Νέα διαμάχη φαίνεται να έχει προκύψει στο κόσμο του fast-fashion μεταξύ της Inditex, ιδιοκτήτριας του Zara και της κινεζικής διαδικτυακής αγοράς του Shein, αναφέρουν οι The Times India.

To Shein επεκτάθηκε ταχέως ανάμεσα στις eCommerce αγορές και έχει ασκήσει ανταγωνιστική πίεση σε μεγάλους κολωσσούς όπως την Inditex, την Αmazon και την H&M προκαλώντας σημαντική ανησυχία σε Ευρώπη, μέρη της Ασίας και τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, η Inditex, η μητρική εταιρεία του Zara, λαμβάνει τώρα στρατηγικά μέτρα για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη επιρροή του κινεζικού αντιπάλου στις διαδικτυακές αγορές Shein.

Ακολουθώντας το μονοπάτι της Lefties

Βασικό μέρος αυτής της στρατηγικής είναι η επέκταση της Lefties, η οποία πωλεί τζιν σε τιμές κάτω των 20 ευρώ και φορέματα και τσάντες κάτω των 10 ευρώ. Η πρωτοβουλία της Lefties προέκυψε ως διέξοδος για τα πλεονάζοντα αποθέματα του Zara. Η παρουσία της έχει επεκταθεί πλέον σε 17 χώρες, όπως η Αίγυπτος, το Μεξικό, η Ρουμανία, η Σαουδική Αραβία, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η έκθεση ανέφερε ότι η Lefties εξακολουθεί να ομαδοποιείται κάτω από το Zara σε οικονομικές εκθέσεις της Inditex, που σημαίνει ότι τα αποτελέσματά της δεν είναι δημόσια.

Κινητό με σελίδα Shein μπροστά σε κατάστημα Zara

Το μεγάλο πλεονέκτημα της Shein: Επιθετικές τιμές

Ο αντίκτυπος του Shein στην αγορά του fast-fashion είναι μια επαναλαμβανόμενη συζήτηση στη διοίκηση της Inditex. Στόχος της είναι να βρει αποτελεσματικούς τρόπους για να κοντράρει την στρατηγική τιμών του Shein, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία και το μερίδιο της στην αγορά. Ενώ το Zara παραμένει η ναυαρχίδα της Inditex, η ανάπτυξη της Lefties σηματοδοτεί την πρόθεση της εταιρείας να κατακτήσει μερίδιο σε τμήμα της αγοράς με χαμηλό προϋπολογισμό. Η παρουσία της Lefties σε πολλαπλές αναδυόμενες αγορές είναι ένας τρόπος για την Inditex να πείσει τους αγοραστές που μπορεί να είναι λιγότερο πρόθυμοι να ξοδέψουν υπερβολικά στα Zara. Ακόμη και στις social media πλατφόρμες, όπως Instagram και TikTok, η Lefties χρησιμοποιεί παρόμοιες στρατηγικές με το Shein, αξιοποιώντας micro-influencers στα post της σε αντίθεση με την αισθητική υψηλής μόδας που λανσάρουν τα social media του Zara.

Το Shein επεκτείνεται και επεκτείνεται γοργά!

Στην Πορτογαλία πέρυσι, η Lefties κατάφερε να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αγοραστές από ότι το Zara, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Kantar που δεν έχουν δημοσιευθεί προηγουμένως. Ο αριθμός των αγοραστών του Shein στην Ισπανία αυξήθηκε σε 5,2 εκατομμύρια το 2023 από 421.000 πριν από πέντε χρόνια, αλλά ο κινεζικός όμιλος εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πίσω από τo Zara και τα Primark, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kantar για την αγορά. Ωστόσο, ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται το Shein έχει καταστήσει κρίσιμο για τη διοίκηση του Zara να έχει τα μάτια της ανοιχτά, και ίσως όχι άδικα.