Η δημιουργία backlinks είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για τη βελτίωση του SEO και της αναγνωρισιμότητας ενός brand. Όμως, πολλοί ιδιοκτήτες Shopify eshop αποφεύγουν να εφαρμόσουν στρατηγικές δημιουργίας συνδέσμων, καθώς τις θεωρούν υπερβολικές, χρονοβόρες ή απαιτούν υπερβολική προσπάθεια. Δεν χρειάζεται να γίνεται δύσκολη. Απλώς πρέπει να γνωρίζετε ποιες στρατηγικές backlinks για Shopify πρέπει να εφαρμόσετε και πώς να τις εφαρμόσετε αποτελεσματικά.
Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό χωρίς να πληρώσετε για διαφημίσεις είναι μέσω του SEO. Η βελτιστοποίηση των eCommerce σελίδων σας για τις μηχανές αναζήτησης επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν ευκολότερα εσάς και τα προϊόντα που πουλάτε. Όχι μόνο αυτό, αλλά διασφαλίζει ότι οι δυνητικοί πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να βρίσκουν το κατάστημά σας, μήνα με το μήνα. Μόλις αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας στο Shopify, θα αρχίσετε να βλέπετε περισσότερες πωλήσεις.
Τι είναι τα backlinks;
Ένα backlink είναι ουσιαστικά ένα link που οδηγεί τους επισκέπτες στο eshop σας, αλλά μέσω μιας άλλης ιστοσελίδας. Ένα τέτοιο παράδειγμα π.χ θα ήταν να είστε ιδιοκτήτης eshop με προϊόντα περιποίησης προσώπου και μια blogger που προτείνει προϊόντα για ενυδάτωση προσώπου να προτείνει το δικό σας eshop βάζοντας ως link τη σελίδα προϊόντος από το online store σας.
Αυτοί οι σύνδεσμοι είναι απαραίτητοι για το SEO, καθώς παίζουν καθοριστικό ρόλο στον προσδιορισμό της αυθεντίας, της συνάφειας και της δημοτικότητας ενός site.
Η δημιουργία backlinks για Shopify είναι σημαντική για την Google καθώς θεωρεί τα backlinks ως ψήφους εμπιστοσύνης ή εγκρίσεις για ένα website. Έτσι, όσο περισσότερα υψηλής ποιότητας και σχετικά backlinks έχετε μια ιστοσελίδα, τόσο πιο αξιόπιστη και έγκυρη θα είναι.


Για να δημιουργήσετε ένα ισχυρό προφίλ backlink, πρέπει να:
- Δημιουργείτε χρήσιμους πόρους για τον κλάδο. Το περιεχόμενο είναι η ραχοκοκαλιά κάθε επιτυχημένης στρατηγικής για δημιουργία backlinks. Δημιουργήστε ελκυστικό περιεχόμενο όχι μόνο για το blog σας αλλά για όλο το eshop σας. Έτσι, θα προτρέψετε κι άλλες ιστοσελίδες να δημιουργήσουν συνδέσμους προς αυτό. Τα εργαλεία υψηλής ποιότητας έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να κοινοποιηθούν από άλλες ιστοσελίδες.
- Δοκιμάσετε το guest blogging. Πολλές ιστοσελίδες δέχονται συνεισφορές επισκεπτών και παρέχουν ακόμη και βιογραφικό σημείωμα συγγραφέα όπου μπορείτε να συμπεριλάβετε έναν σύνδεσμο προς το eshop σας.
- Χρησιμοποιήσετε linkable στοιχεία. Αναπτύξτε στοιχεία που μπορούν να συνδεθούν και να χρησιμοποιηθούν σε blog και σελίδες, όπως infographics, εικόνες ερευνητικών μελετών και περιεκτικοί οδηγοί/PDF. Αυτά τα είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν backlinks για το Shopify σας, καθώς προσφέρουν πολύτιμες και κοινοποιήσιμες πληροφορίες.
- Συμμετέχετε σε online communities. Συμμετέχετε σε online κοινότητες και φόρουμ που σχετίζονται με τον κλάδο σας. Ορισμένες δημοφιλείς επιλογές είναι τα Reddit, Quora και τα Shopify communities. Μέσα από αυτά θα μπορέσετε να συνεισφέρετε πολύτιμες γνώσεις και λύσεις στα προβλήματα των πελατών και, κατά περίπτωση, να συμπεριλάβετε links προς το περιεχόμενό σας.
