eCommerce πλατφόρμα: 6 must-have για να λάβετε υπόψιν

Για μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, η eCommerce πλατφόρμα που θα επιλέξετε είναι ένα κομβικό σημείο για την επιτυχία σας. Υπάρχουν διάφορες επιλογές για να αναπτύξετε ένα eshop και είναι σημαντικό να επιλέξετε την πλατφόρμα που θα ανταποκρίνεται στις μοναδικές ανάγκες σας και θα διασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα σας θα λειτουργεί ομαλά και αποτελεσματικά.

Ανεξάρτητα όμως από την επιλογή που θα κάνετε στο παρόν άρθρο ακολουθούν τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που πρέπει να αναζητήσετε σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Φθηνές eCommerce πλατφόρμες που ξεχωρίζουν
Οι πιο φθηνές αλλά ταυτόχρονα και πιο αποδοτικές eCommerce πλατφόρμες που μπορείτε να επιλέξετε για τη δημιουργία ενός eshop!

Τα 6 must-have σε μια eCommerce πλατφόρμα

#1 Δυνατότητες ενσωμάτωσης

Συχνά καθώς οι επιχειρήσεις εξελίσσονται το ίδιο ισχύει και με τις ανάγκες τους, καθώς μπορεί να χρειαστεί να ενισχύσουν ή να συμπληρώσουν ένα υπάρχον σύστημα με νέες λειτουργίες και χαρακτηριστικά. Ένα τέτοιο παράδειγμα θα ήταν η προσθήκη επιπλέον τρόπων πληρωμής ή η αλλαγή κάποιων πτυχών των σελίδων ενώ άλλες παραμένουν ίδιες.

Γι' αυτό είναι σημαντικό να επιλέξετε μια πολυμορφική πλατφόρμα ή μια λύση που να σας επιτρέπει να κάνετε αλλαγές χωρίς να επηρεάζονται τα υπάρχοντα στοιχεία αλλά και να επιτρέπει ευέλικτες επιλογές για ενσωμάτωση χαρακτηριστικών. Ίσως, μια τέτοια επιλογή που θα μπορούσε να προσφέρει η eCommerce πλατφόρμα που θα επιλέξετε να είναι το headless eCommerce.

Τι είναι headless eCommerce και ποια τα οφέλη για ένα eshop;
Το headless eCommerce είναι μια τάση που γίνεται ολο και πιο διαδεδομένη στο eCommerce. Τι είναι όμως ακριβώς και ποια τα οφέλη του;

Σημαντικό στοιχείο επίσης για να αναλογιστείτε κατά την επιλογή είναι η ενσωμάτωση με εξωτερικά εργαλεία όπως τα συστήματα CRM ή ERP που σας επιτρέπουν να συνδέετε όλα τα logistics για την αποτελεσματική λειτουργία της επιχείρησής σας σε ένα ενιαίο σύστημα.

#2 Ευελιξία για ανάπτυξη και εξέλιξη

Η ευελιξία για ανάπτυξη είναι ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Καθώς η τεχνολογία, οι απαιτήσεις και η συμπεριφορά των πελατών αλλάζουν συνεχώς στην αγορά, τα eCommerce καταστήματα πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζονται συνεχώς σε αυτές τις αλλαγές.

Είναι σημαντικό, ακόμη και με την πάροδο 5 ή 10 χρόνων, το eshop σας να παραμένει σχετικό και ενημερωμένο. Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι η eCommerce πλατφόρμα που επιλέξατε θα προσαρμόζεται και θα παίρνει όσες ενημερώσεις και updates χρειάζεται ώστε να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες σας, ενώ θα πρέπει επίσης να είναι σχεδιασμένη ώστε να διευκολύνει εύκολα αυτές τις μεταβάσεις και αλλαγές. Μια ευέλικτη πλατφόρμα θα δώσει στην επιχείρησή σας τη δυνατότητα να αντιδράσει γρήγορα σε αλλαγές, τις οποίες τα online store που δεν διαθέτουν ευελιξία θα χρειαστούν χρόνο για να τις καλύψουν.

11 tips για επιτυχημένο eshop homepage design
Πώς να δημιουργήσετε μια μαγευτική, online βιτρίνα - Τα 11 tips για eshop homepage design.

#3 Υποστήριξη

Μια πλατφόρμα που συνοδεύεται από μέσα και ομάδες υποστήριξης είναι επίσης μια σημαντική πτυχή για να εξετάσετε. Η ομάδα ανθρώπων που υποστηρίζει μια πλατφόρμα θα μπορέσει να σας βοηθήσει και σας στηρίξει στην προσπάθειά σας να χτίσετε και να συντηρήσετε την ιστοσελίδα σας ώστε να μπορείτε ξέγνοιαστοι να ασχολείστε με άλλα επιχειρηματικά ζητήματα.

