Εάν η επιχείρηση Shopify σας πραγματοποιεί επικοινωνίες email marketing μέσα από επώνυμους παρόχους όπως το Gmail και το Yahoo, ετοιμαστείτε για αλλαγές καθώς οι προαναφερθείς εταιρείες θα θέσουν απαιτήσεις ισχυρότερου ελέγχου ταυτότητας (Authentication) από τον Φεβρουάριο του 2024.

Νέα χρονιά, νέες απαιτήσεις Authentication

Αλλαγές ανακοινώνουν τα Gmail και Yahoo οι οποίες θα ζητούν από τους αποστολείς πιστοποίηση και προσθήκη μιας εγγραφής DMARC στον τομέα τους, εάν επιθυμούν να συνεχίσουν την αποστολή email από branded email πάροχο.

Το 2023, η Google έθεσε ως απαίτηση τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται σε μια διεύθυνση Gmail να περιέχουν κάποια authentication, κάτι που βοήθησε με τη μείωση μη πιστοποιημένων μηνυμάτων που δέχονταν οι χρήστες του Gmail κατά 75% και οι νέες απαιτήσεις έχουν στόχο να επιφέρουν ακόμη περισσότερες βελτιώσεις.

Έχει δοθεί προτεραιότητα στη βελτίωση της επικύρωσης που θα πιστοποιεί ότι ο αποστολέας είναι αυτός που ισχυρίζεται ότι είναι. Υπάρχουν φορές που δεν μπορεί να εξακριβωθεί από ποιον προέρχεται ένα email κυρίως λόγω του τεράστιου αριθμού συστημάτων που χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο.

Δωρεάν εργαλεία Shopify: Τα 22 tools που θα σε βοηθήσουν
Τα δωρεάν εργαλεία Shopify που θα εκτοξεύσουν την επιτυχία του eshop σας και θα αυξήσουν τις πωλήσεις του.

Σύμφωνα με την Google, οι σκέψεις γύρω από τις αλλαγές δομείται ως εξής:

Οι άμυνες του Gmail που λειτουργούν με AI σταματούν περισσότερο από το 99,9% των ανεπιθύμητων μηνυμάτων, των phishing και του κακόβουλου λογισμικού από το να φτάσουν στα εισερχόμενα και αποκλείουν σχεδόν 15 δισεκατομμύρια ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε μέρα. Αλλά τώρα, σχεδόν 20 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του Gmail, οι απειλές που αντιμετωπίζουμε είναι πιο σύνθετες και πιεστικές από ποτέ. Έτσι, εισάγουμε νέες απαιτήσεις για τους αποστολείς μαζικών αποστολών - αυτούς που στέλνουν περισσότερα από 5.000 μηνύματα σε διευθύνσεις του Gmail σε μία ημέρα - για να διατηρήσουμε τα εισερχόμενά σας ακόμη πιο ασφαλή και απαλλαγμένα από spam.

Οδηγός για όρους Email Authentication

Θα ξεκινήσουμε με τον ορισμό κάποιων όρων που εμφανίζονται σε αυτό το άρθρο που καλό θα ήταν να γνωρίζετε ώστε να προχωρήσετε στη ρύθμιση των απαραίτητων μέτρων και να συμμορφωθείτε με τις νέες απαιτήσεις των Google και Yahoo για να συνεχίσετε με ασφάλεια το email marketing για την επιχείρηση Shopify σας.

Τι είναι το DKIM;

DKIM ή "DomainKeys Identified Mail": Είναι μια μέθοδος email authentication που εντοπίζει πλαστές διευθύνσεις αποστολέα σε ηλεκτρονικά μηνύματα, η οποία είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά για phishing και για spam.

Οι email servers που δέχονται ηλεκτρονική αλληλογραφία με DKIM είναι σε θέση να επαληθεύσουν την εγκυρότητα ενός αποστολέα και να επιβεβαιωθεί ότι δεν τον υποδύεται κάποιος τρίτος. Ελέγχει επίσης ότι δεν έχει τροποποιηθεί και κάποιο κομμάτι του περιεχομένου κατόπιν της αποστολής.

Με τον έλεγχο ταυτότητας DKIM, βελτιώνετε την πιθανότητα να παραδοθούν τα μηνύματά σας στα εισερχόμενα των παραληπτών και μειώνετε η πιθανότητα να χαρακτηριστούν ως ανεπιθύμητα. Οι διακομιστές μπορούν να επαληθεύσουν ότι τα μηνύματα προέρχονται πράγματι από τον τομέα σας και δεν είναι πλαστά.

Τα τοπ 18 Shopify Apps για υψηλές πωλήσεις το 2024
Τα top Shopify Apps που χρειάζεται ένα eshop το 2024 για την εκτόξευση των πωλήσεων!

