Μπορεί ήδη να έχετε απορήσει πως μια πώληση είναι εφικτή μέσω LinkedIn εάν δεν ανήκετε στο κλάδο της πληροφορικής ή του B2B, όμως πολλές eCommerce επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη social media πλατφόρμα αυτή για διαφήμιση, εύρεση leads για εργαζόμενους και δημιουργία θετικής εικόνας για το brand.
Η στρατηγική λοιπόν είναι εξαιρετικά σημαντική και σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τα βασικά βήματα που θα σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε γρηγορότερα το επιθυμητό κοινό σας και να επεκτείνετε το δίκτυό σας.
Τι είναι το LinkedIn;
Το LinkedIn είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που επικεντρώνεται στις επαγγελματικές και επιχειρηματικές συνδέσεις. Σε αντίθεση με πλατφόρμες όπως το το Facebook και το Instagram που έχουν σχεδιαστεί για να προβάλλουν τo προσωπικό σας brand, η παρούσα πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να παρουσιάζει την επαγγελματική σας πλευρά. Η πλατφόρμα που ιδρύθηκε το 2002 και παρουσιάστηκε στο κοινό το 2003 βοηθά τους χρήστες να δημιουργήσουν ένα επαγγελματικό δίκτυο, να παρουσιάσουν τις δεξιότητες και τα επιτεύγματά τους και να συνδεθούν με πιθανούς εργοδότες, συναδέλφους, πελάτες και συνεργάτες.
Η social media πλατφόρμα μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά με άλλα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα, όπως προφίλ χρηστών, ροή ειδήσεων, αναρτήσεις με σχολιασμό, ιδιωτικά μηνύματα και paid ads. Τόσο άτομα όσο και οργανισμοί μπορούν να δημιουργήσουν μια σελίδα και ο όρος «connect» αναφέρεται στην εικονική σχέση που δημιουργείτε με έναν άλλο χρήστη στην πλατφόρμα, παρόμοια με την έννοια των «friends» ή των «followers» σε άλλες social media πλατφόρμες.
Τα οφέλη ανάπτυξης επαγγελματικού προφίλ στο LinkedIn για το eCommerce
Η αξιοποίηση του και η δημιουργία ενός business profile έχει πολλά θετικά να προσφέρει σε μια επιχείρηση τα οποία είναι:
✨ Μια νέα πηγή leads και, ως εκ τούτου, αύξηση των πωλήσεων.
✨ Δυνατότητα αναζήτησης εργαζομένων σε όλο τον κόσμο.
✨ Οικοδόμηση εμπιστοσύνης για το brand μέσω δημόσιων αξιολογήσεων και σχολίων.
✨ Συμμετοχή σε εξειδικευμένες ομάδες για επικοινωνία με πελάτες και συνεργάτες.
✨ Μια συνεχής πηγή ειδήσεων για την αγορά και μέσο έρευνας για τους ανταγωνιστές.

10 τακτικές για πώληση προϊόντων μέσω LinkedIn
Το κόλπο διατήρησης ενός προφίλ στα social media είναι ότι ο ιστότοπός σας μπορεί να βρεθεί πολύ πιο γρήγορα και έτσι, η επιχείρησή σας θα εμφανίζεται υψηλότερα από ό,τι τώρα. Η βελτιστοποίηση SEO ενός προφίλ επιχείρησης σε ένα κοινωνικό δίκτυο είναι εξίσου σημαντική με το SEO για ένα website.
1. Ξεκινήστε με έρευνα αγοράς
Πιθανότατα υπάρχουν ήδη πολλοί ανταγωνιστές σας στο LinkedIn. H συλλογή δεδομένων γύρω από τους ανταγωνιστές σας θα σας βοηθήσει να κάνετε μια ανάλυση SWOT για την ανάπτυξη της επιχείρησης.
Μπορείτε να σαρώσετε τις σελίδες εταιρειών μέσω εργαλείων αυτοματισμών, ρυθμίζοντας απλώς τα επιθυμητά φίλτρα. Η βάση δεδομένων του οργανισμού θα φορτωθεί στη μνήμη του CRM και μπορεί να εξαχθεί στο Excel. Εκεί θα έχετε εύκολη πρόσβαση σε συνδέσμους προς τις σελίδες των εταιρειών, περιγραφές προφίλ, στοιχεία επικοινωνίας και άλλα επιχειρηματικά δεδομένα για τους ανταγωνιστές στην αγορά σας.
2. Συμπληρώστε το προσωπικό και επαγγελματικό σας προφίλ
Όσο σημαντικό είναι το επαγγελματικό σας προφίλ στο LinkedIn, εξίσου σημαντικά είναι και τα προσωπικά προφίλ των διευθύνοντων συμβούλων, των εμπόρων και άλλων μελών της ομάδας. Για να μπορέσετε να αναπτύξετε το προφιλ σας και να προσκαλέσετε χρήστες να σας ακολουθήσουν, αυτό είναι εφικτό μόνο μέσα από προσωπικούς λογαριασμούς.
Έτσι, τα σωστά ενημερωμένα και στημένα προφιλ είναι μια επέκταση της εικόνας του brand σας. Οι χρήστες νιώθουν πιο άνετα όταν μπορούν να δουν το πραγματικό πρόσωπο και τις πληροφορίες με τον οποίο επικοινωνούν και επίσης αυτό λειτουργεί και ως θετικό γύρω από τη βελτίωση της φήμης της εταιρείας σας.
3. Δομήστε πλάνο για content
Η ποιότητα του περιεχομένου και ο ανταγωνισμός στο LinkedIn γίνονται όλο και πιο ισχυροί και συχνά μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβετε τι θέλουν να δουν οι πελάτες σας.
Σκεφτείτε δημιουργικά και εκτός απο δημοσίευση σχετικών άρθρων και post που μπορεί να είναι ελκυστικά για το κοινό, μπορείτε να δημιουργήσετε poll γύρω από ένα προϊόν ή κάποια υπηρεσία ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να ενδιαφέρει το ειδικό κοινό σας, να τους κάνετε κάποια ερώτηση ή να προωθήσετε κάποιο event ή προσφορά σχετικό με το eshop σας.

