Τα εργαλεία διαμοιρασμού data θα αποκτήσουν «υψίστη σημασία» για τους φορείς του eCommerce, μιας και ο τεράστιος αριθμός άγνωστων πακέτων πρόκειται να κατακλύσσει τις τρέχουσες τελωνειακές διαδικασίες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του eCommerce hub NeX, Justus Klüver-Schlotfeldt δήλωσε ότι η καθιέρωση ενός παγκόσμιου προτύπου εισόδου για κάθε αποστολή eCommerc θα είναι μια «πολύπλοκη πρόκληση», ιδίως η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ της ρύθμισης και της ανάγκης για ταχύτητα και επεκτασιμότητα.
Ενοποίηση των data σημαίνει πιο αποδοτικά logistics και επεξεργασία
Πράγματι, τα εκτεταμένα σημεία δεδομένων για κάθε αντικείμενο θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα στοιχεία του αποστολέα και του παραλήπτη, την περιγραφή των εμπορευμάτων, την αξία των εμπορευμάτων, τις πληροφορίες εφοδιαστικής και τα στοιχεία προέλευσης και προορισμού, καθώς και τις αναδυόμενες απαιτήσεις δεδομένων ESG.
Ωστόσο, ο κ. Klüver-Schlotfeldt σημείωσε ότι σε πολλές χώρες έχουν ήδη γίνει ορισμένα «σταδιακά βήματα», όπως η υιοθέτηση συστημάτων με εργαλεία διαμοιρασμού data και προελέγχου για τις online αγορές. Πρόσθεσε ότι τα επόμενα 10-15 χρόνια «θα μπορούσαν να σημειωθούν σημαντικές εξελίξεις», αλλά προέτρεψε ότι αυτό θα απαιτούσε «πρωτοφανή επίπεδα διεθνούς συνεργασίας και τεχνολογικής ολοκλήρωσης».
Από πλευράς του, ο Denis Ilin, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της e-Smart logistics, δήλωσε ότι μια πλήρως ολοκληρωμένη πλατφόρμα θα παρέχει «μέγιστη άνεση κατά την παρουσίαση των εμπορευμάτων για τον εκτελωνισμό των εισαγωγών σε μια χώρα προορισμού», καθώς επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων από τον online έμπορο σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιαστικής, συμπεριλαμβανομένων των τελωνείων. «Διαφορετικά, ο 'εισαγωγέας αρχείου' που παρουσιάζει τα εμπορεύματα σε ένα τελωνείο δεν μπορεί ποτέ να είναι σίγουρος ότι αυτό που δηλώνει αντιστοιχεί σε αυτό που βρίσκεται μέσα στο δέμα».
«Ένα ψηφιακό διαβατήριο που θα γίνεται αποδεκτό από τον WCO (Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων) και τον ΠΟΕ (Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου) θα έκανε τη ζωή όλων μας ευκολότερη», πρότεινε ο κ. Klüver-Schlotfeldt.
Προειδοποίησε ότι, αν και οι πρόσθετες απαιτήσεις για τη συλλογή δεδομένων, την επικύρωση και τη συμμόρφωση «αναπόφευκτα θα επιβραδύνουν τα πράγματα», μόλις γίνουν «συνήθης πρακτική» θα επιταχύνουν τους χρόνους στα αεροδρόμια γύρω από τις eCommerce αποστολές. «Με την εφαρμογή τεχνολογιών, όπως η διαχείριση κινδύνου με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και τα συστήματα προελέγχου, αυτές οι καθυστερήσεις μπορούν να μετριαστούν», ιδίως στο ολοένα και αυξανόμενο τοπίο online αγορών με το 41% των αγοραστών να στρέφεται στις eCommerce αγορές.
Για παράδειγμα, οι τελωνειακές αρχές θα μπορούσαν να αναλύουν τις αποστολές πριν φτάσουν στο αεροδρόμιο με εργαλεία διαμοιρασμού data, πράγμα που σημαίνει ότι η επεξεργασία των συμβατών αποστολών θα επιταχυνόταν. «Με την πάροδο του χρόνου, οι εξελίξεις αυτές θα καταστήσουν το σύστημα όχι μόνο πιο αποτελεσματικό, αλλά και πιο προβλέψιμο για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές», κατέληξε ο κ. Klüver-Schlotfeldt.