Το Whatnot, μια live shopping πλατφόρμα, συγκέντρωσε 265 εκατομμύρια δολάρια σε ένα Series E funding round, ανεβάζοντας την αποτίμησή της στα 4,97 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως διαβάζουμε στο PYMNTS.
Η πλατφόρμα και οι δυνατότητές της
Η εταιρεία που φέρεται ως ανταγωνιστής του TikTok Shop σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την επένδυση για να επεκταθεί σε νέες αγορές, να βελτιώσει τα εργαλεία των πωλητών και να ενισχύσει τα μέτρα εμπιστοσύνης και ασφάλειας.
Η πλατφόρμα, η οποία εστιάζει σε συλλεκτικά είδη, όπως trading cards, comics και αθλητικά παπούτσια, έχει ήδη σημειώσει επιτυχία σε αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, του Καναδά και πολλών ευρωπαϊκών χωρών. Πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Αυστραλία τον Φεβρουάριο του 2025 και να επεκταθεί περαιτέρω στην Ευρώπη αργότερα φέτος.
Ιδρύθηκε το 2019 και ξεχωρίζει στον χώρο των live αγορών προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία επικεντρωμένη σε εξειδικευμένες αγορές όπως συλλεκτικά είδη, έργα τέχνης και βινύλιο. Όπως αναφέρει το Tech Crunch, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες, το Whatnot φιλοξενεί live δημοπρασίες με μορφή «sudden death», όπου κερδίζει ο τελευταίος πλειοδότης. Προσφέρει επίσης flash sales και ένα σύστημα επιβράβευσης για τους αγοραστές.
Η πλατφόρμα γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, με περισσότερες από 175.000 ώρες livestream που φιλοξενούνται εβδομαδιαίως και οι θεατές της ξοδεύουν κατά μέσο όρο 80 λεπτά την ημέρα.
Καθώς οι live streaming αγορές αυξάνονται σε δημοτικότητα, ειδικά στις ΗΠΑ, η Whatnot στοχεύει να ηγηθεί, εστιάζοντας στη δημιουργία αυθεντικών εμπειριών αγορών με γνώμονα το community. Οι επενδυτές βλέπουν τη δυνατότητα της πλατφόρμας να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν online. Αυτό έρχεται σε μια εποχή που ο κύριος ανταγωνιστής του, το TikTok, αντιμετωπίζει πιθανές προκλήσεις στις ΗΠΑ, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη της εταιρείας.
Η επέκταση στην Ευρώπη
Η πλατφόρμα προσβλέπει τώρα σε περαιτέρω ευρωπαϊκή επέκταση. Σύμφωνα με το Ecommerce News, η πλατφόρμα έχει ήδη αφήσει το στίγμα της σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Γαλλία και στοχεύει να διευρύνει ακόμη περισσότερο την παρουσία της. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει το νέο κεφάλαιο για να εισέλθει σε νέες αγορές και κατηγορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των ειδών γκολφ και της τέχνης.
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Grant LaFontaine πιστεύει ότι το live & social commerce θα αλλάξει το τοπίο του λιανικού εμπορίου, παρουσιάζοντας τεράστιες ευκαιρίες τόσο για τους πωλητές όσο και για τις επιχειρήσεις τους. Το σχέδιο επέκτασης της εταιρείας θα περιλαμβάνει την αύξηση της παρουσίας της στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, ενώ θα επικεντρωθεί στις προσπάθειες marketing για την προσέλκυση νέων αγοραστών.
Η εταιρεία έχει συνεργαστεί με χιλιάδες πωλητές σε οκτώ χώρες, φιλοξενώντας περισσότερες από 175.000 ώρες live stream εβδομαδιαίως. Αγαθά αξίας άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων πωλήθηκαν στην πλατφόρμα το 2024, με ιδιαίτερη έμφαση στα αθλητικά παπούτσια, τις τσάντες και τους δίσκους βινυλίου. Ο στόχος του Whatnot είναι να δημιουργήσει μια πιο social, ελκυστική εμπειρία αγορών τόσο για αγοραστές όσο και για πωλητές.
Προκλήσεις για το TikTok Shop, έδαφος στο Whatnot (;)
Με το TikTok Shop να κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη, θεωρείται σημαντικός ανταγωνιστής της πλατφόρμας, ειδικά καθώς το TikTok αντιμετωπίζει προκλήσεις στις ΗΠΑ. Η εστίαση του Whatnot σε εξειδικευμένα προϊόντα και η δημιουργία του community προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση, παρέχοντας μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία αγορών.

Η επέκταση του Whatnot στην Ευρώπη και η επένδυση σε νέες δυνατότητες, σηματοδοτούν τη μεταστροφή προς το διαδραστικό eCommerce. Ενώ ανταγωνίζεται «τιτάνιες» πλατφόρμες όπως το TikTok Shop, δίνει έμφαση στο social commerce και στοχεύει πιο επιλεκτικό κοινό, όπως τους αγοραστές-συλλέκτες.
Αυτή η «επιθετική εισβολή» της πλατφόρμας μπορεί να σταθεί η αφορμή για τις eCommerce επιχειρήσεις που διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος, ώστε να υιοθετήσουν καινοτόμες στρατηγικές με βάση το engagement και την αποτελεσματικότητα.