4. Προσκαλέστε χρήστες να ακολουθήσουν την επιχειρηματική σελίδα
Η εργασία αυτή μπορεί να αυτοματοποιηθεί μέσω λογισμικού και είναι επίσης μια σημαντική ενέργεια για να αυξήσετε τον αριθμός των συνδρομητών σε μια επιχειρηματική σελίδα ώστε το κοινό σας να βλέπει δικό σας περιεχόμενο πιο συχνά.
Η ίδια η πλατφόρμα προτείνει την προσθήκη ενός συνδέσμου προς την επαγγελματική σας σελίδα στη γραμμή υπογραφής των ιδιωτικών σας μηνυμάτων και email.

5. Επεκτείνετε το δίκτυό σας
Η δικτύωση στο LinkedIn μπορεί να καταλαμβάνει το 80% του χρόνου που αφιερώνετε στον ιστότοπο. Μπορεί το να πατάτε το ίδιο κουμπί 100 φορές να είναι αγγαρεία, όμως θα πρέπει να εξετάζετε που στέλνετε τις προσκλήσεις σας. Αν οι χρήστες κάνουν κλικ στην επιλογή ότι δεν σας γνωρίζουν, ή αν έχετε πολλά μη αποδεκτά εξερχόμενα αιτήματα, αυτό θα έχει κακό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη του λογαριασμού σας.
Μπορείτε και εδώ να αξιοποιήσετε tools για να αυτοματοποιήσετε τις διαδικασίες και να τις κάνετε και πιο αποτελεσματικές.

6. Ενισχύστε τις δημόσιες σχέσεις μέσω ομάδων
Μπείτε σε ομάδες σχετικές με τον κλάδο και την επιχείρησή σας και προωθήστε το περιεχόμενο του blog σας ή κάποια σκέψη/ερώτηση που μπορεί νε έχετε ώστε να έρθετε σε επαφή με το κοινό και να προωθήσετε το brand και τα προϊόντα σας.
Μπορείτε φυσικά να δημιουργήσετε και μόνοι σας τέτοιες κοινότητες και ομάδες για να προωθήσετε τα προϊόντα σας.
7. Διοργανώστε ένα event δικτύωσης
Ένα διαδικτυακό event δεν μπορεί να είναι λιγότερο παραγωγικό από την παρακολούθηση ενός συνεδρίου. Το LinkedIn διαθέτει όλες τις δυνατότητες για τη δημιουργία μιας εκδήλωσης η οποία μπορεί να είναι τόσο με πελάτες όσο και με επενδυτές.
Μπορείτε να προσκαλέσετε τις επαφές σας να συμμετάσχουν στην εκδήλωση καθώς και να την αναρτήσετε σε σχετικές ομάδες και κοινότητες που αναφέραμε παραπάνω. Φροντίστε όμως η εκδήλωση σας να έχει κάποιο όφελος ή να προσδίδει κάποια αξία στο χρήστη ώστε να γίνει πιο ελκυστική.
8. Συλλέξτε συστάσεις προϊόντων
Κάθε θετική κριτική αυξάνει την πιθανότητα πώλησης. Οι κριτικές είναι πολύ σημαντικές και ως εκ τούτου, οι αγοραστές πιστεύουν περισσότερο στη φήμη των social media. Για παράδειγμα, ένα σχόλιο ή μια σύσταση ενός προϊόντος στο LinkedIn από ένα υπαρκτό άτομο με συμπληρωμένο προφίλ θα εμπνεύσει περισσότερη εμπιστοσύνη από μια απρόσωπη κριτική στο Trustpilot.
9. Συμμετέχετε σε συζητήσεις
Σχολιάστε ζωντανά θέματα στους λογαριασμούς κορυφαίων bloggers και σε ομάδες. Αυτό θα έχει θετική απήχηση για εσάς καθώς το brand σας και η ομάδα σας θα είναι ενεργή και θα κάνει τους χρήστες να νιώθουν πιο κοντά εσάς.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό κιόλας να συμμετέχετε σε συζητήσεις που αφορούν το brand σας.
10. Βάλτε τους πελάτες σε ένα CRM και συγκεντρώστε περισσότερα email
Μέσα από εργαλεία μπορείτε να συλλέξετε δεδομένα από την πλατφόρμα και να τα συγκεντρώσετε σε ένα CRM σύστημα ώστε να δομήσετε λίστες email και να φτιάξετε segments με βάση διάφορες συνθήκες.
Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας αλλά και να βελτιώσετε τις επικοινωνίες σας.
Συνολικά, το social commerce είναι ένας σίγουρος τρόπος για να διαθέσετε το προϊόν σας σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Εξάλλου, οι χρήστες περνούν αρκετές ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο. Αξιοποιήστε λοιπόν και το LinkedIn για να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών και να προωθήσετε το eshop και τα προϊόντα σας.