Φανταστείτε έναν κόσμο όπου κάθε κατάστημα Shopify θα ήταν μοναδικό μέσα από ένα κοινό frame ανάπτυξης, οι πελάτες θα μπορούσαν εύκολα να πλοηγηθούν από το ένα κατάστημα σε ένα άλλο και οι πωλητές θα μπορούν να στήσουν τα eshop τους γρήγορα και εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για τις πτυχές του σχεδιασμού και της ανάπτυξης. Ο κόσμος αυτός γίνεται εφικτός με το σύστημα σχεδιασμού Shopify Polaris. Είναι ένα σύστημα σχεδιασμού που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πωλητές για να στήσουν λειτουργικά αλλά και οπτικά ελκυστικά online store μέσα από ευέλικτα και προσαρμόσιμα στοιχεία.
Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τι είναι αυτό το σύστημα, ποια τα θετικά της χρήσης του καθώς και πώς αξιοποιείται.
Τι είναι το Shopify Polaris;
Το Shopify Polaris είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα σχεδιασμού που δημιουργήθηκε από την eCommerce πλατφόρμα και χρησιμεύει ως ενιαίο πλαίσιο για τον σχεδιασμό interface σε apps και σελίδες. Συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο αρχών design, προκατασκευασμένων στοιχείων UI και κατευθυντήριων γραμμών ώστε με το τελικό αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται μια απρόσκοπτη και φιλική εμπειρία, τόσο για τους πωλητές αλλά ιδίως και για τους πελάτες.
Το σύστημα αυτό παρέχει πόρους που υποστηρίζουν τους developers κατά τη δημιουργία υψηλής ποιότητας προσβάσιμων και οπτικά βέλτιστων εμπειριών. Μέσα από διαρκείς ενημερώσεις παραμένει συγχρονισμένο με τις εξελισσόμενες τάσεις και επικεντρωμένο στις ανάγκες των χρηστών.

Τα οφέλη του Shopify Polaris
Το σύστημα σχεδιασμού του Shopify έχει αρκετά πλεονεκτήματα για τους developers και designers τα οποία είναι:
🔵 Συνοχή: Προσφέρει ένα σύνολο στοιχείων και αρχών που εξασφαλίζουν μια συνοχική και οπτικά απρόσκοπτη εμπειρία σε κάθε προϊόν και app του Shopify.
🔵 Αποδοτικότητα: Αξιοποιώντας προκατασκευασμένα στοιχεία UI, εξοικονομείται χρόνος και προσπάθεια που απαιτεί η δημιουργία στοιχείων από το μηδέν, έχοντας ως αποτέλεσμα ταχύτερη ανάπτυξη και εγκατάσταση καταστημάτων και εφαρμογών στο Shopify.
🔵 Προσβασιμότητα: Το Shopify Polaris δίνει μεγάλη σημασία στην προσβασιμότητα ώστε τα interface που παράγονται να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άτομα με αναπηρίες και να μην αποκλείουν κανένα χρήστη από την αγοραστική εμπειρία.
🔵 Φιλική προς τον χρήστη εμπειρία: Το σύστημα σχεδιασμού αναπτύχθηκε με τη λογική να κάνει την εμπειρία περιήγησης και αγορών φιλική και απρόσκοπτη. Οι σαφείς διατάξεις, η διαισθητική πλοήγηση και τα καλά σχεδιασμένα στοιχεία συμβάλλουν σε μια θετική εμπειρία χρήστη.


