TikTok Ads 101: Ο απόλυτος οδηγός για eCommerce διαφήμιση

Το TikTok πλέον έχει γίνει αναπόσπαστο στοιχείο από τις digital marketing στρατηγικές, καθώς πέρα από μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας, έχει αναπτυχθεί σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα για προώθηση αγορών. Γι' αυτό και οι χρήστες είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν προϊόντα που βλέπουν να διαφημίζονται στην εφαρμογή. Θα πρέπει λοιπόν να επενδύσετε σε TikTok Ads που θα σας επιτρέψουν να προσεγγίσετε ακόμη περισσότερους χρήστες από τις γενιές των Millennials, Gen Z και Gen Alpha.

Ας δούμε λοιπόν όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις πληρωμένες διαφημίσεις στη δημοφιλή πλατφόρμα βίντεο.

Τι είναι τα TikTok Ads;

Οι διαφημίσεις στο TikTok είναι ουσιαστικά το πληρωμένο διαφημιστικό περιεχόμενο που εμφανίζεται στα feed των χρηστών. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να λάβουν διάφορες μορφές, τις οποίες θα δούμε παρακάτω και τα brands που διαφημίζονται μέσα στην πλατφόρμα μπορούν να στοχεύουν σε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορές για να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους.

Για να διαφημιστείτε στην εν λόγω social media πλατφόρμα, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο TikTok Ads Manager. Η διαφήμιση στο TikTok είναι διαθέσιμη σε δεκάδες χώρες και περιοχές παγκοσμίως. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι γεωγραφικοί περιορισμοί. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα απαγορεύεται επί του παρόντος στην Ινδία λόγω κυβερνητικών κανονισμών, οπότε οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να διαφημιστούν στη χώρα αυτή. Άλλα τέτοια παραδείγματα με ορισμένες κατευθυντήριες είναι:

⚫ Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αυστηρούς νόμους για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μέσα από το GDPR, τους οποίους οι διαφημιζόμενοι πρέπει να τηρούν όταν στοχεύουν χρήστες σε χώρες της ΕΕ.

⚫ Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Food and Drug Administration έχει αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές για τη διαφήμιση προϊόντων που σχετίζονται με την υγεία, όπως συνταγογραφούμενα φάρμακα και ιατρικές συσκευές.

⚫ Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Advertising Standards Authority έχει κανόνες σχετικά με τη διαφήμιση προϊόντων με περιορισμένη ηλικία στα TikTok Ads, όπως το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια και τα brands πρέπει να περιλαμβάνουν τις απαραίτητες αποποιήσεις.

⚫ Η Αυστραλία πιέζει για την απαγόρευση πρόσβασης των παιδιών κάτω των 16 στα social media και οι διαφημιζόμενοι πρέπει να εφαρμόσουν συστήματα ηλικιακής επαλήθευσης της ηλικίας για να διασφαλίσουν ότι δεν στοχεύουν σε ανήλικους χρήστες και ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν μεγάλα πρόστιμα εάν δεν συμμορφωθούν.

Ποια είναι τα οφέλη της διαφήμισης στο TikTok;

Μεγάλη και αφοσιωμένη βάση χρηστών

Το TikTok έχει γίνει γρήγορα μια από τις πιο δημοφιλείς social media πλατφόρμες, με περισσότερους από 1,5 δισ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως από τον Απρίλιο του 2024 ενώ σύμφωνα με τα στατιστικά της ίδιας της πλατφόρμας, οι χρήστες στις ΗΠΑ περνούν κατά μέσο όρο 52 λεπτά την ημέρα εκεί. Επιπλέον, τα δημογραφικά στοιχεία κλίνουν προς τις νεότερες γενιές, καθιστώντας το ιδανική πλατφόρμα για brand που απευθύνονται σε Millennials, Gen Z και Gen Alpha.

Δημιουργικές και διαδραστικές μορφές διαφήμισης

Το TikTok Ads manager προσφέρει διάφορες μορφές διαφημίσεων που επιτρέπουν την προώθηση προϊόντων και eshop με αποτελεσματικό τρόπο. Ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των χρηστών, μπορούν να βοηθήσουν με τη διμιουργία viral περιεχομένου και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα σας.

