Σε μια εποχή όπου το AI βρίσκεται σε άνοδο και έχει ενταχθεί αθόρυβα σε πολλά κομμάτια στην καθημερινότητα του eCommerce από την αυτοματοποίηση εργασιών μέχρι τη δημιουργία περιεχομένου και την εξυπηρέτηση πελατών, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παραμείνετε σε εγρήγορση καθώς η νέα αυτή τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να δημιουργήσει fake κριτικές για eshop, κάτι που σίγουρα δεν ευνοεί την εμπιστοσύνη που εμπνέει το κατάστημά σας

Στο παρόν άρθρο θα δούμε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εντοπίζετε αυτές τις ψευδείς κριτικές μέσα από παραδείγματα.

Τα 16 πιο δημοφιλή GPT εργαλεία για eCommerce
Μάθε τα 16 καλύτερα GPT εργαλεία για eCommerce που μπορούν να εκτοξεύσουν την παραγωγικότητα του eshop σου!

Γιατί είναι κακές οι fake κριτικές;

Οι κριτικές είναι ένα δυνατό πλεονέκτημα που μπορεί να επηρεάσει την αγοραστική απόφαση και τελικώς τη φήμη ενός πωλητή και ενός brand και πλέον μπορεί να γίνει πολύ εύκολα μέσα από τη χρήση εφαρμογών. Οι αγοραστές τείνουν να εμπιστεύονται περισσότερο τις ιστοσελίδες που έχουν μια ισορροπημένη μίξη από θετικές, αρνητικές και μέτριες κριτικές, καθώς αυτό βγάζει μια αυθεντικότητα.

Είναι επίσης σημαντικό να μην "λογοκρίνετε" τις κριτικές σας και να εμφανίζετε μόνο όσες δείχνουν καλές. Οι ιδιοκτήτες website έχουν στη διάθεσή τους πολλές τεχνικές για να εντοπίζουν fake κριτικές για eshop μέσα π.χ. από επαναλαμβανόμενα μοτίβα γλώσσας ή διευθύνσεις IP.

Με ποιους τρόπους βοηθάει την online shopping εμπειρία το AI;
Η χρήση AI στο eCommerce πλέον παίζει καίριο ρόλο σε κάθε στάδιο από το ταξίδι αγοραστών και εδώ μπορείς να δεις πως υποστηρίζει και βελτιώνει την online shopping εμπειρία.
Πινακίδα που προειδοποιεί για fake κριτικές για eshop

5 τρόποι για να εντοπίσετε τις fake κριτικές για eshop που γράφτηκαν από AI

Παρακάτω συγκεντρώσαμε πέντε συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εντοπίζετε τις ψεύτικες κριτικές της AI και επιτρέπουν στο κοινό να συνεχίζει να ψωνίζει με αυτοπεποίθηση μέσα από ένα ασφαλές και διαφανές eshop.

Προσέξτε για γενικά τεχνάσματα

Συχνά οι fake κριτικές για eshop που δημιουργούνται από AI έχουν μια αίσθηση σαν να προέρχονται από ένα γενικό, μονοσήμαντο σενάριο χωρίς τη σπίθα του ανθρώπινου λόγου. Κριτικές λοιπόν που περιλαμβάνουν γενικότητες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σχεδόν σε οποιοδήποτε προϊόν. Για αυτό είναι σημαντικό να αναζητάτε κριτικές που περιγράφουν τον τρόπο χρήσης του προϊόντος, τονίζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που ξεχώρισαν και μοιράζονται τυχόν μοναδικές εμπειρίες από τον χρήστη. Οι αυθεντικές κριτικές που έχουν γραφτεί από τους χρήστες συχνά περιλαμβάνουν αποχρώσεις και προσωπικές γνώσεις που είναι πιο δύσκολο να αναπαραχθούν από την τεχνητή νοημοσύνη, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη δύναμη και αξία που έχει το user generated content.

Παράδειγμα
Πιθανή ψεύτικη κριτική: "Αυτό το προϊόν είναι εξαιρετικό. Λειτουργεί καλά. Το συνιστώ".

Πραγματική κριτική: "Έχω χρησιμοποιήσει αυτήν την ηλεκτρική σκούπα εδώ και δύο μήνες και είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις τρίχες των κατοικίδιων ζώων! Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αλλά συνολικά, είναι μια αξιόλογη αγορά για τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων."

Εξετάστε το προφίλ του reviewer

Μια ακόμη ένδειξη από fake κριτικές για eshop είναι το ίδιο το άτομο που ανεβάζει την κριτική. Ένας ακόμη τρόπος για να βεβαιωθείτε λοιπόν είναι να εξετάσετε το προφίλ του reviewer για ενδείξεις ότι πρόκειται για υπαρκτό πρόσωπο κι όχι για μια deepfake δημιουργία. Οι πραγματικοί χρήστες έχουν συνήθως ένα ιστορικό ποικίλων κριτικών σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες. Αντίθετα, τα ψεύτικα προφίλ μπορεί να έχουν μόνο μια χούφτα κριτικές, συχνά συγκεντρωμένες γύρω από τις ίδιες ημερομηνίες, ή να λείπουν προσωπικές λεπτομέρειες, όπως φωτογραφία προφίλ και βιογραφικό σημείωμα.

