Οι εποχές εναλλάσονται και κάθε μια έχει τις ξεχωριστές και διαφορετικές εκδηλώσεις της. Όλες αυτές οι εκδηλώσεις και δραστηριότητες αποτελούν νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους δίνοντας προσοχή στις εποχιακές αλλαγές. Η τακτική αυτής της αναπροσαρμογής ονομάζεται εποχιακό marketing και οι πιο επωφελής εποχιακές δυνατότητες για να αξιοποιήσετε εξαρτώνται από το είδος και τους στόχους της επιχείρησής σας.

Παρακάτω θα δούμε γιατί είναι επωφελές αυτού του είδος το marketing αλλά και μερικές ιδέες που θα σας κινητοποιήσουν να αξιοποιήσετε ευκαιρίες ώστε να δείτε περισσότερες μετατροπές και πωλήσεις.

Τι είναι το εποχιακό marketing;

Το εποχιακό marketing είναι οποιαδήποτε προώθηση δημιουργούν τα online store για συγκεκριμένες εποχές του έτους ή για εποχιακές πωλήσεις. Οι καμπάνιες αυτές κινούνται γύρω από την υψηλή επισκεψιμότητα που δημιουργούν ορισμένες εποχές του έτους, όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και οι καλοκαιρινές διακοπές. Συχνά αυτό περιλαμβάνει ειδικές προσφορές, ώστε να απευθύνεται στις εποχιακές ανάγκες των πελατών.

Τα θετικά που προσφέρει το εποχιακό marketing στο eCommerce

Αυτό το marketing έχει πολλά οφέλη για τα online καταστήματα είτε είναι νέα είτε έχουν εγκαθιδρύσει την παρουσία τους. Οι εποχιακές μεταβάσεις και οι γιορτές αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για να προσελκύσετε νέους και υφιστάμενους πελάτες με ειδικές προσφορές. Ας δούμε τα κύρια οφέλη παρακάτω.

Φύλλα σφένδαμου που κινούνται από χλωρό σε ξερό

→ Εκμευταλεύεται τον εποχιακό ενθουσιασμό

Οι διακοπές και οι εποχιακές αλλαγές δημιουργούν ενθουσιασμό στους πελάτες λόγω των οικογενειακών συγκεντρώσεων, της ανταλλαγής δώρων και της εύρεσης καλών προσφορών. Σας επιτρέπει να αξιοποιήσετε τον ενθουσιασμό που προκαλούν οι εποχιακές προσφορές, που συνήθως είναι για περιορισμένο χρόνο και σημαίνει ότι ο πελάτης πρέπει να ενεργήσει γρήγορα για να επωφεληθεί από αυτή.

→ Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand

Η αναγνωρισιμότητα ενός brand είναι το πόσο γνωστή είναι η επιχείρησή σας. Το εποχιακό marketing συμβάλλει στην προσέλκυση της προσοχής στο eshop σας μέσα από ειδικές προσφορές. Ιδίως για τις νέες επιχειρήσεις, αυτό μπορεί να είναι μια ευκαιρία να εδραιωθούν σε έναν νέο κλάδο προσφέροντας εξαιρετικές προσφορές και παρέχοντας εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών.

Tips για αξεπέραστο customer service στο eCommerce
Η σημαντικότητα του «άπαιχτου» customer service για τα online store και πως να το επιτύχετε

→ Μετατρέπει leads σε πελάτες που αγοράζουν

Τα leads, δηλαδή όσοι γνωρίζουν το eshop σας αλλά δεν έχουν κάνει αγορά, ίσως πειστούν με κάποια εποχιακή προωθητική ενέργεια. Οι τιμές είναι συχνά χαμηλότερες κατά τη διάρκεια αυτών των ενεργειών, γεγονός που μπορεί να δελεάσει ένα lead να προχωρήσει σε αγορά και ενδεχομένως να γίνει πιστός πελάτης.

