13 δοκιμασμένοι τρόποι για απόκτηση backlinks στο eCommerce

Η αξιοπιστία είναι υψίστης σημασίας στο marketing και όταν κάποιος άλλος το εγγυάται για εσάς είναι προτιμότερο. Τα backlinks που παραπέμπουν από μια ιστοσελίδα σε μια άλλη αποτελούν ένα ακόμη παράγοντα κατάταξης σε πολλούς αλγόριθμους μηχανών αναζήτησης, καθώς λειτουργούν ως ψήφος εμπιστοσύνης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αποκτήσετε backlinks στο eCommerce και να βελτιώσετε συνεπώς την επισκεψιμότητα του eshop σας.

Ας δούμε λοιπόν εδώ με ποιού τρόπους μπορείτε να εξασφαλίσετε συνδέσμους που θα ευνοήσουν τόσο την κατάταξή σας όσο και τη φήμη σας.

1. Γίνετε πηγή για τους δημοσιογράφους

Πολύ συχνά οι δημοσιογράφοι αναζητούν πηγές για να εντάξουν στα κείμενα και τα άρθρα τους. Βρείτε δημοσιογράφους που γράφουν για θέματα που να ταιριάζουν με την ειδικότητά σας ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες απόκτησης backlinks στο eCommerce για το site σας.

Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ομορφιάς, για παράδειγμα, θα ήθελαν να συνδεθούν με δημοσιογράφους που γράφουν για εκδόσεις που διαβάζει το κοινό τους, όπως η Grazia ή το Cosmopolitan. Εντοπίστε τη σελίδα «Σχετικά με εμάς» για κάθε δημοσίευση και βρείτε τον δημοσιογράφο που είναι πιο πιθανό να χρειαστεί την τεχνογνωσία σας.

Ένα section με λογότυπα «featured in» από γνωστές εκδόσεις δίνει στους επισκέπτες του ιστότοπου που επισκέπτονται για πρώτη φορά την εμπιστοσύνη ότι τα προϊόντα σας είναι αξιόπιστα, και αυτό μπορεί να αυξήσει τις μετατροπές της σελίδας πωλήσεων έως και 34%.

Backlinks για eshops: Τι είναι και πώς να τα αποκτήσεις
Τι είναι τα backlinks για eshops, πώς να φτιάξεις μια backlink στρατηγική και γιατί τα θες για το online store σου.

2. Χρησιμοποιήστε το HARO

Υπηρεσίες όπως το Help a Reporter Out (HARO) διευκολύνουν τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να συνδεθούν με δημοσιογράφους και να αποκτήσουν backlinks στο eCommerce. Εγγραφείτε στην πλαφόρμα ως πηγή και λάβετε email όταν οι δημοσιογράφοι αναζητούν συνεισφορές που ευθυγραμμίζονται με το κλάδο, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας.

Το HARO είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα του είδους της. Υπάρχουν όμως και άλλες παρόμοιες πλατφόρμες που μπορείτε να εξερευνήσετε όπως τα Help a B2B Writer, SourceBottle, Terkel και Qwoted.

Χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική δημιουργίας συνδέσμων, ο σύμβουλος SEO Blake Smith είδε αύξηση 327% σε ετήσια βάση στις οργανικές εμφανίσεις αναζήτησης ανταποκρινόμενος σε αιτήματα δημοσιογράφων.

3. Δημοσιεύστε πρωτότυπες έρευνες ή δεδομένα

Είναι σχεδόν αδύνατο να αποκτήσετε backlinks στο eCommerce αν το περιεχόμενο σας δεν είναι αξιόλογο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 40,7% των επαγγελματιών του SEO λένε ότι το content marketing είναι το μεγαλύτερο μέσο που δίνει αποτελέσματα παθητικής δημιουργίας συνδέσμων.

Εκτός από τις τυπικές αναρτήσεις με post, video και blog, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε και ερευνητικό περιεχόμενο με metrics απόδοσης καθώς είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί από άλλα brand ή ειδικούς τους κλάδου για να υποστηρίξει μια θέση, αποφέροντας έτσι περισσότερα backlinks.

4. Δημιουργήστε σελίδες που θα συγκεντρώνουν στατιστικά

Στην τελική δεν χρειάζεται καν να επενδύσετε πόρους για να κάνετε την ίδια την έρευνα, μπορείτε απλά να συγκεντρώσετε υπάρχοντα δεδομένα από άλλες πηγές και να δημιουργήσετε μια στατιστική σύνοψη.

Οι συγγραφείς και οι δημοσιογράφοι συχνά αναζητούν δεδομένα για να υποστηρίξουν τις ιστορίες τους. Κάντε τη δουλειά τους ευκολότερη με μια σελίδα συγκέντρωσης που συγκεντρώνει εξωτερικά δεδομένα από τρίτες πηγές. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο συγγραφέας να παραπέμψει στη δική σας σελίδα συγκέντρωσης αντί της αρχικής πηγής, οδηγώντας έτσι σε backlinks στο eCommerce.

