To AI αναδιαμορφώνει όλα όσα γνωρίζουμε για τον κόσμο και πλέον βρίσκομαστε σε μια περίοδο που μεγάλες εταιρείες "μάχονται" για το ποια θα δημιουργήσει το πιο καινοτόμο εργαλείο. Η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce βοηθάει τόσο τους εμπόρους με τις διαδικασίες που έχουν να διευθετήσουν, αλλά και τους πελάτες με μια πιο βέλτιστη εμπειρία για περισσότερη ικανοποίηση, καλύτερη εμπιερία και πιο άμεσο engagement.

Από αυτοματοποίηση έως επανάσταση έως υποθέσεις, το AI βρίσκεται στο επίκεντρο φέτος και μένει να δούμε τι μετασχηματισμό θα φέρει στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ας δούμε λοιπόν τάσεις και πώς μπορεί να επωφεληθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο για να εξελιχθεί μελλοντικά.

Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce;

Το artificial intelligence (AI) ή τεχνητή νοημοσύνη είναι η τεχνολογία που επιτρέπει στους υπολογιστές και τις μηχανές να προσομοιώνουν την ανθρώπινη νοημοσύνη και τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

Στο eCommerce μπορεί να αξιοποιηθεί για να αυτοματοποιήθουν σχεδόν τα πάντα, από την παρουσίαση νέων προϊόντων σε πολλαπλά κανάλια έως τον συγχρονισμό των πωλήσεων, τον εντοπισμό συναλλαγών υψηλού κινδύνου, την προσφορά εκπτώσεων σε πιστούς πελάτες κ.λπ. Μπορεί επίσης να αναλάβει και την αυτόματη απάντηση ερωτημάτων στην υποστήριξη πελατών μέσα από chatbots ώστε να υπάρχει περιθώριο για το προσωπικό να ασχοληθεί με σημαντικά θέματα.

eCommerce Chatbot: Τι είναι και πώς να το χρησιμοποιήσετε
Μάθετε για τα eCommerce chatbot, αυτούς τους έξυπνους digital βοηθούς: Γιατί έχουν σημασία, πού τα βρίσκετε και πώς τα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

Περιπτώσεις χρήσης AI στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Στις eCommerce πλατφόρμες, η τεχνολογία AI χρησιμοποιείται για τις εξής διαδικασίες:

👉 Παρατήρηση και ανάλυση αλληλεπιδράσεων και μοτίβων αγορών των πελατών ώστε να αξιοποιηθούν στην συνέχεια για διαμόρφωση στρατηγικής.
👉 Εξατομίκευση της online εμπειρίας για να ευχαριστήσει και να κερδίσει τους πελάτες.
👉 Εξατομίκευση σε προτάσεις προϊόντων ώστε να προσελκύσει νέους δυνητικούς πελάτες.
👉Παροχή εξαιρετικής υποστήριξης πελατών από chatbots.
👉 Επιτυχία στη συνολική εμπειρία πελατών ώστε να κερδίσετε την εμπιστοσυνη των πελατών για να τους διατηρήσετε.
👉 Βελτίωση των μετατροπών, του ROI, της αναγνωρισιμότητας του brand και ό,τι άλλο χρειάζεται για την κερδοφορία και άνθιση της επιχείρησής σας.

eCommerce ROI: Τι είναι και πως βελτιώνεται σε ένα eshop
Είναι σημαντικό να μετράτε την απόδοση του eshop σας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από το eCommerce ROI. Μάθετε τι είναι και πως θα το βελτιώσετε.
Botaki-ανθρωπάκι που κάτι ελέγχει στο λαπτοπ

Τρόποι που αξιοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce

#1 Βελτιστοποιήστε την τιμολόγηση

Μια βέλτιστη τιμολόγηση μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα κέρδη. Μέσα από AI λογισμικό που μπορεί να επεξεργαστεί μεγάλα σύνολα δεδομένων και να τα αναλύσει, είναι απείρως ευκολότερο να πετύχετε τον κινούμενο στόχο που είναι η τιμή. Η δυναμική τιμολόγηση σας επιτρέπει να τροποποιείτε τις τιμές με βάση την προσφορά και τη ζήτηση. Για παράδειγμα, εάν στο eshop ενός ανταγωνιστή υπάρχει έλλειψη σε ένα προϊόν, μπορείτε να ειδοποιηθείτε και να αυξήσετε τις τιμές σας ως απάντηση.

#2 Κάντε την αναζήτηση στο eshop σας πιο έξυπνη

H τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce έχει προχωρήσει σε υψηλά επίπεδα κατανόησης της ανθρώπινης φυσικής γλώσσας ώστε να βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να κατανοούν τα ερωτήματα με μεγαλύτερη ακρίβεια και να παρουσιάζουν ολοένα και καλύτερα αποτελέσματα.

Επιπλέον, μπορεί υποστηρίξει τις προσπάθειες σας με το SEO και να βοηθήσει με τακτικές όπως την προσθήκη συνωνύμων και λέξεων ή φράσεων που λείπουν και την αυτόματη διόρθωση ορθογραφικών λαθών. Το AI επίσης αξιοποιεί την ομιλία ή την εισαγωγή εικόνων ώστε να αναγνωρίσει τα αντικείμενα που σκοπεύει να βρει ένας χρήστης και να μπορέσει να προτείνει παρόμοια.

Εν ολίγοις, η έξυπνη αναζήτηση είναι το επόμενο μεγάλο βήμα καθώς ελαχιστοποιεί την απογοήτευση των αναζητητών μέσω της εξατομίκευσης της αναζήτησης και σας δίνει ένα άμεσο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Shopify SEO: Ο απόλυτος οδηγός για σίγουρο traffic
Το μυστήριο γύρω από το τι είναι και πώς εφαρμόζω το Shopify SEO, έχει λύση. Θα τη βρεις σε αυτόν τον απόλυτο οδηγό για να γίνεις και εσύ Expert.

#3 Αγκαλιάστε την εξατομίκευση

Όσο πιο προσαρμοσμένη είναι η εμπειρία αγορών στις προτιμήσεις και ανάγκες των πελατών, τόσο καλύτερα θα είναι και τα αποτελέσματα που θα έχετε. ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που θα κάνει το κοινό σας να επιστρέφει ξανά και ξανά.

Η εξατομίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται στην επικαιρότητα εδώ και καιρό και η τεχνητή νοημοσύνη μπουστάρει ακόμη περισσότερο αυτήν τη διαδικασία. Καθώς οι υπολογιστές μπορούν να επεξεργαστούν μεγάλες ποσότητες δεδομένων πελατών και να επιστρέφουν μέσα σε σύντομο χρόνο με συστάσεις και αποτελέσματα, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνονται σωστές προτάσεις και να οδηγγούμαστε σε αυξημένα ποσοστά πωλήσεων.

eCommerce personalization: Benefits & 7 tips για επιτυχία
Τι ειναι το eCommerce personalization, τι προσφέρει στα eshop και οι τακτικές για να το πετύχεις

#4 Προτείνετε ορθές συστάσεις για διαισθητικό cross-selling και upselling

Οι συστάσεις είναι μια μεμονομένη πτυχή της εξατομίκευσης. Είναι λοιπόν μια ευκαιρία για να μαγνητίσετε τους επισκέπτες και μέσα από τους αλγόριθμους που προσφέρουν αξιοποιήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους αγοραστές - όπως ο τρόπος περιήγησης και το ιστορικό αγορών τους - σας επιτρέπουν να διομορφώσετε ένα site που θα κάνει ακριβείς προβλέψεις του τι θέλουν. Και όταν μια μηχανή συστάσεων βρίσκει "στόχο", τότε η αγορά είναι πιθανή.

Η τεχνητή νοημοσύνη στην τεχνολογία συστάσεων προϊόντων μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα από στοιχεία που αγοράζονται συχνά μαζί και να δημιουργήσει το συνεργατικό φιλτράρισμα για να ενημερώσει τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεστε.

#5 Αυτοματοποιήστε την υποστήριξη πελατών

Η υποστήριξη πελατών είναι ένα κομμάτι της εμπειρίας πελάτων με ύψιστη σημασία, καθώς σε όλους μας αρέσει να νιώθουμε ότι μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια ή στήριξη από ένα brand γύρω από ερωτήματα ή τυχόν προβλήματα.

Έτσι, τα chatbots και άλλοι τύποι εικονικών βοηθών αποτελούν εξαιρετικούς αντιπροσώπους διαδικτυακής υποστήριξης, καθώς μέσα από το machine learning μπορούν να εκπαιδευτούν και να σας λύσουν τα χέρια. Θα είναι "παρών" 24×7 όντας πάντα διαθέσιμα για οποιοδήποτε πιθανό αγοραστή και μπορούν ψύχραιμα να διαχειριστούν κάθε είδους πρόβλημα.

Σύμφωνα με το Statista, το ένα τρίτο των καταναλωτών θεωρεί τα chatbots "πολύ αποτελεσματικά" στη διαχείριση των ερωτήσεων που δείχνει μεγαλύτερη προθυμότητα για αγορά.

eCommerce Chatbot: Τι είναι και πώς να το χρησιμοποιήσετε
Μάθετε για τα eCommerce chatbot, αυτούς τους έξυπνους digital βοηθούς: Γιατί έχουν σημασία, πού τα βρίσκετε και πώς τα χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.

