Η eCommerce πλατφόρμα του Shopify φιλοξενεί online καταστήματα που λειτουργούν σε 175 χώρες και αποφέρουν δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες συναλλαγές. Με ποικιλία υπηρεσιών, εργαλείων και δυνατοτήτων, η πλατφόρμα είναι μια ελκυστική επιλογή για τους πωλητές και ο μεγάλος αριθμός κερδοφόρων Shopify καταστημάτων εκεί έξω είναι η επισφράγιση. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα επιτυχημένο Shopify eshop;
Παρακάτω θα εξετάσουμε ποια είναι αυτά τα κοινά χαρακτηριστικά που μοιράζονται τα καλύτερα καταστήματα Shopify με σκοπό να σας εμπνεύσουμε και να κάνετε και το δικό σας online store να ξεχωρίσει ανάμεσα στον ανταγωνισμό.
Τα στοιχεία που διαμορφώνουν ένα επιτυχημένο Shopify eshop
H επιτυχία ενός Shopify store βασίζεται στον συνδυασμό διάφορων στοιχείων τα οποία συνυφασμένα δημιουργούν μια συνολική ικανοποιητική εμπειρία online αγορών για τον πελάτη.
Εντυπωσιακό design
Όπως λέει και ο λαός: οι πρώτες εντυπώσεις μετράνε και έτσι, η πρώτη επαφή που έχουν οι επισκέπτες με την κεντρική ιστοσελίδα του eshop σας είναι καίριο σημείο ζωτικότητας. Ένας οπτικά ελκυστικός σχεδιασμός θα σας βοηθήσει ώστε το κατάστημά σας να είναι εύκολα πλοηγήσιμο και οργανωμένο.
Στραφείτε και προς ένα συναρπαστικό και dynamic theme που να συμπνέει με την εταιρική σας ταυτότητα.

Τα προϊόντα πρέπει να παρουσιάζονται καθαρά και χωρίς παρεμβολές ενώ πρέπει να φροντίσετε και για την ταχύτητα των σελίδες καθώς οι σελίδες που φορτώνουν άμεσα είναι πιο υψηλά στην προτίμηση των επισκεπτών.

Mobile friendly
Πλέον ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι του eCommerce γίνεται πλέον μέσα από κινητές συσκευές, ένας αριθμός που αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Όποιο επιτυχημένο Shopify eshop κι αν εξετάσετε θα δείτε ότι οι σελίδες του online store είναι βελτιστοποιημένες για χρήση σε mobile συσκευές.
Δεν αρκεί μόνο μια σμίκρυνση οθόνης για να χωράει σε μικρότερη οθόνη θα πρέπει ο σχεδιασμός να ανταποκρίνεται και να προσαρμόζεται στην εκάστοτε οθόνη και διαστάσεις που χρησιμοποιεί ο κάθε χρήστης.
Όσοι δεν φροντίσουν να βελτιστοποιήσουν τις ιστοσελίδες τους ρισκάρουν να χάσουν έων και το 66% των πιθανών πωλήσεών τους.

Ιδιαίτερα και niche προϊόντα
Τα προϊόντα σας είναι το επίκεντρο της προσοχής και ιδίως εάν πουλάτε σε ένα niche ή ένα εξαιρετικά δημοφιλή κλάδο ακόμη καλύτερα. Φροντίστε να εξυπηρετούν στόχους και ανάγκες και να είναι ποιοτικά.
Συνεργαστήστε ή φτιάξτε τα από ποιοτικά υλικά και αφουγκραστείτε ποιες είναι οι απαιτήσεις του κοινού. Ένα επιτυχημένο Shopify eshop προσφέρει προϊόντα που ξεχωρίζουν από παρόμοια προϊόντα στην αγορά. Αυτό συμβάλει και στην εμπειρία χρήσης του πελάτη, μετατρέπει τους αγοραστές σε επαναλαμβανόμενους πελάτες και εξασφαλίζει υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

Ποιοτικά εικαστικά και φωτογραφίες
Σημαντικό επίσης χαρακτηριστικό των κορυφαίων online καταστημάτων είναι η υψηλής ποιότητας φωτογραφίες, ιδίως όσες επιλέγονται για την αρχική σελίδα. Θα πρέπει να παρουσιάζουν τα προϊόντα με ένα θελκτικό τρόπο που θα τραβάει την προσοχή.
Θυμηθείτε! Οι επισκέπτες δεν μπορούν να αγγίξουν ή να αισθανθούν τα προϊόντα, επομένως οι επιτυχημένες φωτογραφίες είναι κομβικές για ένα επιτυχημένο Shopify eshop. Αφιερώστε χρόνο για να ετοιμάσετε μια φωτογράφηση και να οργανώσετε το στήσιμο των προϊόντων σας.

