To email marketing είναι ένας εξαιρετικό τρόπος προσέγγισης πελατών στο eCommerce αλλά αυτό ισχύει μόνο εφόσον τα μηνύματα καταφέρνουν πραγματικά να φτάσουν στα εισερχόμενα των πελατών σας. Οι απαιτήσεις για παραδοσιμότητα email είναι πιο αυστηρές από ποτέ και για αυτό είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι και οι δικές αποστολές φτάνουν στα μάτια αυτών που πρέπει.

Αν θέλετε λοιπόν να αποτρέψετε τα email σας από το να καταλήξουν στα spam, μάθετε ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το email deliverability και πώς μπορείτε να βελτιώσετε την επιτυχία τους.

Τι είναι η παραδοσιμότητα email;

Η παραδοσιμότητα email (email deliverability) μετρά κατά πόσο τα μηνύματα marketing σας φτάνουν στo inbox των συνδρομητών σας. Ενώ ο όρος "παράδοση email" αναφέρεται στην επιτυχή παράδοση ενός email που δεν έκανε δηλαδή bounce αλλά θα μπορούσε να έχει καταλήξει στα ανεπιθύμητα μηνύματα, η παραδοσιμότητα μετράει αν το email έφτασε πράγματι στα εισερχόμενα, οδηγώντας έτσι σε μετατροπές και καλύτερο engagement.

Email marketing για eCommerce: Tips για ψηλά conversion
Μάθε πώς να κατακτήσεις το email marketing για eCommerce - Ανακάλυψε τα πιο must tips για να βελτιώσεις τα conversion!

Το 2024, το Gmail και το Yahoo εισήγαγαν αυστηρότερες απαιτήσεις για τo email deliverability για τους αποστολείς μαζικών επικοινωνιών. Αυτές περιλαμβάνουν την αυθεντικοποίηση του email σας και τη δυνατότητα εύκολης διαγραφής από τις λίστες ενώ θα πρέπει επίσης να παραμείνετε κάτω από τα νέα όρια ποσοστών spam.

Χέρια που περνάνε μήνυμα ο ένας στον άλλο

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την παράδοση email;

Υπάρχουν πολλαπλοί παράγοντες που επηρεάζουν την παραδοσιμότητα email. Εξετάστε τους κατή τη δημιουργία ή τη βελτιστοποίηση της στρατηγικής σας για το email marketing.

Η φήμη του αποστολέα email

Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου καθορίζουν τη φήμη του αποστολέα email με βάση μια σειρά από εκτιμήσεις, συμπεριλαμβανομένων των καταγγελιών για spam και του χαμηλού open rate. Η φήμη του αποστολέα σας ενημερώνει τους παρόχους εισερχομένων πόσο αξιόπιστος αποστολέας είστε και επηρεάζει το αν τα μηνύματά σας καταλήγουν στο φάκελο ανεπιθύμητων. Ενώ η φήμη του αποστολέα μπορεί να αλλάξει από τον έναν πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου στον άλλο, συνήθως εκδηλώνεται με τη μορφή μιας βαθμολογίας αποστολέα που κυμαίνεται από 0 έως 100.

H φήμη του IP

O επόμενος παράγοντας που επηρεάζει την παραδοσιμότητα email είναι η φήμη IP και αναφέρεται στην ποιότητα του διακομιστή που χρησιμοποιείτε για την αποστολή των email σας. Εάν η διεύθυνση IP ενός αποστολέα στέλνει μεγάλο όγκο μηνυμάτων spam, αναλόγως θα διαμορφωθεί και η φήμη του.

Καλό θα ήταν οι αποστολές σας να γίνονται από μια αποκλειστική διεύθυνση IP η οποία θα βελτιώνει τη φήμη σας και θα αυξάνει τις πιθανότητες τα email να εμφανίζονται στα εισερχόμενα.

Παγίδες spam

Οι παγίδες spam είναι ψεύτικες διευθύνσεις email που δημιουργούν οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου και άλλοι οργανισμοί για να εντοπίζουν τους απατεώνες. Συχνά περιλαμβάνονται σε email λίστες που αγοράζονται ή νοικιάζονται στο διαδίκτυο. Οι παγίδες spam προσπαθούν να εντοπίσουν τους απατεώνες παρασύροντάς τους να στείλουν spam σε ψεύτικες διευθύνσεις email. Εάν στείλετε κατά λάθος την email marketing επικοινωνία σας σε μια διεύθυνση παγίδας spam, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την παραδοσιμότητα email.