5 απλοί τρόποι για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις μέσα από backlinks για Shopify
1. Guest Blogging
Το guest blogging είναι η πιο δημοφιλής τακτική οικοδόμησης backlinks. Έχει να κάνει με περιεχόμενο (συνήθως άρθρο) που έχει γραφτεί από ειδικούς του κλάδου, influencers ή συναφή brand, και δημοσιεύεται σε ένα άλλο Shopify store. Αυτό όχι μόνο σας επιτρέπει να ελκύσετε νέα κοινά και να αυξήσετε το reach, αλλά και να ενισχύσετε το SEO του eshop σας.
Aπευθυνθείτε σε σχετικά site και άλλα online μέσα για να συνεισφέρετε ή να ανταλλάξετε ποιοτικά άρθρα που θα ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντα των targer-audience και των δύο σας. Αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία σας και παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες, όχι μόνο εδραιώνετε το brand σας ως αυθεντία στον τομέα σας, αλλά αποκτάτε επίσης σχέσεις με ένα ευρύτερο αλλά και πάλι σχετικό, κοινό.
Το κλειδί είναι η στρατηγική ενσωμάτωση links προς το Shopify κατάστημά σας σε όλη τη διάρκεια του guest post. Ορισμένοι σύνδεσμοι που μπορείτε να αποκτήσετε με αυτόν τον τρόπο περιλαμβάνουν:
◾ Σχετικά backlinks: Πρόκειται για συνδέσμους που ενσωματώνονται στο σώμα του περιεχομένου του guest post. Είναι συνήθως σχετικοί με το θέμα που συζητείται στο άρθρο και παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες ή πόρους για εξερεύνηση. Αυτά τα links θεωρούνται σημαντικά για τις μηχανές αναζήτησης επειδή θεωρούνται οργανικά και άμεσα συνδεδεμένα με το περιεχόμενο.
◾ Author bio backlinks: Πολλές ευκαιρίες για guest blogging επιτρέπουν στους αρθρογράφους να συμπεριλάβουν ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα συγγραφέα στο τέλος της δημοσίευσης. Μέσα σε αυτό, μπορείτε συνήθως να συμπεριλάβετε ένα ή δύο links προς τη δική σας About Us σελίδα ή ακόμη και τους social media λογαριασμούς σας. Παρόλο που αυτοί οι σύνδεσμοι μπορεί να μην έχουν τόσο μεγάλη βαρύτητα στο SEO, ωστόσο συμβάλλουν στο συνολικό προφίλ συνδέσμων σας και να βοηθούν στην αύξηση της επισκεψιμότητας.
◾ Branded backlinks: Εάν γράφετε ένα guest post για ένα συγκεκριμένο θέμα και έχετε ένα σχετικό προϊόν, υπηρεσία ή εργαλείο που σχετίζεται με την επωνυμία σας, τότε θα πρέπει να συμπεριλάβετε branded backlinks. Αυτοί οι σύνδεσμοι χρησιμοποιούν το όνομα του brand σας και θα οδηγούν σε σελίδες στο eshop σας που θα παρέχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προσφορές και τα προϊόντα σας, βοηθώντας στην αύξηση της προβολής του brand.
◾ Resource backlinks: Όταν γράφετε ένα guest post, έχετε επίσης την ευκαιρία να παρέχετε πολύτιμους πόρους ή αναφορές. Αυτά τα backlinks για Shopify προσθέτουν αξιοπιστία στο περιεχόμενό σας και μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη κατευθύνοντας τους αναγνώστες σε πρόσθετες χρήσιμες πληροφορίες.

2. Δομή σχέσεων για link-building
Είναι σημαντικό να παίρνετε πρωτοβουλίες και να αναζητάτε ευκαιρίες για ανταλλαγή συνδέσμων. Απευθυνθείτε σε σχετικές ιστοσελίδες, bloggers ή Shopify stores του κλάδου σας για να εξασφαλίσετε backlinks. Περιλαμβάνει την αποστολή εξατομικευμένων και συναρπαστικών προτάσεων που αναδεικνύουν την αξία του περιεχομένου σας για το κοινό μιας άλλης επιχείρησης. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να προσφέρετε χρήσιμες συμβουλές, δικά σας στατιστικά στοιχεία ή έρευνες, αποκλειστικές ειδήσεις ή πληροφορίες ή περιεχόμενο που θα βοηθήσει το κοινό τους.
Το email είναι το πιο συνηθισμένο εργαλείο που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία backlinks για Shopify, όμως και τα social media είναι ένα αποδοτικό μέσο για επικοινωνία. Καθώς ζητάτε κάτι από την κάθε επιχείρηση, είναι σημαντικό να δομήσετε ένα μήνυμα σύντομο, φιλικό και άμεσο, προσφέροντας ταυτόχρονα κάτι για αντάλλαγμα.