Σίγουρα εάν επενδύσετε σε μια επαγγελματική υπηρεσία φωτογραφίας τα αποτελέσματα θα είναι πιο εντυπωσιακά καθώς ένα επαγγελματίας θα ξέρει πως να στήσει τα προϊόντα και να τα παρουσιάσει με σωστό τρόπο.

Δυναμικές περιγραφές προϊόντων
Ένα επιτυχημένο Shopify eshop σίγουρα θα περιλαμβάνει εμβληματικές περιγραφές προϊόντων. Περιγράφουν τα προϊόντα τους με τρόπο που ελκύει το κοινό και ανταποκίνεται σε αυτό που ψάχνουν.
Οι περιγραφές των προϊόντων θα πρέπει να εξάπτουν τη φαντασία του πελάτη σας, να περιλαμβάνουν τις χρήσιμες πληροφορίες και τα χαρακτηριστικά με ξεκάθαρο και οργανωμένο τρόπο. Απαντήστε στις ανησυχίες και τις επιθυμίες του πελάτη.

Πείτε μια ιστορία με τις περιγραφές των προϊόντων σας. Το κύριο σημείο είναι να μεταδίδετε τα οφέλη του προϊόντος με έναν τρόπο που τραβάει το engagement των πελατών και τον κινητοποιεί να κάνει μια αγορά.
Social media και content marketing
Είναι επίσης σημαντικό να δημιουργήσετε μια κοινότητα και να ενισχύσετε την επαφή και το engagement με το brand σας. Για να πετύχετε ένα υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών χρειάζεται να κάνετε ενέργειες που θα ενισχύουν την εμπιστοσύνη του κοινού στο πρόσωπό σας.
Ένα επιτυχημένο Shopify eshop έχει επικοινωνία με τους πελάτες του μέσα από πολλαπλά κανάλια ώστε να διαφημίζει τα προϊόντα του και να υποστηρίζει το κοινό του.
Ένα τέτοιο μέσο για συζητήσεις είναι οι social media πλατφόρμες, όπου μπορείτε να λαμβάνετε χρήσιμα σχόλια από την εμπειρία ή τις ανάγκες των πελατών σας. Μπορείτε επίσης να χτίσετε μια ισχυρότερη σχέση μαζί τους μέσα από την αξιοποίηση του user generated content που σημιουργούν οι followers σας.

Ένας ακόμη τρόπος με το οποίο μπορείτε να ξεχωρίσετε είναι ανταμοίβοντας τους πελάτες. Τα κορυφαία καταστήματα διεξάγουν τακτικές προωθητικές ενέργειες και προσφέρουν loyalty programmes, κάνοντας τους υπάρχοντες πελάτες να νιώθουν σημαντικοί ενώ ταυτόχρονα προσελκύουν και νέους, οδηγώντας σε υψηλότερο όγκο πωλήσεων.
Οι πελάτες με υψηλό engagement τείνουν να είναι πιστοί στη μάρκα και να βοηθούν στην προώθηση της μάρκας από στόμα σε στόμα, αποδεικνύοντας ότι η συμμετοχή των πελατών πουλάει περισσότερα προϊόντα.
Κοινωνικές αποδείξεις και αξιολογήσεις πελατών
Οι νέοι πελάτες συνήθως εμπιστεύονται τους ικανοποιημένους πελάτες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί διαβάζουν τις αξιολογήσεις των πελατών του προϊόντος online πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς.
Ένα επιτυχημένο Shopify eshop δεν φοβάται να συμπεριλάβει κριτικές και αξιολογήσεις μέσα στις σελίδες του online καταστήματός του αλλά και σε ιστοσελίδες 3ων μερών.
Οι πιθανοί αγοραστές μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εάν τα προϊόντα του καταστήματος θα παρέχουν μια λύση στο πρόβλημά τους μέσα από την εμπειρία άλλων ανθρώπων. Σύμφωνα με μια έρευνα πελατών της Nielsen, τρεις στους τέσσερις online αγοραστές βασίζουν τις αποφάσεις αγοράς τους σε αξιολογήσεις πελατών και το ένα τρίτο των online αγοραστών αποφεύγει γενικά τα online καταστήματα που δεν έχουν καμία αξιολόγηση.
Ενθαρρύνοντας τους πελάτες σας να αφήσουν μια κριτική ή ακόμη και ανταμοίβοντας τους μπορεί να έχει πολλά οφέλη για εσάς.

Απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη
Ένα επιτυχημένο Shopify eshop δίνει μεγάλη σημασία στην εμπειρία πελάτη και θέλει η διαδρομή του από την εύρεση του eshop μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας να είναι εξαιρετική, εύκολη και απρόσκοπτη.
Όσο καλοστημένη και να είναι μια σελίδα, εάν η εμπειρία του πελάτη δεν είναι θετική δεν θα σημαίνει τίποτα και είναι ένας παράγοντας που μπορεί να καθορίσει το μέλλον μιας επιχείρησης και να κάνει το κατάστημά σας ανταγωνιστικό.
Η περιήγηση στις ιστοσελίδες, η διαθεσιμότητα των προϊόντων, η διαδικασία αγοράς, η υποστήριξη πελατών και η ικανοποίηση απο την παραγγελία θα καθορίσει εάν οι πελάτες θα μετατραπούν σε επαναλαμβανόμενους ή όχι. Σημαντικό μέσα σε όλα αυτά είναι η υποστήριξη πελατών καθώς η αντίδρασή σας στις προκλήσεις των πελατών σας και ο τρόπος αντιμετώπισής θα σας πάει παραπέρα.
Οι πελάτες μιλούν σε άλλους για τις εμπειρίες τους. Ανάλογα με το αν η εμπειρία ήταν θετική ή αρνητική, αυτές οι επικοινωνίες μπορούν απογειώσουν ή να προσγειώσουν μια επιχείρηση.
Επιλογές πληρωμών και φιλικό checkout
Ένα ακόμη στοιχείο που διακρίνει ένα επιτυχημένο Shopify eshop είναι η εύκολη και άμεση ολοκλήρωση της παραγγελίας. Όσο πιο ξεκάθαρη και με σύντομα βήματα τόσο το καλύτερο.
Η ομαλή διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς ξεκινάει από την επιλογή των κατάλληλων payment gateways και των πολλαπλών επιλογών πληρωμής. Είναι σημαντικό να επιλέξετε τους τρόπους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις συνήθειες των πελατών σας ώστε να νιώθουν ασφάλεια για να ολοκληρώσουν μια αγορά.

Μερικά tips από τα κορυφαία καταστήματα που έχουν χαμηλά ποσοστά cart abandonment είναι:
👉 Δεν απαιτείται εγγραφή στην ιστοσελίδα πριν την αγορά.
👉 Η διαδικασία ολοκλήρωσης είναι σύντομη και απλοποιημένη, με λιγότερα από 15 βήματα.
👉 Τα σύνολο χρώσης συμπεριλαμβανομένων των φόρων και μεταφορικών είναι ξεκάθαρο.
👉 Προσφέρονται πολλαπλές επιλογές πληρωμής, όπως πιστωτικές κάρτες, χρεωστικές κάρτες και PayPal.
Τώρα που μάθατε όλα τα μυστικά επιτυχίας για ένα επιτυχημένο Shopify eshop, αναλογιστείτε τι μπορείτε να αλλάξετε εσείς ή εάν ξεκινάτε τώρα ένα νέο κατάστημα ετοιμάστε μια στρατηγική που να σας κάνει να ξεχωρίσετε. Κάντε μια δική σας έρευνα γύρω από συγκεκριμένα brand με επιτυχημένα online store και ξεκινήστε το ταξίδι προς την επιτυχία σας σήμερα!