Το YouTube, το GooglePay, το Amazon, το Zomato, το Cred και πιο πρόσφατα το LinkedIn, οι πλατφόρμες που καθορίζουν τη συνδεσιμότητα σήμερα έχουν προχωρήσει στο gamification για να αυξήσουν την αφοσίωση με τους χρήστες, να λάβουν περισσότερες μετατροπές και να ενισχύσουν τα έσοδα από διαφημίσεις ως αποτέλεσμα της αύξησης του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στο αντίστοιχες εφαρμογές.

💡
Gamification είναι η χρήση στοιχείων παιχνιδιού σε περιβάλλοντα εκτός παιχνιδιού, όπως website ή επιχειρηματικά συστήματα, για την ενίσχυση του engagement. Παρακινεί τους καταναλωτές, τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες να αλληλεπιδρούν, να συνεργάζονται και να μοιράζονται παρέχοντας σχόλια και καθοδηγώντας τους προς τους στόχους, κάνοντας την εμπειρία συναισθηματικά συναρπαστική και επιδραστική.
Πώς οι eCommerce έμποροι βελτιώνουν το conversion το 2024
Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους οι eCommerce έμποροι βελτιώνουν τα ποσοστά conversion το 2024

Η στρατηγική χρησιμοποιεί απλά παιχνίδια, τύπου «tap-and-play» για να προσελκύσει πελάτες, να ενισχύσει τις πωλήσεις και να αυξήσει τα έσοδα.

Για παράδειγμα, όπως μαθαίνουμε από το retail.com, το Linkedin λέει ότι το 72% των ερωτηθέντων χρηστών του είπε ότι το να παίζεις παιχνίδια όπως το Pinpoint, το Crossclimb, το Queens κ.λπ. «αποτελούν μια εξαιρετική διανοητική άσκηση». Για το GPay, τα scratch cards και το gamification έχουν αυξήσει την εμπειρία των πελατών πέρα ​​από τις πληρωμές. Το παιχνίδι Diwali stamps έγινε viral μέσα σε μια νύχτα πέρυσι, όταν οι χρήστες στα social media δημιούργησαν memes και το παιχνίδι έγινε ένας ανταγωνιστικός αγώνας για τη συλλογή diyas, rangolis, jhumkas και lanterns

Από την άλλη πλευρά, το Zomato φαίνεται να έχει τελειοποιήσει την τέχνη των μετατροπών με το Zomato Premier League (ZPL) που τρέχει παράλληλα με το IPL κάθε χρόνο και συνδυάζει την αγάπη των Ινδών για το φαγητό και το κρίκετ.

Στην τελευταία έκδοση, η ZPL είχε προσελκύσει 60.000 game predictions σε μία ημέρα αγώνα, η διατήρηση χρηστών αυξήθηκε κατά 15% και οι εβδομαδιαίες παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 15-20%.

Οι χρήστεςήταν πιο πιθανό να παραγγείλουν επιδόρπια με τις ανταμοιβές που είχαν κερδίσει. Εν τω μεταξύ, η Amazon φιλοξενεί τώρα μια μόνιμη ενότητα παιχνιδιών spin-and-win στη σελίδα προορισμού της και το YouTube έχει γίνει ο γνώστης της μεγιστοποίησης των εσόδων από διαφημίσεις.

«Για να συνεχίσουμε να βρίσκουμε τρόπους να φέρνουμε τους επαγγελματίες κοντά, έχουμε ενσωματώσει παιχνίδια προσανατολισμένα στη σκέψη απευθείας στην εμπειρία του LinkedIn», δήλωσε εκπρόσωπος του LinkedIn.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη δυνατότητα αυτών των παιχνιδιών να ξεκινήσουν συζητήσεις, να εμβαθύνουν τις συνδέσεις και να ανοίξουν νέους δρόμους για γνώση και ευκαιρίες για τα μέλη μας», πρόσθεσε το ίδιο άτομο.

«Η επιτυχία αυτών των levers μας οδήγησε να κάνουμε το gamification τακτική λειτουργία της εμπειρίας προϊόντος Google Pay». Στο Παγκόσμιο Κύπελλο Κρίκετ ICC, το GPay ξεκίνησε επίσης με το Tez Shots, στο οποίο οι χρήστες μπορούσαν να χτυπήσουν και να σκοράρουν κάθε φορά που άνοιγαν την εφαρμογή.

φωτεινό πληκτρολόγιο gaming

Σύμφωνα με παγκόσμιες εκτιμήσεις, η τακτική του gamify είναι μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη μορφή online gaming σε μέρη όπως η Ινδία και αυξάνεται ταχύτερα από τα βιντεοπαιχνίδια και τα esports.

Σύμφωνα με την Precedence Research, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών εκτιμήθηκε σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και προβλέπεται να ξεπεράσει περίπου τα 116,68 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032, αυξάνοντας με ετήσιο ρυθμό 27,9%.

«Οι πλατφόρμες δεν στοχεύουν πραγματικά στη μετατροπή "νέων" χρηστών μέσω gamification - στοχεύουν στην αύξηση του μέσου χρόνου που αφιερώνουν οι υπάρχοντες χρήστες στην πλατφόρμα τους», δήλωσε ο Rohit Agarwal, ιδρυτής και διευθυντής της εταιρείας marketing Alpha Zegus. «Αν γίνει καλά, τα ποσοστά αφοσίωσης των χρηστών μπορεί να αυξηθούν κατά 15-20%, που είναι μια σημαντική αύξηση του μέσου όρου του χρόνου που δαπανάται», είπε.

Η startup Supernova που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσφέρει gamified lessons για παιδιά, είπε ότι αυτές οι στρατηγικές έχουν αυξήσει τη διατήρηση κατά 4 φορές στην πλατφόρμα της.

Η Mobcast Innovations οδηγεί σε εθελοντικά την αναβάθμιση δεξιοτήτων μεταξύ blue-collar και grey-collar εργαζομένων, μέσω gamification trainings.