◾ Εξατομίκευση: Προσαρμόστε τα μηνύματα που στέλνετε ώστε να ταιριάζουν με την κάθε επιχείρηση ώστε να φαίνεται ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε το όνομα του παραλήπτη, να αναφέρεστε στην ιστοσελίδα του ή στο πρόσφατο περιεχόμενό του και να εξηγείτε γιατί τα backlinks για Shopify ή η συνεργασία σας θα ήταν πολύτιμη κυρίως γι' αυτόν.
◾ Πρόταση αξίας: Κοινοποιήστε με σαφήνεια την πρόταση αξίας για συνεργασία, επισημαίνοντας κατανοητά πώς θα μπορούσε να ωφελήσει το κοινό ή τους επισκέπτες του συνεργάτη.
◾ Κάντε follow-up: Δείξτε επιμονή γύρω από τη συνεργασία σας χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικά πιεστικοί. Να είστε έτοιμοι να συμμετάσχετε σε συνεχή συζήτηση και να απαντήσετε ευγενικά σε τυχόν ανησυχίες ή ερωτήσεις που μπορεί να θέσει ο παραλήπτης. Μπορεί επίσης να χρειαστεί να προσαρμόσετε την προσέγγισή σας στην πορεία για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες εξασφάλισης backlinks για Shopify.
Κάντε μια έρευνα για ιστοσελίδες και Shopify store που μπορείτε να προσεγγίσετε και που ευθυγραμμίζονται με το κοινό-στόχο σας.

3. HARO link-building
Μια αυξανόμενη στρατηγική για απόκτηση backlinks είναι το link-building μέσω HARO (Help a Reporter Out). Το HARO είναι μια πλατφόρμα που συνδέει δημοσιογράφους και blogger με πηγές εμπειρογνωμόνων για την παροχή πολύτιμων πληροφοριών για τα άρθρα τους. Αυτό όχι μόνο σας βοηθά να κερδίσετε έγκυρα backlinks αλλά και να σας τοποθετήσει ως εμπειρογνώμονα στον κλάδο σας.
Ως ιδιοκτήτης καταστήματος Shopify, μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο το HARO και να παρακολουθείτε σχετικά ερωτήματα για τον κλάδο σας. Για παράδειγμα, όταν εντοπίζετε ένα ερώτημα που ευθυγραμμίζεται με την εξειδίκευσή σας ή προϊόντα σας που λύνουν προβλήματα, μπορείτε να συνεισφέρετε τα δικά σας δεδομένα, οδηγίες ή ιδέες. Εάν η απάντησή σας επιλεγεί από τον δημοσιογράφο ή τον blogger, θα λάμβάνετε backlinks για Shopify.
Μερικά μέρη που μπορείτε να αναζητήσετε ευκαιρίες backlink χρησιμοποιώντας το HARO περιλαμβάνουν:
◾ Σχόλια εμπειρογνωμόνων: Απαντήστε σε ερωτήματα δημοσιογράφων ή bloggers που αναζητούν γνώσεις ή απόψεις εμπειρογνωμόνων. Μέσα από αυτό το σχολιασμό θα κερδίσετε backlinks προς την Shopify επιχείρησή σας.
◾ Συμβολή δεδομένων: Κοινοποιήστε σχετικά δεδομένα ή στατιστικά σε ερωτήματα που επιδέχονται ως απάντηση ερευνητικά ευρήματα. Όταν τα δεδομένα σας χρησιμοποιούνται σε ένα άρθρο, μπορείτε να λάβετε έναν backlink με το κατάστημά σας ως πηγή.
◾ Κριτικές προϊόντων: Κάποιοι δημοσιογράφοι ή bloggers μπορεί να αναζητούν προϊόντα για να αξιολογήσουν τον κλάδο σας. Το να προσφέρετε τα προϊόντα του καταστήματός σας Shopify για κριτική μπορεί να οδηγήσει σε backlinks για Shopify όταν τα προϊόντα σας εμφανίζονται στα άρθρα αναθεώρησης.
◾ Μελέτες περιπτώσεων: Παρέχετε μελέτες περιπτώσεων με ιστορίες επιτυχίας που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του eshop σας ως απάντηση σε ερωτήματα που αναζητούν παραδείγματα από την πραγματική ζωή. Ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας του ίδιου κλάδου μπορεί να θελήσει να συμπεριλάβει τη μελέτη περίπτωσής σας ως παράδειγμα σε ένα κομμάτι του περιεχομένου του.