Η ύπαρξη συνεχούς υποστήριξης είναι επίσης ζωτική για τις περιπτώσεις που προκύπτουν τεχνικά ζητήματα στην eCommerce πλατφόρμα σας. Οι εταιρείες που διαθέτουν εσωτερική ομάδα ανάπτυξης όπως είναι οι Shopify experts δίνουν ένα σαφές προβάδισμα στους χρήστες τους καθώς διαθέτουν μια πηγή για να κάνουν ερωτήσεις και είναι πάντα διαθέσιμη ώστε να μην ζημιώνετε η εμπειρία των αγοραστών και να βλάπτετε η δημοτικότητα του brand.

#4 Προσαρμογή και εξατομίκευση

Οι ανάγκες κάθε επιχείρησης είναι διαφορετικές καθώς και οι στόχοι που καθορίζουν τι θέλουν να πετύχουν από το eshop τους. Για να διασφαλίσετε λοιπόν ότι οι ανάγκες σας θα ικανοποιηθούν είναι να βρείτε μια πλατφόρμα που να έχει δυνατότητες προσαρμογής.

Πολύ συχνά, οι επιχειρήσεις βρίσκουν μια πλατφόρμα που δεν μπορεί να προσαρμοστεί για να καλύψει τις ανάγκες τους, οπότε η επιχείρηση ανταποκρίνεται αλλάζοντας τις επιθυμίες της προκειμένου να προσαρμοστεί στις προσαρμογές της πλατφόρμας. Σε αυτή την περίπτωση, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξετε εντελώς τις ανάγκες σας. Αντίθετα, πρέπει να αλλάξετε την eCommerce πλατφόρμα σας.

Οι πλατφόρμες ανοικτού κώδικα είναι ένας συνηθισμένος τρόπος για να αναπτύξετε τα πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικα στις σελίδες που θεωρείτε σημαντικά, χωρίς να επιβάλλετε όρια στις προσδοκίες σας. Ένα βασικό πλεονέκτημα του λογισμικού ανοιχτού κώδικα δεν είναι μόνο οι επιλογές προσαρμογής, αλλά και η δυνατότητα διαφοροποίησης της επιχείρησής σας.

eCommerce personalization: Benefits & 7 tips για επιτυχία
Τι ειναι το eCommerce personalization, τι προσφέρει στα eshop και οι τακτικές για να το πετύχεις

Με μια πλατφόρμα που έχει τη δυνατότητα προσαρμογής, όλες οι ιδιαιτερότητες που πιστεύετε ότι θα κάνουν την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει, μπορούν να ενσωματωθούν στην πλατφόρμα σας και ως εκ τούτου, η επιχείρησή σας έχει τον πλήρη έλεγχο της εμφάνισης και της απόδοσης του ιστότοπου. Θα μπορέσετε έτσι να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να διαθέτετε στοιχεία που θα εξυπηρετούν σκοπούς και θα έχουν αναπτυχθεί άρτια για βέλτιστη δυνατή απόδοση.

#5 Φιλική προς το χρήστη

Καθώς οι χρήστες που χρησιμοποιούν website μέσα από εφαρμογές η διαφορετικές συσκευές αυξάνονται με ταχύ ρυθμό, αυτό είναι ένα σημαντικό δεδομένο που πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν επιλέγετε μια eCommerce πλατφόρμα.

Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι mobile responsive ενώ ταυτόχρονα να μην είνα και εξαιρετικά περίπλοκο να την δουλεύουν οι developers στο back-end ώστε να είναι ευέλικτη και εύχρηστη για τον μέσο χρήστη. Αυτό θα διασφαλίσει ότι το eshop σας χρησιμοποιείται στο έπακρο και ότι είστε σε θέση να χρησιμοποιήσετε όλα όσα χρειάζεστε και για τα οποία ενδεχομένως και έχετε πληρώσει.

#6 Ασφάλεια

Φυσικά, τίποτα από τα παραπάνω δεν θα έχει σημασία εάν η eCommerce πλατφόρμα σας δεν είναι ασφαλής για εσάς και τους πελάτες σας. Όσο περισσότερο εξελίσσεται η τεχνολογία τόσο καλύτεροι γίνονται οι επίδοξοι χάκερ που αποσκοπούν σε κλοπές χρημάτων και δεδομένων.

Γιατί είναι απαραίτητη η ασφάλεια στο eCommerce - Tips
Γιατί η ασφάλεια στο eCommerce είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των eshop και πώς να την επιτύχετε

Κάθε φορά λοιπόν που ένας αγοραστής θέλει να ολοκληρώσει μια συναλλαγή στο eshop σας δεν θα πρέπει να έχει ανησυχίες και αμβιφολίες για την ακεραιότητα των δεδομένων του. Διασφαλίστε ότι οι σελίδες συμμορφώνονται με τις απαιτούμενες πολιτικές και περιλαμβάνουν τα πρωτόκολλα για την προστασία των δεδομένων που διαθέτουν σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες των πελατών.

Συνολικά, υπάρχουν διάφορα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να αναζητάτε σε μια eCommerce πλατφόρμα. Έχοντας όμως κατά νου αυτά τα απαραίτητα χαρακτηριστικά, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι οι βασικές λεπτομέρειες της επιχείρησής σας δεν θα παραβλεφθούν για αυτό δώστε προτεραιότητα στα 6 αυτά απαραίτητα χαρακτηριστικά που αναφέρονται παραπάνω.