Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την κατασκευή Shopify store; Είναι μια συναρπαστική πορεία με πολλά στάδια και δημιουργικότητα και φυσικά πρέπει να διασφαλίσετε ότι κάποια κομμάτια θα εκτελεστούν σωστά ώστε να εξασφαλίσετε τις μέγιστες αποδόσεις.

Με το παρακάτω άρθρο θα σας βοηθήσουμε να εξοικονομήσετε λίγη ενέργεια και χρόνο, συγκεντρώνοντας όλα τα σημεία που απαιτούν την προσοχή σας ώστε να οργανώσετε το eshop σας.

Πριν βρούμε όμως αυτά τα σημεία, ένα πολύ σημαντικό βήμα στην κατασκευή Shopify store, είναι να μπείτε στη θέση του πελάτη. Αναλογιστείτε εάν αυτό που βλέπετε καλύπτει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις σας ως αγοραστή. Αυτό θα σας δώσει ένα checklist το οποίο όταν το ολοκληρώσετε, θα σας επιτρέπει να παρέχετε μια ευχάριστη και εύκολη εμπειρία χρήστη, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση του καταστήματός σας και αυξάνοντας τα κέρδη σας.

Κατασκευή Shopify eshop για αρχάριους: Πλήρης οδηγός 2024
Κατασκευή Shopify eshop for dummies: Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος βήμα - βήμα για το 2024.

Η σημασία ενός καλά στημένου Shopify eshop

H σωστή κατασκευή Shopify store είναι θεμελιώδης για την επιτυχία της επιχείρησής σας στο eCommerce.

Εκτός από τη μοναδική εμπειρία χρήστη που μπορείτε να παρέχετε, ένα σωστά δομημένο και δουλεμένο eshop μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ποσότητα και ποιότητα των conversion, αλλά και στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης προς το brand σας, ιδίως εάν βρίσκεστε στο ξεκίνημα.

Από το βασικό desgin μέχρι τις περιγραφές προϊόντων και την εξυπηρέτηση πελατών, όλες οι πτυχές δημιουργούν ένα παζλ που συμβάλει στη συνολική απόδοση αλλά και ολοκληρωμένη εικόνα του καταστήματός σας.

Πώς να γράψεις επικές περιγραφές προϊόντων για Shopify
Έχετε το απόλυτο προϊόν; Ακολουθήστε τις κατάλληλες τακτικές για περιγραφές προϊόντων για Shopify eshop και πάρτε το προβάδισμα στον ανταγωνισμό!

Τα 15 essential που πρέπει να έχετε κατά νου στην κατασκευή Shopify store

Σε ένα ραγδαίο μεταβαλλόμενο τοπίο του eCommerce, το να μένετε ενημερωμένοι είναι το βήμα για να παραμένετε στην επιτυχία.

Παρακάτω, συγκεντρώσαμε όλες τις συμβουλές που πρέπει να τσεκάρετε όσο αναπτύσσετε το Shopify eshop σας:

✔ Διαλέξτε το σωστό όνομα

To πρώτο σημείο από όπου θα ξεκινήσει η κατασκευή του Shopify store σας: η ταυτότητά σας! Είναι αυτό που θα σας δώσει τη θέση σας στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα σας κάνει να ξεχωρίσετε. Σκεφτείτε το καλά και δουλέψτε το ώστε να καταλήξετε σε ένα όνομα ελκυστικό και μοναδικό ανάλογα το κλάδο σας.

Λαπτοπ με οθόνη σε αρχική Shopify

✔ Επιλέξτε το κατάλληλο theme

Επόμενο εξίσου σημαντικό από τα πρώτα βήματα στην κατασκευή Shopify store: τα themes. Το ίδιο το Shopify προσφέρει μια ευρεία ποικιλία θεμάτων, δωρεάν και premium, ανάμεσα από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε ανάλογα με τις ανάγκες σας. Το theme που θα επιλέξετε θα καθορίσει την εμφάνιση της επιχείρησή σας, επομένως βεβαιωθείτε ότι θα επιλέξετε κάποιο που να σχετίζεται με την ταυτότητα και τα προϊόντα που πουλάτε.

Σημαντικό είναι επίσης να βεβαιωθείτε ότι αυτό επιλέξατε θα έχει mobile-first προσέγγιση, ένα χαρακτηριστικό που έχουν (lucky you) όλα τα θέματα του Shopify ώστε να είναι πλήρως λειτουργικά σε όλες τις οθόνες.

