10 eCommerce tips για προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο
Ίσως οι πωλήσεις να έπεσαν κάπως μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου, όμως ήρθε η ώρα για προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο. Είναι μια ιδανική ευκαιρία για περισσότερες μετατροπές εάν το eshop σας πουλάει είδη που οι χρήστες θα μπορούσαν να θεωρήσουν ως δώρα για κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο.
Συγκεντρώσαμε εδώ όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προετοιμάσετε την επιχείρησή σας ώστε να δείτε τις μέγιστες δυνατές πωλήσεις και να επωφεληθείτε από ένα θετικό αντίκτυπο της ημέρας αυτής.
Τρόποι για να προετοιμάσετε την eCommerce επιχείρησή σας για τον Άγιο Βαλεντίνο 2024
💝1. Προσαρμόστε την εμφάνιση των σελίδων σας για την περίσταση
Όταν σκέφτεστε την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, σίγουρα δυο βασικά χρώματα σας έρχονται στο μυαλό: το κόκκινο ή το ροζ. Έτσι, εάν οι πελάτες σας δουν ότι το brand σας έχει υιοθετήσει το mood ως προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο και συνδέεται με κάποιο τρόπο με τη γιορτή, υποσυνείδητα θα συνδέσουν τον ενθουσιασμό και τα θετικά συναισθήματα που έχουν με την μάρκα σας. Προσαρμόστε λοιπόν το θέμα και την εμφάνισή σας ή φτιάξτε μια κατηγορία με προϊόντα σε εορταστικούς τόνους και κάντε τις απαραίτητες αλλαγές.
Προτάσεις: Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες με θέμα και χρώματα του Αγίου Βαλεντίνου στις σελίδες του eshop σας και στις social media πλατφόρμες σας. Εάν είναι εφικτό, πηγαίνετε και ένα βήμα παραπέρα κάνοντας μια ελαφρά τροποποιημένη εκδοχή του λογότυπού σας για τη ημέρα.
Μερικά παραδείγματα για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσε τα χρώματα και σχήματα είναι:
👉 H χρήση κόκκινου και ροζ σε banner, post και pop-up που αφορούν την ημέρα.
👉 H δημιουργία συγκεκριμένης σελίδας (landing page) που θα ξεχωρίζει με σχήματα καρδιάς ή προώθηση προϊόντων που παραπέμπουν σε καρδιά εάν υπάρχουν.
🧡2. Κάντε μια υπενθύμιση
Οι περισσότεροι άνθρωποι συνήθως αρχίζουν να προετοιμάζονται για την ημέρα περίπου δυο εβδομάδες πριν, αναζητώντας και αγοράζοντας τα κατάλληλα δώρα. Καλό λοιπόν θα ήταν να ξεκινήσετε τις προσφορές αλλά και διάφορες ενέργειες υπενθύμισης μεταξύ της τελευταίας εβδομάδας Ιανουαρίου και των πρώτων ημερών του Φεβρουαρίου.
Προτάσεις: Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να θυμίσετε στο κοινό σας να ξεκινήσει την αναζήτησή του. Μερικοί από αυτούς είναι:
👉 Στείλτε ενημερωτικά email με σχετική εμφάνιση και πιθανές προσφορές.
👉 Αξιοποιήστε τα push notifications.
👉 Ετοιμάστε pop-up banner που θα εμφανίζονται στους επισκέπτες όταν έρχονται στις σελίδες σας.
👉 Συμπεριλάβετε ένα countdown γύρω από τις προσφορές σε προϊόντα του Αγίου Βαλεντίνου.
💛3. Φτιάξτε dedicated σελίδες ειδικά για την ημέρα
Χτίστε ειδικές σελίδες προορισμού ως μέρος της προετοιμασίας για Άγ. Βαλεντίνο. Τέτοιες κινήσεις θα βελτιώσουν τη δυνατότητα αναζήτησης εφόσον προβείτε σε πρωτοβουλίες SEO εγκαίρως. Έτσι, θα μπορείτε να εμφανίζεστε σε σχετικά αποτελέσματα αγοραστών που αναζητούν προτάσεις για "Άγιος Βαλεντίνος 2024".
Προτάσεις: Κάντε μια αναζήτηση γύρω από λέξεις-κλειδιά και ανανεώστε τις σελίδες τόσο οπτικά όσο και σε περιεχόμενο ώστε να σχετίζονται με την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή φροντίστε οι οδηγοί σας, που θα τους αναφέρουμε παρακάτω να είναι στημένοι με τρόπο που να αξιοποιούν τους κανόνες της αναζήτησης. Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία SEO που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να σας βοηθήσουν με τις διαδικασίες.
💚4. Προσθέστε λέξεις-κλειδιά όπως "Άγιος Βαλεντίνος 2024" σε paid ads
Συνεχίζοντας γύρω από τις ενέργειες SEO, αν η επιχείρησή σας αξιοποιεί την πληρωμένη διαφήμιση για προώθηση μπορείτε να τις εκμεταλευτείτε για προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο. Για να έχετε περισσότερες εμφανίσεις προσθέστε λέξεις-κλειδιά που θα περιστρέφονται γύρω από την ημέρα.
