Ας μιλήσουμε για eCommerce στρατηγική.

Εάν είστε rookies στο eCommerce τοπίο και σκέφτεστε να ξεκινήσετε ή να αναβαθμίσετε το eshop σας, το παρακάτω κείμενο είναι για εσάς! 

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Το eCommerce, (ηλεκτρονικό εμπόριο), αναφέρεται στην αγοραπωλησία αγαθών και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Περιλαμβάνει διαδικτυακές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών, χρησιμοποιώντας ψηφιακές πλατφόρμες για δραστηριότητες όπως το online shopping, οι ηλεκτρονικές πληρωμές και το digital marketing.

Τι είναι η στρατηγική eCommerce;

Η eCommerce στρατηγική αποτελεί ένα καλά οργανωμένο σύνολο τακτικών που στοχεύουν στην προώθηση προϊόντων και στην αύξηση των πωλήσεων. Στο σύνολό της, δεν αφορά μόνο στην αρχική φάση κυκλοφορίας ενός προϊόντος (ή ενός eshop). Είναι η στρατηγική που λαμβάνει υπόψιν τον πλήρη κύκλο ζωής των προϊόντων, το ταξίδι του πελάτη και τους εταιρικούς στόχους. Ένα ισχυρό και ολοκληρωμένο σχέδιο περιλαμβάνει τη στρατηγική προϊόντων, τη στρατηγική πελατών και την εταιρική στρατηγική, παρέχοντας μια σταθερή βάση για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Η στρατηγική είναι κρίσιμη, καθώς παρέχει ένα δομημένο σχέδιο για τις επιχειρήσεις. Καθορίζει πώς να προωθήσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα τους, να επικοινωνήσουν με τους πελάτες και να διαχειριστούν τις λειτουργίες τους στον digital κόσμο. 

Μια οργανωμένη ecommerce στρατηγική βοηθά τις επιχειρήσεις:

  • να ξεχωρίσουν στην ανταγωνιστική διαδικτυακή αγορά
  • βελτιώνει την εμπειρία των πελατών
  • εξασφαλίζει μακροπρόθεσμη επιτυχία

Προσεγγίζει θέματα όπως η θέση του προϊόντος, η απόκτηση πελατών και επιχειρησιακές αποφάσεις, παρέχοντας έναν δρόμο για την ανάπτυξη και την προσαρμοστικότητα στον συνεχώς εξελισσόμενο χώρο του eCommerce.

Ουσιαστικά, μια ισχυρή ecommerce στρατηγική είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση των πολυπλοκοτήτων της διαδικτυακής επιχείρησης και την επίτευξη βιώσιμων αποτελεσμάτων.

Για να ξεκινήσει κάποιος να πουλά μέσω του διαδικτύου, πρέπει να δημιουργήσει, για κάθε κατάστημα, ένα online store, μια αλυσίδα εφοδιασμού, ένα brand και πολλά άλλα.

Ωστόσο, αυτά τα αρχικά βήματα δεν αποτελούν απλώς μια checklist*, αλλά θεμελιώδη οικοδομικά στοιχεία. Τα πιο επιτυχημένα eshop χρησιμοποιούν το λανσάρισμά τους όχι μόνο στρατηγικά, αλλά και για να την αναπτύξουν σταδιακά με την πάροδο του χρόνου.

λάπτοπ με metrics για ecommerce στρατηγική

Ξεκινώντας τον σχεδιασμό της eCommerce στρατηγικής

Για να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε μια αποτελεσματική eCommerce στρατηγική:

  • Ξεκινήστε ορίζοντας τους στόχους και τις αξίες της επιχείρησής σας.
  • Κατανοείστε το κοινό-στόχο σας μέσω ολοκληρωμένης έρευνας αγοράς και αναλύοντας τους ανταγωνιστές και τις τάσεις της αγοράς.
  • Δώστε προτεραιότητα σε θέματα τεχνολογίας (όπως SEO εργαλεία) και ασφάλειας.
  • Αναπτύξτε μια ισχυρή στρατηγική επωνυμίας (branding) και προϊόντος που περιλαμβάνει έρευνα και ανάπτυξη και σχεδιάστε την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών.
  • Εξερευνήστε διάφορα κανάλια πωλήσεων και στρατηγικές marketing (όπως social media marketing), και εφαρμόστε εργαλεία ανάλυσης.
Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

Οι βασικές αρχές μια ισχυρής στρατηγικής eCommerce

Μια eCommerce στρατηγική αποτελείται από ένα σχολαστικά οργανωμένο σύνολο τακτικών που έχει σχεδιαστεί, όχι μόνο για την προώθηση του προϊόντος σας, αλλά και για την προώθηση της αύξησης των πωλήσεων. 

