Τι είναι το Social Proof και πώς να το χρησιμοποιήσεις στο eCommerce

Το social proof (ελλ. κοινωνική απόδειξη) είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για το πώς παίρνουμε αποφάσεις, ειδικά σε έναν κόσμο όπου είμαστε συνεχώς εκτεθειμένοι σε πληροφορίες και επιλογές. Είτε ψωνίζουμε online, είτε αποφασίζουμε ένα μέρος για φαγητό ή επιλέγουμε μια υπηρεσία, συχνά βασιζόμαστε στις εμπειρίες και τις απόψεις άλλων για να μας καθοδηγήσουν.

Στο σημερινό eCommerce, η αξιοποίηση της κοινωνικής απόδειξης έχει καταστεί απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την αύξηση της αξιοπιστίας και τη διάκριση σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το Social Commerce
Τα social media έχουν αλλάξει τον τρόπο που ψωνίζουν οι καταναλωτές. Αν έχεις eshop, το Social Commerce σίγουρα σε αφορά.

Τι είναι social proof

Ας δούμε όμως τι σημαίνει το social proof: Ο όρος βασίζεται στην αντίληψη  ότι οι άνθρωποι ακολουθούν τις ενέργειες και τις πράξεις των άλλων, ειδικά εκείνων που ταυτίζονται μαζί τους ή ειδικούς σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Αυτή η συμπεριφορά έχει τις ρίζες της στην πεποίθηση ότι αν οι άλλοι κάνουν κάτι, πρέπει να είναι το σωστό. Στο πλαίσιο του eCommerce, παίζει καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων των καταναλωτών.

Σύμφωνα με μια έρευνα, το 82% των Αμερικανών ζητούν συστάσεις από φίλους και συγγενείς πριν κάνουν μια αγορά. Αλλά οι συστάσεις δεν προέρχονται μόνο από άτομα που εμπιστεύονται οι αγοραστές. Το 70% θα εμπιστευτεί μια σύσταση από κάποιον που δεν γνωρίζει καν.

Σύμφωνα με το Hubspot, οι άνθρωποι έχουν 71% περισσότερες πιθανότητες να κάνουν μια αγορά με βάση τις παραπομπές που έχουν δει στα social media.

Όταν οι δυνητικοί πελάτες βλέπουν ότι άλλοι είχαν θετικές εμπειρίες με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, τότε αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους στην πραγματοποίηση μιας αγοράς. Αυτό συμβαίνει επειδή το social proof μειώνει τον αντιληπτό κίνδυνο που σχετίζεται με την αγορά του νέου. Τα κοινά παραδείγματα περιλαμβάνουν κριτικές πελατών, μαρτυρίες, μελέτες και εγκρίσεις στα social media. Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία χρησιμεύει ως μια μορφή ψηφιακής διάδοσης από στόμα σε στόμα, δείχνοντας ότι οι άλλοι εμπιστεύονται και εκτιμούν το προϊόν.

Αυτή η συμπεριφορά είναι βαθιά «ριζωμένη» στην ανθρώπινη φύση και οι επιχειρήσεις έχουν αναγνωρίσει τη δύναμή της να επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών. 

Αξιοποιώντας την κοινωνική απόδειξη, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν μια αίσθηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, ενθαρρύνοντας τους νέους πελάτες να ακολουθήσουν το πλήθος και να κάνουν μια αγορά. Αυτή η στρατηγική αξιοποιεί τη φυσική τάση του ανθρώπου να αναζητά επιβεβαίωση και επικύρωση από άλλους, καθιστώντας την ένα ισχυρό εργαλείο για την αύξηση των μετατροπών και την αύξηση των πωλήσεων.