→ Ενισχύει τις πωλήσεις προϊόντων

Το εποχιακό marketing συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση των πωλήσεων προϊόντων και των εσόδων, προσελκύοντας νέους και υφιστάμενους πελάτες με ειδικές προσφορές. Οι πελάτες εκτιμούν την ευκαιρία να εξοικονομήσουν χρήματα και να αποκτήσουν πολύτιμα προϊόντα ή υπηρεσίες, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση και τις συστάσεις.

Πώς θα δημιουργήσετε μια εποχιακή καμπάνια

Η δημιουργία μιας εποχιακής καμπάνιας που θα φέρει νέους πελάτες απαιτεί την εις βάθος κατανόηση της θέσης σας στην αγορά, της ζήτησης στον κλάδο και του προφίλ του ιδανικού σας πελάτη. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να το πετύχετε:

Χαρτιά απο ημερολογιακούς μήνες πάνω σε τραπέζι με κινητό και κλεψύδρα

Βήμα 1: Κατανοήστε το κοινό και τη θέση σας

Όταν γνωρίζετε σε ποιον απευθύνεστε αλλά και που τοποθετείται η επιχείρησής σας στον κλάδο σας είναι πιο εύκολο να δημιουργήσετε πιο εστιασμένες καμπάνιες. Η δημιουργία μιας buyer personas είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την κατανόηση του πελάτη ή του κοινού σας για το εποχιακό marketing.

eCommerce buyer personas: Πώς να φτιάξεις στο eshop σου
Τι είναι eCommerce buyer personas, γιατί είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη ενός eshop και πώς θα τις φτιάξετε βήμα-βήμα.

Συμπεριλάβετε πράγματα όπως:

👍 Η ηλικία, η τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του πελάτη σας
👍 Από ποιους ανταγωνιστές πιθανά θα αγόραζε
👍 Σημεία που θα εμπόδιζαν την εμπειρία του
👍 Τις προσδοκίες του για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας

Γνωρίζοντας σε βάθος τον πελάτη σας σας επιτρέπει να καταλάβετε και που τοποθετείστε στην αγορά, τι ανάγκες καλύπτετε και πώς θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό.

Βήμα 2: Χτίστε την καμπάνια γύρω από το συναίσθημα της εποχής

Στο εποχιακό marketing σημαντικό είναι να κρατάτε στο επίκεντρο το συναίσθημα της εποχής. Για παράδειγμα, η περίοδος των χειμερινών διακοπών μπορεί να μεταφέρει το συναίσθημα της προσφοράς, της συμπόνιας και των οικογενειακών αξιών. Αυτό θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο κάνετε καμπάνιες για τους πελάτες σας. Εάν διοργανώνετε μια εποχιακή μεταβατική προώθηση, λάβετε υπόψη σας το γενικό συναίσθημα αυτής της μετάβασης. Η μετάβαση στο χειμώνα μπορεί να φέρει διαφορετικό συναίσθημα από τη μετάβαση στο καλοκαίρι.

Βήμα 3: Μεγιστοποιήστε την δυνατότητα των εκπτώσεών σας

Οι εποχιακές προωθητικές ενέργειες είναι μια εξαιρετική στιγμή για να προσφέρετε εκπτώσεις σε προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά είναι σημαντικό να καταλάβετε πώς να τις μεγιστοποιήσετε ώστε να δελεάσετε τον πελάτη να δεσμευτεί για μια αγορά έναντι του ανταγωνισμού. Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ποσοστά αντί για αριθμούς. Το σύμβολο του ποσοστού θα οδηγήσει τον πελάτη να πιστέψει ότι πέτυχε μια πολύ καλή προσφορά. Το 10% μπορεί να μοιάζει και να ακούγεται περισσότερο από το 5 ευρώ έκπτωση, ακόμη και εάν η αξία είναι ίδια τελικώς.

Βήμα 4: Επενδύστε στο SEO σας

Το SEO μπορεί να βοηθήσει το το εποχιακό marketing και το online store σας να κατατάσσεται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης και αυτό βοηθάει με την ενίσχυση της επισκεψιμότητας άρα και με την αύξηση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ορισμένα tips για βελτίωση του SEO είναι:

Ξεκινήστε ένα blog: Το blog είναι ένα εξαιρετικό εργαλεία SEO, που εκτός από ενημέρωση και διασκέδαση προς το κοινό, παρέχουν επίσης πλεονεκτήματα για την αναζήτηση μέσα από λέξεις-κλειδιά και backlinks.