Τι είναι το deepfake & πώς θα το εντοπίζεις στο eCommerce;
Έχεις ξανακούσει για το deepfake; Εάν όχι τότε αξίζει να κάνεις μια στάση και να μάθεις περισσότερα καθώς και πώς να το εντοπίζεις στο eCommerce.

Παράδειγμα
Πιθανό ψεύτικο προφίλ: Ένας χρήστης με τρεις κριτικές που είναι όλες βαθμολογίες 5 αστέρων, οι οποίες δημοσιεύτηκαν μέσα στην ίδια εβδομάδα.

Πραγματικό προφίλ: Ένας χρήστης με ένα μείγμα θετικών και επικριτικών κριτικών που καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων για αρκετούς μήνες ή χρόνια.

Αστέρια που παραπέμπουν σε review

Αναζητήστε ακραίες απόψεις

Ένα άλλο χαρακτηριστικό σημάδι από AI fake κριτικές για eshop είναι τα υπερβολικά θετικά ή αρνητικά σχόλια που όμως δεν περιτριγυρίζονται από πραγματικές και ουσιώδεις λεπτομέρειες. Οι γνήσιες κριτικές συχνά παρουσιάζουν μια ισορροπημένη προοπτική, αναγνωρίζοντας τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Η αυθεντικότητα είναι κάτι που εκτιμάται ιδιαιτέρως από τους Millennials και Gen Z καταναλωτές και του επηρεάζει ώστε να λάβουν τελικές αποφάσεις.

Παράδειγμα
Πιθανή ψεύτικη κριτική: "Το καλύτερο προϊόν που υπήρξε ποτέ! Δεν έχω κανένα παράπονο!"

Πραγματική κριτική: "Μου αρέσει ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα αυτού του μπλέντερ, αλλά είναι αρκετά θορυβώδες. Ωστόσο, κάνει τη δουλειά του αποτελεσματικά."

Πώς θα φέρεις τους Millennials στο eshop σου;
Millennials: μια από τις μεγαλύτερες αγοραστικές δυνάμεις! Εσύ έχεις σκεφτεί πως θα τους φέρεις στο eshop σου;

Συγκρίνετε κριτικές σε πολλαπλές πλατφόρμες

Καλό θα ήταν να μην βασίζεστε μόνο σε μια ιστοσελίδα για την έρευνα των κριτικών σας. Για να μπορέσετε να εντοπίσετε fake κριτικές για eshop συγκρίνετε κριτικές σε διάφορες πλατφόρμες όπως το Amazon, το Yelp και το Trustpilot για να έχετε πλήρη εικόνα. Τα συνεπή σχόλια σε διαφορετικές πηγές μπορούν να υποδηλώνουν γνήσιες εμπειρίες που μοιράζονται πραγματικοί χρήστες και ενισχύουν την αίσθηση ασφάλειας που θέλει ο χρήστης να νιώθει γύρω από ένα website και τα προϊόντα του.

Παράδειγμα
Πιθανή ψεύτικη κριτική: Ένα προϊόν με αποκλειστικά κριτικές 5 αστέρων σε μια σελίδα, αλλά ένα μείγμα αξιολογήσεων σε άλλες πλατφόρμες.

Πραγματική κριτική: Ένα προϊόν με γενική τάση θετικών σχολίων αλλά και κάποιες κριτικές που αναδεικνύουν δευτερεύοντα ζητήματα.

Η επιγραφή FAKE σε τοίχο

Εξετάστε τη χρονική στιγμή των κριτικών

Αν ένα πλήθος κριτικών φαίνεται να έχει δημοσιευτεί μέσα σε ένα αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα και είναι και αρκετά ομοιόμορφες, δηλαδή υπερβολικά θετικές ή αρνητικές, μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι το AI έχει εμπλακεί για να δημιουργηθούν. Οι fake κριτικές για eshop εμφανίζονται συχνά σε ομάδες, σε αντίθεση με τις αυθεντικές κριτικές που εισρέουν με το σταγονόμετρο, καθώς οι χρήστες μοιράζονται τις μοναδικές τους εμπειρίες σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα όταν νιώσουν έτοιμοι ή έχουν δοκιμάσει επαρκώς το προϊόν.

Παράδειγμα
Πιθανή ψεύτικη κριτική: Ένα προϊόν λαμβάνει δεκάδες ενθουσιώδεις κριτικές, οι οποίες δημοσιεύονται όλες μέσα σε λίγες μόνο ημέρες ή ώρες.

Πραγματική κριτική: Ένα προϊόν έχει κριτικές που κατανέμονται σε αρκετούς μήνες, με τους χρήστες να μοιράζονται τις εμπεριστατωμένες σκέψεις τους σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Οι fake κριτικές για eshop μπορούν να βλάψουν εσάς και τη φήμη σας και είναι σημαντικό να είστε alert ώστε ενεργά να ελέγχετε και να αξιολογείτε ότι λέγεται για εσάς. Να θυμάστε το σημαντικό είναι η ισορροπία και η ποιότητα, όχι 20 θετικές γενικολογίες που δεν σας προσφέρουν καμία αξία.