Αυτό το στρατηγικό σχέδιο λαμβάνει υπόψin ολόκληρο τον κύκλο ζωής του προϊόντος σας, τη δυναμική της πελατειακής σας βάσης και τους πρωταρχικούς στόχους της επιχείρησής σας. Περιλαμβάνει τρεις κρίσιμες διαστάσεις:

στρατηγική προϊόντος

στρατηγική πελάτη

εταιρική στρατηγική

Ας εμβαθύνουμε όμως στις βασικές αρχές που συνιστούν μια ισχυρή eCommerce στρατηγική:

Στρατηγική προϊόντος

  • Έρευνα και Ανάπτυξη
Τί είναι το R&D ή αλλιώς Ε&Α: Η Έρευνα και Ανάπτυξη (Research and Development - R&D) είναι μια συστηματική διαδικασία που αναλαμβάνουν οι επιχειρήσεις για την καινοτομία και την εισαγωγή νέων προϊόντων ή τη βελτίωση των υπαρχόντων. Δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένους κλάδους. Η διαδικασία περιλαμβάνει πειραματισμό, έρευνα αγοράς και σχόλια των καταναλωτών για τη βελτίωση των προϊόντων. Η τακτική της Ε&Α είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Κατανοήστε πώς αναπτύσσονται τα προϊόντα σας. Αποφασίστε αν θα το χειριστείτε εσωτερικά ή θα αναζητήσετε εξωτερική βοήθεια. Επίσης, σκεφτείτε πόσο συχνά θα περνάτε από αυτήν τη διαδικασία ανάπτυξης.

  • Θέση προϊόντος

Αναφέρετε ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα του προϊόντος σας στο κοινό που θέλετε. Μάθετε πώς το προϊόν σας ταιριάζει στην αγορά, πού τοποθετείται δηλαδή όσον αφορά στη ζήτηση και πώς ανταποκρίνεται σε ανάγκες που μπορεί να μην απαντούν άλλα προϊόντα. Αυτή η κατανόηση θα σας βοηθήσει να διαμορφώσετε τις περιγραφές των προϊόντων σας και να βρείτε το πώς τα προϊόντα σας μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες σας (μελλοντικούς και μη).

  • Εφοδιαστική αλυσίδα

Αποκτήστε πληροφορίες για το πώς κατασκευάζεται το προϊόν σας και αναλογιστείτε τον "κύκλο" του από τη δημιουργία μέχρι την κατάληξή του στο απόθεμά σας. Κάντε ερωτήσεις σχετικά με τους συνεργάτες κατασκευής, τις μεθόδους παράδοσης και πώς αυτές οι πτυχές επηρεάζουν την ποιότητα των προϊόντων, τους χρόνους παράδοσης και τα συνολικά περιθώρια κέρδους.

  • Γραμμή προϊόντων

Ακόμα κι αν τα σχέδιά σας δεν έχουν ολοκληρωθεί, σκεφτείτε εάν θα επεκτείνετε τη γραμμή προϊόντων σας στο μέλλον. Αποφασίστε για τον αριθμό των προϊόντων που θα κυκλοφορήσετε αρχικά, αλλά και με την πάροδο του χρόνου. Λάβετε υπόψη παράγοντες όπως παραλλαγές προϊόντων (χρώματα, γεύσεις) και εάν τα μελλοντικά προϊόντα θα είναι εντελώς νέα ή επεκτάσεις της υπάρχουσας σειράς σας.