🔵 Αποτελεσματική συνεργασία: Η πλατφόρμα αυτή αποτελεί μια "κοινή γλώσσα" για όσους εργάζονται πάνω σε Shopify project κάνοντας έτσι την επικοινωνία και συνεργασία πιο ομαλή καθώς όλοι έχουν ίδιες αρχές και κατευθυντήριες γραμμές σχεδιασμού.
🔵 Ευελιξία και προσαρμογή: Αν και διαθέτει ένα σύνολο τυποποιημένων στοιχείων και κατευθυντήριων γραμμών, το σύστημα επιτρέπει την προσαρμογή στον σχεδιασμό ώστε να ευθυγραμμιστεί με τη μοναδική ταυτότητα και τις απαιτήσεις του brand σας.
🔵 Δυνατότητες επέκτασης: Το σύστημα έχει σχεδιαστεί με στόχο να προσφέρει μια σταθερή βάση η οποία θα μπορεί να αναπτύσσετε και να προσαρμόζεται ανάλογα με την επισκεψιμότητα και τις ανάγκες της επιχείρησης.
🔵 Μειωμένο κόστος: Καθώς προσφέρει μια πιο σταθερή και προσαρμόσιμη βάση κώδικα, προκύπτουν λιγότερα ζητήματα και απαιτείται χαμηλότερο κόστος συντήρησης.
🔵 Ευκολότερη εξοικίωση και εκπαίδευση: Το Shopify Polaris παρέχει σαφείς κατευθυντήριες γραμμές και πόρους που διευκολύνουν την εισαγωγή και την εκπαίδευση, επιτρέποντάς τους να γίνουν γρήγορα παραγωγικοί συνεργάτες.
🔵 Συνεχείς ενημερώσεις και βελτιώσεις: Το Shopify συντηρεί και ενημερώνει ενεργά το σύστημα σχεδιασμού για να αντικατοπτρίζει τις εξελισσόμενες τάσεις σχεδιασμού, τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις ανάγκες των χρηστών.
🔵 Ενισχυμένη εμπιστοσύνη πελατών: Ένα καλά σχεδιασμένο και συνεπές interface χρήστη εμπνέει εμπιστοσύνη στους χρήστες και είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν επιθυμητές ενέργειες και να διατηρηθεί το engagement.

Πώς να χρησιμοποιήσετε το σύστημα σχεδιασμού Shopify
Μπορείτε να αξιοποιήσετε το σύστημα σχεδιασμού με πολλαπλούς τρόπους που μπορούν να ωφελήσουν μακροχρόνια το στήσιμο του eshop σας. Ακολουθεί ένας οδηγός βήμα προς βήμα για το πώς να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά το σύστημα σχεδιασμού Shopify Polaris:
1. Εξοικειωθείτε με την πλατφόρμα
Μελετήστε το υλικό που σας παρέχει η πλατφόρμα, το οποίο θα σας δώσει μια σταθερή κατανόηση των αρχών σχεδιασμού, των κατευθυντήριων γραμμών και των στοιχείων που έχετε στη διάθεσή σας.
2. Εξερευνήστε τα στοιχεία
Αφιερώστε χρόνο για να εξερευνήσετε τα προκατασκευασμένα στοιχεία UI όπως περιλαμβάνουν κουμπιά, στοιχεία πλοήγησης, forms, modals και πολλά άλλα. Εξοικειωθείτε με τον τρόπο με τον οποίο έχουν σχεδιαστεί αυτά τα στοιχεία και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο κατάστημά σας.
3. Διατηρήστε μια συνέπεια
Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τα στοιχεία με συνέπεια σε όλο το κατάστημά σας. Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία μιας ενιαίας και αναγνωρίσιμης εμπειρίας χρήστη για τους πελάτες σας.
4. Εφαρμόστε οδηγίες τυπογραφίας
Χρησιμοποιήστε τις οδηγίες τυπογραφίας που παρέχονται για επικεφαλίδες, το κυρίως κείμενο και άλλα στοιχεία κειμένου. Αυτό διασφαλίζει ότι το περιεχόμενό σας παρουσιάζεται με σαφή και ευανάγνωστο τρόπο.

5. Αξιοποιήστε τις κατευθυντήριες γραμμές για το χρώμα
Ακολουθήστε τις οδηγίες χρώματος για στοιχεία όπως φόντα, κείμενο και τόνους. Αυτό βοηθά στη διατήρηση ενός οπτικά ελκυστικού και αρμονικού χρωματικού σχήματος στο κατάστημά σας.
6. Εφαρμόστε χαρακτηριστικά προσβασιμότητας
Δώστε μεγάλη προσοχή στις οδηγίες προσβασιμότητα του Polaris. Βεβαιωθείτε ότι το κατάστημά σας είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα με αναπηρίες. Αυτό περιλαμβάνει εκτιμήσεις για την αντίθεση χρωμάτων, την πλοήγηση με το πληκτρολόγιο και τη συμβατότητα με προγράμματα ανάγνωσης οθόνης.

