Το πάθος τους: η καλύτερη αναζήτηση! Το όπλο τους: η κειμενογραφία και το SEO! Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την CEO της Search Magic, Άννα Μοραγλή, η οποία μας μίλησε για το SEO και τη δύναμή του, την κειμενογραφία και τα μυστικά του καλού γραπτού, τα δυνατά social media και γενικά όλα όσα θέλουμε να μαθαίνουμε για το περιεχόμενο... εν δράσει!
Ας μάθουμε την ομάδα της όμως λίγο καλύτερα... Ποια είναι η Search Magic;
H Search Magic είναι μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών SEO που δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο και βοηθά τις εταιρείες να βελτιώσουν την ορατότητα της ιστοσελίδας τους και να πετυχαίνουν καλύτερη κατάταξη σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Η εταιρεία στελεχώνεται από μια ομάδα επαγγελματιών που έχει στόχο να αυξήσει την οργανική επισκεψιμότητα ενός eCommerce site και να οδηγήσει τελικά σε περισσότερες πωλήσεις.
Ας δούμε λοιπόν τι ενδιαφέρον είχε να μας πει η Άννα γύρω από την τέχνη του Search Enging Optimization, του Copywriting καθώς και ευρύτερα για τον χώρο του marketing.

Πώς θα εξηγούσατε σε κάποιον, απλά, τι είναι το SEO Copywriting;
Είναι η συγγραφή περιεχομένου για ένα website με σκοπό να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά (keywords). Στόχος είναι με βάση το κοινό-στόχο που έχεις, να απαντάς στις ανάγκες τους και να δίνεις λύσεις στα προβλήματά τους μέσα από στοχευμένο περιεχόμενο. Στη συνέχεια κάνοντας συγκεκριμένα optimizations στο κείμενο, στοχεύεις η συγκεκριμένη σελίδα να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζητήσης για να βρίσκουν το site σου οι πιθανοί πελάτες σου.
Θεωρείτε ότι το SEO είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για ανάδειξη ενός eshop;
Με βάση μελέτες που έχουν γίνει το 95% των χρηστών ξεκινάει το αγοραστικό του ταξίδι από μια μηχανή αναζητήσης. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεται το site σου ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για τις λέξεις κλειδιά που ψάχνουν οι δυνητικοί πελάτες σου. Ταυτόχρονα, πλέον οι χρήστες είναι πιο διαβασμένοι και υποψιασμένοι σχετικά με τις πληρωμένες διαφημίσεις όποτε ενδέχεται να δείξουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα οργανικά αποτελέσματα αναζητήσης.
Τo SEO είναι μια μακροχρόνια επένδυση για ένα eshop. Στόχος είναι να φέρει καλύτερα αποτελέσματα στις πωλήσεις, όχι μόνο να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο website, για αυτό και θεωρώ ότι είναι απαραίτητο για ένα online store. Παρ' όλα αυτά δεν αρκεί μονο το SEO για την επιτυχία ενός eshop. Τα paid ads, το email marketing και τα social media είναι εξίσου σημαντικά, και γενικά χρειάζεται να υπάρχει μια 360 στρατηγική marketing.
Το SEO έχει μεγάλη δυναμική και για την αύξηση των πωλήσεων, όχι μόνο για την επισκεψιμότητα.
Θεωρείτε ότι το SEO είναι μια διαδεδομένη τεχνική στην Ελλάδα; Γνωρίζουν αρκετά για αυτό;
Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια εχει ανέβει το SEO στην Ελλάδα αλλά ακόμη παραμένει συνδεδεμένο μόνο με την αύξηση της επισκεψημότητας ενός website ενώ στην πραγματικότητα το SEO έχει μεγάλη δυναμική και για την αύξηση των πωλήσεων.
Γενικότερα, σε όσες εκθεσεις eCommerce έχουμε συμμετασχει στην Ελλάδα, βλέπω ότι πλέον οι eCommerce Managers και όσοι ασχολούνται με eCommerce αναγνωρίζουν την ανάγκη για SEO και είναι κάτι που θέλουν να επενδύσουν και πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει.
Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη επιτυχία σας ως SEO specialist/strategist;
Δύσκολη ερώτηση. Θεωρώ πως δεν υπάρχει αυτό που λέμε ultimate επιτυχία. Συνήθως είμαι πολύ σκληρή με τον εαυτό μου και δεν θα μου δώσω εύκολα κάποια «νίκη». Θεωρώ πως πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και προόδου, και γι' αυτό θέλω συνεχώς να εξελίσσσομαι και να βελτιώνομαι.
Αν πρέπει να διαλέξω κάποιο case σαν επιτυχία, θα πω αυτό ενός eshop με καλλυντικά και συμπληρώματα διατροφής που καταφέραμε το 75% της επισκεψιμότητας του να είναι οργανική επισκέψιμοτητα, όπως επίσης μεγάλωσε από 2.5Κ περίπου ημερήσιου χρήστες σε περίπου 30Κ ημερήσιους χρήστες.
Ποια πιστεύετε είναι τα πιο σημαντικά skills στον χώρο μας που βοηθούν τα brands;
O χώρος μας είναι εξαιρετικά απαιτητικός και ανταγωνιστικός. Aυτό συνεπάγεται ότι χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση γύρω από το αντικείμενό μας, για να μπορούμε να φέρνουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα. Θεωρώ πως όλα τα soft skills μαθαίνονται και εξασκούνται επί τω έργω, και με την εμπειρία που αποκτάμε καθημερινά, μαθαίνουμε και βελτιωνόμαστε.
Για μένα είναι εξίσου σημαντικό, ο marketer να μπορεί να διαβάσει και να αξιολογήσει τα data που έχει στη διάθεσή του, να αναγνωρίζει τα trends και να μπορεί να τα αξιοποιήσει στην στρατηγική marketing. Ταυτόχρονα θεωρώ πως πρέπει να είσαι ευέλικτος και να προσαρμόζεσαι ανάλογα με τις συνθήκες και τα trends της εποχής αλλά και να πειρατίζεσαι και να δοκιμάζεις νέα εργαλεία, διαφορετικούς τρόπους και καναλία επικοινωνίας. Σε όλα τα παραπάνω, παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, τα ερεθίσματα που έχεις, από πού ενημερώνεσαι και πώς τροφοδοτείς τη σκέψη σου και τη δημιουργηκότητα σου. Για μένα, μεγάλη πηγή έμπνευσης αποτελούν τα ταξίδια.

Εάν σας ζητούσαν να μοιραστείτε ένα tip για το marketing ποιο θα θέτατε ως πιο σημαντικό;
Ένα από τα καλύτερα SEO tips που μπορώ να δώσω, αφορά στη σημασία που οφείλει να δίνει κανείς στην οικοδόμηση ενός τεχνικά άρτιου site, ώστε να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία στους χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι το site πρέπει να είναι γρήγορο και εύκολο στην πλοήγηση, να λειτουργεί σωστά σε όλες τις συσκευές και να έχει «καθαρό» κώδικα. Όλα αυτά θα βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη και θα τον παροτρύνουν να παραμείνει στο site και να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο.
Στη συνέχεια, η δημιουργία μιας συγκεκριμένης στρατηγικής περιεχομένου είναι εξέχουσας σημασίας. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητο κανείς να αναπτύξει περιεχόμενο που απευθύνεται στο κοινό, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις ανησυχίες και τις αναζητήσεις του. Η χρήση κατάλληλων λέξεων-κλειδιών, που ανταποκρίνονται στις ερωτήσεις του κοινού, μπορεί να βελτιώσει την ορατότητα της σελίδας στις μηχανές αναζήτησης και να οδηγήσει περισσότερους επισκέπτες στο site.