Πώς να διαλέξεις το κατάλληλο Shopify theme
Επιλέγοντας το κατάλληλο Shopify theme: Τι πρέπει να αναλογιστείς για να έχεις επιτυχία στο online store σου.

✔ Βεβαιωθείτε ότι έχετε εύκολο navigation

Η αποτελεσματική πλοήγηση (navigation) σε ένα eshop διευκολύνει την πρόσβαση των πελατών στα προϊόντα σας. Ένα εύκολο navigation, που δεν έχει εμπόδια, δεν είναι περίπλοκο και δεν είναι "φορτωμένο", όχι μόνο προσελκύει περισσότερους επισκέπτες, αλλά αυξάνει και την πιθανότητα conversion και πωλήσεων. Ένα καλά οργανωμένο σύστημα πλοήγησης είναι συνώνυμο μιας θετικής εμπειρίας αγορών, συμβάλλοντας σε μια αυξημένη ικανοποίηση, αλλά και στη δημιουργία εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες και πελάτες σας.

✔ Αγκαλιάστε την εξατομίκευση

Οι δυνατότητες personalization και customization είναι άφθονες μέσα από το Shopify, γιατί είναι το ίδιο έτσι φτιαγμένο ώστε να μπορεί να είναι και εύχρηστο και παραμετροποιήσιμο. Μέσα από εργαλεία του Shopify ή εφαρμογές, μπορείτε να προσφέρετε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, ιδιαίτερο περιεχόμενο και αποκλειστικές προσφορές, όλα προσαρμοσμένα ακόμη και για μεμονωμένους πελάτες. Αξιοποιήστε πληροφορίες από το ιστορικό περιήγησής τους, τις προηγούμενες αγορές και τη συμπεριφορά τους, και δημιουργήστε μια μοναδική εμπειρία προσαρμοσμένη στο κοινό σας.

Στην κατασκευή Shopify store, πρέπει να έχετε εξαρχής στον νου σας την εξατομίκευση, έτσι ώστε να επιλέηετε themes, εργαλεία και apps, που θα μπορούν να σας προσφέρουν από νωρίς αυτήν τη δυνατότητα.

Τα τοπ 18 Shopify Apps για υψηλές πωλήσεις το 2024
Τα top Shopify Apps που χρειάζεται ένα eshop το 2024 για την εκτόξευση των πωλήσεων!

✔ Φροντίστε την εμφάνιση των προϊόντων

Οι online αγοραστές χρειάζονται πολλές πληροφορίες για να προβούν σε μια αγορά. Όσες περισσότερες τους διαθέσετε, τόσο καλύτερο για εκείνους και για εσάς. Διασφαλίστε ότι οι πελάτες σας θα λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τα προϊόντα σας, προσθέτοντας ένα ευρύ φάσμα από φωτογραφίες, βίντεο και 3D μοντέλα που να παρουσιάζουν τα προϊόντα σας από πολλαπλές γωνίες και αναδεικνύοντας τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά τους. Έτσι, ο πελάτης έχει μια καλύτερη άποψη για το προϊόν σας και μπορεί να αξιολογήσει εύκολα και άμεσα εάν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάνοντας την αγοραστική εμπειρία πιο ικανοποιητική.

Κατασκευή eshop με Shopify: Checklist για το design σου
Ξεκινήσατε την κατασκεύη eshop με Shopify; Βεβαιωθείτε με την παρακάτω λίστα ότι όλα έχουν στηθεί και λειτουργούν προς όφελος σας!

✔ Προσθέστε πληροφορίες επικοινωνίας

Το να αναπτύξετε εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας είναι κρίσιμο, όχι μόνο στην κατασκευή Shopify store, αλλά και στη συνολική ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Ένα από τα πρώτα πράγματα που έχετε να κάνετε γι' αυτό, είναι να προσφέρετε τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους επισκέπτες τους eshop σας.

