Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν «αγκαλιάσει» πλήρως την digital εποχή, όπου οι online αγορές έχουν γίνει βασικό στοιχείο στην αγοραστική τους συμπεριφορά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ο.Τ.

Η Μαρία Ηλιάδου, διευθύντρια marketing της εταιρείας Klarna, μοιράστηκε τις απόψεις της στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024», αποκαλύπτοντας ότι ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων ασχολείται με εβδομαδιαίες online αγορές. 

Νέες τάσεις

Μια ενδιαφέρουσα πτυχή των ελληνικών online αγορών είναι οι πληρωμές με αντικαταβολή, μια προτίμηση που έρχεται σε αντίθεση με τις παγκόσμιες τάσεις. Αυτή η προτίμηση υπογραμμίζει τη σημασία των ευέλικτων επιλογών πληρωμής για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Επιπλέον, η Μαρία Ηλιάδου τόνισε την ανάγκη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους στις συγκεκριμένες ανάγκες τους, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης εναλλακτικών μεθόδων πληρωμής στις online αγορές και της παρακολούθησης της εξελισσόμενης δυναμικής της αγοράς.

Αξίζει να τονιστεί ότι ένα παγκόσμιο eCommerce φαινόμενο αυτήν τη στιγμή αποτελεί και η επιθυμία των online shoppers για εύκολες επιστροφές αντικειμένων και ορίζεται και ως επιτακτική ανάγκη εξαιτίας των περίπλοκων διαδικασιών που επικρατούν στις online αγορές έως τώρα.

Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολες επιστροφές
Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολη διαδικασία επιστροφών.

«Το digital εμπόριο ήρθε για να μείνει, αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το 29% των Ελλήνων κάνει τουλάχιστον μία αγορά online την εβδομάδα, σε μικρότερες ηλικίες το ποσοστό μπορεί να ξεπερνά και το 50%, 97% των καταναλωτών πριν αγοράσει ένα προϊόν κάνει διαδικτυακή έρευνα ενώ οι καταναλωτές αναζητούν την καινοτομία σε ένα προϊόν. Θεωρώ πως η αγορά σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, ειδικά οι μεγάλοι παίκτες. Οι μικρότεροι χρειάζεται να το ψάξουν περισσότερο για να κρατήσουν μερίδια αγοράς, τα περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα online.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να επιλέξουν τις υπηρεσίες που τους ταιριάζουν με βάση τις ανάγκες τους, δεν χρειάζεται όλοι να τα κάνουν όλα, για παράδειγμα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Είναι απαραίτητο οι ΜμΕ να μένουν συνεχώς ενημερωμένες για τις τάσεις της αγοράς και να επιλέγουν εύκολες λύσεις για να διευκολύνουν τους πελάτες τους», πρόσθεσε.

Το τοπίο του λιανικού εμπορίου αλλάζει

Το τοπίο του λιανικού εμπορίου υφίσταται έναν digital μετασχηματισμό, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών για απρόσκοπτες και ασφαλείς online συναλλαγές αλλά και πιο επιτυχημένα conversion

Πώς οι eCommerce έμποροι βελτιώνουν το conversion το 2024
Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους οι eCommerce έμποροι βελτιώνουν τα ποσοστά conversion το 2024

Ο Πέτρος Κοραλής, Διευθυντής Πωλήσεων του Ομίλου Epsilon Net, τόνισε τον συνεχιζόμενο αγώνα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε αυτή την ψηφιακή «μεταμόρφωση» στις online αγορές.

«Το λιανικό εμπόριο έχει ήδη αλλάξει σελίδα, οι επιχειρήσεις ήδη μετασχηματίζονται ψηφιακά, ο καταναλωτής αναζητά πλέον τις εύκολες πληρωμές και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, είναι ένας διαρκής αγώνας», σημείωσε.

online agores hand and card shopping from pc

Online εμπιστοσύνη

«Μετά την πανδημία το online εμπόριο παρουσίασε εκρηκτική αύξηση με τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο ίντερνετ για αγορές, κρίσιμο ζήτημα είναι η διασφάλιση της εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές αγορές για να συνεχίσουν οι καταναλωτές να τις προτιμούν», τόνισε ο Αριστοτέλης Σταμούλας, Διευθυντής Συνηγόρου Καταναλωτή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Καταναλωτή.

«Ο έμπορος και στο διαδίκτυο πρέπει να διαμορφώσει ένα επιχειρηματικό προφίλ που θα σέβεται τον καταναλωτή όχι μόνο την στιγμή που εισπράττει χρήματα όταν πουλά ένα προϊόν αλλά και μετά, εφόσον το προϊόν που αγόρασε ο καταναλωτής παρουσιάσει πρόβλημα. Επίσης είναι κρίσιμο να παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για το προϊόν σε σημεία που να είναι ευκρινή στο e-shop του. Παράλληλα, ο έμπορος δεν πρέπει να φοβάται τον συνήγορο του καταναλωτή όταν ανακύπτει μία διαφορά με έναν καταναλωτή, πολλές φορές στις υποθέσεις που διαχειριζόμαστε ο έμπορος έχει δίκιο»

Ανάγκη για αλλαγές στη διοίκηση 

«Κρίσιμο ζήτημα για την digital μετάβαση είναι οι υποδομές, σήμερα είναι αναγκαίο να αλλάξει και ο τρόπος διοίκησης των επιχειρήσεων, είναι απαραίτητο να διοικούμε με ενσυναίσθηση στην digital εποχή», σημείωσε η Ιωάννα Ιωαννίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Allweb και μέλος ΔΣ ΣΕΚΕΕ.

Η διασφάλιση της ικανοποίησης των καταναλωτών εκτείνεται πέρα από τις online αγορές και το σημείο πώλησης, με τους εμπόρους να προτρέπονται να παρέχουν ολοκληρωμένες πληροφορίες για τα προϊόντα και ισχυρούς μηχανισμούς υποστήριξης.

Η Ιωάννα Ιωαννίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Allweb και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΚΕΕ, τόνισε τη σημασία των πρακτικών διαχείρισης στις online αγορές με ενσυναίσθηση στην επιτυχή πλοήγηση στις πολυπλοκότητες της digital εποχής.