H εταιρεία είναι 100% remote, σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα. Ποια είναι τα μεγαλύτερα θετικά και ποια τα αρνητικά;
Η Search Magic είναι boutique SEO με έδρα το Λονδίνο και εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών SEO αποκλειστικά σε eCommerce stores. Το πελατολόγιό μας εκτείνεται σε εταιρείες από όλο τον κόσμο: Ελλάδα, Αγγλία, Αμερική, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Δανία κ.ά. To μοντέλο εργασίας που ακολουθούμε είναι το fully remotely, το οποίο μέχρι στιγμής λειτουργεί εξαιρετικά και δεν μας έχει εμποδίσει ή προβληματίσει σε κάτι. Η ομάδα της Search Magic αποτελείται από 7 πολύ άξιες και ταλαντούχες γυναίκες και είμαι πολύ ευγνώμων για αυτήν την ομάδα. Αυτό που πραγματικά βοήθαει στο να λειτουργεί το remote μοντέλο εργασίας είναι ότι υπάρχει βαθύς σεβασμός και ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ των
μελών της ομάδας.
Για μένα αυτή είναι ίσως μια από τις πιο σημαντικές επιτυχίες της Search Magic μέχρι σήμερα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποστηρίζω το απαίσιο κλισέ ρητό «εδώ είμαστε μια οικογένεια». Καμία σχέση. Στο τέλος της ημέρας, το κάθε μέλος της ομάδας επιστρέφει στην οικογένειά του. Είναι σημαντικό, όμως, το εργασιακό πλαίσιο που δρούμε να είναι λειτουργικό και υποστηρικτικό. ‘Εχουμε δημιουργήσει το κατάλληλο «online περιβάλλον», που μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε αποδοτικά τα projects μας και την επικοινωνία μεταξύ μας αλλά και με τους πελάτες μας.
Στα πολύ θετικά του remote working είναι ότι η καθεμία δουλεύει στον χώρο που την εξυπηρετεί, διαχειρίζεται τον χρόνο της καλύτερα και γλιτώνει απο διάφορες δυσκολίες, οπως κίνηση, μεταφορά προς τον χώρο εργασίας κτλ. Στα αρνητικά - αν μπορεί να θεωρηθεί αρνητικό είναι ότι θα θέλαμε να βρισκόμαστε πιο συχνά και να περνάμε παραπάνω χρόνο μαζί. Γι' αυτό προσπαθούμε να βρισκόμαστε όσο πιο συχνά γίνεται και είναι εφικτό, που δεν είναι πάντα. Ταυτόχρονα χαίρομαι που η καθέμια έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει- αν θέλει, να δουλέψει απο οπουδήποτε στο κόσμο και να έχει την ελευθερία να ορίσει το ωράριό της και τη τοποθεσία εργασίας της. Αρχικά το ακολουθώ εγώ σαν μοντέλο, γιατί λατρεύω τα ταξίδια. 'Εχω δει ότι αυτό αυξάνει πολύ την παραγωγικότητα.
Ποιο πιστεύετε είναι το πιο δυνατό social όσον αφορά στο marketing και γιατί;
Εξαρτάται από το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις. Το TikTok είναι ένα από τα πιο δυνατά social media κανάλια αυτήν τη στιγμή, μπορείς να δημιουργήσεις πολύ άμεσο και fun περιερχόμενο και να στοχεύσεις το νεαρό κοινό. Ταυτόχρονα το Instagram έχει μεγάλη δυναμική για να προσελκύσει ένα μεγάλο εύρος κοινού.
Οι 2 λέξεις κλειδιά που θα έδινα για να περιγράψω τη δύναμη του marketing είναι «επιρροή» και «σύνδεση».
Όσον αφορά στο copywriting, τι μπορεί να κάνει ένα κείμενο να ξεχωρίσει;
Μερικά στοιχεία που βοηθούν ένα κείμενο να ξεχωρίσει είναι:
- Σαφήνεια και απλότητα: Χρησιμοποιώντας κατανοητή και άμεση γλώσσα, το κείμενο μεταδίδει το μήνυμα ξεκάθαρα και χωρίς περιττές περιπλοκές.
