Και ενώ το TikTok έχει μπει σε τροχιά για να γίνει το νούμερο 1 του eCommerce και ήδη κοιτάει να αναπτύξει νέες λειτουργίες αγορών, μέσα σε μια μέρα είδε εκατομμύρια βίντεο της να δίνουν το silent treatment στους χρήστες της.

Η Mute-pocalypse του TikTok

Σύμφωνα με το Rolling Stone, η Universal Music Group, ένας από τις 3 μεγαλύτερους μουσικούς ομίλους μαζί με την Sony και την Warner απέσυρε τον εκτεταμένο κατάλογο τραγουδιών της όπου περιλαμβάνονταν μουσική καλλιτεχνών από τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας ,όπως για παράδειγμα Taylor Swift, The Weeknd, Lana Del Rey, Bad Bunny, Britney Spears, Drake, Post Malone, Fleetwood Mac και άπειροι ακόμη καλλιτέχνες, αφούοι ήχοι που περιλάμβαναν μέσα τραγούδια όλων αυτών των καλλιτεχνών επισημάνθηκαν για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Ο λόγος που συνέβη αυτό είναι διότι η συμφωνία αδειοδότησης δικαιωμάτων έληξε την Τετάρτη. Η Universal δεν προχώρησε σε ανανέωση της συμφωνίας καθώς υποστηρίζει πως το TikTok αρνείται να αντιμετωπίσει βασικές ανησυχίες γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, τα deepfake βίντεο με τα οποία κυκλοφορούν στην πλατφόρμα και θέματα που αφορούν τη ρητορική μίσους και παρενόχλησης. Σε δήλωσή της η Universal είπε ότι "Τελικά, το TikTok προσπαθεί να δημιουργήσει μια επιχείρηση βασισμένη στη μουσική χωρίς να πληρώνει το δίκαιο ποσό για τη μουσική" ενώ το TikTok αντιτάχθηκε σε αυτούς τους ισχυρισμούς της UMG, λέγοντας σε ανακοίνωση την Πέμπτη ότι η UMG "έβαλε τη δική της απληστία πάνω από τα συμφέροντα των καλλιτεχνών και των συνθετών της."

Κινητό με εικόνίδιο TikTok και earbuds
Source: Rolling Stone

Πώς επηρεάζει αυτό τους δημιουργούς;

Πριν από την κήρυξη αυτού του μουσικού πολέμου, η UMG είχε απειλήσει ότι θα προέβαινε σε ένα τέτοιο βήμα, όμως το TikTok δεν εξέδωσε καμία δημόσια δήλωση εκ των προτέρων για να βοηθήσει τους χρήστες να προετοιμαστούν ή να δώσει οδηγίες για το πώς θα σώσουν το περιεχόμενο που επηρεάστηκε, στηρίζει το Fast Company.

Μια τέτοια όμως κίνηση πλήττει και όλες τις επιχειρήσεις (eCommerce και μη) που διατηρούν λογαριασμούς στην πλατφόρμα. Δεν υπήρξε καμία καθοδήγηση για προγραμματιστές, διαφημιστές ή τα media. Ωστόσο, οι πωλητές που χρησιμοποιούν το TikTok Shop φαίνεται να έλαβαν ένα μήνυμα την Πέμπτη που τους καθοδηγούσε γύρω από τη διαδικασία αλλαγής ήχου για ένα βίντεο.

Επομένως, αυτό θα οδηγήσει ένα μεγάλο μέρος του υλικού να απαιτεί αλλαγές στο υπόβαθρο ήχου και σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι τόσο απλό, εάν κάποιος έχει αξιοποιήσει έναν viral ήχο που εμπεριέχει και κάποιο από τα τραγούδια. Εάν λοιπόν το τραγούδι προερχόταν από τη βιβλιοθήκη του ίδιου του TikTok ,τότε θα σας ζητηθεί απλώς να επιλέξετε διαφορετική μουσική. Αν όμως ο ήχος εμπεριείχε πρωτότυπα φωνητικά σε συνδυασμό με τραγούδι της UMG, τότε θα πρέπει να αφιερώσετε επιπλέον χρόνο για να διαχωρίσετε τα φωνητικά από τις μουσικές εγγραφές με εφαρμογές όπως οι Moises και Lalal.ai καθώς η ύπαρξη "μουγκού" υλικού μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία χρήστη και τη συνολική εικόνα του brand σας.

Επιπλέον, αρκετοί χρήστες επιχειρούν να βρουν εναλλακτικές πηγές για τη ροή των τραγουδιών όπως το Spotify ή το YouTube, κάτι που είναι πιθανό να ξεγελάσει το λογισμικό ανίχνευσης προσωρινά, όμως τους θέτει σε ένα μονοπάτι ακόμη πιο λάθος γύρω από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων. Μια τέτοια παράκαμψη παραβιάζει τη συμφωνία χρήστη του TikTok, δίνοντας στην πλατφόρμα την αφορμή να απενεργοποιήσει τους λογαριασμούς τους.

Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν κατά πολύ και τις επιχειρήσεις και προχωρώντας μπροστά θα πρέπει σίγουρα να αναλογίζονται κάθε τους κίνηση πριν προχωρήσουν σε χρήση οποιουδήποτε υλικού ώστε να μη διακινδυνέψουν τη σχέση τους με το αγοραστικό κοινό αλλά πιθανά και τη λειτουργία του ίδιου τους του λογαριασμού.