4. Εξωτερικοί σύνδεσμοι
Αν και μπορεί να φαίνεται αντιφατικό, η ενσωμάτωση εξωτερικών συνδέσμων προς άλλες ιστοσελίδες στο δικό σας περιεχόμενο είναι μια στρατηγική προσέγγιση που θα βελτιώσει τις προσπάθειες δημιουργίας backlinks για Shopify.
Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο προσθέτετε αξιοπιστία στο περιεχόμενό σας, αλλά δημιουργείτε επίσης ευκαιρίες για αμοιβαιότητα, καθώς τα website με τα οποία συνδέεστε ενδέχεται να βρουν αξία στο να συνδέσουν σε αντάλλαγμα το Shopify store σας.
Κάντε έρευνα για να δημιουργήσετε μια λίστα με πηγές πουθυγραμμίζονται με το κλάδο σας και από τους οποίους θα επωφεληθείται. Όταν ενσωματώνετε εξερχόμενους συνδέσμους, χρησιμοποιήστε anchor text που να υποδεικνύει σαφώς τη συνάφεια του περιεχομένου που συνδέεται. Φροντίστε επίσης να αναζητάτε ένα ευρύ φάσμα πηγών για να δημιουργήσετε μια ολοκληρωμένη πηγή για τους αναγνώστες σας:
◾ Link για blog ή άρθρα: Πρόκειται για backlinks για Shopify που ενσωματώνονται μέσα στις αναρτήσεις ή τα άρθρα του blog σας και συνδέουν πηγές που προσθέτουν στις πληροφορίες που παρουσιάζετε.
◾ Link για υπηρεσίες ή προϊόντα: Εάν το περιεχόμενό σας αναφέρεται σε μια υπηρεσία, ένα προϊόν ή ένα εργαλείο, σκεφτείτε να παραπέμψετε σε έναν άλλο site ή κατάστημα Shopify που είναι γνωστό για την παροχή του.
◾ Link έρευνας ή δεδομένων: Ενσωματώστε συνδέσμους προς μελέτες, ερευνητικά έγγραφα ή στατιστικά δεδομένα από αξιόπιστες πηγές. Οι ερευνητικοί σύνδεσμοι δείχνουν ότι οι πληροφορίες σας είναι καλά τεκμηριωμένες και είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι όταν θέλετε να υποστηρίξετε τους ισχυρισμούς σας ή να παρέχετε εις βάθος πληροφορίες.

5. 'Κλέψτε' σπασμένους συνδέσμους
Οι σπασμένοι σύνδεσμοι είναι υπερσύνδεσμοι που δεν οδηγούν πλέον στον αρχικό προορισμό, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται συνήθως το μήνυμα σφάλματος «404 Not Found» όταν γίνεται κλικ. Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, όπως για παράδειγμα η συνδεδεμένη ιστοσελίδα έχει αφαιρεθεί, μετακινηθεί ή μετονομαστεί.
Μπορείτε πραγματικά να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για να «κλέψετε» αυτά τα σπασμένα backlinks για Shopify. Αυτό φυσικά περιλαμβάνει τον εντοπισμό τους και την αντικατάστασή τους με νέους, καινούριους συνδέσμους που θα ανακατευθύνουν την επισκεψιμότητα προς το eshop σας.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία SEO για να εντοπίζετε πιο εύκολα σπασμένα backlinks που παραπέμπουν στους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας ή σε άλλες πηγές. Μόλις εντοπίσετε κάποιο που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον ιδιοκτήτη και να προτείνετε την αντικατάσταση του σπασμένου συνδέσμου με έναν πόρο από το δικό σας Shopify store.

Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες γραφιστικής σχεδίασης. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να θεωρήσετε χρήσιμο να αναζητήσετε άλλους ιστότοπους που συζητούν στρατηγικές digital marketing. Μόλις βρείτε μια σελίδα που περιέχει έναν νεκρό σύνδεσμο, ενδεχομένως λόγω ενός ξεπερασμένου πόρου ή ενός προϊόντος που έχει διακοπεί, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον ιδιοκτήτη του ιστότοπου, να τονίσετε τις υπηρεσίες γραφικού σχεδιασμού και να προτείνετε την αντικατάσταση των σπασμένων backlinks για Shopify με έναν σύνδεσμο προς το δικό σας περιεχόμενο, τα δικά σας προϊόντα ή τις δικές σας υπηρεσίες.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα backlinks για Shopify θα ωφελήσουν όχι μόνο τις προσπάθειες SEO σας αλλά και τη διάδοση της δημοτικότητας του brand και του eshop σας, βελτιώνοντας έτσι τη εμπιστοσύνη των πελατών και οδηγώντας κατ' επέκταση σε ακόμη περισσότερες μετατροπές.