Προτάσεις: Αναζητήστε λέξεις-κλειδιά που να είναι συγκεκριμένες για τον κλάδο σας και όσο πιο μοναδικές γίνεται για το είδος της επιχείρησή σας ώστε να έχετε ένα πιο διαχειρίσιμο ανταγωνισμό και λιγότερο κόστος per click. Αν π.χ. έχετε φαρμακείο, μπορείτε να ψάξετε για λέξεις όπως "δώρα περιποίησης προσώπου Άγιος Βαλεντίνος", "δερμοκαλλυντικά δώρα για Άγιο Βαλεντίνο" και πολλά ακόμη.
💙5. Ετοιμάστε μια έκπτωση ή μοναδική προσφορά
Και ποιος δεν θέλει να εξοικονομεί χρήματα ιδίως όταν ψάχνει πολύ συγκεκριμένα είδη για να ικανοποιήσει ανάγκες τρίτων. Δώστε τους λοιπόν έναν λόγο παραπάνω για να ολοκληρώσουν μια αγορά κατά την προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο. Κερδίστε ένα προβάδισμα επί του ανταγωνισμού, δημιουργώντας μια ειδική προσφορά ή κάποια έκπτωση ειδικά για την περίσταση. Δείξτε στους πελάτες ότι ενδιαφέρεστε για αυτούς και ότι θέλετε να τους ανταμείψετε με κάποιο τρόπο. Ακόμη και εάν κάποιος επισκέπτης δεν έχει κάποιο πρόσωπο στη ζωή του, μπορεί να προχωρήσει σε κάποια αγορά εφόσον θα το πάρει σε προσφορά.
Προτάσεις: Προτείνετε κάποιον εκπτωτικό κωδικό όπως "Valentine 2024" που θα εφαρμόσουν στο checkout, δημιουργήστε ένα κουπόνι για έκπτωση 20%, σκεφτείτε μια προσφορά 1+1. Υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι για να ανταμείψετε το κοινό σας και πιθανά να μην μείνετε σε μια αλλά να σκεφτήκε και κάποιον συνδυασμό ανάλογα με το κοινό και τα προϊόντα που διαθέτετε.
💜6. Προετοιμάστε οδηγούς δώρων
Για την προετοιμασία του Αγ. Βαλεντίνου, πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να εντοπίσουν κατάλληλα δώρα ή να βρουν ικανοποιητικές ιδέες. Γίνετε η "σανίδα σωτηρίας" τους ετοιμάζοντας ένα τμήμα στο eshop ή στο blog σας όπου θα ετοιμάσετε και θα προσθέσετε οδηγούς δώρων για προτάσεις, διευκολύνοντας τη διαδικασία αναζήτησης. Μπορείτε να ενημερώνετε για τους οδηγούς μέσα από τα social media ή από τα email.
Σκοπός είναι να αναδείξετε τα προϊόντα που πουλάτε και να βρείτε από τυπικά δώρα έως ασυνήθιστες προτάσεις για να πιάσετε ένα εύρος προτιμήσεων και αναγκών.
Προτάσεις: Μια τέτοια ενέργεια θα αποδόσει και για το SEO σας οπότε είναι καλό να αφιερώσετε χρόνο στις περιγραφές προϊόντων και τις λέξεις που χρησιμοποιείτε. Φτιάξτε το σε με σωστά δομημένα URL ή σε μορφή clickable PDF και μοιραστεί τον στα μέσα που διαθέτετε.
🖤7. Προσφέρετε "Γρήγορη Παράδοση"
Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου σε αντίθεση με άλλες γιορτές είναι ένα μονοήμερο ετήσιο γεγονός. Επομένως στην προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο θα πρέπει να έχετε εξετάσει και βελτιστοποιήσει τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών σας. Δεδομένου οτι τα δώρα προορίζονται για ένα άλλο άτομο, η προσφορά γρήγορης παράδοσης θα κάνει το πελάτη πιο σίγουρο ώστε να προχωρήσει σε αγορά.
Μπορείτε ακόμη να φτιάξετε ένα τμήμα με δώρα που παραδίδονται εγκαίρως ώστε να δώσετε ένα έναυσμα στο κοινό που ψωνίζει και αναζητά επιλογής της τελευταίας στιγμής. Ενώ σίγουρα είναι σημαντικό να ενημερώσετε τους επισκέπτες σας με κάποιο τρόπο για το επαρκές πλαίσιο χρόνο μέσα στο οποίο πρέπει να κάνουν τις αγορές τους ώστε να παραλάβουν εγκαίρως.
