Τι είναι το Shopify Flow και πώς θα σου αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες

Εάν ψάχνετε τρόπο να αυτοματοποιήσετε τις επαναλαμβανόμενες διαδικασίες για το online store σας και διαθέτετε το κατάλληλο πακέτο Shopify, τότε υπάρχει τρόπος. Εξοικονομήστε χρόνο και κόπο από τους εργαζόμενους σας ή από εσάς με το Shopify Flow, το οποίο αναλαμβάνει τις κουραστικές εργασίες. Από σημαντικές δουλειές όπως η λήψη κρίσιμων επιχειρηματικών επιλογών και η οργάνωση καμπανιών marketing μέχρι χειροκίνητες εργασίες όπως η επισήμανση των καταναλωτών με βάση την τιμή της παραγγελίας τους ή η αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων στην ομάδα σας.

Μπορείτε να αυτοματοποιήσετε τέτοιες λειτουργίες αντί να ξοδεύετε ώρες για να τμηματοποιείτε τους καταναλωτές σας χειροκίνητα ή να ενημερώνετε τους υπαλλήλους σας για τα νέα προϊόντα. Η εφαρμογή θα διεκπεραιώσει αυτόματα όλες τις δουλειές σας χωρίς πρόσθετη εισαγωγή.

Τι είναι το Shopify Flow;

Το Shopify Flow είναι μια εφαρμογή με ισχυρές δυνατότητες αυτοματοποίησης που επιτρέπει στους πωλητές να αυτοματοποιούν εύκολα τις διαδικασίες από το backend, με σκoπό την αύξηση της αποδοτικότητας και τη δυνατότητα να επικεντρωθούν σε άλλες πτυχές της επιχείρησης. Η εφαρμογή είναι κατάλληλη και για αρχάριους καθώς δεν απαιτεί γνώσεις κώδικα ή developing και διαθέτει ένα φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον εργασίας.

Μέσα από κατασκευή προσαρμοσμένων ροών με λίγα κλικ, Μπορείτε να δημιουργήσετε μια αυτοματοποιημένη ακολουθία ενεργειών που πραγματοποιούνται ως απάντηση χρησιμοποιώντας στοιχεία, όπως triggers, conditions και actions. Μπορείτε να βρείτε την εφαρμογή στο Shopify app store και μπορείτε να μεταβαίνετε άμεσα στην εφαρμογή απλά αναζητώντας την μέσα από το Shopify admin search bar.

Shopify admin search bar: Τρόποι για να το αξιοποίησεις
To Shopify admin search bar είναι μια δυνατή μα αρκετά υποτιμημένη λειτουργία. Μάθε όλους του τρόπους με τους οποίους μπορείς να το αξιοποιήσεις.

Είναι διαθέσιμη για τους χρήστες των πακέτων Basic, Shopify, Advanced και Shopify Plus, απλά διαφέρουν μερικά από τα χαρακτηριστικά ανάμεσα στα διάφορα πακέτα και δεν κοστίζει κάτι καθώς η χρήση του είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Γιατί αξίζει να το χρησιμοποιήσετε;

Το Shopify Flow έχει στόχο να σας διευκολύνει και να αυτοματοποιείτε σχεδόν οποιαδήποτε επιχειρηματική διαδικασία. Παρακάτω θα δούμε ορισμένα οφέλη που προσφέρει:

1. Διαχειριστείτε γρήγορα και εύκολα την επιχείρησή σας

Ένα από τα πιο εμφανή πλεονεκτήματα είναι ότι σας εξοικονομεί χρόνο, αυτοματοποιώντας κουραστικές, επαναλαμβανόμενες καθημερινές λειτουργίες. Η λαϊκη παροιμία λέει ότι "ο χρόνος είναι χρήμα" και η λειτουργία βοηθάει με τις εξής πτυχές:

👉 Έλεγχος αποθεμάτων
◾ Προσθέστε tags σε προϊόντα με χαμηλή τιμή ή εκτός αποθέματος.
◾ Αφαιρέστε είδη εκτός αποθέματος από το κατάστημά σας.
◾ Ρυθμίστε ένα εσωτερικό email να αποστέλλεται όταν το απόθεμα πέφτει κάτω από ένα καθορισμένο όριο.

Shopify email: Τι είναι και πώς θα το αξιοποιήσετε
It’s a bird, it’s a plane, it’s... Shopify email και θα γίνει ο ήρωας που ψάχνατε για το email marketing. Μάθετε ό,τι χρειάζεστε εδώ.

