Το Shopify βοηθά τους εμπόρους να επεκτείνουν την επιχείρησή τους σε ένα παγκόσμιο κοινό, να πωλούν σε πολλές χώρες και να κλιμακώνονται διεθνώς. Με το Shopify Markets, μπορείτε να ρυθμίσετε πολλαπλές γλώσσες, διεθνείς τιμές, domains, συγκεκριμένες αγορές και πολλά άλλα. Δημιουργώντας εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών, θα μπορέσετε να επεκταθείτε διεθνώς.
Τι είναι το Shopify Markets;
Το Shopify Markets επιτρέπει στους εμπόρους ηλεκτρονικού εμπορίου να επεκτείνουν εύκολα τα eshop τους για να προσεγγίσουν διεθνείς αγορές χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσουν νέες και ξεχωριστές εκδοχές ενός καταστήματος.
Η λειτουργία του ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 και αποτέλεσε μια σημαντική αναβάθμιση, η οποία εισήχθη για να διευκολύνει τις διαδικασίες τους διεθνούς εμπορίου και συνεχώς αναβαθμίζεται για να μεγιστοποιεί αυτά που μπορεί να προσφέρει στους εμπόρους.
Πώς λειτουργεί;
Στο Shopify, μια αγορά είναι μια ομάδα από μία ή περισσότερες περιοχές του κόσμου στις οποίες ένας έμπορος μπορεί να στοχεύσει για πωλήσεις. Αρχικά, επιλέγεται μια κύρια αγορά από τις διαθέσιμες στα Shopify Markets και κατόπιν, μπορεί να επιλέξει επιπλέον ανάλογα με το πλάνο που έχει επιλέξει.
- Pause and Build - 3
- Shopify Starter - 3
- Basic Shopify - 3
- Shopify - 3
- Advanced Shopify - συμπλεριλαμβάνονται 3, έως 50 μάξιμουμ
- Shopify Plus - 50

Κάθε πωλητής λοιπόν μπορεί να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες του τόσο το πλάνο όσο και τις επιμέρους αγορές στις οποίες θέλει να επεκταθεί. Σε κάθε αγορά ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μια διεύθυνση αποστολής στο checkout που είναι διαθέσιμη σε αυτή τη συγκεκριμένη αγορά.

Ποιες είναι οι κύριες δυνατότητες που προσφέρει;
Επλογή διαφορετικού νομίσματος
Το Shopify Markets σας επιτρέπει να επιλέξετε ανάμεσα από 136 διαφορετικά διεθνή νομίσματα για την αγορά που έχετε επιλέξει, ώστε να επιτρέψετε στους διεθνείς πελάτες και την κοινότητά σας να κάνουν αγορές στο νόμισμα προτίμησής τους και να παρέχετε μια συνεπή εμπειρία αγορών εμπνέοντας εμπιστοσύνη.
Η πώληση σε τοπικό νόμισμα μπορεί να μειώσει το ποσοστό cart abandonment μιας και όταν οι πελάτες καλούνται να ολοκληρώσουν αγορά σε διαφορετικό νόμισμα δυσκολεύονται περισσότερο.
Ορισμός γλώσσας προτίμησης
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για localization μέσω του Shopify Markets ώστε το κατάστημά σας να μεταφράζεται στη μητρική της κάθε αγοράς. Ένα σωστά μεταφρασμένο κατάστημα κάνει τους αγοραστές να νιώθουν πιο άνετα και τους ωθεί πιο εύκολα να ολοκληρώσουν μια αγορά.
Μέσα από το admin αλλά και με ενσωματωμένες εφαρμογές μετάφρασης τρίτων, μπορείτε να ορίσετε πολλαπλές γλώσσες για καλύτερη εξυπηρέτηση, εξαλείφοντας ταυτόχρονα και την ανάγκη για δημιουργία ξεχωριστών καταστημάτων για κάθε χώρα ή περιοχή. Μπορείτε να ορίσετε γλώσσες που αφορούν ένα τοπικό domain, συνδυάζοντας το με το νόμισμα, την τιμολόγηση και το μοναδικό περιεχόμενο, ώστε να μπορείτε να προσφέρετε μια εξατομικευμένη εμπειρία.

