Σας προβληματίζει που βλέπετε επισκέπτες να έρχονται στο eshop σας αλλά στο τέλος της ημέρας να μην προχωρούν σε καμία μετατροπή; Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε! Αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τους λόγους που μπορούν να γίνουν conversion killer για τις μετατροπές σας και πως μπορούμε να το διορθώσουμε αυτό.

#1 Ουπς! Το κατάστημά σας είναι σχεδιασμένο αναποτελεσματικά

Ξεκινάμε με ένα βασικό conversion killer, το οποίο εάν ξεκινάτε τώρα να στήνετε το eshop σας πρέπει να αναλογιστείτε εγκαίρως. Όταν λοιπόν επισκέπτεστε ένα κατάστημα όπου οι κατηγορίες είναι ανοργάνωτες και τα προϊόντα μέσα χύμα, τότε μπορεί να χαωθείτε τόσο πολύ που να επιλέξετε όχι μόνο να μην κάνετε αγορά αλλά να φύγετε και μέσα σε δεύτερα.

Ορισμένοι τρόποι που μπορεί να απομακρύνουν τους επισκέπτες από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι:

❌Η αρχική σας σελίδα δεν έχει σωστά link για να αναδείξει τη "βιτρίνα" σας.
❌Οι κατηγορίες των προϊόντων δεν είναι μαζεμένες σε ένα σημείο.
❌Κάποιες από τις κατηγορίες ή τα προϊόντα σας είναι "κρύμμενα" ή δύσκολο να τα βρεις.
❌Ένα ακόμη θέμα είναι η διάταξη των προϊόντων σας και η προσθήκη πολλών φωτογραφιών μαζεμένες.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

Πώς διορθώνεται;

  • Επιλέξτε ένα θέμα (theme) με ευέλικτο design και βεβαιωθείτε ότι η αρχική σελίδα αλλά και οι επιμέρους είναι εύκολα πλοηγήσιμες.
  • Να θυμάστε ότι είναι σημαντικό να μπορείς να φτάσεις σε ένα προϊόν με τα λιγότερα δυνατά click ώστε να αποφύγετε ένα ακόμη conversion killer.
  • Σε επόμενο βήμα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι συλλογές σας, η κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας αλλά και η διάταξη τους θα γίνεται με τρόπο που η εμπειρία των πελατών θα είναι ομαλή και δεν θα κατακλύζονται από άπειρες φωτογραφίες.
  • Χρησιμοποιήστε κείμενα στο ενδιάμεσο και μια ξεκάθαρη διάταξη που θα κάνει τη διαδικασία αισθητικά και πρακτικά ευχάριστη και θα δίνει έναν καλό λόγο για να προχωρήσουν σε αγορά.
Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

#2 Ουπς! Χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες και εικαστικά

Και καθώς αναφέραμε τις φωτογραφίες και στο προηγούμενο κομμάτι, ας δούμε επακριβώς πώς αυτό μπορεί να βλάψει το eshop σας και να γίνει ένα ακόμη conversion killer. Θυμηθείτε ότι οι πελάτες μιας online επιχείρησης δεν μπορούν να πιάσουν ή να δοκιμάσουν τα προϊόντα σας.

Για να πλησιάσετε όσο πιο κοντά σε αυτό, θα πρέπει να βασιστείτε στην απεικόνιση των προϊόντων και των χαρακτηριστικών τους.

Μια θολή εικόνα, με κακό φωτισμό και περίεργες σκιές και χωρίς υψηλή ευκρίνεια δεν πρόκειται να πείσει κανέναν. Επιπλέον, έαν τα προϊόντα σας είναι από κατηγορίες που αποκτούν μεγαλύτερη αξιοπιστία όταν είναι φορεμένα ή όταν χρησιμοποιούνται, είναι επίσης ορθότερο να μην τα φωτογραφήσετε τοποθετημένα απλά πάνω σε ένα έπιπλο αλλά σε αντίθεση να βάλετε κάποιον να τα φορέσει ή να χρησιμοποιεί.