Ακριβείς επιλογές targeting

Οι δυνατότητες targeting του TikTok σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε το ακριβές επιθυμητό κοινό σας μέσα από δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, συμπεριφορές, τύπους συσκευών και πολλά άλλα. Μπορείτε να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα κοινά με βάση το engagement.

Λεπτομερή analytics και αναφορές

Στην πλατφόρμα θα βρείτε λεπτομερή analytics για τα TikTok Ads που θα σας επιτρέψουν να παρακολουθείτε και να μετράτε τις επιδόσεις των καμπανιών σας σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το επίπεδο διαφάνειας και μετρησιμότητας σας βοηθά να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες σας για το καλύτερο return on ad spend.

Τα είδη των TikTok Ads

In-feed

Τα in-feed ads εμφανίζονται απρόσκοπτα μέσα στo feed ενός χρήστη και μοιάζουν με εγγενή βίντεο του TikTok. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να έχουν διάρκεια έως 60 δεύτερα και περιλαμβάνουν ένα CTA που κατευθύνει τους χρήστες σε μια σελίδα ή σε ένα app store. Οι διαφημίσεις in-feed είναι ιδανικές για την προώθηση του engagement, του website traffic και των μετατροπών, καθώς συνδυάζονται φυσικά με την εμπειρία του χρήστη και μπορούν να στοχευθούν σε συγκεκριμένα κοινά.

Σίγουρες τακτικές για αυξημένη επισκεψιμότητα στο eshop
H επισκεψιμότητα στο eshop μπορεί να αυξηθεί! Εδώ συγκεντρώσαμε όλες τις τακτικές που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις.

TopView

Οι διαφημίσεις TopView είναι μια premium επιλογή τοποθέτησης σε πλήρη οθόνη που εγγυάται ότι η διαφήμισή σας θα είναι το πρώτο βίντεο που θα δουν οι χρήστες όταν ανοίξουν την εφαρμογή TikTok. Το TopView ξεκινά με μια κατάληψη βίντεο τριών δευτερολέπτων και στη συνέχεια μεταβαίνει σε μια διαδραστική εμπειρία βίντεο εντός της ροής που προσφέρει διάφορες επιλογές engagement, όπως σχολιασμό, κοινοποίηση και επίσκεψη στο προφίλ του brand. Αυτά τα TikTok Ads είναι ιδανικά για το λανσάρισμα νέων προϊόντων, την προώθηση event ή τη δημιουργία μιας ισχυρής πρώτης εντύπωσης σε ένα ευρύ κοινό. Ωστόσο, οι διαφημίσεις TopView έχουν υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με άλλες μορφές διαφήμισης.

Branded Hashtag Challenge

Τα Branded Hashtag Challenge επιτρέπουν στα brand να δημιουργούν προσαρμοσμένα hashtags που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των χρηστών και το user generated content. Όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στο χορηγούμενο hashtag, κατευθύνονται σε μια σελίδα προορισμού που περιλαμβάνει βίντεο της μάρκας και UGC που δημιουργήθηκε από την κοινότητα του TikTok. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, συνεργαστείτε με creators που θα ενθαρρύνουν το κοινό ακόμη περισσότερο. Αυτή η μορφή διαφήμισης είναι εξαιρετική για την προώθηση της αλληλεπίδρασης της κοινότητας και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας μέσω viral trend και challenges.

Branded Effects

H επόμενη μορφή TikTok Ads, τα Branded Effects επιτρέπουν στα brand να δημιουργούν προσαρμοσμένα φίλτρα, lenses και αυτοκόλλητα που οι χρήστες μπορούν να ενσωματώσουν στα δικά τους βίντεο στο TikTok. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να προωθηθούν μέσω άλλων μορφών διαφήμισης, όπως οι in-feed και Branded Hashtag Challenge διαφημίσεις, για να ενισχύσουν την προβολή και να ενθαρρύνουν μεγαλύτερο engagement. Για παράδειγμα, ένα makeup brand θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ad που θα επιτρέπει εικονική δοκιμή των κραγιόν της μέσα από AR. Μέσα από τέτοια δημιουργικά εργαλεία, τα brand μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρότερες συνδέσεις.