👉 Καμπάνιες προώθησης
◾ Παρακολουθήστε πόσο αποτελεσματικοί είναι οι κωδικοί προσφορών.
◾ Ρυθμίστε εσωτερικές ειδοποιήσεις που θα αποστέλλονται όταν οι καταναλωτές πραγματοποιούν μεγάλες παραγγελίες.
◾ Συνδεθείτε με εφαρμογές επιβράβευσης τρίτων για να προσθέσετε περισσότερες λειτουργίες.

👉 Πελάτες
◾ Οι πελάτες αναγνωρίζονται μέσα από τα δημογραφικά και προσωπικά τους στοιχεία.
◾ Μπορείτε να παρακολουθείτε όσους έχουν λάβει σημαντικές επιστροφές χρημάτων.
◾ Μπορείτε να κατηγοριοποιήσετε τους πελάτες σε κατηγορίες με βάση τις δαπάνες τους.

👉 Παραγγελίες
◾ Στείλτε email στους υπαλλήλους σας όταν πραγματοποιείται μια παραγγελία ή όταν εκδίδεται μια επιστροφή χρημάτων.
◾ Λάβετε ειδοποιήσεις όταν οι παραγγελίες είναι εξαιρετικά υψηλές.
◾ Προσφέρετε συστήματα ετικετών για παραγγελίες που χρησιμοποιούν δωροκάρτες.

👉 Προϊόντα
◾ Προσθέστε αυτόματα νέα προϊόντα σε collection με βάση λέξεις-κλειδιά στην περιγραφή του προϊόντος.

2. Μειώστε τα επαναλαμβανόμενα καθήκοντα

Το κατάστημά σας μπορεί να διαχειρίζεται χειροκίνητα καθήκοντα και διαδικασίες με μικρό προσωπικό και όγκο παραγγελιών.

Χρησιμοποιήστε τη δύναμη των triggers και actions με όρους στο Shopify Flow για να είστε πολύ συγκεκριμένοι σχετικά με το τι θέλετε να αυτοματοποιήσετε. Με τους διάφορους κανόνες που θα ορίσετε για το eshop σας θα έρχεται και μια πληθώρα επιδιωκόμενων αποτελεσμάτων, μειώνοντας έτσι το φόρτο εργασίας των εργαζομένων αλλά και το χρόνο που αφιερώνετε σε διαδικασίες που είναι επαναλαμβανόμενες όπως η άντληση δεδομένων από Shopify φόρμες ερευνών ή στοιχείων πελατών.

Shopify Forms:Τι είναι και πώς βοηθούν ένα eshop
Πώς να χρησιμοποιήσετε τα Shopify Forms σε ένα eshop

3. Μειώνεται η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους

Αρκετές παρασκηνιακές διαδικασίες και σημεία επαφής για κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή που πραγματοποιούνται συχνά γίνονται με το χέρι ενός υπαλλήλου.

Απόθεμα, παραγγελίες, αποστολές, ενημέρωση πολλαπλών ομάδων, πρόληψη απάτης: Αυτά είναι πολλά δεδομένα που πρέπει να παρακολουθούνται χειροκίνητα και καθώς τις αυτοματοποιείτε μπορείτε να αποφύγετε πιθανά λάθη που μπορούν να προκύψουν από τη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων.

Μπορείτε να ολοκληρώνετε εργασίες, όπως η προσωρινή απόκρυψη σελίδων όταν ένα προϊόν εξαντλείται από το απόθεμα, σε πραγματικό χρόνο χωρίς κανείς να κουνήσει το δαχτυλάκι του ή να αγχωθεί να το κάνει άμεσα εάν έχει ένα ήδη σημαντικό όγκο task να ολοκληρώσει. Το πιο σημαντικό είναι ότι με το Shopify Flow οι πωλητές μπορούν να είναι ήσυχοι και να κάνουν άλλες συνηθισμένες δραστηριότητες όπως να ασχοληθούν με την εξυπηρέτηση πελατών.

Τι είναι το Shopify Inbox και ποια τα χαρακτηριστικά του
Shopify Inbox: Μιλήστε με τους πελάτες εύκολα και διαχειριστείτε την υποστήριξη του eshop σας χωρίς κόπο.

Τα κύρια συστατικά του Shopify Flow

Σε μια ροή εργασίας (workflow) τα τρία κύρια συστατικά του Shopify Process Flow τα οποία θα εξηγήσουμε παρακάτω είναι:

​👉 Triggers: Είναι ένα συμβάν που εκκινεί μια ροή εργασίας, οτιδήποτε δηλαδή συμβαίνει στο κατάστημά σας ή σε μια εφαρμογή. Κάθε φορά που συμβαίνει το προκαθορισμένο συμβάν και πληροί όλες τις συνθήκες που έχετε ορίσει, η ενέργεια θα γίνετε στο κατάστημά σας.