  • Διάρκεια ζωής προϊόντος

Αξιολογήστε πόσο καιρό τα προϊόντα σας θα παραμείνουν στις τάσεις. Ορισμένα προϊόντα είναι πάντα σε ζήτηση, ενώ άλλα μπορεί να έχουν περιορισμένη έκδοση ή εποχιακή απήχηση.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

Στρατηγική πελατών

Η δημιουργία μιας επιτυχημένης eCommerce στρατηγικής marketing περιλαμβάνει την εξέταση ολόκληρου του ταξιδιού του πελάτη.

  • Προσδιορισμός κοινού- στόχου

Καθορίστε την αγορά-στόχο σας και δημιουργήστε λεπτομερείς προσωπικότητες αγοραστών (buyer personas) για να καταγράψετε κρίσιμες πληροφορίες.

  • Δημιουργία brand

Δημιουργήστε μια ξεχωριστή ταυτότητα (brand identity) που επικοινωνεί τις αξίες σας και έχει απήχηση στο κοινό-στόχο σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να

  • Απόκτηση πελατών

Σχεδιάστε στρατηγική πώς να προσελκύσετε αγοραστές για πρώτη φορά, χρησιμοποιώντας κανάλια όπως τα social media και το email marketing.

  • Εμπειρία Πελατών

Οι online αγοραστές πλέον, δίνουν μεγάλη έμφαση στην εμπειρία που θα έχουν από μία αγορά. Δώστε προτεραιότητα στη δημιουργία μιας εξαιρετικής εμπειρίας του πελάτη σας, συμπεριλαμβανομένων σαφώς καθορισμένων προτύπων εξυπηρέτησης πελατών, αποστολής, πολιτικών επιστροφών και πιθανών επιλογών συνδρομής. Επίσης, αναλογιστείτε το "ταξίδι" του (customer journey), αλλά και την πλοήγησή του στο eshop σας.

  • Διατήρηση πελατών

Αναγνωρίστε την αξία της διατήρησης των υπαρχόντων πελατών, εφαρμόζοντας στρατηγικές για την ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων αγορών. Εδώ θα βοηθήσουν οι στρατηγικές του remarketing. Σκεφτείτε πως είναι πιο εύκολο να "διατηρήσετε" έναν παλιό πελάτη, από το να "πείσετε" κάποιον καινούργιο.

Remarketing για eshop: Τι είναι και πώς να το αξιοποιήσετε
Τι είναι το remarketing για eshop και πώς μπορεί μια επιχείρηση να το αξιοποιήσει και να αυξήσει τα έσοδά της.

Εταιρική Στρατηγική

Για τους ιδιοκτήτες eshop, η εταιρική eCommerce στρατηγική είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία.

  • Μέτοχοι

Προσδιορίστε σε ποιον θα ανήκει η επιχείρηση. Αποφασίστε μεταξύ της πλήρους ιδιοκτησίας ή της συμμετοχής συνεργατών και επενδυτών που μπορούν να παρέχουν πολύτιμες δεξιότητες και συνδέσεις. Σχέδιο για πληρωμές μετόχων.

  • Στρατηγική χρηματοδότησης

Εξερευνήστε διαφορετικές επιλογές χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων δανείων, επενδύσεων, αποταμιεύσεων, προπωλήσεων ή crowdfunding. Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια στρατηγική διαχείρισης ταμειακών ροών για σημαντικές παραγγελίες ή εποχιακή ζήτηση.

  • Στρατηγική HR

Ακόμα κι αν μόλις ξεκινάτε, σκεφτείτε τις μελλοντικές σας προσλήψεις και πώς θα ενταχθούν στην οργανωτική σας δομή. Σκεφτείτε την ανάπτυξη των εργαζομένων σας με την πάροδο του χρόνου.

👉
Η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής διαμορφώνει σημαντικά την πορεία και την επιτυχία της επιχείρησής σας.
ecommerce stratigiki

Πώς θα δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική eCommerce για το eshop σας

Η δημιουργία για μια επιτυχημένη στρατηγική eCommerce μπορεί να μοιάζει λίγο «με βουνό», αρχικά, αλλά σκεφτείτε την ως ένα χρήσιμο πλαίσιο για να διασφαλίσετε ότι το σχέδιό σας καλύπτει όλες τις απαραίτητες πτυχές. 