Ποιότητα λίστας email

Η ποιότητα της email λίστας σας επηρεάζει το email deliverability και εάν η λίστα σας περιλαμβάνει άκυρες διευθύνσεις email, αυτό σηματοδοτεί στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου ότι τα μηνύματά σας δεν φτάνουν σωστά σε ένα εισερχόμενο αρχείο, γεγονός που επηρεάζει τη φήμη του αποστολέα σας.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

Φροντίστε οι λίστες σας να είναι καθαρές και υγιείς, διαγράφοντας τυχόν άγνωστους χρήστες με παράξενες διευθύνσεις email και αποφεύγοντας πάση θυσία τις παγίδες spam. Κρατήστε τους χρήστες πους έχουν εγγραφεί οι ίδιοι και δείχνουν ανταπόκριση στις επικοινωνίες σας.

Όγκος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Ο ακανόνιστος όγκος email μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την παραδοσιμότητα email σας. Οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου παρατηρούν όταν η συχνότητα των marketing καμπανιών αυξάνεται πολύ γρήγορα και επομένως, μπορεί να είναι σημάδι ότι απατεώνες μπορεί να έχουν παραβιάσει τον email λογαριασμό σας και μπορεί να ενεργοποιήσει τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας που βλάπτουν τη φήμη αποστολέα σας.

email με τικ από παραδοσιμότητα email

Open rate

Οι πάροχοι υπηρεσιών email παρακολουθούν τη συχνότητα με την οποία ανοίγουν οι παραλήπτες τα μηνύματά σας. Έτσι, όσο πιο υγιής είναι η λίστα σας, όσο πιο ποιοτικό το περιεχόμενο σας και όσο πιο ελκυστικοί οι τίτλοι σας θα μπορέσετε να αυξήσετε τις πιθανότητες για ένα καλύτερο open rate. Όταν το ποσοστό ανοίγματος αρχίζει να μειώνεται, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την παραδοσιμότητα email.

Bounce Rate

Το bounce rate μετράει τη συχνότητα με την οποία τα email δεν φτάνουν στους παραλήπτες. Υπάρχουν δύο τύποι bounce rate που επηρεάζουν το email deliverability: τα hard bounce και τα soft bounce. Τα hard bounce είναι μόνιμα σφάλματα όπως π.χ. όταν ένα email στέλνετε σε μια διεγραμμένη διεύθυνση ενώ τα soft bounces υποδηλώνουν ένα προσωρινό πρόβλημα με το email σας, όπως μια τεχνική δυσκολία ή ότι τα εισερχόμενα του παραλήπτη είναι γεμάτα.

Ένα υψηλό ποσοστό αναπήδησης συνήθως πάνω από 2% μπορεί να μειώσει την παραδοσιμότητα email. Μην ξεχνάτε να αφαιρείτε από τη λίστα σας τις διευθύνσεις email που προκαλούν hard bounce και να διερευνάτε τις soft bounces για να βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα με τη διεύθυνση IP ή την υποδομή του παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου σας.

Υποδομή παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου

Ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου που χρησιμοποιείτε επηρεάζει την ποιότητα του email deliverability. Στείλτε τα email σας μέσω ενός αξιόπιστου παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου για να αυξήσετε την παραδοσιμότητα και να αποφύγετε τεχνικά προβλήματα με τις καμπάνιες σας. Εργαλεία όπως το Shopify Email σας επιτρέπουν να στέλνετε καλά σχεδιασμένα email με ένα ισχυρό πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου.

Συμβουλές για καλύτερη παραδοσιμότητα email

Η δυνατότητα παράδοσης email απαιτεί μια δομημένη στρατηγική και παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικούς τρόπους για να αποφύγετε τα spam:

Αυθεντικοποιήστε την ταυτότητά σας

Χρησιμοποιήστε εργαλεία ελέγχου ταυτότητας για να σηματοδοτήσετε στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου ότι στέλνετε νόμιμα email.

Το Sender Policy Framework (SPF) είναι μια μέθοδος email authentication που επαληθεύει ότι ο email server που κάνει τις αποστολές είναι εξουσιοδοτημένος να στέλνει email εκ μέρους ενός συγκεκριμένου domain. Το Domain Keys Identified Mail (DKIM) είναι μια ακόμη μέθοδος που εντοπίζει πλαστές διευθύνσεις αποστολέα στα email και συχνά είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά για phishing και για spam. Τέλος, το Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC) βασίζεται στο SPF και το DKIM για την ευθυγράμμιση των πληροφοριών τομέα.

Τα SPF, DKIM και DMARC λειτουργούν συντονισμένα και αλληλοσυμπληρώνονται για να καλύπτουν διαφορετικές πτυχές της διαδικασίας ελέγχου ταυτότητας email, βελτιώνοντας έτσι την παραδοσιμότητα email.

Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο

Αναπτύξτε ποιοτικό περιεχόμενο που θα αναδεικνύει τα προϊόντα, τις προσφορές σας και θα σχετίζεται με τις ανάγκες του κοινού-στόχου σας. Συμπεριλάβετε εικόνες και σωστό σχεδιασμό για να διατηρήσετε την προσοχή του κοινού.

Να θυμάστε ότι τα συνημμένα αρχεία μπορούν να ενεργοποιήσουν τα φίλτρα spam και να επηρεάσουν το email deliverability, γι' αυτό επιλέξτε CTA που θα κατευθύνουν σε απολύτως στοχευμένες πληροφορίες και σελίδες.

Διατηρήστε καθαρές τις λίστες email

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως είναι σημαντικό να είναι υγιείς οι λίστες σας καθώς επηρεάζεται η παραδοσιμότητα email. Καταργήστε τους ανενεργούς συνδρομητές και ελέξτε τις διευθύνσεις για παγίδες spam που θα μπορούσαν να καταλήξουν στη λίστα σας.

Δημιουργήστε τη λίστα email σας οργανικά και ποτέ μην αγοράζετε ή νοικιάζετε μια λίστα, καθώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τη φήμη του αποστολέα σας.

εικονίδια email πάνω από πληκτρολόγιο

Χωρίστε το κοινό σας σε segments

Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε segments στις email λίστες σας για να στέλνετε πιο στοχευμένες καμπάνιες. Έτσι, μπορείτε να στέλνετε διαφορετικές κατηγορίες και προσφορές από το eshop σε διαφορετικές ομάδες, όπως για παράδειγμα νέες κυκλοφορίες σε γυναικεία στο αντίστοιχο κομμάτι του κοινού σας.

Όσο πιο προσαρμοσμένο το περιεχόμενό σας τόσο πιο στοχευμένες θα είναι οι επικοινωνίες και θα έχετε καλύτερο engagement και email deliverability.

Φτιάξτε ένα σταθερό πρόγραμμα αποστολών

Η συχνότητα αποστολής είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι από την παραδοσιμότητα email και είναι σημαντικό να υπάρχουν πολύ έντονες διακυμάνσεις. Εάν στέλνετε ένα email την εβδομάδα για αρκετούς μήνες και στη συνέχεια στέλνετε 10 email σε μία εβδομάδα, οι πιθανότητες είναι ότι κάποια από αυτά τα 10 email θα πιαστούν σε ένα φίλτρο spam.

Διατηρήστε ένα συνεπές πρόγραμμα αποστολών και έαν χρειαστεί να αυξήσετε τον όγκο κάντε το αργά και σταθερά.

Εφαρμόστε μια διαδικασία διπλής επαλήθευσης

Μέσα από τη διπλή επαλύθευση αφότου τα άτομα εγγραφούν στις λίστες σας, ζητήστε επιπλέον επιβεβαίωση για την ενέργειά τους. Η προσθήκη ενός πρόσθετου βήματος επιβεβαίωσης μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες δημιουργίας μιας λίστας email με ενεργούς παραλήπτες. Όσο πιο αφοσιωμένοι είναι οι συνδρομητές σας, τόσο καλύτερη θα είναι η παραδοσιμότητα email.

Δημιουργήστε ελκυστικούς τίτλους

Ο τίτλος είναι το Νο.1 στοιχείο που θα τραβήξει ένα χρήστη και είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε τις σωστές λέξεις και να είστε σαφείς στο τι θέλετε να μεταφέρετε, εκθέτοντας την αξία των προϊόντων, των υπηρεσιών και της εταιρείας σας.

Αποφύγετε τη χρήση λέξεων ενεργοποίησης spam όπως "Δωρεάν!" σε μια γραμμή θέματος, καθώς αυτό μπορεί να ωθήσει έναν πάροχο να μην παραδόσει το email σας.

Διευκολύνετε τους παραλήπτες να διαγράψουν την εγγραφή τους

Όλα τα email σας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν ένα κουμπί Unsubscribe που θα επιτρέπει στους συνδρομητές να αποχωρήσουν από τις επικοινωνίες εύκολα και χωρίς ταλαιπωρία. Έτσι θα διατηρείτε ποιοτικές τις email λίστες σας καθώς και τη φήμη της εταιρείας σας με καλύτερη παραδοσιμότητα email. Αποφύγετε την απόκρυψη συνδέσμων διαγραφής μέσα σε στοιχεία σχεδιασμού ή σε συγκεχυμένη διατύπωση.

Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά εργαλεία

Χρησιμοποιήστε εργαλεία για δημιουργία και μέτρηση απόδοσης που μέσα από προσαρμόσιμα πρότυπα, ολοκληρωμένες αναλύσεις και αξιόπιστες υποδομές, σας επιτρέπουν να δημιουργείτε καμπάνιες και να παρακολουθείτε τη εξέλιξή τους ώστε να μην επηρεάζεται το email deliverability.

H παραδοσιμότητα email είναι σημαντική για μια eCommerce επιχείρηση καθώς σας επιτρέπει να ανανεώνετε την παρουσία σας στο υποσυνήδειτο των πελατών και να προωθείτε όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Φροντίστε λοιπόν το email marketing σας να είναι υγιές.