To email marketing είναι ένα από τα πιο παλαιά κανάλια marketing από τη στιγμή που ξεκίνησαν οι online επικοινωνίες και παραμένει αποτελεσματικό μέχρι και σήμερα. Για να γίνει επιτυχημένο όμως, πρέπει να φτιάξουμε μια "καλή" email λίστα που θα λαμβάνει το στοχευμένο περιεχόμενό μας.

Αξίζει να αναφέρουμε πως σε αυτό το marketing channel, μας ενδιαφέρει πόσος κόσμος άνοιξε το email που στείλαμε (open rate) και κατά πόσο ο κόσμος αγόρασε κάτι μέσα από ένα email που στείλαμε από το eshop μας ή έγινε μέλος του site μας (conversion rate).

Ο μέσο όρος open rate για όλους τους κλάδους είναι 21,33%, αν και ανάλογα τον κλάδο το συγκεκριμένο ποσοστό διαφέρει, ενώ ο μέσος όρος conversion rate είναι 3%. Εκτός από καλά νούμερα όμως, είναι και αρκετά εύκολο και οικονομικά αποδοτικό να δημιουργήσεις μια email λίστα με απλές στρατηγικές και ενέργειες.

Δίνοντας κάποιο κίνητρο στον χρήστη όπως κάποια έκπτωση ή προσφορά είναι πιο εύκολο να τους πείσετε να σας δώσουν το email τους από το να κάνουν αγορές. Στον παρακάτω οδηγό θα δούμε πώς μπορούμε να χτίσουμε μια βάση από subscribers ακόμη και χωρίς να έχετε κάνει ακόμη σημαντικές πωλήσεις.

Τι κάνει αποτελεσματική μια email λίστα;

Σε αντίθεση με τα social media που συνήθως στοχεύουμε να αυξήσουμε το κοινό και τους στόχους μας παράγοντας περιεχόμενο με νόημα και που τραβάει την προσοχή, στο email marketing ισχύει κατά κάποιο τρόπο το αντίστροφο. Εάν δεν ξεκινήσετε με την δημιουργία μιας ποιοτικής και σωστής λίστας, τότε όσο ενδιαφέρον ή καινοτόμο αν είναι το περιεχόμενο δεν θα φέρει τα αποτελέσματα που θέλουμε.

15 eCommerce social media tips για να αδράξεις το 2024
New year, new e-commerce you. Υλοποιήστε όλους τους στόχους του e-shop σας για φέτος με όλα τα απαραίτητα social media tips.

Δημιουργήστε μια email λίστα με σωστά segment και ξεκάθαρα targets. Για να το πετύχετε αυτό, θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε 3 χαρακτηριστικά:

Ποιότητα: Είναι υψίστης σημασίας οι λίστες σας να απαρτίζονται από email υπαρκτών ανθρώπων κι όχι bot ή spam λογαριασμών. ΠΟΤΕ λοιπόν μην αγοράζετε έτοιμες λίστες! Καλύτερα να είναι πιο μικρές από το να είναι ψευδείς.

Στόχευση & συνάφεια: Σε δεύτερο χρόνο, είναι σημαντικό να συλλέξετε ένα κοινό που να ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σας και να εμπιστεύεται το brand σας. Ένα αφοσιωμένο κοινό είναι πιο πιθανό να ανταποκριθεί σε μια ενέργεια ή να κάνει κάποια αγορά.

Ποσότητα: Η επέκταση της λίστας μας καλό θα ήταν να ξεκινήσει αφότου έχουμε εξασφαλίσει τα δυο πρώτα κριτήρια και θέλουμε να επεκταθούμε ή έχουμε εντοπίσει νέες ανάγκες για να χτίσουμε νέα κοινά και segments.

Κινητό για εγγραφή σε email λίστα

Στρατηγικές για email λίστα: Τι να κάνετε για να την εμπλουτίσετε

Στο πρώτο κομμάτι θα σας παρουσιάσουμε τις στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε τις λίστες σας.

1. Προσθέστε μια pop-up προσφορά στην αρχική σας σελίδα

Μια προωθητική προσφορά μπορεί να αποδειχθεί ένα δυνατό εργαλείο για να "πείσετε" έναν νεοφερμένο στη σελίδα σας να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια. Τοπωθετώντας μια φόρμα pop-up μπορείτε να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους, ιδίως εάν τους κάνετε κάποια προσφορά, π.χ. 20% έκπτωση για κάθε νέο χρήστη που εγγράφεται στην email λίστα σας.