Spark

Τα Spark TikTok Ads επιτρέπουν στα brand να ενισχύσουν το υπάρχον οργανικό περιεχόμενο του λογαρισμού τους ή από άλλους χρήστες που έχουν δώσει την άδεια να προωθήσουν τα βίντεό τους. Ενισχύοντας το περιεχόμενο με τις καλύτερες επιδόσεις, μπορείτε να αξιοποιήσετε την αυθεντικότητα και την κοινωνική απόδειξη του user-generated content, διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο των διαφημιστικών μηνυμάτων και της στόχευσής τους. Προβάλλονται ως διαφημίσεις στο feed και μπορούν να οδηγήσουν την επισκεψιμότητα σε ένα προφίλ, site ή app store ενός brand. Eίναι ιδιαίτερα αποτελεσματική επιλογή για παρουσίαση πραγματικών εμπειριών χρηστών και δόμηση εμπιστοσύνης.

Διαφημίσεις eCommerce

Τα eCommerce Ads έχουν σχεδιαστεί για να βοηθoύν τα brand να προωθήσουν την ανακάλυψη προϊόντων και τις πωλήσεις απευθείας μέσα από την πλατφόρμα. Οι διαθέσιμες μορφές TikTok Ads είναι:

Video Shopping: Τα Video Shopping Ads παρουσιάζουν προϊόντα σε δράση με tags προϊόντων, περιγραφές και πληροφορίες τιμής, επιτρέποντας στους χρήστες να εξερευνήσουν και να αγοράσουν προϊόντα με μερικά μόνο κλικ.
Video Shopping στο TikTok Shop: Οι διαφημίσεις Video Shopping στο TikTok Shop ενσωματώνονται με την εγγενή eCommerce πλατφόρμα και επιτρέπουν τη δημιουργία καθηλωτικών αγοραστικών εμπειριών βίντεο. Επί του παρόντος, δεν είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα.

TikTok Shop: Θα γίνει κυρίαρχος του online shopping;
Μια νέα υπολογίσιμη δύναμη ξεπροβάλλει και είναι γνωστή: το TikTok Shop φαίνεται ότι έχει κερδίσει έδαφος και γίνεται κυρίαρχος στο online shopping.

LIVE shopping: Τα LIVE shopping ads είναι διαδραστικά livestreams σε πραγματικό χρόνο που επιτρέπουν την παρουσίαση προϊόντων, την απάντηση ερωτήσεων και τη συμμετοχή σε real time.

Προδιαγραφές διαφήμισης TikTok

Προδιαγραφές για βίντεο

Οι προδιαγραφές των TikTok Ads βίντεο διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα με την τοποθέτηση, αλλά γενικά απαιτούν ένα δημιουργικό βίντεο, μια εικόνα προβολής της διαφήμισης, το όνομα του brand ή της εφαρμογής, την περιγραφή της διαφήμισης και ένα CTA. Οι βασικές προδιαγραφές είναι οι εξής:

Αναλογία διαστάσεων: 9:16, 1:1 ή 16:9.
Ανάλυση βίντεο: Ελάχιστο 540 x 960 pixels, 640 x 640 pixels ή 960 x 540 pixels.
Τύπος αρχείου: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp ή .avi
Διάρκεια βίντεο: 5-60 δευτερόλεπτα (προτείνονται 9-15 δευτερόλεπτα)
Ρυθμός μετάδοσης: ≥516 kbps
Μέγεθος αρχείου: Έως 500 MB

Προδιαγραφές για εικόνα

Οι προδιαγραφές των στατικών TikTok Ads διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα με την τοποθέτηση, αλλά γενικά απαιτούν μια δημιουργική εικόνα, το όνομα του brand ή του app εφαρμογής, την περιγραφή της διαφήμισης και ένα CTA. Οι βασικές προδιαγραφές είναι οι εξής:

Τύπος αρχείου: JPG, JPEG, PNG
Ανάλυση εικόνας: 720 x 1280 pixels (Global App Bundle), 1200 x 628 pixels / 640 x 960 pixels / 720 pixels x 1280 pixels (Pangle)
Μέγεθος αρχείου: Έως 100MB

Βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία ελκυστικών TikTok Ads

Ξεκινήστε με ένα hook που τραβάει την προσοχή

Έχετε οριακά δυο δευτερόλεπτα για τραβήξετε την προσοχή ενός χρήστη και για αυτό το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής πρέπει να το εστιάσετε στην έναρξη του βίντεο. Όσο πιο δυνατό είναι το hook τόσο πιο πολλούς χρήστες θα μπορέσετε να τραβήξετε. Αξιοποιήστε trends και εντυπωσιακά transitions ή εναλλακτικά, παρουσιάστε κάτι περίεργο ή satisfying ώστε να κάνετε τα TikTok Ads σας να ξεχωρίζουν.