Τα είδη του social proof

  • Προτάσεις από διάσημα πρόσωπα: Οι εγκρίσεις από διάσημα πρόσωπα προέρχονται συχνά μέσω paid post στα social media, προωθώντας προϊόντα στους followers.
  • Απόδειξη εμπειρογνωμόνων: Οι απόψεις των ειδικών προσθέτουν αξιοπιστία, ειδικά για μεγάλες αγορές όπως αυτοκίνητα ή ηλεκτρονικά είδη.
  • Κριτικές και αξιολογήσεις πελατών: Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις πελατών είναι σημαντικές. 
  • Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC): Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, όπως φωτογραφίες και βίντεο, έχει έντονη απήχηση στους πιθανούς αγοραστές.
  • Influencers: Οι Influencers, μπορούν να προωθήσουν αποτελεσματικά ένα brand, μέσω των πιστών followers.
  • Testimonials: Οι μαρτυρίες από ικανοποιημένους πελάτες είναι πειστικές, ιδιαίτερα για προϊόντα υψηλής αξίας ή άυλα προϊόντα.
  • Badges (Σήματα): Βραβεία, πιστοποιήσεις ή σήματα συνεργασίας είναι τα αναγνωρίσιμα σύμβολα επιτευγμάτων που ενισχύουν τη φήμη ενός brand.
  • Media logos: Είτε πρόκειται για συνέντευξη ή απλώς ένα άρθρο στο οποίο αναφέρεται ένα brand, η κάλυψη από τα ΜΜΕ μπορεί να χρησιμεύσει ως κρίσιμη επικύρωση για αβέβαιους αγοραστές.
  • Συνδρομητές: Η εμφάνιση υψηλού αριθμού συνδρομητών μπορεί να κάνει ένα brand να φαίνεται πιο δημοφιλές και αξιόπιστο.
  • Κοινωνικές διασυνδέσεις: Οι υψηλοί αριθμοί συνδέσεων δείχνουν ότι πολλοί εμπιστεύονται το συγκεκριμένο brand.
  • Social Shares: Η εμφάνιση του αριθμού των shares από τα social media σε ένα eshop μπορεί να υποδείξει δημοτικότητα και εμπιστοσύνη.
Ψυχολογία αγοραστών 101: Μάθε τις βασικές έννοιες
Mπείτε στο μυαλό των καταναλωτών σας και κατανοείστε το τρόπο που λειτουργεί, με τον οδηγό βασικών εννοιών για ψυχολογία αγοραστών.

Πώς να χρησιμοποιήσεις το social proof στο eCommerce

Ενθάρρυνε τις κριτικές πελατών

Οι κριτικές πελατών και οι αξιολογήσεις με αστέρια είναι σημαντικές για την κοινωνική απόδειξη. Επισημάνετε τις θετικές κριτικές σε βασικούς τομείς του eshop σας, όπως η αρχική σελίδα και οι σελίδες προϊόντων. Σκεφτείτε να συλλέξετε κριτικές από άτομα του κλάδου ή bloggers για να προσθέσετε αξιοπιστία. Στις επιχειρήσεις, οι προσφορές κινήτρων όπως εκπτώσεις ή πόντοι επιβράβευσης μπορούν να ενθαρρύνουν τους πελάτες να κάνουν κριτικές. Απαντήστε σε όλα τα σχόλια επαγγελματικά για να δείξετε ότι εκτιμάτε την ικανοποίηση των πελατών.

Δείξε Case Studies και Success Stories  

Τα Showcase Case Studies και τα Success Stories είναι ισχυρές μορφές social proof που δείχνουν πώς τα προϊόντα σας έχουν επηρεάσει θετικά τους πελάτες. Μοιραστείτε αυτές τις ιστορίες για να χτίσετε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη με πιθανούς αγοραστές. Ακόμη και χωρίς εγκρίσεις από δημόσια πρόσωπα, οι συστάσεις από τακτικούς πελάτες μπορεί να είναι πολύ πειστικές. Επισημάνετε βασικά δεδομένα και συμπεριλάβετε φωτογραφίες ή ονόματα για να κάνετε αυτές τις μαρτυρίες πιο σχετικές και αυθεντικές στο κοινό σας.

Εδραιώσου στα social media

Η ενεργή παρουσία στα social media είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση κοινωνικής απόδειξης. Μοιραστείτε τακτικά αναρτήσεις, ενημερώσεις και προϊόντα σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn, το Facebook, το Instagram και το Twitter. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας απαντώντας άμεσα σε σχόλια και μηνύματα. Η αυθεντική αλληλεπίδραση ενισχύει την εμπιστοσύνη. 