Τι είναι το SPF;

SPF ή "Sender Policy Framework": Είναι ένα πρότυπο email authentication που επαληθεύει ότι ο email server που κάνει τις αποστολές είναι εξουσιοδοτημένος να στέλνει email εκ μέρους ενός συγκεκριμένου domain.

Αυτό συμβάλλει στην προστασία σας από το spoofing, την "τεχνική" των spammers να πλαστογραφούν έναν οργανισμό και στη συνέχεια να στέλνουν πλαστά email που φαίνεται να προέρχονται από τον αρχικό οργανισμό. Το SPF καθορίζει τους email servers που μπορούν να στέλνουν email για τον τομέα σας ώστε να αποτραπεί ο χαρακτηρισμός τους ως spam από τους διακομιστές λήψης. Οι email servers που λαμβάνουν μηνύματα αξιοποιούν το SPF για να επαληθεύσουν ότι τα εισερχόμενα email έχουν σταλεί από διακομιστές εξουσιοδοτημένους από εσάς.

Το SPF χρειάζεται στον τομέα envelope return path domain που είναι η διεύθυνση στην οποία αποστέλλονται τα bounces.

Τι είναι το DMARC;

DMARC ή "Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance": Είναι ένα πρωτόκολλο email authentication που προσφέρει επιπλέον δικλείδες για να προστατέψει τους ιδιοκτήτες των email domain από τo spoofing και περαιτέρω μη εξουσιοδοτημένη χρήση του domain τους.

H διαμόρφωση μιας εγγραφής DMARC βοηθάει με την επιβεβαίωση του τρόπου επεξεργασίας τυχόν email που αποστέλλονται από το domain σας και δεν έχουν καταφέρει να περάσουν τους ελέγχους SPF και DKIM.

Μια τέτοια εγγραφή προσφέρει και έναν μηχανισμό αναφοράς για τους ιδιοκτήτες domain, ώστε να γνωρίζουν πόσο συχνά οι servers παραληπτών σε όλο τον κόσμο λαμβάνουν email από το domain τους και ποιο ποσοστό έχει πιστοποιηθεί σωστά.

Γιατί όμως έχει σημασία αυτό για την επιχείρηση Shopify σας;

Η επιχείρηση Shopify και όλες οι άλλες διαδικτυακές επιχειρήσεις που αποστέλλουν email από ένα branded πάροχο θα πρέπει να διαθέτουν μια έγκυρη εγγραφή DMARC, να έχουν κάνει πιστοποίηση της αυθεντικότητα της διεύθυνσης email τους, να επιτρέπουν να γίνεται εύκολα unsubscribe και να διατηρούν το spam κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.

Τους αφορά όλους αυτή η αλλαγή;

Η Google δήλωσε με σαφήνεια ότι οι bulk senders είναι "όσοι στέλνουν περισσότερα από 5.000 μηνύματα σε διευθύνσεις Gmail σε μία ημέρα" ενώ η Yahoo δεν έχει δώσει κάποιο ορισμό. Η Google τόνισε ότι από τη στιγμή που μια διεύθυνση θεωρηθεί ως bulk sender, θα αντιμετωπίζεται μόνιμα ως τέτοια.

Εάν ο αριθμός email που στέλνεται δεν φτάνει τις 5.000 ανά μέρα, τότε μπορείτε να παραλείψετε το one-click unsubscribe και την εγγραφή DMARC και να επιλέξετε μόνο ανάμεσα στα SPF ή DKIM.

Ανεξάρτητα όμως από τη βάση της email λίστας που διαθέτει η επιχείρηση Shopify σας, συνιστούμε σε όλους να προσαρμοστούν σε αυτούς τους κανόνες.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

6 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση Shopify σας για συμμόρφωση με τις νέες email απαιτήσεις

1. Επικυρώστε την αυθεντικότητα του email σας με DKIM, SPF και DMARC

Πολύ σύντομα τα Gmail και Yahoo θα απαιτούν από όσους στέλνουν σημαντικό όγκο email να πιστοποιούν τις διευθύνσεις τους ακολουθώντας μερικές καθιερωμένες βέλτιστες πρακτικές. Αυτό στοχεύει να στενέψει τα κενά που αξιοποιούν οι εισβολείς για να απειλήσουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας.

Οι μέθοδοι email authentication επιτρέπουν την επαλήθευση ενός email που αποστέλεται από ένα υπαρκτό πρόσωπο ή οργανισμό, αποτρέποντας έτσι την ανεπιθύμητη αλληλογραφία, τις πιθανότητες phising και οποιεσδήποτε κακόβουλες δραστηριότητες που θα μπορούσαν να βλάψουν τη φήμη του brand σας ή την εμπιστοσύνη του κοινού σας.

Αρχικά, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τα πρωτόκολλα SPF και DKIM και κατόποιν θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε το DMARC για το domain σας. Όταν χρησιμοποιείται ένα πρωτόκολλο DMARC σημαίνει ότι τα email που φεύγουν από το domain σας πιστοποιούνται από τους διακομιστές λήψης με SPF και DKIM. Η Google έχει συγκεντρώσει ορισμένες οδηγίες για να σας βοηθήσει με τη ρύθμιση των SPF και DKIM καθώς και του DMARC για τον τομέα σας.