Με το να παρέχετε email και αριθμό τηλεφώνου, όχι μόνο δίνετε στους πελάτες σας ένα μέσο για να επικοινωνήσουν μαζί σας όταν υπάρξει κάποια ανάγκη, αλλά επίσης αποδεικνύετε τη διαφάνεια και τη δέσμευσή σας γύρω από τη σωστή υποστήριξη των πελατών σας. Η δημιουργία μιας αξιόπιστης γραμμής επικοινωνίας προάγει την εμπιστοσύνη, ενισχύοντας την αξιοπιστία του brand σας.

✔ Αξιοποιήστε το AI και το machine learning

Αξιοποιήστε τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης και αναβαθμίστε διάφορες πτυχές της επιχείρησής σας. Χρησιμοποιήστε chatbots για βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών και εργαλεία AI και machine learning για να δημιουργήσετε marketing καμπάνιες, να προβλέψετε τις επερχόμενες τάσεις και γενικότερα να βελτιώσετε τη συνολικής εμπειρία. Η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών στο Shopify eshop σάς επιτρέπει να παραμείνετε στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, παρέχοντας στους πελάτες σας μια πιο διαισθητική, ευέλικτη και δυναμική εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών.

✔ Προσφέρετε πολλαπλές μεθόδους πληρωμής

Η διαδικασία πληρωμής κατά την διάρκεια του checkout είναι ένα από τα πιο σημαντικά στάδια στην αγοραστική διαδρομή. Είναι το "σημείο" όπου ένας πελάτης θα ολοκληρώσει ή θα ακυρώσει την αγορά του και ανάλογα με τον λόγο που δεν ολοκλήρωσε, μπορεί να σημαίνει ότι αυτός ο πελάτης δεν θα ξαναέρθει σε εσάς.

Με το να παρέχετε πολλαπλούς τρόπους πληρωμής, όχι μόνο ενισχύετε την ευκολία των πελατών, αλλά και κάνετε και πιο προσβάσιμη την επιχείρησή σας, απευθυνόμενοι σε ευρύτερο κοινό και αυξάνοντας ενδεχομένως την πιθανότητα επιτυχών συναλλαγών.

✔ Προσθέστε την πολιτική επιστροφών

Η επιτυχία των ηλεκτρονικών αγορών αποδίδεται, εν μέρει, στην ευκολία των επιστροφών χωρίς προβλήματα. Σε έναν κόσμο που ξεχειλίζει από επιλογές, τα περιστασιακά λάθη είναι αναπόφευκτα, αλλά οι καταναλωτές δεν πρέπει να πληρώνουν κάθε φορά το τίμημα. Στην κατασκευή Shopify store, μια καλά σχεδιασμένη πολιτική επιστροφών που προσφέρει πολλαπλές επιλογές, ενισχύει τον δεσμό μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών.

✔ Παρέχετε δυνατότητα για ξεχωριστές διευθύνσεις αποστολής και χρέωσης

Η διευκόλυνση της παροχής διακριτών διευθύνσεων αποστολής και χρέωσης είναι πολύ σημαντική, καθώς οι πελάτες τείνουν να κάνουν συχνά δώρα για διάφορες περιστάσεις. Το να δίνετε τη δυνατότητα της αποστολής σε ξεχωριστές διευθύνσεις, είναι πολύ βολικό για τους χρήστες. Το Shopify εισήγαγε μια τέτοια πρόσθετη λειτουργία, τα shipping labels ή ετικέτες αποστολής, επιτρέποντας να προσαρμόζουν τις επιλογές τους γύρω από τις διευθύνσεις αποστολής και χρέωσης.

Τσάντες αγορών που συλλέγουν conversion

✔ Ρυθμίστε τις διαδικασίες γύρω από τους φόρους

Οι ρύθμισεις γύρω από τους φόρους είναι ένα σημαντικό κομμάτι στην κατασκευή Shopify store. Η φορολογική δομή διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το κράτος όπου πραγματοποιούνται οι συναλλαγές σας. Ρυθμίζοντας επιμελώς τους φόρους κατά τη διαμόρφωση τιμών διασφαλίζει ότι οι πελάτες εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις προς την κυβέρνηση όταν πραγματοποιούν μια αγορά, ενώ παράλληλα διασφαλίζετε τα περιθώρια κέρδους σας. Διασφαλίστε λοιπόν τη νομική συμμόρφωση της επιχείρησή σας καθώς και την ακεραιότητα των οικονομικών σας δραστηριοτήτων.

