Η γνωστή αλυσίδα Macy's ξεκινά αυτό που αποκαλεί «A Bold New Chapter», μια στρατηγική που στοχεύει στο reposition της εταιρείας. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει 150 καταστήματα τα επόμενα τρία χρόνια από τις σημερινές 480 τοποθεσίες της.
Ωστόσο, η εταιρεία Macy's δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις, καθώς τα πολυκαταστήματα αγωνίζονται με το θέμα της ξεπερασμένης εικόνας για δεκαετίες, όπως σημειώνεται.

Ιστορικά, τα πολυκαταστήματα άκμασαν ως εμπορικά και κοινωνικά κέντρα, προσφέροντας μεγάλη γκάμα προϊόντων από ρούχα μέχρι έπιπλα, ακόμη και υπηρεσίες όπως σαλόνια και φωτογραφικά στούντιο. Ωστόσο, με την άνοδο των online αγορών και την παγκοσμιοποίηση, η ολοκληρωμένη προσέγγιση του πολυκαταστήματος έγινε αδυναμία παρά πλεονέκτημα.
Τι αλλάζει στις online αγορές που πρέπει να λάβει υπόψιν του το Macy's
Η Christina Boni, Ανώτερη Αντιπρόεδρος του Moody's, σημειώνει ότι οι σημερινοί καταναλωτές συχνά περιηγούνται στο internet, γνωρίζοντας τι θέλουν πριν μπουν σε ένα κατάστημα.
«Δεν πηγαίνετε σε ένα πολυκατάστημα για να κάνετε έρευνα με τον ίδιο τρόπο που κάνατε παλιά. Σήμερα έχετε μια καλή ιδέα για το τι ψάχνετε»
Σε αυτήν την digital εποχή, όπου κυριαρχεί το eCommerce, η Macy's, μαζί με τις θυγατρικές της όπως η Bloomingdale's και η Bluemercury, αντιμετωπίζουν την ανάγκη για reposition. Ο David Swartz, Senior Equity Analyst της Morningstar, προτείνει ότι το παραδοσιακό μοντέλο πολυκαταστημάτων μπορεί να μην έχει πλέον θέση.
«Η απόφαση να κλείσει 150 τοποθεσίες στοχεύει να ανακατευθύνει την εστίαση, επιτρέποντας στη Macy's να επενδύσει στο εκπτωτικό της κατάστημα, στο Macy's Backstage και σε μικρότερα concept stores».
Ενώ υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον του Macy's στο τοπίο του eCommerce, ο Swartz τονίζει ότι το brand πρέπει να εξελιχθεί πέρα από την παραδοσιακή του ταυτότητα. Η πρόκληση έγκειται στον μετασχηματισμό μιας καθιερωμένης και εμβληματικής επωνυμίας, η οποία απαιτεί στρατηγικές αλλαγές για να προσαρμοστεί στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και στη στροφή προς τις online αγορές.
Καθώς το τοπίο του eCommerce συνεχίζει να αλλάζει, το Macy's αναγνωρίζει την ανάγκη για μια πιο εστιασμένη προσέγγιση στο digital κομμάτι, αναγνωρίζοντας ότι το παλιό μοντέλο μπορεί να αποβεί αποτυχημένο όταν απευθύνεται στους σύγχρονους αγοραστές που επιλέγουν τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και τις digital πλατφόρμες.