Κάντε τα να μοιάζουν TikTok-native

Για να έχουν απήχηση οι διαφημίσεις σας, στοχεύστε σε περιεχόμενο που μοιάζει σαν να έχει δημιουργηθεί από έναν χρήστη και όχι από brand. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τραβάτε κάθετα βίντεο με mobile συσκευές αντί επαγγελματικής λήψης σε στούντιο. Ενσωματώστε δημοφιλείς γραμματοσειρές, ήχους και τεχνικές επεξεργασίας του TikTok για να κάνετε τις διαφημίσεις σας να μοιάζουν πιο αυθεντικές και ελκυστικές.

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσετε την ορατότητα των TikTok Ads είναι η αξιοποίηση trending ήχων και hashtags. Ενσωματώστε δημοφιλή ηχητικά αποσπάσματα και σχετικά hashtags στο περιεχόμενό σας για να αξιοποιήσετε τις υπάρχουσες συζητήσεις και να αυξήσετε την πιθανότητα να δουν οι χρήστες τις διαφημίσεις σας. Μια απλή περιήγηση στο For You page θα σας βοηθήσει να δείτε τι κερδίζει έδαφος.

Viral TikTok βίντεο για το eCommerce: 10 δοκιμασμένες τακτικές
Εξετάζοντας τα δημοφιλή βίντεο και τη συμπεριφορά του αλγόριθμου, αποκαλύπτονται τα μυστικά που δίνουν το status viral TikTok και στο eCommerce.

Αξιοποιήστε user-generated content

Το user-generated content μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της αυθεντικότητας. Οι άνθρωποι θέλουν να αγοράζουν από ανθρώπους που τους αφορούν και που είναι αυθεντικοί. Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να δημιουργήσουν βίντεο με τα προϊόντα σας και σκεφτείτε να πραγματοποιήσετε ένα branded hashtag challeng για να εμπνεύσετε τους followers σας.

Συνεργαστείτε με influencers

Η συνεργασία με influencers μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε νέα κοινά και να προσθέσετε αξιοπιστία στις TikTok Ads καμπάνιες σας. Θα πρέπει όμως να βρείτε μια ισορροπία μεταξύ της παροχής δημιουργικής ελευθερίας και της διασφάλισης της αποτελεσματικής επικοινωνίας των μηνυμάτων σας. Περιγράψτε σαφώς τους στόχους της καμπάνιας σας, τα βασικά σημεία συζήτησης και τυχόν ειδικές οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν. Ενώ θα πρέπει να εμπιστεύεστε ότι ένας influencer γνωρίζει τι έχει καλύτερη απήχηση στο κοινό του, η παροχή 100% δημιουργικού ελέγχου σπάνια είναι η λύση.

Προσφέρετε μια συναρπαστική προσφορά

Οι χρήστες της θυγατρικής της ByteDance, οι οποίοι είναι συχνά νεότεροι και έχουν μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα, τείνουν να είναι πιο συνειδητοποιημένοι ως προς τις τιμές σε σχέση με τους χρήστες σε άλλες social media πλατφόρμες. Για να τραβήξετε την προσοχή τους και να προωθήσετε τις πωλήσεις, παρουσιάστε μια έκπτωση ή προσφορά στις διαφημίσεις σας στο TikTok. Πειραματιστείτε με διαφορετικές στρατηγικές προσφορών όπως μια δωρεάν δοκιμή, ένα δώρο με την αγορά ή οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια που παρέχει αξία στο κοινό-στόχο σας.

Συνοψίζοντας, μέσα από τις δημιουργικές μορφές TikTok Ads και τις ακριβείς επιλογές στόχευσης, μπορείτε να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας και να συνδεθείτε με τους δυνητικούς πελάτες σας με αυθεντικό τρόπο.