Συμπεριλάβετε σχετικό περιεχόμενο: Οι πελάτες είναι πιο πιθανό να διαβάσουν περιεχόμενο που απευθύνεται στις ανάγκες ή τις επιθυμίες τους. Με βάση το προφίλ πελατών που έχετε, δημιουργήστε σχετικό περιεχόμενο για να μεγιστοποιήσετε τη στρατηγική SEO σας.

Φροντίστε τις σελίδες σας: Το site σας είναι το βασικό μέρος που βλέπουν οι πελάτες. Ένα λειτουργικό, βελτιστοποιημένο και αισθητικά ευχάριστο website μπορεί να μεγιστοποιήσει την πιθανότητα να μετατραπούν τα leads σε πελάτες και οι πελάτες να παραμείνουν αφοσιωμένοι στo brand σας.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

Χρησιμοποιήστε τα social media: Οι social media πλατφόρμες μπορούν να λειτουργήσουν ως σημεία επικοινωνίας και διάδρασης ανάμεσα σε brand και πελάτες και να φιλοξενήσουν το βελτιστοποιημένο για SEO περιεχόμενό σας για ευκολότερο διαμοιρασμό.

Τοπίο που αλλάζει από χειμώνα σε άνοιξη μέ ένα φερμουάρ

🌸 Εποχιακές στρατηγικές για την άνοιξη

Συνήθως οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την άνοιξη ως ένα νέο ξεκίνημα. Έτσι, είναι μια καλή εποχή για να αφήσετε παλιές, αναποτελεσματικές τακτικές και να εισαγάγετε νέες και καινοτόμες στρατηγικές εποχιακό marketing. Η εποχή αυτή περιλαμβάνει και αρκετές διακοπές και ευκαιρίες για να δοκιμάσετε εποχιακές τακτικές.

Μερικές εθνικές και διεθνείς εορταστικές ημέρες είναι:

✨ Το Πάσχα
✨ Ημέρα της Μητέρας
✨ Καθαρά Δευτέρα
✨ St. Patrick's Day
✨ Πρωταπριλιά

🌊 Εποχιακές στρατηγικές για το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι είναι μια πολύ καλή εποχή για αρκετούς κλάδους καθώς είναι η εποχή που σχετίζεται με τα ταξίδια, τις διακοπές και τις καλοκαιρινές εκπτώσεις. Δεν είναι απαραίτητο να ανήκετε στο τουριστικό τομέα, μπορεί το προϊόν σας να ταιριάζει με το concept της χαλάρωσης ή των μετακινήσεων όπως π.χ. καλοκαιρινή ένδυση, θερινά ελαστικά αυτοκινήτων κ.α. Επιπλέον, εδώ στη Ελλάδα συνήθως το τέλος του καλοκαιριού συνοδεύεται με 10 ήμερα εκπτώσεων και είναι και αρκετά ενεργό.

Σημαντικές περίοδοι για να θυμάστε είναι:

✨ η τουριστική περίοδος Ιουλίου/Αυγούστου
✨ η καλοκαιρινή εκπτωτική περιοδος συνήθως προς το τέλος του καλοκαιριού
✨ οι πολλαπλές εκδηλώσεις όπως συναυλίες, πανηγύρια, πολιτιστικές εκδηλώσεις

🍁 Εποχιακές στρατηγικές για το φθινόπωρο

Το φθινόπωρο ακολουθεί την πολύ ενεργειακή περίοδο του καλοκαιριού και συνήθως το κοινό τείνει να τη αντιμετωπίζει ως τη μετάβαση στη χαλάρωση, την αφοσίωση στο εαυτό του ενώ είναι και η αρχή της σχολικής χρονιάς στην Ελλάδα, που είναι ωφέλιμο για επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδος. Χρησιμοποιήστε φθινοπωρινά θέματα στο εποχιακό marketing σας και μην ξεχνάτε ότι περιλαμβάνει τις ημέρες Black Friday και Cyber Monday που έχουν εξαιρετικά υψηλή πωλησιακή κίνηση.