Βάλε στρατηγικά trust signals

Τα trust signals (σήματα εμπιστοσύνης) είναι βασικά στοιχεία social proof σε online stores. Εμφανίστε σήματα από αξιόπιστες πλατφόρμες ή πιστοποιητικά ασφαλείας όπως το SSL για να καθησυχάζετε τους πελάτες. Οι ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για πρόσφατες αγορές ή κριτικές δημιουργούν μια αίσθηση επείγοντος και εμπιστοσύνης. Αυτός ο συνδυασμός ενισχύει την αξιοπιστία και ενθαρρύνει τους επισκέπτες στο να γίνουν εν δυνάμει πελάτες

Εκμεταλλεύσου το UGC

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC), όπως φωτογραφίες, βίντεο και κριτικές πελατών, είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική μορφή social proof. Σε αντίθεση με το προετοιμασμένο και επιμελημένο περιεχόμενο marketing, το UGC μοιάζει πιο αυθεντικό και σχετικό, επηρεάζοντας τις αποφάσεις αγοράς. Εμφανίστε το UGC στο eshop και τα social media για να χτίσετε εμπιστοσύνη. Ενθαρρύνετε τους πελάτες να δημιουργήσουν UGC φιλοξενώντας διαγωνισμούς ή δώρα, τα οποία μπορούν επίσης να ενισχύσουν την αφοσίωση και να διευρύνουν την εμβέλεια του brand σας.

Πώς να αξιοποιήσεις το User generated content στο eshop σου
Ένα είναι το μόττο: το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο καθώς τροφοδοτεί ένα μεγάλο κομμάτι της επιχείρησή σας από το eshop σας με το δελεαστικό περιεχόμενο και σελίδες προϊόντων και την παρουσία σας στα social media. Η επιτυχημένη όμως δημιουργία περιεχομένου απαιτεί να επενδύσετε χρόνο και πόρους ώστε

Επένδυσε σε Affiliate και Influencer Marketing

Οι μέθοδοι Affiliate & Influencer Marketing είναι ισχυρά εργαλεία για την οικοδόμηση social proof. Οι influencers με πιστούς ακόλουθους μπορούν να προωθήσουν αποτελεσματικά το brand σας. Πλατφόρμες όπως το YouTube, το Instagram και το TikTok είναι ιδανικές για την προβολή των προϊόντων σας σε χρήση. Η έναρξη ενός affiliate προγράμματος μπορεί επίσης να δώσει κίνητρα σε ικανοποιημένους πελάτες να προωθήσουν τα προϊόντα σας, προσφέροντας προμήθειες για επιτυχημένες παραπομπές και διευρύνοντας περαιτέρω την απήχησή σας.

Γίνε πολυκαναλικός

Το social proof θα πρέπει να ενσωματώνεται σε όλα τα κανάλια marketing, όχι μόνο στις σελίδες προϊόντων σας. Συμπεριλάβετε μαρτυρίες και κριτικές σε email καμπάνιες, στο eshop σας και σε αναρτήσεις στα social media. Οι ισχυρές προσπάθειες SEO και digital marketing μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της προβολής, οδηγώντας περισσότερη επισκεψιμότητα στο eshop σας, όπου οι δυνητικοί πελάτες μπορούν να δουν θετικές κριτικές και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες που χτίζουν εμπιστοσύνη και ενθαρρύνουν τις μετατροπές.

Παρακολούθησε και ανάλυσε τα αποτελέσματά σου

Για να βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική σας, παρακολουθείτε και αναλύετε τακτικά τον αντίκτυπο των προσπαθειών σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης eshop για να προσδιορίσετε ποιοι τύποι είναι πιο αποτελεσματικοί με το κοινό σας. Αυτή η προσέγγιση βάσει δεδομένων θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη στρατηγική σας για καλύτερα αποτελέσματα. Θυμηθείτε, το social proof είναι μια συνεχής διαδικασία, επομένως αναζητάτε συνεχώς κριτικές, ενθαρρύνετε το UGC και διατηρείτε μια ενεργή παρουσία στα social media.

Το social proof «χτίζει» γερά τα «θεμέλια» της εμπιστοσύνης του κοινού

Η ενσωμάτωση του στην eCommerce στρατηγική σας είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τον επηρεασμό των αποφάσεων των πελατών. Αξιοποιώντας στοιχεία όπως κριτικές πελατών, εγκρίσεις ειδικών και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, δημιουργείτε μια πειστική και αξιόπιστη online παρουσία. Η αποτελεσματική χρήση του μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη φήμη του brand σας, να ενθαρρύνει την αφοσίωση των πελατών και τελικά να αυξήσει τις πωλήσεις, καθιστώντας την ένα ισχυρό εργαλείο στη σημερινή ανταγωνιστική ψηφιακή αγορά.

Retail branding: Πώς να κάνεις το brand σου αξέχαστο
Μάθε τα μυστικά του retail branding, τη σημασία του και τρόπους για τη δημιουργία ενός ισχυρού brand που βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη.