Μια καλή Black Friday εμπειρία είναι κάτι περισσότερο από εκπτώσεις· είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσετε διαρκείς συνδέσεις με τους πελάτες σας. Μικρές, στοχαστικές «πινελιές» μπορούν να κάνουν αυτήν την ημέρα αγορών αξέχαστη και να μετατρέψουν τους περιστασιακούς αγοραστές σε πιστούς followers.
Σήμερα μοιραζόμαστε απλές αλλά αποτελεσματικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να αναβαθμίσετε την εμπειρία της Black Friday, μετατρέποντάς την σε μια μέρα που ενισχύει την αφοσίωση των πελατών και αφήνει μια διαρκώς θετική εντύπωση.

Συμβουλές για να δημιουργήσετε μια αξέχαστη Black Friday εμπειρία
Η Black Friday είναι ένα κρίσιμο γεγονός για τις επιχειρήσεις, σηματοδοτώντας την έναρξη της εορταστικής περιόδου προσφορών και αγορών. Παρουσιάζει μια ευκαιρία στους λιανοπωλητές να αυξήσουν τις πωλήσεις και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Ορισμένοι βασικοί λόγοι γιατί είναι σημαντική αυτή η μέρα για το eCommerce:
- Αυξημένες πωλήσεις: Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ημέρες αγορών του χρόνου, που συχνά οδηγεί σε σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων, ειδικά στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
- Αυξημένη επισκεψιμότητα: Πολλοί αγοραστές δοκιμάζουν πολλά eshop αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές, με αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας.
- Απόκτηση πελατών: Παρέχει την ευκαιρία προσέλκυσης νέων πελατών που μπορεί να μην έχουν ψωνίσει από εσάς στο παρελθόν.
- Εκκαθάριση αποθέματος: Οι έμποροι λιανικής μπορούν να «ξεφορτωθούν» παλαιότερο απόθεμα για να δημιουργήσουν χώρο για νέα προϊόντα.
- Αφοσίωση πελατών: Η προσφορά εξαιρετικών προσφορών μπορεί να οδηγήσει σε ικανοποιημένους πελάτες που είναι πιθανό να επιστρέψουν για μελλοντικές αγορές.
- Βελτίωση upselling: Με τις προσφορές, οι πελάτες μπορούν να προσθέσουν περισσότερα προϊόντα στα καλάθι τους, αυξάνοντας τη μέση αξία παραγγελίας.


Πάμε να εξετάσουμε τις καλύτερες πρακτικές για τη δημιουργία μιας αξέχαστης Black Friday εμπειρίας:
Προσθέστε προσωποποιημένα μηνύματα & γιορτινές συσκευασίες
Μια προσωποποιημένη ευχαριστήρια κάρτα με κάθε παραγγελία ενισχύει την Black Friday εμπειρία, κάνοντας τους πελάτες σας να νιώθουν ότι τους εκτιμούν. Η ενίσχυση του personalization με την αναγραφή του ονόματός τους και την προσθήκη ενός χειρόγραφου μηνύματος, αν αυτό είναι εφικτό, μπορεί να δείξει πόσο σημαντική είναι η αγορά τους για εσάς. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε holiday-themed συσκευασίες, κάνοντας το unboxing ακόμα πιο festive και προετοιμάζοντάς τους για τις γιορτές που έρχονται. Μικρές χειρονομίες όπως αυτές αναβαθμίζουν το αγοραστικό ταξίδι, καθώς κάνουν τους πελάτες να νιώθουν σημαντικοί και πως τους εκτιμάτε, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν το brand σας να ξεχωρίζει.

Δώστε VIP πρόσβαση σε πιστούς πελάτες
Αναβαθμίστε την Black Friday εμπειρία ανταμείβοντας τους πιο αφοσιωμένους πελάτες σας με πρώιμη πρόσβαση (early access) σε προσφορές, bundles, deals ή ακόμα και σε επερχόμενα προϊόντα, εντείνοντας το αίσθημα της αποκλειστικότητας. Τα ίδια μπορείτε να εφαρμόσετε και για τους πελάτες που έχουν κάνει subscribe στο newsletter σας. Επιτρέψτε σε πιστούς αγοραστές ή τους συνδρομητές σας να αγοράσουν αποκλειστικές εκπτώσεις και πακέτα πριν από τις hot ημερομηνίες. Αυτό κάνει την εμπειρία της ημέρας πιο ευχάριστη και παρακινεί τους πιστούς πελάτες σας να επιστρέφουν χρόνο με τον χρόνο.
Δώστε προνόμια loyalty & Mystery Gifts
Ενίσχυσε την αίσθηση του ενθουσιασμού με εκπλήξεις με έξτρα προνόμια αφοσίωσης, όπως μερικούς παραπάνω πόντους ή ένα δώρο-έκπληξη και ενισχύστε τον ενθουσιασμό και την Black Friday εμπειρία. Πιο συγκεκριμένα, μπορείτε να προσφέρετε ξαφνικά loyalty points, αποκλειστικές εκπτώσεις ή ένα μικρό mystery gift που μπορεί να περιλαμβάνεται σε παραγγελία από ένα ποσό και πάνω. Δώστε τους κάτι που να μην περιμένουν και να χαρούν όταν το λάβουν, ώστε να νιώσουν κερδισμένοι. Η κίνηση αυτή προσθέτει μεγαλύτερη απρόσμενη χαρά και ενθουσιασμό στην εμπειρία τους και χτίζει την αφοσίωση στο brand σας.
Προσθέστε στοιχεία gamification στο eshop σας
Η ενσωμάτωση στοιχείων gamification στο eshop σας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την Black Friday εμπειρία για τους πελάτες σας. Αυτή η προσέγγιση κάνει τις αγορές πιο διαδραστικές και ελκυστικές, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να εξερευνήσουν τα προϊόντα σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαγωνισμούς, spin-to-win wheels ή κουίζ που ανταμείβουν τους συμμετέχοντες με εκπτώσεις ή πόντους επιβράβευσης. Για παράδειγμα, οι πελάτες θα μπορούσαν να κερδίσουν πόντους για κάθε αγορά, να μοιραστούν την εμπειρία τους στα social media ή να συμμετάσχουν σε διασκεδαστικές προκλήσεις. Προσθέτοντας αυτά τα στοιχεία, όχι μόνο ενισχύετε την αφοσίωση των πελατών, αλλά και κάνετε την εμπειρία της ημέρας απολαυστική και αξέχαστη, μετατρέποντας τις αγορές κυριολεκτικά σε παιχνίδι!

Αποστείλετε Follow-Up email με αποκλειστικές εκπτώσεις
Μετά την Black Friday, διατηρήστε τη σύνδεση με τον κοινό σας, με τα Follow-Up email που προσφέρουν αποκλειστικές εκπτώσεις ή προτάσεις προϊόντων. Αυτό επεκτείνει την Black Friday εμπειρία πέρα από μία μόνο ημέρα, υπενθυμίζοντας στους πελάτες ότι εκτιμώνται όλο τον χρόνο. *Οι προσωποποιημένες, follow-up ενέργειες, ακόμη και μετά από τέτοιες μέρες, κάνουν την εμπειρία πιο αξέχαστη και συμβάλλουν στην ενίσχυση των μόνιμων σχέσεων με τους πελάτες.
Δείτε επίσης: Κατακτώντας το eCommerce email marketing: Η «βίβλος» του 2024

Customer Shoutout στα social media και εκμεταλλευτείτε το UGC
Προσελκύστε πελάτες προβάλλοντας τις αναρτήσεις τους στα social media σας. Η προώθηση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, όπως φωτογραφίες και IG stories με τα προϊόντα σας, βοηθά τους πελάτες να αισθάνονται μέρος ενός community και να τους εκτιμούν. Αυτή η διάδραση ενισχύει την αφοσίωση στο brand και εμπνέει άλλους να ασχοληθούν με το eshop σας.
Δημιουργήστε flash sales & προσφορές περιορισμένου χρόνου
Συμπεριλάβετε flash εκπτώσεις ή προσφορές περιορισμένου χρόνου για να προσθέσετε ενθουσιασμό στην Black Friday εμπειρία. Ειδοποιήστε τους πελάτες σας μέσω αυτοματοποιημένων email για προσφορές που «τρέχουν» και δημιουργήστε το αίσθημα της επείγουσας ανάγκης. Οι εκπτώσεις έκπληξη ή οι προσφορές περιορισμένου χρόνου σε δημοφιλή είδη ενισχύουν το engagement, μέσω του urgency. Αυτό ενθαρρύνει τις γρήγορες αγορές και προσφέρει στην ημέρα μια ακόμη πιο μοναδική πινελιά.
Προσθέστε live Chat ή shopping assistants
Αν δεν έχετε ήδη, μπορείτε να προσθέσετε ένα live chat, το οποίο θα αποτελείται από μια καταρτισμένη customer agents ομάδα που θα διαχειρίζεται απλά task. Η αμεσότητα της λειτουργίας ενός chat βοηθά τους αγοραστές να επιλύουν εύκολα και γρήγορα απορίες ή δυσκολίες, χωρίς την αναμονή που ενδέχεται να προκύψει σε μια τηλεφωνική επικοινωνία ή τον απρόσωπο χαρακτήρα ενός email. Η δυνατότητα άμεσης βοήθειας στους αγοραστές κατά τη διάρκεια της βιασύνης, διασφαλίζει ότι αισθάνονται φροντίδα, ειδικά εάν έχουν ερωτήσεις ή χρειάζονται καθοδήγηση. Η γρήγορη υποστήριξη μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά, προσθέτοντας αξία στην Black Friday εμπειρία και ενισχύοντας την ικανοποίηση.
Δημιουργήστε διαδραστικές καμπάνιες στα social media
Προσθέστε έξτρα ενθουσιασμό με διαδραστικές καμπάνιες στα social media. Ξεκινήστε δημοσκοπήσεις, κουίζ ή αντίστροφες μετρήσεις για να αισθανθούν οι πελάτες σας ότι είναι μέρος αυτού του sales event. Η αλληλεπίδραση μαζί τους στα social media δημιουργεί προσμονή ενώ μπορείε επίσης να σας παρέχει και πληροφορίες που αφορούν τις προτιμήσεις των πελατών σας.

Μια ολοκληρωμένη Black Friday εμπειρία
Το να δημιουργήσετε μια αξέχαστη αγοραστική εμπειρία δεν απαιτεί σημαντικές αλλαγές, αλλά μικρές και εύκολες προσθήκες που μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Προσθέτοντας εξατομίκευση, αποκλειστικά προνόμια και στρατηγικές αφοσίωσης, τα brands μπορούν να μετατρέψουν τους αγοραστές σε πιστούς θαυμαστές. Αυτήν τη σεζόν, εστιάστε στο να κάνετε κάθε πελάτη να αισθάνεται ότι εκτιμάται αι το brand σας θα ωφεληθεί πολύ μετά το τέλος της Black Friday.