Για να βρείτε τέτοια δεδομένα, μπορείτε να ψάξετε σε ιστοσελίδες δεδομένων όπως το Statista ή το Foursquare ή σε πηγές του κλάδου όπως το eMarketer ή το The Business of Fashion ή να κάνετε αναζητήσεις με λέξεις-κλειδιά στο Google News.

5. Παρέχετε δωρεάν εργαλεία

Όσο ισχυρότερος είναι ο λόγος που δίνετε στους άλλους για να θέλουν να συνδεθούν μαζί σας τόσα περισσότερα backlinks θα αποκτήσετε. Ένα τέτοιο ισχυρό κίνητρο είναι τα δωρεάν εργαλεία. Χρησιμοποιώντας τα δικά σας εργαλεία, άλλες ιστοσελίδες και brand προσφέρουν αξία στο κοινό τους ακόμη κι αν είναι μέσα από εσάς. Αυτό περιλαμβάνει templates, φόρμες υπολογισμών για διάφορες διαδικασίες, χάρτες, λίστες ελέγχου.

Αν και σε ορισμένες περιπτώσεις, η παραγωγή μπορεί να είναι μια ακριβή επένδυση είτε από άποψη χρόνου είτε από άποψη χρημάτων και συντήρησης, τα εργαλεία αυτά μπορούν να επιταχύνουν τις προσπάθειες δημιουργίας backlinks στο eCommerce.

Αν το eshop σας υπάρχει εδώ και καιρό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σας γνωρίζει το κοινό καθώς και άλλα brands και πηγές και να σας έχουν συμπεριλάβει σε κάποια ανάρτησή τους. Επικοινωνήστε μαζί τους και ζητήστε από τους ιδιοκτήτες να μετατρέψουν την αναφορά σε backlink.

Για να βρείτε αναφορές brand χωρίς συνδέσμους:

◾ Δημιουργήστε μια ειδοποίηση Google Alert με το όνομα του brand σας
◾ Αναζητήστε το όνομα σας στο Google News (χρησιμοποιώντας εισαγωγικά αν είναι μεγαλύτερο από μία λέξη)
◾ Χρησιμοποιήστε ένα premium εργαλείο αναφορών brand όπως το Mention ή το BrandWatch

Ανάλογα με το πόσο εδραιωμένo είναι το brand σας, ο κατάλογος αυτός μπορεί να είναι μεγάλος. Η διεκδίκηση μη συνδεδεμένων αναφορών είναι μια στρατηγική δημιουργίας backlinks στο eCommerce χαμηλής προσπάθειας και υψηλής επιτυχίας.

👍
Όταν κάνετε αίτημα για backlink, θα είναι καλύτερα να υποδείξετε το ακριβές anchor text που θα αντιστοιχεί με το link του προϊόντος ή του eshop σας.

7. Εντοπίστε σπασμένους συνδέσμους

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα κάποτε πλήρως λειτουργικό backlink μπορεί να καταλήξει σπασμένο. Έτσι, μέσα από εργαλεία SEO, όπως το Ahrefs, μπορείτε να εντοπίσετε σπασμένους συνδέσμους για να αποκαλύψετε σπασμένους συνδέσμους που οδηγούν στον ιστότοπό σας. Για κάθε έναν από αυτούς:

Επανακατευθύνετε στην πιο συναφή πλήρως λειτουργική σελίδα: Εάν η κατηγορία δεν υπάρχει πλέον, αλλά έχετε 100 άλλα backlinks που ταιριάζουν σε αυτήν, ανακατευθύνετε εκεί για να αποφύγετε την άβολη στιγμή να στείλετε τους χρήστες προς μια σελίδα σφάλματος 404.

Ζητήστε από τον ιδιοκτήτη της σελίδας να αλλάξει τον σύνδεσμο: Εξηγήστε πώς θα ωφελήσει τους αναγνώστες τους. Το να στέλνετε τους ανθρώπους σε έναν σπασμένο ιστότοπο δεν είναι καλό για την εμπειρία του χρήστη.

8. Δείτε ποιος συνδέεται με τους ανταγωνιστές σας

Ψάχνετε για νέες ευκαιρίες backlinks στο eCommerce; Ψάξτε λοιπόν να δείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας και σε ποιά μέρη έχουν προσφέρει links. Εάν λοιπόν καταφέρετε να δημιουργήσετε κάτι καλύτερο είτε πρόκειται για ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας, ένα δωρεάν εργαλείο ή ιδιαίτερο και συναφές content, τότε ίσως να επηρεάσετε κάποια πηγή και να αντικαταστήσει τον σύνδεσμο του ανταγωνιστή με τον δικό σας.

Εισάγαγετε το domain του ανταγωνιστή σας σε ένα εργαλείο SEO, όπως το Ahrefs, το Moz ή το Semrush. Χτενίστε κάθε προφίλ backlink και προσδιορίστε ποιες σελίδες με δημοφιλή συνδέσμους μπορείτε να βελτιώσετε.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

9. Αξιοποιήστε το επιχειρηματικό σας δίκτυο

Εξετάστε το επιχειρηματικό σας δίκτυο και δείτε αν υπάρχουν κάποιοι λογικοί τρόποι με τους οποίους οι επαφές σας μπορούν να σας προσφέρουν backlinks στο eCommerce. Εξάλλου, οι ίδιοι οι σύνδεσμοι αντιπροσωπεύουν σχέσεις.