Μερικές εθνικές και διεθνείς εορταστικές ημέρες είναι:

✨ Αρχή σχολικού έτους (Back to school)
✨ Black Friday
✨ Cyber Monday
✨ Halloween
✨ Αρχή σχολικού έτους

❄️ Εποχιακές στρατηγικές για τον χειμώνα

O χειμώνας ίσως είναι η περίοδος που περιλαμβάνει τις περισσότερες ευκαιρίες καθώς περιλαμβάνει την περίοδο υψηλής κινητικότητας στις αγορές κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και των χειμερινών εκπτώσεων. Εκτός όμως από αυτά, περιλαμβάνει και τον Άγιο Βαλεντίνο αλλά και τις Απόκριες. Σε όποιον κλάδο και να ανήκει η επιχείρησή σας δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπορεί να αξιοποιήσει έστω και μια από αυτές τις ευκαιρίες.

Μερικές εθνικές και διεθνείς εορταστικές ημέρες είναι:

✨Χριστούγεννα
✨Παραμονή Πρωτοχρονιάς και Πρωτοχρονιά
✨Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
✨Απόκριες
✨Κινεζική Πρωτοχρονιά

Χαρτάκια με σημειώσεις για σταρτηγικές εορταστικής περιόδου

Tips για εποχιακό marketing

Η μεγιστοποίηση των εποχιακών καμπανιών μπορεί να διασφαλίσει ότι οι πελάτες κατανοούν την αξία που προσφέρετε και ενεργούν βάσει των προωθητικών ενεργειών σας. Μερικά χρήσιμα tips είναι:

🟧 Δημιουργήστε απλές και δελεαστικές διαφημίσεις. Διατηρήστε τις σχετικές με την εποχή και προσελκύστε πελάτες παρέχοντας συνοπτικές, ακριβείς και εύκολα κατανοητές πληροφορίες.
🟧 Γνωρίστε το κοινό σας και ακούστε το. Δημιουργήστε σχετικό περιεχόμενο και προωθητικές ενέργειες για να απευθυνθείτε σε αυτές τις ανάγκες των πελατών. Ακούστε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις των πελατών για να διαπιστώσετε αν ικανοποιείτε τις ανάγκες.
🟧 Ζητήστε feedback. Οι πελάτες είναι η καλύτερη πηγή πληροφοριών και μπορείτε να αξιοποιήσετε τα social media ή έρευνες για να κάνετε στους πελάτες ερωτήσεις σχετικά με την εμπειρία τους με τ0 brand σας.
🟧 Αναλύστε τους ανταγωνιστές σας. Δείτε σε τι υπερέχουν ή υπολείπονται. Κατανοήστε καλύτερα τι κάνει τον ανταγωνισμό ελκυστικό στους υποψήφιους πελάτες και πώς θα κάνετε την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει.
🟧 Παρακολουθήστε τα έσοδά σας. Όταν αρχίσετε να έχετε έσοδα από εποχιακό marketing, θέστε στόχους και αναλύστε την απόδοσή σας ώστε να προσδιορίσετε πόσο επιτυχείς ήταν και πως θα ετοιμάσετε τις επόμενες

Αφήστε τις εποχές να σας εμπνεύσουν

Το μόνο σίγουρο είναι ότι με το εποχιακό marketing οι δυνατότητες είναι ατελείωτες και θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τη φήμη σας και να πετύχετε τους πωλησιακούς σας στόχους.

Εννοείται πως η έγκαιρη προετοιμασία θα σας βοηθήσει να κάνετε ακόμη πιο ποιοτική και αποδοτική δουλειά και να τραβήξετε το ενδιαφέρον του κοινού που είναι πιο πιθανό να κάνουν κάποια αγορά. Σημειώστε λοιπόν τις σημαντικές ημέρες στα ημερολόγιά σας και ξεκινήστε το συναρπαστικό ταξίδι εποχών μέσα από τη σκοπιά του marketing.