Πώς διορθώνεται;

  • Βελτιώστε την ποιότητα των φωτογραφιών που ανεβάζετε και για αρχή να έχετε στον νου σας ότι για να διορθωθεί ένα conversion killer δεν είναι απαραίτητο να γίνει με δαπανηρό τρόπο, εάν ακόμη δεν μπορείτε να το υποστηρίξετε.
  • Μπορείτε να βρείτε πολλά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να στήσετε και να τραβήξετε φωτογραφίες ανάλογα με τις ανάγκες σας. Ακόμη και λήψεις 360 μπορείτε να κάνετε εάν διαθέτετε iPhone.
  • Υπάρχουν φυσικά και οι εναλλακτικές να στραφείτε σε έναν επαγγελματία που θα αναλάβει τόσο τις λήψεις όσο και την επεξεργασία τους.
  • Οργανώστε μια φωτογράφηση με βάση την εποχή και τα χρώματά της, κάντε τα προϊόντα σας να φαίνονται ελκυστικά, τραβήξτε πιο κοντινές λήψεις για να αναδείξετε ή να επικεντρωθείτε σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και στοιχεία που θέλετε να επιστήσετε προσοχή.
Tablet με εικόνα απο eshop

#3 Ουπς! Αδύναμες περιγραφές προϊόντων

Όμως, δεν μετράει μόνο το οπτικό στοιχείο. Είναι πολύ σημαντικό να φροντίζετε και την ποιότητα των κειμένων σας. Οι περιγραφές προϊόντων είναι πολύ σημαντικές καθώς σας επιτρέπουν να αναπληρώσετε το κομμάτι της απτής εμπειρίας που δεν μπορείτε να έχετε σε ένα online κατάστημα.

Όταν τα κείμενά σας είναι γενικά, κακώς γραμμένα και δεν περιλαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες, τότε σίγουρα μιλάμε για conversion killer καθώς χάνετε την ευκαιρία να δελεάσετε τους πελάτες και να τους πείσετε για την ιδιαιτερότητα ενός προϊόντος. Φανταστείτε πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει εάν έχει και κείμενα με ορθογραφικά και γραμματικά λάθη ή είναι γραμμένα άγαρμπα.

Αναλογιστείτε το αλλιώς: Εάν κι εσείς βλέπατε μια δουλειά που δεν είναι εντελώς επαγγελματική, δεν θα σας έκανε να σκέφτεστε ότι ίσως και άλλες πτυχές αυτής της επιχείρησης είναι πρόχειρες; Όπως η διαδικασία checkout, η διαδικασία παράδοσης, ή το ίδιο το προϊόν; Μην κάνετε τον πελάτη σας να αμφιβάλλει.

Πώς διορθώνεται;

  • Απλώς επενδύοντας στη συγγραφή δυνατότερων και καλύτερα κατανοητών κειμένων. Χρησιμοποιήστε τις λέξεις εκεί που θα έχουν νόημα:
    -Το παντελόνι αυτό είναι καινοτόμα σχεδιασμένο με απαράμιλλη δεξιοτεχνία.
    🆚
    -Το παντελόνι αυτό είναι άνετο, από υλικό που αναπνέει και έχει ελαστικότητα.
  • Αναδείξτε τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη μέσα από τις λέξεις που επιλέγετε. Μην περιγράφετε γενικά και αόριστα. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν ορθογραφικά και γραμματικά λάθη. Πείτε μια ιστορία που θα φέρει τον χρήστη πιο κοντά σε εσάς ή θα τον εμπνεύσει ή θα τον πείσει.
Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

#4 Ουπς! Οι σελίδες σας δεν ανταποκρίνονται και έχουν αργό χρόνο φόρτωσης

Το επόμενο και επίσης σημαντικό conversion killer είναι οι σελίδες σας να είναι σχεδιασμένες τόσο για να αποκρίνονται στις διάφορες συσκευές (γνωστό και ως mobile responsiveness*) αλλά και να φορτώνουν γρήγορα.

Η Google είδε σε έρευνές τις ότι πάνω από το 50% των ανθρώπων δεν θα σκεφτόταν να κάνει αγορά από ένα brand του οποίου η σελίδα για κινητά έχει κακή εμπειρία χρήσης, ενώ σε διαφορετική έρευνα διαπίστωσε ότι η καθυστέρηση 1 δευτερολέπτου στον χρόνο φόρτωσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα ποσοστά μετατροπής έως και 20%.

