Voice commerce: Μήπως είναι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών για τους ιδιοκτήτες eshop;

Στο ραγδαία εξελισσόμενο τοπίο του eCommerce, το να παραμένετε ανταγωνιστικοί και μέσα στις εξελίξεις είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρήσετε την επιτυχία και να συνεχίσετε να εξελίσσεστε. Μία από τις πιο μετασχηματιστικές τάσεις που αναδύονται στον ψηφιακό χώρο του λιανικού εμπορίου είναι το voice commerce.

Μέσα λοιπόν από αυτό το άρθρο θα δούμε τι ακριβώς είναι αυτή η νέα τάση, γιατί είναι σημαντική και πώς οι ιδιοκτήτες eshop μπορούν να το αξιοποιήσουν για να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών και να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Τι είναι το Voice Commerce;

Το voice commerce ή φωνητικό εμπόριο αναφέρεται στη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής για την αναζήτηση και την αγορά προϊόντων στο διαδίκτυο. Με τη βοήθεια έξυπνων βοηθών, όπως η Amazon Alexa, το Google Assistant και η Siri της Apple, το φωνητικό εμπόριο επιτρέπει στους καταναλωτές να ψωνίζουν, να επαναπαραγγέλλουν και να αναζητούν προϊόντα hands-free χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Ενσωματώνεται απρόσκοπτα με έξυπνα ηχεία, κινητές συσκευές και μικροσυσκευές IoT, καθιστώντας το μια βολική επιλογή για τους σημερινούς αγοραστές με τεχνολογικές γνώσεις.

Γιατί έχει σημασία

Αυξανόμενη υιοθέτηση συσκευών με δυνατότητα φωνής

Η διάδοση των συσκευών με δυνατότητα φωνής έχει καταστήσει τις φωνητικές αλληλεπιδράσεις φυσικό μέρος της καθημερινής ζωής. Η Statista αναφέρει ότι μέχρι το 2024, ο αριθμός των ψηφιακών φωνητικών βοηθών αναμενόταν να ξεπεράσει τον παγκόσμιο πληθυσμό, δημιουργώντας μια τεράστια αγορά για το voice commerce.

Καλύτερη εμπειρία χρήστη

Το φωνητικό εμπόριο απλοποιεί τη διαδικασία αγορών, επιτρέποντας στους πελάτες να κάνουν πολλαπλές εργασίες ενώ πραγματοποιούν αγορές. Εξαλείφοντας την ανάγκη πληκτρολόγησης ή πλοήγησης σε οθόνες, προσφέρει μια ομαλή εμπειρία χωρίς τριβές.

Αυξημένη προσβασιμότητα

Για τα άτομα με αναπηρίες ή όσους αισθάνονται λιγότερο άνετα με τις παραδοσιακές digital διεπαφές, το voice commerce ανοίγει τις πόρτες σε ένα πιο περιεκτικό περιβάλλον αγορών που τους επιτρέπει να αποκτούν αυτό που χρειάζονται χωρίς να νιώθουν ότι βρίσκουν εμπόδια και δυσκολίες.

Ενισχύει τις παρορμητικές αγορές

Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ηλεκτρονικές αγορές, όπου οι πελάτες μπορεί να διστάζουν πριν κάνουν check out, το φωνητικό εμπόριο ενθαρρύνει την ταχύτερη λήψη αποφάσεων. Μια απλή φωνητική εντολή μπορεί να οριστικοποιήσει μια αγορά σε δευτερόλεπτα, μειώνοντας τα ποσοστά cart abandonment, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό trend για να υιοθετήσουν οι ιδιοκτήτες online store.

Ψυχολογία αγοραστών 101: Μάθε τις βασικές έννοιες
Mπείτε στο μυαλό των καταναλωτών σας και κατανοείστε το τρόπο που λειτουργεί, με τον οδηγό βασικών εννοιών για ψυχολογία αγοραστών.

Πώς οι ιδιοκτήτες eshop μπορούν να αγκαλιάσουν το voice commerce;

#1 Βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση

Τα ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης είναι συχνά συνομιλιακά και μεγαλύτερα από τα ερωτήματα που βασίζονται σε κείμενο. Έτσι, είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε τα κείμενα στα προϊόντα σας στο voice commerce. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η βελτιστοποίηση δεν στοχεύει τόσο άμεσα στη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων SEO αλλά σε καλύτερες και πιο στοχευμένες εμπειρίες αγορών και σε πιο άμεση ικανοποίηση πελατών.