2. Ενεργοποιήστε το απλό unsubscribe

Οι παραλήπτες των email θα πρέπει να μπορούν εύκολα και με ένα κλικ να κάνουν unsubscribe από διευθύσεις από τις οποίες δεν θέλουν πλέον να λαμβάνουν επικοινωνία. Επομένως, ένας bulk sender πρέπει οπωσδήποτε να προσφέρει τη δυνατότητα διαγραφής από εμπορικά email με ένα κλικ και τα αιτήματα αυτά να διεκπεραιώνονται εντός δύο ημερών.

Βεβαιωθείτε ότι και η δική σας επιχείρηση Shopify δίνει αυτήν τη δυνατότητα στο κάτω μέρος των email επικοινωνιών σας.

3. Διατηρήστε τα παράπονα spam κάτω από 0,3%

Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν αγαπά τα ανεπιθύμητα μηνύματα και για αυτό απαιτείται από τους αποστολείς να διατηρούν το όριο παραπόνων για spam στο 0,3% ή κάτω από αυτό.

Μπορείτε να παρακολουθείτε το ποσοστό για παράπονα spam από τους πίνακες αναφορών της email πλατφόρμας που χρησιμοποιεί η επιχείρηση Shopify σας. Θα έχετε τη δυνατότητα να τα δείτε ανά καμπάνια αλλά και σε γενικό συνολικό επίπεδο. Ακόμη και η ίδια η Google προσφέρει το εργαλείο Google Postmaster Tools για να ελέγχετε το ποσοστό spam.

Λαπτοπ με το @ διεύθυνσης email

4. Αφαιρέστε το Gmail ή το Yahoo από τη διεύθυνση "@"

Εάν η επιχείρηση Shopify σας χρησιμοποιεί το @gmail.com ή @yahoo στη διεύθυνση σας όταν στέλνετε email, θα χρειαστεί να την αλλάξετε σε ένα domain ιστότοπου που σας ανήκει.

Επομένως, αυτή η απαίτηση εκπληρώνεται με το να φτιάξετε μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα περιλαμβάνει ένα δικό σας όνομα domain από τον δικό σας ιστότοπο.

5. Δημιουργήστε ένα branded domain για να κάνετε τις αποστολές

Tα branded domain αποστολής δημιουργούν καλύτερη φήμη για εσάς ως αποστολέα. Βοηθούν τη μάρκα σας να βελτιώνει την παρουσία σας ήδη από τη διεύθυνση που βλέπουν οι χρήστες στα εισερχόμενα μηνύματα τους. Tα branded domain αποστολής βελτιστοποιούν την παραδοσιμότητα και αποτελούν απαίτηση για bulk senders που θα συνεχίσουν να στέλνουν συχνά email σε παραλήπτες της Google και της Yahoo, αρχής γενομένης από τον Φεβρουάριο του 2024.

6. Ευθυγραμμίστε τη διεύθυνση που εμφανίζεται στο "Από" με το branded domain σας

Το domain που εμφανίζεται στο "Από" θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το root domain που έχει καταχωρηθεί στο branded domain αποστολής σας.

Για παράδειγμα, εάν το branded domain αποστολής σας είναι το send.mybrand.com, τότε το root domain σας θα είναι mybrand.com. Άρα η χρήση του [email protected] ως διεύθυνση "Από" θα ήταν ευθυγραμμισμένη με το root domain.

Κλείνοντας θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι το Shopify έστειλε email σε όλους τους ιδιοκτήτες με το οποίο τους ενημερώνει για τις νέες απαιτήσεις. Όποιοι ιδιοκτήτες δεν κάνουν τις αλλαγές, το Shopify θα αλλάξει από μόνο του τη διεύθυνση email του αποστολέα σε "[email protected]", η οποία θα πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις που θέτουν οι πάροχοι, ώστε τα καταστήματα να συνεχίσουν να στέλνουν στους πελάτες τους χωρίς διακοπές. Καλό όμως θα ήταν να κάνετε οι ίδιοι τις απαιτούμενες αλλαγές στη δική σας επιχείρηση Shopify ώστε να μην επηρεαστούν τα open rate και η αποδοτικότητά σας. Εάν δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε μια τέτοια διαδικασία μην ανησυχείτε! Μπορείτε πάντα να αναζητήσετε ένα Shopify expert για να σας βοηθήσει να διεκπαιρεώσετε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

Shopify Experts Pros & Cons: Τους θέλω για το eshop μου;
Έχετε ξεκινήσει να ”τρέχετε” το eshop σας; Εξελίξτε το ακόμη περισσότερο με τη βοήθεια των Shopify Experts.