Μπορείτε να ρυθμίσετε αυτές τις φόρμες να εμφανίζονται με βάση τις κινήσεις του χρήστη ώστε να μην προκαλείτε δυσφορία σε όσους δεν αφορά η προσφορά.

Πολλές φορές χρειάζεται να εκτεθούμε παραπάνω από μια φορές σε κάποια πληροφορία για να προχωρήσουμε σε κάποια αντίδραση. Εκτός από την αναδυόμενη φόρμα, μπρορείτε να προσθέσετε μια φόρμα εγγραφής στο κάτω μέρος κάθε σελίδας του eshop σας.

Συνήθως καλά σημεια είναι κοντά σε σημεία όπου οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για την επιχείρηση, στις συχνές ερωτήσεις, στο footer ή στην επικοινωνία για παράδειγμα. Αυτή είναι μια τακτική που φέρει αποτελέσματα με την πάροδο του χρόνου κι όχι τόσο άμεσα καθώς η τοποθέτηση γίνεται σε πιο διακριτικά σημεία.

💡
Tip: Ακριβώς επειδή γίνεται πιο διακριτικά, πρέπει να προσέξετε το CTA που θα βάλετε να είναι ξεκάθαρο και άμεσο. Θα βοηθήσει επίσης αν προσφέρετε κάτι για να κάνουν sign up, όπως αποκλειστικό περιεχόμενο ή κάποια προσφορά.

3. Συλλέξτε email πελατών στο φυσικό κατάστημά σας ή μέσω ενός event

Εάν υπάρχει φυσικό κατάστημα, τότε σίγουρα μπορεί να δουλέψει υπέρ για την email λίστα σας. Χρησιμοποιήστε την δια ζώσης επικοινωνία με τους πελάτες σου για να συγκεντρώσετε email, ιδίως από πελάτες που έχουν κάνει κάποια αγορά στο ταμείο.

Επιπλέον, μπορείτε να οργανώσετε κάποιο event γύρω από το προϊόν σας και να ζητήσετε στους επισκέπτες να συμμετέχουν για να κερδίσουν κάποια έκτπωση ή ένα από τα προϊόντα σας.

4. Προσθέστε ένα κουμπί sign-up στα social media σας

Ένα ευρύ μέρος του κοινού που ακολουθεί brands στα social media το κάνει για να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των ενημερώσεων. Αξιοποιήστε το ενδιαφέρον αυτών των χρηστών και προσθέστε κουμπιά (CTA) που θα τους παροτρύνουν να εγγραφούν ώστε να μην χάνουν καμία ενημέρωση καθώς και να μαθαίνουν ολα τα νέα αποκλειστικά πρώτοι.

Ακόμη και για πλατφόρμες που δεν είναι τόσο φιλικές ως προς τα link, όπως το Instagram, υπάρχουν επιλογές που επιτρέπουν να προσθέσετε επιπλέον συνδέσμους, όπως το Linktree.

5. Δημιουργήστε custom σελίδες

Αναλύστε και εξετάστε με λεπτομέρεια το κοινό, τις ενέργειες και τις προτιμήσεις του. Αναλογιστείτε τι κοιτούν π.χ. όσοι έρχονται από το Facebook; Τι ηλικιακό κοινό του Insta αγοράζει τα προϊόντα σας;

Στη συνέχεια, δημιουργήστε μια στρατηγική για μηνύματα και εξατομικευμένες σελίδες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κάθε χρήστη και που είναι πιο πιθανό να τον κάνουν να προχωρήσει σε κάποιο action.

φάκελος για email λίστα

6. Προσθέστε ένα κουμπί για newsletter στο checkout

Είναι μια πρακτική που πλέον παρατηρείται πολύ συχνά και είναι και πολύ απλή και για εσάς. Μπορείτε να περιλάβετε ένα μικρό CTA κάτω από τα στοιχεία παραγγελίας που να προτρέπει στο χρήστη να εγγραφεί στο newsletter σας ώστε να λαμβάνει επιπλέον ενημερώσεις ή κουπόνια για προσφορές. Μια ακόμη επιλογή είναι ένα pop-up παράθυρο όταν ολοκληρωθεί η παραγγελία. Δοκιμάστε τι δουλεύει καλύτερα για εσάς.

