Στον περίπλοκο αλλά πολλά υποσχόμενο κόσμο του eCommerce, τα Shopify automations παρέχουν μια σειρά από εξαιρετικά ισχυρές δυνατότητες για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του online store. 

Οι αυτοματισμοί είναι απίστευτα σημαντικοί για το Shopify eshop και πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη όταν ξεκινάτε τη δημιουργία του. Βελτιώνουν τις επαναλαμβανόμενες εργασίες, τις εμπειρίες των πελατών και τη συνολική αποτελεσματικότητα. Αυτοματοποιώντας διαδικασίες όπως επιβεβαιώσεις παραγγελιών, υπενθυμίσεις εγκαταλελειμμένου καλαθιού και personalized προτάσεις, τα online store μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο, να μειώσουν τα σφάλματα και να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Η κατανόηση της περίπλοκης σχέσης μεταξύ Automations και Segmentations είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων του Shopify eshop σας.

Aς δούμε περιεκτικά τα Automations.

15 πράγματα για να προσέξεις στην κατασκευή Shopify store
Τι πρέπει να προσέξεις στην κατασκευή Shopify store; ”Τονώστε” το eshop σας εκτελώντας μια σειρά από ελέγχους που θα βελτιώσουν την απόδοση του.
ρομπότ που μιλάνε μεταξύ τους για Shopify Automations triggers

Shopify Automations Trigger Points - Τι είναι

Τα Automations του Shopify λειτουργούν ως απαραίτητοι εικονικοί βοηθοί, εκτελώντας εύκολα εργασίες με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Για να ενεργοποιηθούν αυτοί οι αυτοματισμοί, χρειάζονται κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες που θα επιλέξετε, γνωστές και ως "trigger points". Είναι δηλαδή ενέργειες που έχετε επιλέξει εσείς, οι οποίες όταν γίνονται, θα ενεργοποιήσουν τον εκάστοτε αυτοματισμό.

Οι αυτοματισμοί μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την αποστολή email σε πελάτες μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς έως την ενημέρωση του αποθέματός σας όταν τα στοιχεία εξαντληθούν. Οι αυτοματισμοί σας εξοικονομούν χρόνο και κόστος, διευκολύνοντας την ομαλή λειτουργία του eshop σας.

Όπως προαναφέραμε, Αυτοί οι αυτοματισμοί του Shopify, για να ενεργοποιηθούν και να λειτουργήσουν, πρέπει να πάρουν μια εντολή. Αυτή η εντολή ονομάζεται «trigger point».

Τα Shopify automations trigger είναι αυτά που ωθούν τους αυτοματισμούς να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι σαν να τους δίνετε σήμα να αρχίσουν να δουλεύουν. Για παράδειγμα, όταν ένας πελάτης κάνει μια παραγγελία, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια αυτοματοποίηση για να του στείλει ένα ευχαριστήριο email. Triggers μπορεί να είναι διαφορετικά συμβάντα ή ενέργειες που συμβαίνουν στο eshop σας, όπως μια νέα παραγγελία ή ένας πελάτης που εγγράφεται στο newsletter σας. Η κατανόηση αυτών των ενεργειών σάς βοηθά να ρυθμίσετε αυτοματισμούς που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες καταστάσεις, κάνοντας το online store σας πιο αποτελεσματικό και επαγγελματικό, βελτιώνοντας τις εμπειρίες των πελατών.

Διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία αποτελεσματικών workflow (ροών εργασίας), στη βελτίωση του UX (εμπειρίας των πελατών) και στη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών.