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα άτομα του δικτύου σας που:

◾ Είναι influencers με πολλούς followers
◾ Γράφουν για αξιόπιστες, γνωστές ιστοσελίδες του κλάδου σας
◾ Εργάζονται για εκπαιδευτικά ιδρύματα

Επικοινωνήστε με κάθε άτομο της λίστας σας και προσφέρετε κάτι σε αντάλλαγμα για έναν backlink, είτε πρόκειται για ένα guest post, είτε για ένα δωρεάν εργαλείο που είναι χρήσιμο στο κοινό τους, είτε για αμοιβαίο backlink, είτε ακόμη και κάποιο δωρεάν προϊόν.

10. Αναλύστε τα υπάρχοντα referral

Τα backlinks δίνουν κύρος σε ένα domain, όμως εκτός από το SEO είναι σημαντικά καθώς προωθούν υψηλότερης ποιότητας επισκεψιμότητα, καθώς το ενδιαφέρον του κοινού γίνεται γνήσιο. Αποκαλύψτε αυτές τις ευκαιρίες δημιουργίας συνδέσμων αναλύοντας την υπάρχουσα κίνηση referral μέσω του Google Analytics. Οι περισσότεροι επισκέπτες φθάνουν από χορηγούμενες κριτικές, καταλόγους ή ανακοινώσεις εταιρικών ειδήσεων; Διπλασιάστε αυτό που λειτουργεί καλύτερα.

Ομοίως, αν κάνετε SEO για ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμοποιήστε segments του Google Analytics για να δείτε από πού προέρχονται οι πελάτες σας με τις υψηλότερες μετατροπές. Για παράδειγμα: εάν οι backlinks από τα blogs των influencers μετατρέπονται κατά 20% καλύτερα από εκείνους που προέρχονται από δημοσιεύσεις όπως η Vogue, δώστε προτεραιότητα στο influencer marketing ως στρατηγική backlinks στο eCommerce.

Σίγουρες τακτικές για αυξημένη επισκεψιμότητα στο eshop
H επισκεψιμότητα στο eshop μπορεί να αυξηθεί! Εδώ συγκεντρώσαμε όλες τις τακτικές που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις.

11. Ζητήστε αξιολογήσεις για τα προϊόντα σας

Και φυσικά μιας και μιλάμε για eshop, τα ίδια τα προϊόντα σας αποτελούν μια τεράστια πηγή για δημιουργία backlinks. Απευθυνθείτε σε bloggers προσφέροντάς τους δωρεάν δείγματα από τα προϊόντα σας ώστε να γράψουν κάποια κριτική και να προσθέσουν link προς το site σας.

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να γνωρίσετε το άτομο με το οποίο θέλετε να συνεργαστείτε και επικοιβωνήστε μαζί τους με μια ολοκληρωμένη πρόταση προσφοράς και αναταλλαγής.

12. Συμμετοχή σε κοινότητες

Οι κοινότητες (communities) είναι ο απρόσμενος παράδεισος για τη δημιουργία backlinks στο eCommerce μιας και οι συμμετέχοντες σε αυτές συνήθως μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον.

Βρείτε κοινότητες στη θέση σας σε ομάδες του Facebook, κανάλια Slack ή φόρουμ του Reddit και αναπτύξτε και διατηρήστε μια ενεργή παρουσία, συμμετέχοντας σε συζητήσεις και απαντώντας σε ερωτήματα. Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας συχνά συσχετίζεται με την αύξηση των backlinks, καθώς περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν το περιεχόμενό σας.

13. Μην ξεχνάτε τους εσωτερικούς συνδέσμους

Τα backlinks στο eCommerce από εξωτερικές ιστοσελίδες δεν είναι οι μόνοι τύποι συνδέσμων που πρέπει να δημιουργεί ο ιστότοπός σας. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι που παραπέμπουν σε άλλη σελίδα του website σας λένε επίσης στις μηχανές αναζήτησης τι αφορά η σελίδα και για ποιο λόγο πρέπει να κατατάσσεται, βοηθώντας τες έτσι να καταταχθούν γρηγορότερα.

Για να βρείτε ευκαιρίες εσωτερικής σύνδεσης, κάντε μια αναζήτηση στο site: για το θέμα για το οποίο γράφετε. Βρείτε μια φυσική αναφορά αυτής της λέξης-κλειδί και συνδέστε το νέο σας περιεχόμενο πάνω σε αυτό.

Η δημιουργία backlinks στο eCommerce είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής SEO κάθε ιστοσελίδας. Δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να πείτε στις μηχανές αναζήτησης ότι έχετε ένα εξαιρετικό κατάστημα, περιεχόμενο και προϊόντα. Χρειάζεστε άλλους να εγγυηθούν για εσάς και αυτό ακριβώς κάνουν τα backlinks. Γι' αυτό ξεκινήστε σήμερα να χτίζετε τη ροή τους.