Και οι δύο συνθήκες επηρεάζουν πολύ την απόφαση των επισκεπτών ώστε να συνεχίσουν την αναζήτησή τους σε ένα site, πόσο μάλλον να προβούν σε αγορά. Ιδίως σε μια εποχή που οι mobile users έχουν γίνει μια σημαντική δύναμη.

Πώς διορθώνεται;

  • Είτε ζητήσετε τη βοήθεια ενός designer, είτε επιλέξετε κάποιο έτοιμο mobile responsive θέμα, το σημαντικό για να διορθώσετε αυτό το conversion killer είναι να βεβαιωθείτε ότι ταυτόχρονα παρέχετε μια ποιοτική εμπειρία μέσω κινητών συσκευών και ταυτόχρονα αναδεικνύετε την ουσία της μάρκας σας και τις αξίες σας.
  • Ένας μίνιμαλ σχεδιασμός όπου τα CTA τραβούν την προσοχή και το περιεχόμενο και οι εικόνες είναι επίσης βελτιστοποιημένες για mobile είναι σημαντικός, επομένως φροντίστε:

    ✔Να μην πιάνουν περισσότερο χώρο απ' ότι χρειάζεται τα διάφορα στοιχεία.
    ✔Να είναι τοποθετημένα σε ευδιάκριτα σημεία και να είναι ευανάγνωστα.
    ✔Να αναδείξετε τα φυσικά σημεία πώλησης, εάν υπάρχουν.
  • Ως προς την ταχύτητα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία όπως το PageSpeed που ελέγχει και αξιολογεί τις ταχύτητες των σελίδων και δίνει χρήσιμες συμβουλές για βελτίωση του UX. Πιθανά σημεία να ελέγξετε είναι:

    ✔Να αφαιρέσετε αχρησιμοποίητο κώδικα
    ✔Να περιορίσετε τον αριθμό των στατικών αρχείων που επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης
    ✔Να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής της προσωρινής μνήμης cache

#5 Ουπς! Δεν εμπνέει εμπιστοσύνη

Όταν αγοράζετε από ένα κατάστημα, αυτό που σας ωθεί να ολοκληρώσετε την ενέργειά σας είναι η εμπιστοσύνη που έχετε χτίσει προς αυτό το brand. To ίδιο ισχύει και στο διαδικτυακό κόσμο και η έλλειψή της είναι καθαρό conversion killer.

Πώς θα νιώθατε εάν ένα eshop δεν περιλάμβανε τα εξής:

❌Τη σελίδα "Σχετικά με εμάς" (About Us) ή να μην υπάρχει οποιαδήποτε πληροφορία γύρω από την εταιρεία και τους ανθρώπους της.
❌Καμία γενική εγγύηση ότι οι προσωπικές ή οι πληροφορίες πληρωμών σας είναι ασφαλείς.
❌Κανένα όνομα, αριθμός τηλεφώνου ή email πουθενά στο store ώστε να μπορέσετε να επικοινωνήσετε.

Αυτό πιθανόν να σας έκανε να νιώθετε άβολα και δύσκολα θα προχωρούσατε σε επόμενα βήματα ακόμη και εάν τα προϊόντα ήταν παρουσιασμένα άψογα.

Πώς διορθώνεται;

Μπορείτε λοιπόν να βελτιώσετε την αξιοπιστία του καταστήματός σας με διάφορους τρόπους.

✔Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια σελίδα "Σχετικά με εμάς" με πληροφορίες όπως ποιοι είστε, ποια είναι η ιστορία σας, γιατί φτιάξατε αυτή την επιχείρηση.
✔Εάν σας έχει αναφέρει κάποια τρίτη ιστοσελίδα ή έχετε διακριθεί, φροντίστε να το αναδείξετε σε κάποιο περίοπτο σημείο.
✔Ενημερώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας, γίνετε διαθέσιμοι για το κοινό σας.
✔Προσθέστε και ενημερώστε τις πολιτικές γύρω από τις παραγγελίες και τις αποστολές σας.

Κάνοντας μικρές αλλά σημαντικές βελτιώσεις μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι επισκέπτες το brand σας.

