Θεμελιώδεις αλλαγές φέρνουν στο eCommerce τα βασικά αγαθά
Σε μια εκτενώς αλληλεσυνδεόμενη αγορά φαίνεται ότι τα βασικά αγαθά θα φέρουν την ανατροπή στο τοπίο του eCommerce.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το σύστημά της τη βοηθά να αποφεύγει τη χρήση πολλών μεσαζόντων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να παρέχουν φθηνότερες τιμές. Ωστόσο, υπάρχουν αναφορές από πωλητές που αισθάνονται ότι πιέζονται να μειώσουν τις τιμές τόσο πολύ που καθίσταται δύσκολο για αυτούς να αποκομίσουν κέρδος.

Οι νομοθέτες των ΗΠΑ εξετάζουν προσεκτικά τις αποστολές από την Κίνα επειδή θέλουν να περιορίσουν την οικονομική επιρροή της Κίνας και να σταματήσουν τη συνεργασία με εμπόρους που θεωρούν ότι εκμεταλλεύονται τους εμπορικούς κανόνες.

Σε μια έκθεση που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, η Επιτροπή Επιλογής της Βουλής για το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα τόνισε ότι οι εταιρείες Temu και Shein είναι υπεύθυνες για πάνω από 30% των ημερήσιων πακέτων που αποστέλλονται στις ΗΠΑ. Αυτό συμβαίνει με μια εμπορική εξαίρεση που ονομάζεται de minimis, που επιτρέπει πακέτα κάτω από 800 δολάρια να παρακάμψουν τους δασμούς και να αντιμετωπίσουν λιγότερο έλεγχο από τα τελωνεία των ΗΠΑ.

🧐
→ Στη εμπορική γλώσσα, η φράση «de minimis» αναφέρεται στο όριο κάτω από το οποίο δεν εφαρμόζονται ορισμένοι φόροι, δασμοί ή τέλη. Επιτρέπει την εξαίρεση μικρών συναλλαγών ή αποστολών χαμηλής αξίας από συγκεκριμένες χρεώσεις ή κανονισμούς. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για διεθνείς αποστολές, μια τιμή de minimis μπορεί να υποδεικνύει τη μέγιστη επιτρεπόμενη αξία ενός πακέτου που μπορεί να εισέλθει σε μια χώρα χωρίς πρόσθετους φόρους ή δασμούς. Αυτή η έννοια χρησιμοποιείται συχνά για την απλοποίηση και την επιτάχυνση της τελωνειακής διαδικασίας για αποστολές μικρής αξίας.

Η έκθεση επέκρινε την Temu, υποδηλώνοντας ότι η εταιρεία δεν διαθέτει ισχυρά μέτρα για να διασφαλίσει ότι ακολουθεί κανόνες. Συγκεκριμένα, η έκθεση εξέφρασε ανησυχίες για έναν σημαντικό κίνδυνο οι αλυσίδες εφοδιασμού της Temu να περιλαμβάνουν καταναγκαστική εργασία, υπονοώντας ότι οι εργαζόμενοι μπορεί να υποχρεωθούν να εργαστούν παρά τη θέλησή τους. Ωστόσο, ο Temu αρνείται κατηγορηματικά αυτούς τους ισχυρισμούς, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει βάση ή αποδεικτικό στοιχείο που να υποστηρίζει τους ισχυρισμούς και πιστεύει ότι οι κατηγορίες είναι εντελώς «αβάσιμες».

Ο Temu έχει εμπλακεί σε σκληρούς νομικούς αγώνες τους τελευταίους μήνες κατά της Shein, η οποία έχει επίσης κερδίσει δημοτικότητα μεταξύ των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια.

Τον Οκτώβριο, και οι δύο εταιρείες απέσυραν τις αγωγές που είχαν καταθέσει η μία εναντίον της άλλης σχετικά με ρυθμίσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και υποτιθέμενες παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων. Στη συνέχεια, η Temu μήνυσε ξανά τη Shein τον Δεκέμβριο, κατηγορώντας τον αντίπαλό της στο ηλεκτρονικό εμπόριο ότι χρησιμοποίησε εκφοβισμό προμηθευτών σε στυλ μαφίας για να περιορίσει την ανάπτυξη της εταιρείας στις ΗΠΑ.