- Ελκυστικός τίτλος: Ένας δυνατός και ενδιαφέρον τίτλος τραβάει την προσοχή και ενθαρρύνει τον αναγνώστη να συνεχίσει την ανάγνωση.
- Προσανατολισμός στο κοινό: Το κείμενο να είναι γραμμένο με γνώμονα το στοχευμένο κοινό, χρησιμοποιώντας το κατάλληλο ύφος και ύφος που τους ταιριάζει.
- Χρήση των keywords: Η χρήση των σχετικών keywords θα βοηθήσει στο να γίνεται εμφανές στις μηχανές αναζήτησης.
- Αυθεντικότητα και ειλικρίνεια: Η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα κερδίζουν την εμπιστοσύνη του αναγνώστη, κάνοντάς τον να νιώθει ότι το κείμενο είναι αξιόπιστο.
Ποια είναι η γνώμη σας γύρω από το AI; Μας βοηθάει να πάμε το marketing και το eCommerce μπροστά ή είναι μακρύς ο δρόμος ακόμη;
To ΑΙ καθώς και όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη θα απλοποιήσουν πολύ διαφορές εργασίες που μέχρι στιγμής μας έπαιρναν παραπάνω χρόνο. Πιστεύω ότι το AI θα πάει μπροστά όχι μόνο τον κλάδο του digital marketing και το eCommerce, αλλά και πολλούς άλλους κλάδους.
Δεν θεωρώ ότι το AI θα «μας κλέψει τη δουλειά».
Ίσα ίσα θεωρώ πως βοηθάει στην απλοποίηση σύνθετων και περίπλοκων διαδικασιών και στη μείωση χρόνου υλοποιήσης τους. Οι προηγμένοι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπουν την ανάλυση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, την πρόβλεψη των τάσεων και την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών. Αυτές οι δυνατότητες οδηγούν σε πιο στοχευμένες και αποδοτικές καμπάνιες marketing, καλύτερη κατανόηση των πελατών και βελτιωμένη διαχείριση αποθεμάτων και υπηρεσιών στο eCommerce. Αν και υπάρχουν ακόμη προκλήσεις και περιθώρια βελτίωσης, η ενσωμάτωση του AI στο marketing και το eCommerce έχει ήδη αποδείξει τη δυναμική του και συνεχώς εξελίσσεται προς το καλύτερο.
Επειδή σίγουρα πιστεύετε στη δύναμη των λέξεων, ποια θα βάζατε ως λέξη-κλειδί για τη δύναμη του marketing;
Οι 2 λέξεις κλειδιά που θα έδινα για να περιγράψω τη δύναμη του marketing είναι «επιρροή» και «σύνδεση». Μια επιτυχημένη στρατηγική digital marketing στοχεύει να επηρεάσει το κοινό-στόχο, δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του brand και οδηγώντας σε αυξημένες πωλήσεις και πιστότητα πελατών. Ταυτόχρονα η ισχυρή σύνδεση με το κοινό οδηγεί σε αυξημένη αφοσίωση, εμπιστοσύνη και τελικά επιτυχία για το brand.
Κλείνοντας λοιπόν αυτό θα κρατήσουμε και ως ουσία! Το ταξίδι στο marketing, το SEO και το Copywriting ξεκινάει με τη σύνδεση brand και πελάτη, και αυτός είναι ο απώτερος στόχος και της υπέροχης ομάδας της Search Magic που το πετυχαίνει μέσα από τη βελτιστοποίηση της επισκεψιμότητας και της αναζήτησης. Με το τοπίο της τεχνολογίας να αλλάζει ραγδαία, σίγουρα θα έχουμε να μάθουμε πολλά περισσότερα στο μέλλον από τους επαγγελματίες που γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως όλα ξεκινούν και ορίζονται μόνο όταν «γραφτούν».