Στρατηγικές για email λίστα: Πώς να επεκτείνετε το βασίλειό σας

Εκτός όμως από τις πρακτικές για να προσελκύσετε κόσμο, το σημαντικό είναι να διατηρήσετε και να αυξήσετε το κοινό σας όσο εξελίσσεστε στο eCommerce. Οι παρακάτω πρακτικές στοχεύουν κυρίως εκεί, όμως πάντα μπορείτε να δοκιμάζετε και να συνδυάζετε οποιεσδήποτε από τις παραπάνω ή παρακάτω που θεωρείτε ότι θα είναι επιτυχείς για το online store σας.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

7. Χρησιμοποιήστε chatbot

Μια τεχνολογία της οποίας τις δυνατότητες ακόμη δεν έχουμε αξιοποιήσει στο έπακρο. Η αυτοματοποίηση στις συναλλαγές και την επικοινωνία με τους επισκέπτες βοηθούν να γλιτώσετε προσωπικό χρόνο εργασίας ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείτε το κοινό σας real time. Με τη δημιουργία κατάλληλων εντολών μπορείτε να προτρέψετε τους χρήστες να σας δίνουν τα email τους για κάποιο σκοπό ή να τους προτρέψετε να εγγραφούν στην email λίστα σας.

H άμεση επικοινωνία με μηνύματα φαίνεται οτι εξυπηρετεί και τους ίδιους τους χρήστες, οπότε μπορείτε αυτό να το χρησιμοποιήσετε ως μια ακόμη ευκαιρία για να μεγαλώσετε τη λίστα σας.

Τα 15 eCommerce trends για το eshop σου το 2024
Τα κορυφαία 14+1 eCommerce trends για το eshop σου το 2024.

8. Αξιοποιήστε τα εργαλεία ανάπτυξης για λίστες email

Κάντε έρευνα για εφαρμογές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οι οποίες θα σας βοηθούν με σκοπό να ενδυναμώσετε την email λίστα σας.

Για παράδειγμα, στο Shopify App Store θα βρείτε διάφορες ενδιαφέρουσες επιλογές που μπορείτε να προσθέσετε στο eshop σας και μέσα από έξυπνα twists να ζητήσετε στους χρήστες να χρησιμοποιήσουν τα email τους. Όπως για παράδειγμα τα Spin to Win και Personizely, όπου το πρώτο λειτουργεί σαν τροχός τύχης και ζητάει να δώσει το email για να κερδίσεις μια προσφορά ή συμμετοχή σε διαγωνισμό, και το δεύτερο προσφέρει διάφορες εναλλακτικές που μπορούν να μετατρέψουν ένα αναγνώστη σε subscriber.

9. Ζητήστε email μέσα από ads καμπάνιες

Τα εργαλεία των Google AdWords και Meta Ads Manager μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως ένα δυνατό εργαλείο για να ενισχύσετε την email λίστα σας.

Καθώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια πληθώρα από καμπάνιες διαφημίσεων, αυτό σας δίνει μια πολύ μεγάλη δυνατότητα να αξιοποιήσετε όποιες και όσες σελίδες ή post θέλετε για προώθηση σε διαφορετικά target κοινά. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με τα email, ετοιμάζοντας μια καμπάνια προσφοράς ανάλογα την τοποθεσία, την ηλικία ή την ανάγκη του κοινού.

10. Φτιάξτε μια έρευνα για το κοινό σας

Μια ακόμη καλή ευκαιρία για να γνωρίσετε το κοινό σας καλύτερα αλλά και να αποκτήσετε συγκεκριμένα και πολύτιμα δεδομένα, είναι να ετοιμάσετε μια έρευνα ή ένα ερωτημαλόγιο.

Αφουγκραστείτε το κοινό σας εις βάθος και ζητήστε του να συμμετάσχει στη βελτιστοποίηση των προϊόντων και υπηρεσιών σας. Εντοπίστε έναν στόχο που μπορεί να θέλετε να πετύχετε, όπως για παράδειγμα να λάβετε feedback για ένα προϊόν, και ετοιμάστε μια έρευνα όπου θα συμμετέχουν οι χρήστες μέσω email με χαρακτήρα ανταμοιβής π.χ. -10% για όποιον την ολοκληρώσει. Το added bonus: να αποκτήσετε μια επιπλέον βάση από email.