✔ Βελτιώστε το SEO σας

Φροντίστε να ενημερώνετε τη στρατηγική SEO συχνά ώστε το Shopify store σας να διατηρεί την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι στοιχεία όπως οι περιγραφές προϊόντων, τα meta-data και οι διευθύνσεις URL πρέπει να είναι βελτιστοποιημένα και να περιλαμβάνουν τις σωστές λέξεις-κλειδιά που θα ευθυγραμμίζονται με τις προθέσεις αναζητήσης του κοινού. Μπορείτε να αξιοποιήσετε μια πληθώρα εργαλείων για να κάνετε τους απαραίτητους ελέγχους ή που θα σας βοηθήσουν να χτίσετε μια αποδοτική στρατηγική.

Τα καλύτερα 27 δωρεάν SEO εργαλεία για το eshop σας
Βελτιστοποιήστε την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης με μια σειρά από δωρέαν SEO εργαλεία. Βρείτε αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες σας!

✔ Ελέγξτε την ταχύτητα των σελίδων σας

Κατασκευή Shopify store (και όχι μόνο) και page speed, πάνε μαζί πλέον. Η ταχύτητα φόρτωσης των ιστοσελίδων μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία χρήστη, κάνοντας ένα επισκέπτη να αποχωρήσει άμεσα ενώ μπορεί να επηρεάσει και τις προσπάθειές σας με το SEO. Προβείτε σε προληπτικά μέτρα, όπως η συμπίεση εικόνων, η ελαχιστοποίηση των αιτημάτων HTTP και η αξιοποίηση της λειτουργίας AMP (Accelerated Mobile Pages) του Shopify για σελίδες για κινητά. Ένας γρήγορος και ευέλικτος ιστότοπος είναι θεμελιώδους σημασίας για τη διατήρηση της δέσμευσης των επισκεπτών και τη μετατροπή τους σε ικανοποιημένους πελάτες.

✔ Αξιοποιήστε τα social media

Ενσωματώστε εφαρμογές για δημοφιλείς social media πλατφόρμες στο Shopify store σας και εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες που προσφέρουν για να πουλήσετε τα προϊόντα σας απευθείας μέσω αυτών καναλιών ή για να ετοιμάσετε καμπάνιες προώθησης που θα σας βοηθήσουν με το engagement και τη έκεθση του brand σας. Διευρύνετε την εμβέλεια της αγοράς σας και ενισχύστε τις πωλήσεις και την αφοσίωση μέσα από μια πιο διασυνδεδεμένη εμπειρία.

Social media πλατφόρμες που θα βοηθήσουν το ROI το 2024
Social media πλατφόρμες και eCmmerce πηγαίνουν χέρι χέρι για να πετύχει ένα eshop. Ποιες είναι εκείνες που θα αποφέρουν ROI το 2024 σε εσας;

✔ Αναλύστε τα δεδομένα των analytics

Παρακολουθείστε τα δεδομένα και τα metrics με συνέπεια ώστε να συνεχίσετε να λαμβάνετε στοχευμένες αποφάσεις για την εξέλειξη και βελτιστοποίηση του eshop σας. Αναλύστε τη συμπεριφορά των πελατών για να προσαρμόσετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας. Τα analytics είναι σημαντικά καθώς μπορούν να χρησιμεύσουν ως πυξίδα για την επιχειρηματική σας στρατηγική. Το Shopify προσφέρει εργαλεία analytics που σας επιτρέπουν να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις και να βελτιώνετε συνεχώς τη συνολική απόδοση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Ξεκινήστε να επωφελείστε από τα οφέλη ενός Shopify store

Ορίστε λοιπόν, αυτά ήταν τα σημαντικά σημεία που πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είναι βελτιστοποιημένα στην κατασκευή Shopify store. Εάν όμως όλα αυτά σας φαίνονται βουνό και δεν ξέρετε με τι να ξεκινήσετε μπορείτε πάντα να ζητάτε τη βοήθεια των Shopify experts ώστε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ευκαιρίες που προσφέρει η συγκεκριμένη πλατοφόρμα αλλά και η ψηφιακή εποχή.

Shopify Experts Pros & Cons: Τους θέλω για το eshop μου;
Έχετε ξεκινήσει να ”τρέχετε” το eshop σας; Εξελίξτε το ακόμη περισσότερο με τη βοήθεια των Shopify Experts.