Προτάσεις: Προσθέστε ένα widget με αντίστροφη μέτρηση ή ένα κυλιόμενο banner που θα ενημερώνει για το διάστημα εγγυημένης παράδοσης και πόσο απομένει. Εάν επίσης κάποιος κάνει αγορές τελευταίας στιγμής και δεν μπορείτε να παραδώσετε εγκαίρως, ετοιμάστε ένα email ή μια κάρτα που θα ενημερώνει ότι το δώρο σας είναι καθ'οδόν και να απολαύσουν τη μέρα με τον σημαντικό τους σύντροφο.
🤎8. Τρέξτε μια καμπάνια στα Social Media ή ένα Giveaway
Σε μια συνέχεια για προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο, είναι επίσης σημαντικό να επικοινωνήσετε οποιεσδήποτε ενέργειες και να ενισχύσετε το engagement μέσα από τα social media. Ετοιμάστε μια καμπάνια ή κάποιο giveaway, κάτι που θα λειτουργήσει ως κίνητρο για το κοινό και θα το παρακινήσει να αλληλεπιδράσει και να δομήσει πιο θετικά συναισθήματα προς το brand σας και εν τέλει να ολοκληρώσει αγορά από το eshop σας.
Προτάσεις: Θα μπορούσατε να τους ζητήσετε να συμμετάσχουν σε giveaway όπου θα κερδίσουν εκπτωτικό κουπόνι εάν βγάλουν φωτογραφία με το δώρο που πήραν για το ταίρι τους ή να τους ζητήσετε με καποιον τρόπο να σας απαντήσουν σε ερωτήσεις για το πόσο ευχαριστημένοι είναι με την αγορά.
🤍9. Παρέχετε επιλογή για υπηρεσία περιτύλιξης δώρων
Δεδομένης της ημέρας, θα πρέπει να αναλογιστείτε πώς θα κάνετε προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο ώστε η εμπειρία των πελατών να είναι όσο πιο ευχάριστη και ικανοποιητική και να παρέχετε επιπλέον επιλογές για τα πακέτα δώρων, με περιτύλιγμα που να ταιριάζει στην περίσταση. Κάντε την επιχείρησή σας να φαίνεται ολοκληρωμένη, ενώ ταυτόχρονα θα εντυπωσιάσετε με τον ευπαρουσίαστο τρόπο των προϊόντων σας.
Προτάσεις: Δημιουργήστε ένα περιτύλιγμα με τα χρώματα της ημέρας και χρησιμοποιήστε ροζ και κόκκινες κορδέλες.
Μερικά σημεία που μπορείτε να αναλογιστείστε για την υπηρεσία περιτύλιξης δώρων:
👉 Μην συμπεριλάβετε ετικέτες τιμής, εφόσον προορίζεται για δώρο.
👉 Συμπεριλάβετε κάρτα αλλαγής.
👉 Αποστείλετε την απόδειξη ηλεκτρονικά στο email του αγοραστή μόνο.
👉 Προσθέστε μια μικρή κάρτα ή αφήστε έναν χώρο για να προσθέσει μια σημείωση ο αγοραστής.
Τέτοιες μικρές λεπτομέρειες είναι που μπορούν να κάνουν το eshop πιο επιθυμητό και ακόμη και εάν ένα πελάτης βρίσκει παρόμοιο προϊόν κάπου αλλού, να σας επιλέξει λόγω των επιπλέον επιλογών.
💖 10. Δείξτε αγάπη και στους υπόλοιπους πελάτες σας
Θυμηθείτε η αγάπη δεν αφορά μόνο δυο ανθρώπους. Είναι κάτι που ενώνει διαφορετικούς τύπους σχέσεων: φίλους, οικογένειες, κατοικίδια ενώ μια τέτοια μέρα είναι σίγουρα αρκετά αμφιλεγόμενη για singles και anti-valentine άτομα. Σκεφτείτε λοιπόν τρόπους με τους οποίους θα έχετε απήχηση σε όλα τα segment του κοινού σας. Κάντε σωστή προτετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο, μελετώντας τα δημογραφικά των επισκεπτών σας για να βρείτε λύσεις που θα προσελκύσουν το μεγαλύτερο πιθανό ποσοστό του κοινού σας.
Προτάσεις: Εκτός από τον οδηγό για δώρα ζευγαριών, φτιάξτε κι άλλους με επιλογές για singles, για anti-valentines ή για galentines για παράδειγμα. Δημιουργήστε μια άλλη προσφορά που θα προτρέπετε τα διάφορα κοινά σας να κάνουν π.χ. ένα δώρο στον εαυτό τους ή σε κάποιον γονέα ή συγγενικό πρόσωπο με το οποίο έχουν ισχυρό δεσμό και μπορεί είναι και εκείνοι μόνοι τους. Σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους θα παρακινήσετε τους ανθρώπους να ενωθούν ακόμη και εάν η ημέρα δεν τους αφορά.
Συνοψίζοντας
Η επερχόμενη αυτή ημέρα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Χρησιμοποιώντας τις προαναφερθείσες συμβουλές και κόλπα και κάνοντας σωστή προετοιμασία για Αγ. Βαλεντίνο θα μπορέσετε να αξιοποίησετε την ημέρα στο έπακρο.