11. Δελεάστε τους επισκέπτες σας με αποκλειστικό περιεχόμενο

Κατά τη δημιουργία της email λίστας σας, μπορείτε να θυμάστε ότι μπορείτε να πάτε παραπέρα από το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε. Χτίστε ένα blog ή ένα κέντρο με πληροφορίες και εξτρά υλικό που θα λειτουργεί ως VIP κομμάτι του brand σας.

Ζητήστε από τους χρήστες να γίνουν μέλη στην πλατφόρμα ή το blog σας για να έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικά νέα, σε οδηγούς που μπορεί να χρειάζονται και να υποστηρίζουν τη χρήση των προϊόντων σας, βίντεο ή podcast με σχετικό υλικό. Οι πιθανότητες είναι ατελείωτες με τη δημιουργία περιεχομένου. Χρησιμοποιήστε αυτές τις εμπειρίες για να μεγαλώσετε την email λίστα σας ενώ ταυτόχρονα του δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε και θέλετε να έχετε μια αμφίδρομη επικοινωνία.

12. Τρέξτε κάποιο διαγωνισμό ή giveaway στα social media

Οι πιο σίγουροι και πλέον ευρέως χρησιμοποιούμενες μεθόδοι για να κάνετε το κοινό σας να συμμετέχει και να συμπληρώσει email για κάποιο σκοπό. Σκεφτείτε κάποιο προϊόν που μπορείτε να κάνετε giveway με αφορμή κάποιο event ή οργανώστε έναν διαγωνισμό για να κερδίσουν κάποιο προϊόν σας.

Η πιθανότητα να κερδίσεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία είναι πάντα ένα κίνητρο για να συμμετέχεις ενώ για να διευρύνετε και το κοινό σας θα μπορούσετε να κάνετε κάποιο giveaway σε συνεργασία με κάποιο influencer που το κοινό του είναι κοντά στο δικό σας.

13. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα referral για νέους χρήστες

Μπορείτε επίσης να πείσετε τους ίδιους τους πελάτες σας να διαδώσουν ακόμη περαιτέρω το brand σας. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα παραπομπών για νέους συνδρομητές.

Με τον τρόπο αυτό θα έχετε την ευκαιρία να επιβραβεύετε ακόμη παραπάνω κάποιον που γίνετε subscriber, καθώς θα του δίνετε ένα κίνητρο π.χ. 15% επιπλέον έκπτωση σε επόμενη αγορά για κάθε νέο φίλο που προτείνετε και εγγράφετε στην email λίστα σας. Είναι από τα πιο δημοφιλή εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο για τη δημιουργία μιας ποιοτικής και πιστής βάσης συνδρομητών.

Online store: 16 tips για να ανοίξετε ένα eshop
Τα 16 απόλυτα tips για να ξεκινήσετε το δικό σας online store με επιτυχία.

14. Δώστε κίνητρα στο κοινό για εγγραφή

Σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να συλλέξετε email, δελεάζοντας το κοινό με ένα λόγο ώστε να θέλουν να εγγραφούν στο newsletter σας. Ένα μεγάλο ποσοστό δεν θα ανταποκριθεί σε ένα απλό κουμπί που θα λέει "Εγγραφείτε σήμερα για να λαμβάνετε νέα" ενώ σε μια προσφορά ενός τύπου περιεχομένου είναι πιο πιθανό να τους πείσετε.

Μερικές ιδέες είναι:
◾ Ένα δωρεάν ebook
◾ Ένα checklist με βήματα
◾ Ένα PDF από ένα blog ή ενός case study
◾ Ένα κουπόνι
◾ Εγγραφή σε κάποιο online σεμινάριο
◾ Ένα δωρεάν μάθημα

Χρησιμοποιήστε ένα συνδυασμό από ιδέες για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

📝
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Να θυμάστε πάντα ότι οποιοδήποτε τρόπο κι αν επιλέξετε, ΟΛΑ τα email θα πρέπει να υπόκεινται σε συναίνεση GDPR!

Νιώθετε ότι είστε έτοιμοι να κατακτήσετε το κόσμο του email marketing; Δημιουργήστε το δικό σας mix από τεχνικές που θα ταιριάζει στις ανάγκες του eshop σας και ξεκινήστε να χτίζετε μια ποιοτική email λίστα σήμερα!