👉 Conditions: Μια συνθήκη καθορίζει αν μια ενέργεια θα γίνει ή όχι στο κατάστημά σας ή σε μια εφαρμογή. Μπορείτε να ορίσετε τις συνθήκες όπως θέλετε.

👉 Actions: Μια ενέργεια είναι μια αλλαγή που γίνεται αμέσως στον ιστότοπο του καταστήματός σας ή σε μια εφαρμογή, εάν ικανοποιείται μια προκαθορισμένη συνθήκη.

Σκέψεις γύρω από τη δημιουργία μιας ροής εργασίας

Πριν δημιουργήσετε ένα workflow, εξετάστε τις ακόλουθες σκέψεις:

◾ Οι ροές εργασίας εκτελούνται το συντομότερο δυνατό. Παρόλα αυτά μπορεί να αργήσει να ολοκληρωθεί καθώς δεν υπάρχει καθορισμένο χρονικό διάστημα που χρειάζεται από ένα έναυσμα έναρξης μέχρι την εκπλήρωση.

◾ Οι παραγγελίες και οι draft παραγγελίες αντιμετωπίζονται ξεχωριστά από τη ροή. Οι συνθήκες που επηρεάζουν τις παραγγελίες δεν επηρεάζουν τις draft παραγγελίες και τούμπαλιν. Μόνο έαν μια draft παραγγελία μετατραπεί σε παραγγελία, τότε εφαρμόζονται τα workflow που επηρεάζουν τις παραγγελίες.

◾ Τα workflow με συνθήκες που περιλαμβάνουν ετικέτες ενδέχεται να μην λειτουργούν εάν υπάρχουν περισσότερες από 250 ετικέτες που σχετίζονται με μια παραγγελία, το προϊόν ή τον πελάτη.

◾ Όλες οι ροές εργασίας πρέπει να ξεκινούν με ένα έναυσμα από το Shopify Flow ή από μια εφαρμογή.

Δημιουργία ροής στο Shopify Flow

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ροή εργασιών σε μια ελεύθερη μορφή καμβά ή με τη βοήθεια ενός έτοιμου template. Συγκεντρώσαμε παρακάτω τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθείσετε για να δημιουργήσετε μια απλή ροή εργασίας, με ένα έναυσμα, μια συνθήκη και μια ενέργεια.

1. Στο Shopify admin, μεταβείτε στις Ρυθμίσεις > Εφαρμογές και κανάλια πωλήσεων.
2. Επιλέξτε την εφαρμογή του Shopify Flow.
3. Κάντε κλικ στην επιλογή Open app.
4. Επιλέξτε το Create workflow.
5. Κάντε κλικ στην επιλογή Select a trigger και κατόπιν επιλέξτε το trigger που ξεκινά το workflow.
6. Κάντε κλικ στην επιλογή Output για να δημιουργήσετε ένα νέο βήμα. Κάντε κλικ στην επιλογή Condition και, στη συνέχεια, επιλέξτε τη συνθήκη που πρέπει να ικανοποιείται πριν από την εκτέλεση των ενεργειών.
7. Κάντε κλικ στo Then > Condition για να επιλέξετε την ενέργεια που θα εκτελεστεί εάν η συνθήκη που ορίσατε ισχύει.
8. Κάντε κλικ στο Then > Action και επιλέξτε την ενέργεια που εκτελείται με βάση τα αποτελέσματα της συνθήκης.
Προαιρετικά: κάντε κλικ στο Otherwise για να προσθέσετε επιπλέον ενέργειες.
9. Κάντε κλικ στο New Workflow και εισαγάγετε έναν τίτλο στο workflow σας.
10. Επιλέξτε το Turn on workflow για να θέσετε τη ροή εργασίας σε λειτουργία.

Το ίδιο το Shopify σας διευκολύνει να εξοικειωθείτε με την εφαρμογή μέσα από ένα free course το οποίο σας εξηγεί πως θα φτιάξετε και θα επεξεργαστείτε τα workflow σας, πώς θα τα παρακολουθείτε και πώς θα συνδέσετε και άλλες εφαρμογές.

Το Shopify Flow μπορεί να γίνει ένας πολύ ισχυρός σύμμαχος για την καθημερινότητα σας που θα αναλάβει τον χρονοβόρο και επαλαμβανόμενο φόρτο εργασιών αντί εσάς και θα το κάνει με μεγάλη ευχαρίστηση!