Σε κατάσταση εμμονικής κυριαρχίας στο eCommerce φαίνεται να βρίσκεται η Amazon που απ' ό,τι φαίνεται πέρασε χρόνια συλλέγοντας πληροφορίες για αντιπάλους όπως η Walmart και το eBay, μέσα από απευθείας πωλήσεις στις σελίδες τους, μας λέει το Business Insider.

Amazon Undercover

Ο γίγαντας του eCommerce, που πρόσφατα κυκλοφόρησε νούμερα για το πώς κινήθηκαν οι αγοραστές στις ανοιξιάτικες εκπτώσεις, ίδρυσε μια εταιρεία με την ονομασία Big River Services International στο πλαίσιο του "Project Curiosity", σε μια προσπάθεια κατανόησης του πώς λειτουργούν οι αντίπαλοι της στο λιανικό εμπόριο, τα logistics και τους συναφείς τομείς.

Amazon: Οι επιλογές των αγοραστών κατά το Spring Sale
Τα δεδομένα πωλήσεων αποκάλυψαν ότι οι αγοραστές επιλέγουν προϊόντα υγείας και ομορφιάς στις ανοιξιάτικες εκπτώσεις της Amazon.

Η Big River πωλούσε αντικείμενα όπως μπλουζάκια, παπούτσια και καρέκλες παραλίας στις πλατφόρμες των ανταγωνιστών με απώτερο σκοπό να αντλήσει πληροφορίες που θα αξιοποιούσε κατόπιν η Amazon για να βελτιστοποιήσει τις δικές τις διαδικασίες, καθώς πλέον βάλεται και απο διεθνή μέτωπα μέσα από τα Shein και Temu.

Μέσα σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο, οι εργαζόμενοι της Big River απέκρυψαν τη σύνδεσή τους με τον τεχνολογικό γίγαντα, ακόμη και όταν είχαν επαφή με άλλους εργαζόμενους της ίδιας της εταιρείας. Δεν επιτρεπόταν στα στελέχη να διατηρήσουν αρχεία και δεν γνώριζαν τα πάντα για τις εργασίες της Big River. Εννοείται βέβαια ότι οι υπάλληλοι χρησιμοποιούσαν επίσης ξεχωριστά, μη-Amazon email σε εξωτερικές επικοινωνίες με άλλες εταιρείες και είχαν εκπαιδευτεί ακόμη και στο πώς να αντιδρούν σε περίπτωση που κάποιος ανακάλυπτε πού πραγματικά εργάζονταν.

Βανάκι με το λογότυπο Amazon

"Η συγκριτική αξιολόγηση είναι μια κοινή πρακτική στις επιχειρήσεις", δήλωσε εκπρόσωπος στο Business Insider, χρησιμοποιώντας έναν όρο της βιομηχανίας για τη σύγκριση με τους ανταγωνιστές. "Η Amazon, όπως και πολλοί άλλοι λιανοπωλητές, διαθέτει ομάδες συγκριτικής αξιολόγησης και εμπειρίας πελατών που διεξάγουν έρευνα σχετικά με τις εμπειρίες των πελατών, συμπεριλαμβανομένων των συνεργατών μας που πωλούν, προκειμένου να βελτιώσουν τις εμπειρίες τους που συνεργάζονται μαζί μας".

Ο εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε ότι σε εξέταση των εσωτερικών εγγράφων "δεν εντόπισε καμία περίπτωση υπαλλήλου της Amazon να έχει πληροφορίες για την τιμολόγηση της FedEx πριν από την έναρξη λειτουργίας της ή να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες αυτές για να προσαρμόσει τη δική μας τιμολόγηση ή τις συζητήσεις τιμολόγησης με οποιονδήποτε πωλητή".

"Οι πληροφορίες που εξετάσαμε δείχνουν ότι οι πληροφορίες τιμολόγησης αποκτήθηκαν αφού η FedEx ξεκίνησε την FedEx Fulfillment στις 7 Φεβρουαρίου 2017 και οι πληροφορίες αυτές ήταν μία από τις πολλές που εξετάστηκαν στο πλαίσιο των συζητήσεων τιμολόγησης", δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Η Big River έχει φτιάξει δικά της brand για να πουλάει μέσα από τις σελίδες αγοράς των αντιπάλων της. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται μια μάρκα με έδρα την Ινδία που ονομάζεται Crimson Knot, η οποία πωλεί κορνίζες φωτογραφιών στο ινδικό eCommerce site Flipkart, καθώς και μια μάρκα streetwear με την ονομασία Not So Ape, η οποία χρησιμοποιεί ένα site που φιλοξενείται από το Shopify για να πουλήσει στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Journal.

Όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που η εταιρεία έχει στραφεί στο AI για να ενισχύσει τις πωλήσεις και έχει επενδύσει επιπλέον προσπάθεια σε σελίδες ασφαλείας για την Ευρώπη ενώ ξεκίνησε και ένα νέο εγχείρημα για διεκπαιρέωση των φαρμακευτικών συνταγών στις ΗΠΑ.