Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσίευσε το eMarketer, φαίνεται ότι έχουμε φτάσει σε ένα ιστορικό σημείο όπου το λιανικό εμπόριο θα αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο (28,7%) του συνόλου των δαπανών για digital ads στις ΗΠΑ το 2024 και μέχρι το 2027, θα αντιπροσωπεύει εξίσου και πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς σε πωλήσεις μέσα από το δικτύων μέσων ενημέρωσης.

Digital ads on the rise

Οι δαπάνες για το ψηφιακό τοπίο της διαφήμισης σε μέσα για λιανικό εμπόριο στις ΗΠΑ θα αγγίξει τα $59,61 δισ. φέτος, σύμφωνα με προβλέψεις από την ίδια πηγή που είχαν γίνει τον Οκτώβριο του 2023.

Ένα ποσοστό της τάξης του 18,5% των διαφημιστικών δαπανών για το δίκτυο μέσων ενημέρωσης που αξιοποιεί το λιανικό εμπόριο προέρχεται από διαφημίσεις που γίνονται εκτός των αντίστοιχων ιστοτόπων και αναμένεται ότι αυτό το μερίδιο θα συνεχίσει να αυξάνεται μέσα στο επόμενο διάστημα.

γράφημα για τα μερίδια του λιανικού εμπορίου σχετικά με τα digital ads
Source: eMarketer

Στροφή στο εμπόριο με νέα εργαλεία

Με τέτοια υψηλά νούμερα να κυριαρχούν στα digital ads, τόσο σε δαπάνες αλλά και σε έσοδα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι γνωστοί διαφημιστικοί κολοσσοί όπως η Google και η Microsoft δημιουργούν τα δικά τους εργαλεία μέσων λιανικής πώλησης.

Πρόσφατα, η Google ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός νέου AI Tinder-style εργαλείου που θα βοηθάει τους καταναλωτές με αγορές ρούχων ενώ γίνονται και γενικότερες προσπάθειες για ανάπτυξη εργαλείων που θα αποτρέπουν τις απατηλές επιστροφές προϊόντων, οι οποίες είναι ένα κοστοβόρο κομμάτι του εμπορίου.

Γίνε ο προσωπικός σου στυλίστας με το νέο AI εργαλείο Google
Με το νέο AI εργαλείο Google, ο γίγαντας επιστρέφει στο παιχνίδι των online αγορών με λειτουργία εξατομίκευσης.

Το εμπόριο κυριαρχεί και εκτός των πωλήσεων

Όλα τα παραπάνω είναι μια μεγάλη απόδειξη για την επικράτηση του λιανικού εμπορίου στο κόσμου του eCommerce, όχι μόνο στις αποδόσεις σε πωλήσεις αλλάς και στο κομμάτι των digital ads τόσο σε δαπάνες στο τομέα αυτό για καλύτερη εμβέλεια και engagement αλλά και ως αντίκτυπο σε αγορές. Αυτό σημαίνει ότι οι δαπάνες αποδίδουν και επιστρέφουν ως αγορές και πιθανά να είναι ένδειξη ότι η ισορροπία αυτή ίσως να περάσει σε επίπεδο που οι πωλήσεις θα ξεπερνούν και τις αντίστοιχες δαπάνες στη διαφήμιση.