Αν και το Amazon βάλλεται από παντού φαίνεται ότι παρόλα αυτά δεν εγκαταλείπει τη μάχη στο πεδίο του eCommerce και προσπαθεί να εξελίσσει τις υπηρεσίες του.

Σύμφωνα με το TechCrunch, η εταιρεία μοιράστηκε πρόσφατα ότι χρησιμοποιεί πλέον τεχνολογία AI για να βοηθήσει τους πελάτες να ψωνίζουν ρούχα online. Χρησιμοποιώντας γλωσσικά μοντέλα, τεχνολογία generative AI και το machine learning, στοχεύει να δημιουργήσει τέσσερα χαρακτηριστικά που θα βοηθούν τους πελάτες να βρουν τα ρούχα που τους ταιριάζουν, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στις online αγορές ένδυσης αλλά και κατά κύριο λόγο η μεγαλύτερη αιτία επιστροφών.

Ο κλάδος της ένδυσης έχει ένα από τα υψηλότερα μέσα ποσοστά επιστροφής το οποίο ανέρχεται στο 24,4% και είναι 8 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από το συνολικό ποσοστό επιστροφής, σύμφωνα με μελέτη της Coresight Research. Συνήθως, αυτό οφείλεται στην αβεβαιότητα του να μην μπορείς να δεις ένα ρούχο και είθιστε οι καταναλωτές να αγοράζουν ένα προϊόν σε πολλαπλά μεγέθη ή χρώματα και κατόπιν να επιστρέφουν αυτά που δεν τους κάνουν.

Στοχεύοντας να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση, η Amazon θέλησε να εισάγει το AI στην online αγοραστική εμπειρία με τέσσερις τρόπους: με εξατομικευμένες συστάσεις μεγέθους, με ένα εργαλείο θα απευθύνεται σε πωλητές και θα δίνει πληροφορίες για μεγέθη, επισημάνσεις μέσω AI από κριτικές που θα αφήνουν άλλοι πελάτες και επανασχεδιασμένα διαγράμματα μεγεθών.

Τα νέα ΑΙ χαρακτηριστικά της Amazon

H Amazon Fashion ανέπτυξε ένα αλγόριθμο AI για εξατομικευμένες συστάσεις μεγέθους που θα βοηθάει τους πελάτες να βρουν το μέγεθος που τους ταιριάζει καλύτερα ανάμεσα σε μια ποικιλία στυλ.

Το Amazon στρέφεται στο AI
Source: Amazon

Το σύστημα θα λαμβάνει υπόψη τη σχέση μεγέθους που θα υπάρχει στα συστήματα των brand, στις κριτικές των προϊόντων και στις προτιμήσεις του ίδιου του πελάτη. Ο συνδυασμός αυτών των πληροφοριών θα προτείνει το κατάλληλο μέγεθος αλλά και θα τους βοηθάει να ανακαλύψουν το στυλ που τους ταιριάζει καλύτερα. Αυτή η λειτουργία θα μπορούσε να αποδειχτεί ατελής, σε περίπτωση που για παράδειγμα ένα μέλος οικογένειας ψωνίζει συχνά και για κάποιον άλλο, κάτι που θα μπέρδευε το σύστημα ως προς το μέγεθος του πελάτη σε σχέση με π.χ. το παιδί.

Η επόμενη νέα λειτουργία το Fit Review Highlights θα μπορούσε να βοηθήσει με την αντιμετώπιση του παραπάνω προβλήματος και αποτελεί επέκταση από νέα λειτουργία που προστέθηκε τον Αύγουστο 2023. Θα εμφανίζει μια σύντομη περίληψη που θα περιέχει τα συναισθήματα του πελάτη και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και θα εμφανίζει βασικά χαρακτηριστικά ως κουμπιά.

Η Amazon θα εξάγει πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή του ενδύματος από τις κριτικές των πελατών, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων όπως η ακρίβεια του μεγέθους, η εφαρμογή του ενδύματος σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος και το τέντωμα του υφάσματος. Η σύνοψη τέτοιων ευρημάτων θα διευκολύνει τους χρήστες να αποκτήσουν μια αίσθηση της εφαρμογής ενός ενδύματος χωρίς να χρειαστεί να διαβάσουν αμέτρητες κριτικές, εξοικονομώντας έτσι χρόνο.

Οι πωλητές θα μπορούν επίσης να αξιοποιήσουν το AI για την βελτίωση των διαγραμμάτων μεγεθών. Η Amazon Fashion θα καθαρίζει τα διαγράμματα μεγέθους προϊόντων μέσω γλωσσικών μοντέλων και θα μετατρέπει τα δεδομένα σε τυποποιημένα μεγέθη. Έτσι, θα αφαιρούνται οι διπλές πληροφορίες και θα διορθώνονται οι ελλιπείς και λανθασμένες μετρήσεις, κάνοντας έτσι τα διαγράμματα ακόμη πιο ακριβή.

Το Amazon στρέφεται στο AI
Source: Amazon

Επιπλέον, με το νέο εργαλείο Fit Insights Tool από την Amazon Fashion οι πωλητές θα αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα, ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τα μεγέθη στους πελάτες όπως π.χ. "true to size".

Όλες αυτές οι πληροφορίες θα αποφανθούν χρήσιμες για μελλοντικές προσπάθειες κατασκευής της Amazon. Σε τέτοιες περιπτώσεις, μεγάλα γλωσσικά μοντέλα εξάγουν και συγκεντρώνουν πληροφορίες όπως η εφαρμογή, το στυλ κσι το ύφασμα από τα σχόλια πελατών και από τις επιστροφές καώς και από τις αναλύσεις των διαγραμμάτων μεγεθών. To machine learning αξιοποιείται επίσης για εντοπισμό σφαλμάτων σε πίνακες μεγεθών του brand, εφόσον υπάρχουν.

Και αυτά τα χαρακτηριστικά είναι μόνο η αρχή για την Amazon που έχει αξιοποιήσει το AI, καθώς πρόσφατα παρουσίασε για πρώτη φορά εργαλεία AI που θα βοηθούν με τη συγγραφή περιγραφών προϊόντων και τη βελτίωση των εικόνων. Εκτός από τις υπηρεσίες Amazon Web Services, η εταιρεία εισήγαγε το AI και σε άλλα καταναλωτικά προϊόντα, όπως η Alexa και το Fire TV.