Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενίσχυσαν την Πέμπτη τον έλεγχο μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, όπως η Google, η Aliexpress, το Facebook και το TikTok, ζητώντας πληροφορίες σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν τους κινδύνους της Generative Artificial Intelligence, όπως η viral εξάπλωση των deepfakes.

Αυστηρή έρευνα της ΕΕ στους τεχνολογικούς «γίγαντες»

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό τμήμα της ΕΕ, έστειλε ερωτηματολόγια σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οκτώ πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης - συμπεριλαμβανομένων των Bing της Microsoft, Instagram, Snapchat, YouTube και X, πρώην Twitter - περιορίζουν τους κινδύνους του AI.

Το online shopping έχει αλλάξει μορφή, καθώς το AI κερδίζει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές, ειδικότερα στις νεότερες γενιές.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Το μπλοκ των 27 εθνών αναπτύσσει νέες ρυθμιστικές εξουσίες που αποκτήθηκαν βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ένα σαρωτικό σύνολο κανονισμών που τέθηκε σε ισχύ πέρυσι με στόχο να «καθαρίσει» μεγάλες online πλατφόρμες και να διατηρήσει τους χρήστες ασφαλείς, υπό την απειλή βαρέων προστίμων.

Η ΕΕ εφαρμόζει το DSA και άλλους υπάρχοντες κανονισμούς για να διέπουν την τεχνητή νοημοσύνη έως ότου τεθεί σε ισχύ ο πρωτοποριακός κανονισμός της για την τεχνολογία. Οι νομοθέτες ενέκριναν τον νόμο AI, τους πρώτους ολοκληρωμένους κανόνες τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο, αλλά οι διατάξεις που καλύπτουν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη δεν θα τεθούν σε εφαρμογή πριν από το επόμενο έτος.

Την ίδια ώρα, έκανε την εμφάνισή του το Sora , το νέο εντυπωσιακό ΑΙ μοντέλο της OpenAI, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα μετατροπής κειμένου σε βίντεο (text-to-video). Το εργαλείο αυτό, όπως και το ChatGPT, αναμένεται να αλλάξει τις δυνατότητες, όχι μόνο των brands που ασχολούνται με το eCommerce, αλλά και τον κόσμο των επιχειρήσεων γενικά.

Η CTO της OpenAI «δέχεται πυρά» για το Sora
Η δημιουργός του ChatGPT, OpenAI, αρνείται να αποκαλύψει δεδομένα σχετικά με το νέο εντυπωσιακό ΑΙ μοντέλο, Sora και προκαλεί σκεπτικισμό.

Άλλοι κίνδυνοι που σχετίζονται με το AI για τους οποίους ανησυχεί η Επιτροπή περιλαμβάνουν συστήματα που παρουσιάζουν ψευδείς πληροφορίες —γνωστές ως hallucinations — και την αυτοματοποιημένη χειραγώγηση των υπηρεσιών για την παραπλάνηση των ψηφοφόρων.

Τα αιτήματα της Επιτροπής 

Η Επιτροπή είπε ότι τα αιτήματά της για πληροφορίες αφορούν τόσο τη δημιουργία όσο και τη διάδοση του παραγωγικού περιεχομένου AI. Για παράδειγμα, αναζητά εσωτερικά έγγραφα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εξέτασαν τους κινδύνους και εργάστηκαν για να τους μετριάσουν, καθώς αντιμετωπίζουν τον αντίκτυπο της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης σε όλα, από τις εκλογικές διαδικασίες και τη διάδοση παράνομου περιεχομένου έως τη βία με βάση το φύλο και την προστασία των ανηλίκων.

Οι ευρωπαϊκές εκλογές 

Οι ευρωπαϊκές αρχές διερευνούν την ετοιμότητα των τεχνολογικών πλατφορμών για παραπληροφόρηση που τροφοδοτείται από το AI καθώς προετοιμάζονται για τις εκλογές σε ολόκληρη την ΕΕ που έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές Ιουνίου. Αξιωματούχοι της Επιτροπής είπαν ότι θέλουν να μάθουν εάν οι μεγάλες online πλατφόρμες είναι έτοιμες σε περίπτωση που εμφανιστεί την τελευταία στιγμή ένα deepfake «μεγάλου αντίκτυπου» και εξαπλωθεί ευρέως.

Η ΕΕ θέλει απαντήσεις από τις εταιρείες για την εκλογική τους προστασία έως τις 5 Απριλίου και για τα άλλα θέματα έως τις 26 Απριλίου. Η Επιτροπή θα μπορούσε να δώσει συνέχεια σε μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα, αλλά δεν είναι εγγυημένη.

ai future

Το AliExpress υπό εξέταση

Η κινεζική πλατφόρμα eCommerce AliExpress, αντιμετωπίζει επίσης έλεγχο της DSA. Η επιτροπή είπε ότι άνοιξε επίσημες διαδικασίες για να διαπιστώσει εάν η εταιρεία απέτυχε να προστατεύσει τους καταναλωτές επιτρέποντας την πώληση επικίνδυνων προϊόντων όπως πλαστών φαρμάκων και την πρόσβαση σε πορνό, ιδίως στα παιδιά. 

Εξετάζεται επίσης η έλλειψη μέτρων για να πάψουν οι διακινητές παράνομων ή επιβλαβών προϊόντων, ανέφερε.

Η AliExpress ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι σέβεται όλους τους κανόνες και τους κανονισμούς στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Η εταιρεία είπε ότι «συνεργάζεται και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές για να διασφαλίσει ότι συμμορφώνεται με τα ισχύοντα πρότυπα και θα συνεχίσει να διασφαλίζει ότι θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του DSA».

***LINK ΆΡΘΡΟΥ ALIEXPRESS

Τα Ad Targeting Practices του LinkedIn

Ξεχωριστά, η επιτροπή ζήτησε από το LinkedIn πληροφορίες σχετικά με το εάν συμμορφώνεται με την απαγόρευση του DSA για στόχευση διαφημίσεων σε άτομα με βάση ευαίσθητους τύπους προσωπικών δεδομένων, όπως ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η φυλή και οι πολιτικές απόψεις.

Οι επιπτώσεις στο eCommerce

Ο έλεγχος της ΕΕ για τον χειρισμό του AI από τις μεγάλες τεχνολογίες και των κινδύνων που ελλοχεύουν, συμπεριλαμβανομένης της παραπληροφόρησης, σηματοδοτεί πιθανές επιπτώσεις στο eCommerce. Οι αυστηρότερες ρυθμίσεις και οι εξονυχιστικοί έλεγχοι μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερο κόστος συμμόρφωσης λόγω των βαρέων προστίμων και σε αναθεωρήσεις των καταχωρήσεων προϊόντων και των διαφημιστικών καμπανιών. Ωστόσο, αν οι εταιρείες λάβουν τα απαραίτητα μέτρα, τα brands θα μπορούσαν επίσης να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών μέσω των μέτρων ασφάλειας και των κοινών πρακτικών eCommerce.