#6 Διαχειριστείτε αποτελεσματικά το απόθεμα

Η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce χρησιμοποιεί προγνωστική ανάλυση για να δημιουργεί αναφορές για τα τρέχοντα επίπεδα αποθεμάτων και να παρακολουθεί τον ανεφοδιασμό. Με τη βοήθεια του machine learning, μια εταιρεία μπορεί να καθορίσει με ακρίβεια πόσα αποθέματα πρέπει να παραγγείλει και πόσα να διατηρήσει διαθέσιμα. Η McKinsey σημειώνει ότι αυτό το επίπεδο πρόβλεψης μπορεί να μειώσει δραστικά τις χαμένες πωλήσεις όταν τα αποθέματα είναι εκτός αποθέματος.

Η διαχείριση της αποθήκης μπορεί επίσης να εξορθολογιστεί με το AI, καθώς τα ρομπότ μπορούν να αναλάβουν την άχαρη εργασία της αποθήκευσης και ανάκτησης των αποθηκευμένων ειδών.

#7 Προλάβετε τις διαδικτυακές απάτες

Οι διαδικτυακές απάτες στις δραστηριότητες δημιουργούν πολλά θέματα στους εμπόρους και τους ζημιώνουν. Όμως, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καταπολεμήσει αυτό το πρόβλημα με ορισμένα μέσα. Παλαιότερα, ένα μεγάλο κομμάτι των υπαλλήλων έπρεπε να "χτενίζουν" εξονυχιστικ τις συναλλαγές για τυχόν περίεργα σημεία. Ο τρόπος με τον οποίο οι αλγόριθμοι μπορούν να ανιχνεύσουν απάτες, χρησιμοποιώντας πολύπλοκους κανόνες για την ανάλυση εκατομμυρίων σημείων μεγάλων δεδομένων και τον άμεσο εντοπισμό ύποπτης συμπεριφοράς, είναι εντυπωσιακός.

Για παράδειγμα, ένας εγκληματίας που προσπαθεί να διαπράξει μια απατηλή συναλλαγή μπορεί να εισάγει μια λανθασμένη διεύθυνση αποστολής - κάτι που ένας άνθρωπος δεν θα μπορούσε ποτέ να παρατηρήσει ή να αντιδράσει, πολύ περισσότερο στο χρονικό διάστημα που θα μπορούσε να το επισημάνει ένας αλγόριθμος. Επιπλέον, χρησιμοποιείται και για την αντιμετώπιση ενός άλλου προβλήματος που βασίζεται στην ακεραιότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου: οι άνθρωποι που δημοσιεύουν ψεύτικες κριτικές.

#8 Αυξήστε τα ποσοστά μετατροπής

Ένας βραχνάς για τα ποσοστα μετατροπής είναι τα abandoned cart. Η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσετε το CRO σας και να μειώσετε την απομάκρυνση των πελατών, επιτρέποντάς σας να παρακολουθείτε όταν οι δυνητικοί πελάτες εγκαταλείπουν τις σελίδες σας και αφήνουν αντικείμενα που βρίσκονται ακόμα στο καλάθι τους. To AI το κάνει μέσα από συλλογή πληροφοριών για τους χρήστες και τους στέλνει υπενθυμίσεις όταν εγκαταλείπουν το online store με άδεια χέρια.

11 τρόποι για να μειώσετε το Shopify cart abandonment
Τα 11 βασικά tips για να μειώσετε το Shopify cart abandonment στο eshop σας.

#9 Μειώστε τη χειρωνακτική εργασία

Εκτός από τον αντίκτυπο που έχει σε ό,τι συμβαίνει σε επίπεδο τεχνολογίας σε ένα online κατάστημα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλάβει καθημερινές εργασίες και να μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων. Το φαινόμενο της εκτόπισης των ανθρώπινων συνεργατών λιανικής από τα ρομπότ και την αυτοματοποίηση είναι σίγουρα ατυχές, αλλά όταν πρόκειται για χρονοβόρες εργασίες που ουσιαστικά δεν αξιοποιούν τις υψηλότερες δυνατότητες των εργαζομένων σας ίσως είναι αποδοτικότερο για όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.

Ο κόσμος του eCommerce εξελλίσεται ταχέως και γίνεται ολοένα και περιπλοκότερος. Έτσι, είναι σημαντικό να συμβαδίζουμε με τις τάσεις και να προσφέρουμε μια εμπειρία σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών και της εποχής. Η τεχνητή νοημοσύνη στο eCommerce έχει σίγουρα