Ο «γίγαντας» του fast fashion, Shein, φέρεται να υπερδιπλασίασε τα κέρδη του το 2023 - σε ρεκόρ άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων - καθώς η κινεζική εταιρεία αναμένει έγκριση για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ.

Η Shein «σπάει τα κοντέρ» του κέρδους

Τα κέρδη του περασμένου έτους αυξήθηκαν από 700 εκατομμύρια δολάρια το 2022, τα οποία είχαν μειωθεί από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η επιτυχημένη χρονιά της Shein περιελάμβανε επίσης συγκέντρωση περίπου 45 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων ή συνολική αξία πωληθέντων αγαθών στον eshop της, είπαν στους FT τέσσερα άτομα από την εταιρεία.

Τα κέρδη ρεκόρ του γίγαντα του eCommerce έρχονται σε μια στιγμή που ετοιμάζεται για IPO  — αναμένοντας τις ρυθμιστικές αρχές στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον να εγκρίνουν την εισαγωγή του, η οποία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη του 2024.

Ακόμη, η δημοφιλής εταιρεία και άλλες παρόμοιες, έχουν γίνει στόχοι συζητήσεων, με έκκληση για μεταρρυθμίσεις ως προς την προστασία των αμερικανικών βιομηχανιών και της εθνικής ασφάλειας, με αφορμή τον κανόνα «De Minimis», που επιτρέπει σε δέματα αξίας κάτω των 800$ να εισέρχονται στις ΗΠΑ duty-free per person per day. 

De Minimis: Τι αλλαγές θα δούμε σε retailers σαν το Shein
Ποιος είναι ο απόηχος του κανόνα «de minimis» στην προσιτή μόδα και την εθνική ασφάλεια;

Η αγαπημένη εταιρεία της νέας γενιάς

Η Shein ιδρύθηκε στην Κίνα, αλλά μετέφερε την έδρα της στη Σιγκαπούρη το 2022. Διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησής της μόνο online από την κινεζική πόλη Nanjing και ως εκ τούτου έχει ζητήσει έγκριση από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές πριν κάνει το ντεμπούτο της. Ένας γύρος χρηματοδότησης το 2022 αποτίμησε την εταιρεία σε περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία - δημοφιλής μεταξύ των Gen X και Gen Z για την προσφορά ρούχων από μόλις 2$ - φέρεται να επιδιώκει να βγει στο χρηματιστήριο με αποτίμηση μεταξύ 80 και 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είπαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα το 2022, σύμφωνα με το Fortune .

Ωστόσο, οι ιδιώτες έμποροι στα τέλη του 2023 αποτίμησαν την εταιρεία σε περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε το πρακτορείο.

Η πιο πολύτιμη επιχείρηση που ιδρύθηκε από την Κίνα και έγινε δημόσια στις ΗΠΑ μέχρι στιγμής είναι ο γίγαντας του eCommerce Alibaba Group, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του το 2014 με αποτίμηση 231 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Alibaba Group κάνει δυναμική τεχνολογική επάνοδο με νέο AI generator βίντεο και έρχεται για να συγκριθεί με την Sora της OpenAI.

ΑΙ Generator video από Alibaba δημιουργεί ρεαλιστική κίνηση
To Alibaba δημιουργεί βίντεο με AI generator που μετατρέπει στατικές εικόνες σε κινούμενο βίντεο με ήχο.

Στην πορεία προς το πιθανό ντεμπούτο της στις ΗΠΑ, η Shein ασκεί πιέσεις στην Ουάσιγκτον εν μέσω αυξανόμενης κριτικής για το μοντέλο παράδοσης της εταιρείας, η οποία βλέπει τα κινεζικά προϊόντα της να αποστέλλονται απευθείας στους Αμερικανούς αγοραστές για να αποφύγουν τους φόρους εισαγωγής, σύμφωνα με τους FT.

Μέσα σε εννέα μήνες κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ο Shein ξόδεψε σχεδόν 2 εκατομμύρια δολάρια για άσκηση πίεσης, σύμφωνα με δημόσια αρχεία, ανά FT.

Απειλεί η εφαρμογή την εθνική ασφάλεια;

Δεδομένου ότι η εταιρεία διατηρεί επίσης την ουσιαστική παρουσία της στην Κίνα, οι νομοθέτες προέτρεψαν επίσης τις ρυθμιστικές αρχές να προχωρήσουν με προσοχή - επαναλαμβάνοντας επιχειρήματα κατά του TikTok στο Capitol Hill, όπου οι νομοθέτες έχουν εκφράσει ανησυχία για την απειλή της εφαρμογής για την εθνική ασφάλεια.

Ο γερουσιαστής Marco Rubio τον Φεβρουάριο προέτρεψε τον επικεφαλής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, Gary Gensler, σε ανοιχτή επιστολή να «απαιτεί έκτακτες γνωστοποιήσεις από τη Shein σχετικά με τη δομή της, τις αλληλεπιδράσεις με την κινεζική κυβέρνηση και το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα», ανέφεραν οι FT.

Υπήρξαν επίσης πολυάριθμα παράπονα για τις συνθήκες εργασίας στην εταιρεία - η οποία δημοσιεύει περισσότερα από 6.000 φθηνά, νέα προϊόντα καθημερινά στο esho[ της - ειδικά μετά από μια σειρά  βίντεο του TikTok  που έδειχναν ετικέτες ρούχων ραμμένες με σημειώματα που ανέγραφαν «help me» και «need your help».

SHEIN
source: slate.com

Τα στοιχεία έρευνας

Επιπλέον, η Έκθεση Βιωσιμότητας και Κοινωνικών Επιπτώσεων της Shein για  το 2021  ανέφερε «συχνές παραβιάσεις» σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού μετά από έλεγχο 700 προμηθευτών.

Από τους ερωτηθέντες, οι περισσότεροι (27%) σημείωσαν παραβιάσεις της «ετοιμότητας πυρκαγιάς και έκτακτης ανάγκης» και των «ωρών εργασίας» της εταιρείας (14%). Εν τω μεταξύ, το 8% ανέφερε σφάλματα στο «γενικό εργασιακό περιβάλλον» και λιγότερο από το 1% ανέφερε ακόμη και «παιδική εργασία».

Στα τέλη του 2022, η Shein είχε 10.382 υπαλλήλους στην ηπειρωτική Κίνα που εργάζονταν για περισσότερες από δώδεκα θυγατρικές και χειρίζονταν τα πάντα, από τα logistics μέχρι τη συγγραφή κώδικα, σύμφωνα με την FT, επικαλούμενη τον κινεζικό πάροχο δεδομένων Tianyancha.

Το LinkedIn, εν τω μεταξύ, διαφημίζει ότι η εταιρεία έχει περίπου 200 υπαλλήλους στη Σιγκαπούρη.

Εάν η δημόσια προσφορά των ΗΠΑ δεν λειτουργήσει, η Shein εξετάζει το Λονδίνο ως εφεδρική επιλογή, δήλωσε στο FT άτομο που βρίσκεται κοντά στην εταιρεία. Οι εκπρόσωποι της Shein δεν απάντησαν αμέσως στο αίτημα της The Post για σχολιασμό.