7. Αξιοποιήστε τις κατευθυντήριες γραμμές περιεχομένου της Polaris
Εφαρμόστε τις κατευθυντήριες γραμμές περιεχομένου για να γράψετε σαφή και στοχευμένα κείμενα για το κατάστημά σας. Διασφαλίστε συνέπεις στην επικοινωνία σας με τον σωστό τόνο, ύφος και μηνύματα.
8. Κάντε προσαρμογές
Προσαρμόστε το κατάστημά σας για να ευθυγραμμιστεί με τη μοναδική ταυτότητα του brand σας. Βεβαιωθείτε όμως ότι οι προσαρμογές σας εξακολουθούν να τηρούν τις αρχές του Shopify Polaris.
9. Αναπτύξτε ένα responsive design
Σχεδιάστε το eshop σας ώστε να προσαρμόζεται, διασφαλίζοντας ότι λειτουργεί καλά σε διάφορες συσκευές και μεγέθη οθόνης. Αυτό ευθυγραμμίζεται με την έμφαση που δίνει το Polaris στην παροχή μιας απρόσκοπτης εμπειρίας σε διάφορες πλατφόρμες.

10. Αναθεωρήστε και ενημερώστε σε τακτά διαστήματα
Ενημερωθείτε για τυχόν αλλαγές ή ενημερώσεις στο σύστημα σχεδιασμού και διασφαλίστε ότι χρησιμοποιείτε τα πιο πρόσφατα στοιχεία και τις βέλτιστες πρακτικές.
11. Αναζητήστε έμπνευση από άλλα παραδείγματα
Κοιτάξτε παραδείγματα άλλων Shopify online store που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το σύστημα σχεδιασμού Shopify. Αυτό μπορεί να προσφέρει έμπνευση και ιδέες για το πώς να εφαρμόσετε αποτελεσματικά το Polaris.
Ακολουθώντας αυτά τα βήματα και αξιοποιώντας τους πόρους που παρέχει το σύστημα σχεδιασμού, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε ένα φιλικό προς το χρήστη, οπτικά ελκυστικό και προσβάσιμο ηλεκτρονικό κατάστημα που ευθυγραμμίζεται με τις βέλτιστες πρακτικές του eCommerce.


Πόσο κοστίζει το Shopify Polaris;
Το σύστημα είναι διαθέσιμο σε όλους τους προγραμματιστές ως δωρεάν λήψη.
Είναι το σύστημα σχεδιασμού ανοικτού κώδικα;
Ναι, το σύστημα σχεδιασμού Polaris του Shopify είναι ανοικτού κώδικα. Αυτό σημαίνει ότι ο κώδικας, η τεκμηρίωση και οι πόροι που συνθέτουν το Polaris είναι δημόσια προσβάσιμοι και μπορούν να προβληθούν, να τροποποιηθούν και να χρησιμοποιηθούν από developers και designers.
Η φύση του Polaris ως συστήματος ανοικτού κώδικα επιτρέπει τη συνεργασία και τις συνεισφορές της κοινότητας, επιτρέποντας στους χρήστες να προσαρμόζουν και να προσαρμόζουν το σύστημα σχεδιασμού ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις δικές τους ανάγκες. Αυτή η ανοικτότητα προωθεί τη διαφάνεια και ενθαρρύνει την καινοτομία στο οικοσύστημα του Shopify.
Αυτή είναι μόνο μια εισαγωγή. Το σύστημα σχεδιασμού Shopify Polaris έχει πολλές δυνατότητες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Φυσικά, εάν όλα αυτά σας φαίνονται βουνό μπορείτε πάντα να απευθύνεστε στους Shopify experts που θα σας κατατοπίσουν ή και θα αναλάβουν τη διεκπαιρέωση κάποιων ενεργειών.