Γι' αυτό θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη φυσική γλώσσα και σε λέξεις-κλειδιά που βασίζονται σε ερωτήσεις. Είναι επίσης σημαντικό να αναπτύξετε και μια σελίδα FAQ με συνήθεις ερωτήσεις πελατών, οι οποίες θα παρέχουν περαιτέρω πληροφορίες γύρω από τρόπους αποστολής, μεταφορικά και άλλα συχνά ερωτήματα που μπορεί να απασχολήσουν έναν πελάτη. Βελτιστοποιήστε το online store σας για τοπικό SEO, καθώς πολλές φωνητικές αναζητήσεις περιλαμβάνουν φράσεις όπως "κοντά μου".

#2 Ενεργοποίηση του voice-activated shopping

Ενσωματώστε το κατάστημά σας με πλατφόρμες με δυνατότητα φωνητικής ενεργοποίησης, όπως Amazon Alexa Skills ή Google Actions. Αυτές οι ενσωματώσεις διευκολύνουν το αγοραστικό κοινό που επιλέγει το voice commerce.

Αυτό θα επιτρέψει στους πελάτες σας να παραγγέλνουν ξανά συχνά αγοραζόμενα είδη και να ελέγχουν την κατάσταση των παραγγελιών ή να παρακολουθούν τις παραδόσεις. Επιπλέον, θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο την εμπειρία τους καθώς με ένα καλά δομημένο φωνητικό σύστημα θα βοηθήσει την αγοραστική εμπειρία καθώς θα λαμβάνουν εξατομικευμένες συστάσεις προϊόντων.

#3 Βελτιστοποίηση των πληροφοριών για τα προϊόντα

Βεβαιωθείτε ότι ο κατάλογος των προϊόντων σας είναι δομημένος με τρόπο που οι έξυπνοι βοηθοί θα μπορούν να τον επεξεργαστούν και να τον ερμηνεύσουν εύκολα. Έτσι, θα μπορείτε θα προσφέρετε πιο στοχευμένες επιλογές στις φωνητικές εντολές, βελτιώνοντας έτσι την αξιοπιστία του brand σας.

Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει αρχικά να εξετάσετε τις περιγραφές προϊόντων σας, οι οποίες θα πρέπει να είναι σαφείς και περιγραφικές ενώ ένα ακόμη σημείο που θα πρέπει να δώσετε προσοχή είναι τα metadata των προϊόντων και να φροντίσετε να είναι πλούσια σε πληροφορίες. Αναδείξτε κριτικές και αξιολογήσεις, καθώς αυτές επηρεάζουν τις συστάσεις των φωνητικών βοηθών.

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

#4 Προτεραιότητα στην ασφάλεια και το απόρρητο

Οι φωνητικές συναλλαγές απαιτούν ευαίσθητα δεδομένα πελατών. Η προστασία αυτών των πληροφοριών θα πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα στο voice commerce, ιδίως εφόσον πουλάτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εφαρμόστε ισχυρά πρωτόκολλα κρυπτογράφησης και κοινοποιήστε με σαφήνεια τις πολιτικές απορρήτου σας για να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας.

#5 Αξιοποιήστε το voice-activated marketing

Αναπτύξτε στρατηγικές marketing γύρω από το αναδυόμενο αυτό trend που ενσωματώνουν φωνητικές τεχνολογίες. Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις με φωνητική ενεργοποίηση για να δεσμεύσετε τους χρήστες μέσω έξυπνων ηχείων.

Δημιουργήστε επώνυμα Alexa Skills ή Google Actions για να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες πέρα από τις αγορές.

Προκλήσεις και προβληματισμοί

Ενώ το voice commerce παρουσιάζει συναρπαστικές ευκαιρίες, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε και τις διάφορες προκλήσεις που το συνοδεύουν:

Περιορισμένο οπτικό πλαίσιο: Οι πελάτες μπορεί να δυσκολευτούν να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις χωρίς οπτικά βοηθήματα.

Πολύπλοκες συναλλαγές: Το φωνητικό εμπόριο λειτουργεί καλύτερα για απλές αγορές, αλλά μπορεί να δυσκολευτεί με πιο σύνθετα σενάρια αγορών.

Καθυστέρηση υιοθέτησης: Ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς, δεν είναι όλοι οι καταναλωτές πλήρως άνετοι με τις αγορές με φωνητική υποστήριξη.

Ο δρόμος μπροστά

Το voice commerce είναι έτοιμο να φέρει επανάσταση στο τοπίο του eCommerce, προσφέροντας απαράμιλλη ευκολία και προσβασιμότητα. Για τους ιδιοκτήτες online store, η ώρα να δράσουν είναι τώρα. Επενδύοντας σε τεχνολογίες με δυνατότητα φωνής και βελτιστοποιώντας το eshop σας για φωνητικές αλληλεπιδράσεις, μπορείτε να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας στην πρώτη γραμμή αυτής της εκρηκτικής τάσης.

Αγκαλιάστε τη δύναμη της φωνής και αφήστε τους πελάτες σας να "μιλήσουν" για να δείτε τις πωλήσεις που επιθυμείτε.