Ο μεγαλύτερος και πιο σημαντικός παράγοντας για να λειτουργήσουν όλα όπως πρέπει είναι το Shopify email. Οι αυτοματισμοί δεν μπορούν να ευσταθούν αν δεν υποστηρίζονται από αυτό. Προσφέρει λειτουργίες email marketing, μέσω app ή ενσωματώσεις με third-party email marketing platforms. Η ενσωμάτωση email με τα Automations και τα Triggers του Shopify σας δίνει τη δυνατότητα να αυτοματοποιείτε personalized email καμπάνιες, με βάση τις ενέργειες των πελατών, όπως αγορές, εγκαταλελειμμένα καροτσάκια ή εγγραφές. Αυτή η ενοποίηση συμβάλλει στη βελτίωση της αφοσίωσης των πελατών, στην αύξηση των πωλήσεων και στην απλοποίηση των προσπαθειών marketing, παρέχοντας έγκαιρα και σχετικά μηνύματα στο κοινό σας, αξιοποιώντας απλά τη δύναμη των αυτοματισμών!

Shopify email: Τι είναι και πώς θα το αξιοποιήσετε
It’s a bird, it’s a plane, it’s... Shopify email και θα γίνει ο ήρωας που ψάχνατε για το email marketing. Μάθετε ό,τι χρειάζεστε εδώ.
shopify automation trigger email εικόνα από το Shopify

Τα πιο σημαντικά Shopify automations trigger points & πού θα τα βρεις

Σε ένα κατάστημα Shopify, σας χωρίζουν μερικά βήματα από τα Automation Trigger Points.

Πρέπει να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν δημιουργείτε αυτοματισμούς και triggers, καθώς χρειάζονται ένα καλό testing για να είστε σίγουροι ότι όλα «τρέχουν» σωστά και τα trigger κάνουν τη δουλειά τους. Το να δημιουργηθεί ένας αυτοματισμός ο οποίος δεν θα ανταποκρίνεται στα βήματα ή δεν θα ελέγχεται τακτικά είναι ένα σοβαρό λάθος που μπορείτε να αποφύγετε για το Shopify store σας.

10 +1 πιο σύνηθη λάθη στο Shopify που πρέπει να αποφύγετε
Ότι διορθώνεται δεν χρειάζεται να μας αγχώνει! Το ίδιο ισχύει για τα λάθη στο Shopify που μπορεί να γίνουν και επηρεάζουν την απόδοση ενός eshop.

Ξεκινάτε κάνοντας Log in στο Shopify admin account σας. Ύστερα στο ίδιο section του Home, πατάτε Marketing (main menu). Κάνοντας κλικ, σας εμφανίζεται το Automations. Σε περίπτωση που υπάρχουν διαθέσιμα trigger, εμφανίζονται σε μορφή πίνακα. Για να προσθέσετε ένα trigger, επιλέγετε Notifications, επιλέγετε ένα event και ύστερα το customάρετε. Το αποθηκεύετε και «τρέχετε» τα απαραίτητα tests.

εικόνα από το Shopify

Ωστόσο, ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες αυτοματισμού μπορείτε να επιλέξετε να εγκαταστήσετε εφαρμογές τρίτων που προσφέρουν πρόσθετες δυνατότητες αυτοματισμού ή να ενσωματωθούν με άλλα εργαλεία και υπηρεσίες για να βελτιώσετε το workflow σας.

Τώρα, ας εμβαθύνουμε σε μερικά από τα πιο σημαντικά Shopify automation trigger points:

Customer abandons checkout

Αυτό το workflow ξεκινά όταν ένας δυνητικός πελάτης αφήνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης της ολοκλήρωσης αγοράς, σηματοδοτώντας πιθανά εμπόδια στην αγορά ή ενδιαφέρον για συγκεκριμένα προϊόντα.

To Shopify automations trigger point βοηθά στον εντοπισμό πιθανών ζητημάτων στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς και επιτρέπει τη στοχευμένη παρακολούθηση για την ενθάρρυνση της ολοκλήρωσης, αποτρέποντας το cart abandonment.

11 τρόποι για να μειώσετε το Shopify cart abandonment
Τα 11 βασικά tips για να μειώσετε το Shopify cart abandonment στο eshop σας.

Customer account disabled

Ενεργοποιείται όταν ένας διαχειριστής καταστήματος απενεργοποιεί τον λογαριασμό ενός πελάτη, συχνά λόγω παραβιάσεων πολιτικής ή ανησυχιών για την ασφάλεια.