Λαπτοπ με σελίδα "Σχετικά με εμάς"

#6 Ουπς! Κακό ή ανύπαρκτο SEO

Έαν δεν έχετε ασχοληθεί ακόμη με το SEO της σελίδας σας, ίσως θα έπρεπε να το εξετάσετε καθώς θα μπορούσε να είναι το conversion killer που αναζητούσατε. Δεν είναι μόνο σημαντικό να έχετε μια καλή κατάταξη αλλά και να είστε έγκυροι σε αναζητήσεις λέξειες κλειδιών. Αυτά τα δύο "κατορθώματα" βοηθούν τον χρήστη να μετατραπεί από χρήστης σε επισκέπτης και από επισκέπτης σε πελάτης. Έαν λοιπόν δεν έχετε δομήσει μια σωστή σταρτηγική ίσως δεν εμφανίζεστε σε χρήστες που θα ενδιαφέρονταν για εσάς.

Ένα κύριο προειδοποιητικό σημάδι για αυτό είναι τα υψηλά ποσοστά bounce rate, ενώ σημαντικό είναι να ανανεώνετε και τη στρατηγική σας καθώς μια παλαιωμένη αρχική στρατηγική μπορεί επίσης να σας δημιουργεί προβλήματα.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

Πώς διορθώνεται;

  • Μπορείτε πολύ εύκολα να χτίσετε και να εφαρμόσετε μια στρατηγική με αποδοτικές λέξεις-κλειδιά για τα προϊόντα σας.
  • Να διορθώσετε τα URL σας.
  • Να κάνετε τη σελίδα σας φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης.

Υπάρχει μια πληθώρα εργαλείων που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε για να βελτιώσετε όλες τις πτυχές που επηρεάζουν το SEO σας και θα σας βοηθήσουν να εμφανίζεστε σε πιο σχετικές αναζητήσεις χρηστών.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

#7 Ουπς! Ελλιπείς ή ανεπαρκείς κοινωνικές αποδείξεις

Τελευταίο στη λίστα των conversion killer απομένει το γεγονός ότι τα προϊόντα σας μπορεί να είναι κορυφαία, αλλά πιθανά κανείς δεν θα επιχειρήσει να τα αγοράσει ένα δεν έχει κάποια "απόδειξη" για τη χρήση τους. Αυτό είναι ένα συχνό φαινόμενο για τα eshop καθώς ένας χρήστη δύσκολα θα αγοράσει κάτι εάν δεν ξέρει ότι και άλλοι χρήστες το έχουν αγοράσει και γιατί.

Οι κριτικές προϊόντων είναι πολύ σημαντικές και η έλλειψή τους αφαιρεί από την αξία και την εμπιστοσύνη του brand σας. Η σημασία των κριτικών έχει αποδειχθεί καθώς σε έρευνα βρέθηκε ότι η προσθήκη κοινωνικών απόδειξεων σε σελίδες προϊόντων αύξησε τις μετατροπές από 190% έως 380%.

Πώς διορθώνεται;

Προσπαθήστε να κάνετε συνδυαστικές κινήσεις όταν προσπαθείτε να εντάξετε κοινωνικές αποδείξεις στις σελίδες σας. Μην αρκείστε απλώς σε αξιολογήσεις από την Google

👍Μπορείτε να βρείτε εφαρμογές που θα επιτρέπουν στους χρήστες να προσθέτουν και εικόνες μέσα στη κριτική τους, γεγονός που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.
👍Δημιουργήστε μια σύνθετη στρατηγική από διάφορα κανάλια όπως τα Facebook, Google και Yelp.
👍Αναζητήστε βίντεο-μαρτυρίες που θα σχολιάζουν τα προϊόντα σας ή θα δείχνουν πώς τα χρησιμοποιούν οι χρήστες.
👍Προσθέστε κριτικές μέσα στις σελίδες προϊόντων.
👍Ανεβάστε στιγμιότυπα οθόνης από μηνύματα στα social media σας και πείτε τους ευχαριστώ.

Σκεφτείτε και συνδυάστε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε τη δύναμη των κοινωνικών αποδείξεων προς όφελος του brand σας.

Και αφού φτάσαμε στο τέλος, ήρθε η στιγμή να ξεκινήσετε να διορθώνετε τα conversion killer που εμποδίζουν το eshop σας από το να αποδίδει τα μέγιστα και να αρχίσετε επιτέλους να βλέπετε τα "πολυπόθητα" conversion!