Για να απλοποιήσετε τη διαδικασία λήψης στρατηγικών αποφάσεων, αναλύστε τη δημιουργία eCommerce στρατηγικής σε τέσσερα βήματα:

1. Καθορίστε τους προσωπικούς στόχους και τις αξίες σας

Οι προσωπικοί σας στόχοι και αξίες παίζουν θεμελιώδη ρόλο στη διαμόρφωση της στρατηγικής σας. Σκεφτείτε πώς οι στόχοι σας επηρεάζουν την ανάπτυξή σας και αφήστε τις αξίες σας να καθοδηγούν αποφάσεις, είτε πρόκειται για επιχειρηματικές συνεργασίες, είτε για διαχείριση προϊόντων. Για παράδειγμα, εάν εκτιμάτε τα φυσικά συστατικά, η στρατηγική σας μπορεί να περιλαμβάνει την προμήθεια υλικών χωρίς χημικά, ακόμα κι αν έχει υψηλότερο κόστος. Όχι μόνο αυτό, αλλά το στοιχείο αυτό της "προσωπικότητάς" του brand σας, είναι και κάτι που μπορείτε να το επικοινωνείτε παντού: από τις περιγραφές προϊόντων σας, μέχρι τα social media και τα email που στέλνετε στους πελάτες σας.

2. Κατανοήστε τους πιθανούς πελάτες σας

Πρωταρχικός στόχος για κάθε νέο online store είναι να βρείτε πώς το προϊόν σας "χωράει" στην αγορά. Ερευνήστε και κατανοήστε σε βάθος το κοινό-στόχο σας και τις ανάγκες του. Είτε η βάση πελατών σας είναι ευρεία. είτε συγκεκριμένη, όπως π.χ. «γυναίκες ηλικίας 45 έως 60 ετών» ή «λάτρεις του CrossFit στη βόρεια Ελλάδα», ο εντοπισμός των ιδανικών πελατών σας ενημερώνει για τη θέση του brand, τα κανάλια marketing και τα πρότυπα εξυπηρέτησης πελατών.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

3. Δημιουργήστε ένα μακροπρόθεσμο όραμα

Αφού επικυρώσετε το αρχικό προϊόν και την αγορά σας μέσω έρευνας, σκεφτείτε μακροπρόθεσμα. Εμπλουτίστε τη στρατηγική σας με ένα όραμα που απαντά σε ερωτήσεις όπως, «Πώς θα είναι η σειρά προϊόντων μας σε πέντε χρόνια, εάν τα καταφέρουμε;» ή «Ποιοι θα είναι οι βασικοί μας ανταγωνιστές σε πέντε χρόνια»; Σε αντίθεση με τον καθορισμό στόχων, ένα όραμα παρέχει μια ευρεία άποψη χωρίς να προσδιορίζει κάθε βήμα, επιτρέποντας την ευελιξία στην επίτευξη επιτυχίας.

4. Θέστε προτεραιότητες

Το τελευταίο βήμα για την επιτυχία αποτελεί η ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Προσδιορίστε την πιο σημαντική εργασία για κάθε τομέα (προϊόν, πελάτης, εταιρεία). Εάν δεν είστε σίγουροι πώς να θέσετε προτεραιότητες, αναρωτηθείτε: «Ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί»;

Η εκτέλεση της eCommerce στρατηγικής σας περιλαμβάνει το ενδεχόμενο του να λέτε όχι σε καλές ιδέες για να δημιουργήσετε χώρο για άλλες ιδέες (ίσως και καλύτερες). Κατανοώντας και εστιάζοντας στα πιο επιδραστικά στοιχεία, θα μπορέσετε να θέσετε τις βάσεις ώστε το eshop σας να έχει μια μακροπρόθεσμη επιτυχία και όχι εφήμερη.

Να θυμάστε πάντα ότι το τοπίο του eCommerce είναι δυναμικό και εξελισσόμενο. Επομένως, επανεξετάζετε και βελτιώνετε τακτικά τη στρατηγική σας, μένοντας προσαρμοστικοί, ώστε να ανταποκριθείτε στις εξελισσόμενες απαιτήσεις της αγοράς.

👍
Με αυτά τα θεμελιώδη στοιχεία, η επιχείρησή σας στο eCommerce μπορεί να ευδοκιμήσει σε ένα ανταγωνιστικό ψηφιακό περιβάλλον και να ξεχωρίσει.