Ειδοποιεί τους διαχειριστές για πιθανά προβλήματα ασφάλειας ή ζητήματα πελατών που απαιτούν προσοχή.

Customer account enabled

Ενεργοποιείται όταν ένας πελάτης ρυθμίζει και ενεργοποιεί με επιτυχία τον λογαριασμό του, επιτρέποντας την πρόσβαση σε personalized λειτουργίες και υπηρεσίες.

To Shopify automations trigger point υποδεικνύει επιτυχή ενεργοποίηση λογαριασμού, διασφαλίζοντας την ομαλή ενσωμάτωση του πελάτη και πρόσβαση σε λειτουργίες.

Customer created

Αυτό το workflow ξεκινά με τη δημιουργία ενός νέου λογαριασμού πελάτη, σηματοδοτώντας την αρχή του ταξιδιού τους στο eshop.

To Shopify automations trigger point παρέχει πληροφορίες για την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης και επιτρέπει την εξατομικευμένη επακόλουθη επικοινωνία.

Customer deleted

Eνεργοποιείται όταν ένας λογαριασμός πελάτη αφαιρείται οριστικά από το σύστημα, συνήθως λόγω κλεισίματος λογαριασμού ή αιτήματος.

Βοηθά στη διατήρηση ακριβών αρχείων πελατών και στον εντοπισμό των λόγων απόρριψης πελατών.

Customer left online store without making a purchase

Δεσμεύεται όταν ένας επισκέπτης περιηγείται σε προϊόντα στο online store, αλλά αποχωρεί χωρίς να ολοκληρώσει μια αγορά, υποδεικνύοντας πιθανό ενδιαφέρον ή δισταγμό.

To Shopify automations trigger point επιτρέπει στοχευμένες προσπάθειες marketing για την εκ νέου προσέλκυση πιθανών πελατών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον αλλά δεν ολοκλήρωσαν μια αγορά.

Customer subscribed to email marketing

Αυτή η ροή εργασίας ενεργοποιείται όταν ένας πελάτης επιλέγει να λαμβάνει διαφημιστικά email, παρέχοντας μια ευκαιρία για στοχευμένο marketing και επικοινωνία.

Υποδεικνύει το ενδιαφέρον των πελατών για λήψη διαφημιστικού περιεχομένου, επιτρέποντας στοχευμένες καμπάνιες email.

Draft order created

Το workflow ξεκινά με τη δημιουργία ενός draft παραγγελίας, που υποδεικνύει πιθανές ευκαιρίες πωλήσεων ή εκκρεμείς συναλλαγές.

Επιτρέπει τη διαχείριση προσαρμοσμένων παραγγελιών και διευκολύνει την εκπλήρωση παραγγελιών.

Draft order deleted

Ξεκινά όταν μια πρόχειρη παραγγελία αφαιρείται από το σύστημα, αντικατοπτρίζοντας προσαρμογές ή ακυρώσεις σε εκκρεμείς συναλλαγές.

To Shopify automations trigger point βοηθά στη διατήρηση της ακρίβειας της παραγγελίας και αποτρέπει σφάλματα κατά την επεξεργασία της παραγγελίας.

Fulfillment created

Ενεργοποιείται όταν δημιουργείται ένα αίτημα εκπλήρωσης, σημειώνοντας την προετοιμασία και την επεξεργασία μιας παραγγελίας για αποστολή.

Σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας εκπλήρωσης της παραγγελίας, διασφαλίζοντας την έγκαιρη παράδοση στους πελάτες.

Order cancelled

Eνεργοποιείται όταν μια παραγγελία ακυρώνεται από τον πελάτη ή τον διαχειριστή του eshop, υποδεικνύοντας μια αλλαγή ή αντιστροφή της κατάστασης συναλλαγής.

To Shopify automations trigger point ειδοποιεί τους διαχειριστές για ακυρωμένες παραγγελίες, επιτρέποντας τη διαχείριση αποθέματος και την επικοινωνία με τους πελάτες.

Order created

To workflow ξεκινά με τη δημιουργία μιας νέας παραγγελίας, που σηματοδοτεί την έναρξη μιας συναλλαγής αγοράς εντός του eshop.

Απαραίτητη για την επεξεργασία παραγγελιών και την παρακολούθηση της απόδοσης των πωλήσεων.

Order deleted

Ξεκινά όταν μια παραγγελία καταργείται οριστικά από το σύστημα, συχνά λόγω σφαλμάτων ή διπλών στη διαδικασία παραγγελίας.

Βοηθά στη διατήρηση ακριβών αρχείων πωλήσεων και στον εντοπισμό τυχόν σφαλμάτων κατά την επεξεργασία της παραγγελίας.

Order fulfilled

To workflow ενεργοποιεί την επιτυχή εκπλήρωση και παράδοση μιας παραγγελίας στον πελάτη, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

To Shopify automations trigger point σηματοδοτεί την επιτυχή ολοκλήρωση της παραγγελίας και διευκολύνει την ικανοποίηση του πελάτη.

Order paid

Αυτό το workflow ενεργοποιείται όταν μια παραγγελία διεκπεραιωθεί με επιτυχία και ληφθεί η πληρωμή, επιβεβαιώνοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς.

Υποδεικνύει επιτυχή επεξεργασία πληρωμής, επιτρέποντας την ακριβή παρακολούθηση εσόδων.

Order ready to fulfill

Ξεκινά όταν μια παραγγελία προετοιμάζεται για εκπλήρωση, υποδεικνύοντας ότι το απόθεμα είναι διαθέσιμο και ότι τυχόν σχετικοί κίνδυνοι έχουν αξιολογηθεί.

To Shopify automations trigger point βοηθά στη διαχείριση του αποθέματος και διασφαλίζει ότι οι παραγγελίες εκτελούνται έγκαιρα.

Order risk analyzed

To workflow εργασιών ενεργοποιείται όταν μια παραγγελία υποβάλλεται σε αξιολόγηση κινδύνου, εντοπίζοντας πιθανούς κινδύνους απάτης ή συναλλαγών που απαιτούν περαιτέρω αξιολόγηση.

Επισημαίνει παραγγελίες με πιθανή απάτη ή ζητήματα κινδύνου, επιτρέποντας την κατάλληλη δράση για την προστασία της επιχείρησης.

Refund created

To workflow ενεργοποιείται με την έναρξη μιας συναλλαγής επιστροφής χρημάτων, σηματοδοτώντας την αντιστροφή της πληρωμής για μια ολοκληρωμένη παραγγελία.

Διευκολύνει τον χειρισμό επιστροφών και επιστροφών χρημάτων, διασφαλίζοντας την ικανοποίηση και φυσικά τη διατήρηση των πελατών και την οικονομική ακρίβεια.

Τα 12 καλύτερα Shopify apps για customer retention
Τα 14 Shopify apps για customer retention που χρειάζεται κάθε eshop για επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

Subscription Contract Created

Αυτό το workflow ενεργοποιείται όταν ένας πελάτης συνάπτει συμβόλαιο συνδρομής, υποδεικνύοντας επαναλαμβανόμενες συμφωνίες πληρωμής για υπηρεσίες που βασίζονται σε συνδρομή.

To Shopify automations trigger point επιτρέπει τη διαχείριση των συνδρομητικών υπηρεσιών και των επαναλαμβανόμενων ροών εσόδων.

ρομποτικά χέρια αγγίζονται συμβολικά

Εκτός από τα παραπάνω Shopify automations trigger points, υπάρχουν επίσης και τα Customer tags added και Customer tags removed, Fulfillment event created, Product added to store, Order transaction created ή Tender transaction created, τα οποία θα βρείτε μέσα στο διαχειριστικό της πλατφόρμας.

Η σημαντικότητα των Shopify Automations trigger points για τα eshop

Η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των Shopify trigger points είναι απαραίτητη για τη βελτίωση του eshop σας. Όταν οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία αποτελεσματικά, απλοποιούν τις εργασίες, ενισχύουν την ικανοποίηση των πελατών και οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων, συμβάλλοντας στη συνολική επέκταση του online store σας.