Προσαρμοσμένο domain name
H κατάληξη του domain είναι σημαντική καθώς εκτός εμπιστοσύνη στους πελάτες, επιτρέπει και τη συσχέτιση με μια συγκεκριμένη γλώσσα και χώρα για να προσφέρουν μια αυθεντική εμπειρία στους διεθνείς πελάτες. Τα domain ορίζουν προεπιλογές τιμολόγησης και γλώσσας ειδικά για κάθε αγορά στην οποία στοχεύουν κάνοντας έτσι πιο πιθανές τις μετατροπές.
Υπάρχουν τρεις τύποι επιλογών domain που έχετε στο πλαίσιο του Shopify Markets:
◾ Μοναδικά ονόματα ανά αγορά όπως .com για ΗΠΑ, .gr για Ελλάδα, co.uk για το Ηνωμένο Βασίλειο κλπ.
◾ Διατήρηση του αρχικού domain με προσθήκη subdomain, όπως για παράδειγμα fr.yourshop.com για τη Γαλλία.
◾ Χρήση υποφακέλων που μπορεί να έχουν περισσότερα οφέλη SEO, όπως yourshop.com/es-es για την Ισπανία.
Διαχείριση traffic στα διάφορα Shopify Markets
Η διασφάλιση ότι οι πελάτες κατευθύνονται στη σωστή αγορά σε ένα κατάστημα Shopify είναι σημαντική, αυτό τους επιτρέπει να δουν τις σωστές τιμές, το περιεχόμενο και την προσφορά για την περιοχή τους. Οι πωλητές λοιπόν θα πρέπει να κατευθύνουν τους πελάτες στη συγκεκριμένη διεύθυνση URL μέσα από κανάλια marketing και ads.
Το Shopify Markets δημιουργεί επίσης σωστές ετικέτες HREFLANG στον κώδικα για να πει στις μηχανές αναζήτησης ποια διεύθυνση είναι για μια συγκεκριμένη αγορά, αποτρέποντας έτσι την εμφάνιση λανθασμένων διευθύνσεων URL. Τέλος, εάν ένας πελάτης προσγειωθεί στη λανθασμένη διεύθυνση URL ή έκδοση του καταστήματος, το Markets θα εμφανίσει ένα αναδυόμενο παράθυρο που θα ρωτήσει τον πελάτη εάν επιθυμεί να προχωρήσει στο σωστό κατάστημα για την περιοχή του.

Αυτόματη προσαρμογή δασμών και φόρων
Μέσα από τη λειτουργία αυτή οι πωλητές μπορούν να ρυθμίζουν, να υπολογίζουν και να συλλέγουν αυτόματα τους εκτιμώμενους φόρους και δασμούς στο checkout ώστε να υπάρχει σαφήνεια κόστους και να μην προκύπτει επιβάρυνση με απροσδόκητες χρεώσεις κατά την παράδοση.
Ορισμός μεθόδων πληρωμής & έλεγχος τιμών
Με το Shopify Markets, οι έμποροι μπορούν να παρέχουν στους πελάτες τις μεθόδους πληρωμής που έχουν συνηθίσει, με μεγαλύτερο έλεγχο της διεθνούς στρατηγικής τιμολόγησης, ορίζοντας συγκεκριμένες τιμές ανά αγορά. Οι επιλογές μεθόδων πληρωμής μπορούν να ποικίλλουν ευρέως, από χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, μέχρι τραπεζικές μεταφορές και εφαρμογές τρίτων, όπως το Shopify POS και το Paypal.
Όπως και με το νόμισμα, η χρήση οικείων μεθόδων πληρωμής είναι εκείνη που μπορεί να επηρεάσει την τελική απόφαση. Οι χρεώσεις του πωλητή για τη χρήση εναλλακτικού παρόχου πληρωμών είναι 1,5% ανά συναλλαγή, με χρέωση 2% ανά παραγγελία όταν γίνεται μετατροπή νομίσματος.
Διαχείριση αποθεμάτων
Εφόσον διαθέτετε απόθεμα σε διαφορετικές τοποθεσίες μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίζεται το ανάλογο απόθεμα στην αντίστοιχη περιοχή. Για παράδειγμα, αν έχετε αποθήκες στην Γαλλία και στις Ηνωμένες Πολιτείες και έχετε μια ρύθμιση όπου η γαλλική αποθήκη αποστέλλει μόνο στην Ευρώπη και η αμερικανική αποθήκη αποστέλλει μόνο στη Βόρεια Αμερική, οι αγοραστές στην Ευρώπη θα βλέπουν μόνο τα αποθέματα της γαλλικής αποθήκης.
Έτσι, θα διασφαλίζεται η κατάλληλη διαχείριση των αποθεμάτων και θα αποφεύγεται η υπερπώληση ορισμένων προϊόντων όταν έχετε πολλαπλές αποθήκες σε διαφορετικές αγορές. Το Shopify Locations επιτρέπει στους εμπόρους να αναθέτουν αποθέματα σε διαφορετικά μέρη και μπορείτε να αναθέσετε σε διαφορετικές τοποθεσίες να προμηθεύονται από διαφορετικές τοποθεσίες του Shopify.
Διαφορετική τιμολόγηση και διαθεσιμότητα ανά αγορά
Το Shopify Markets επιτρέπει στους εμπόρους να προσφέρουν μοναδική τιμολόγηση ανά αγορά, η οποία μπορεί να είναι μέσω συναλλαγματικών ισοτιμιών, ποσοστιαίας αύξησης ή μείωσης ή εντελώς προσαρμοσμένης τιμολόγησης προϊόντων ανά αγορά.
Επίσης, τα brand μπορεί να διαθέτουν διαφορετικές σειρές προϊόντων για διαφορετικές περιοχές. Αυτό μπορεί να οφείλεται στη διαθεσιμότητα των προϊόντων ή στην επιμέλεια των σειρών που είναι προσαρμοσμένες σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Μέσα από το admin μπορείτε να δημοσιεύετε προϊόντα μόνο σε συγκεκριμένες αγορές.

Οι περιορισμοί
Φυσικά, υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στη χρήση του Shopify Markets. Παρόλο που αυτά τα μειονεκτήματα είναι λιγότερα και λιγότερο σημαντικά από τα οφέλη που προσφέρει.
Αρχικά, ορισμένες από τις λειτουργίες είνα διαθέσιμες αποκλειστικά στη Pro εκδοχή που είναι επί πληρωμή. Χαρακτηριστικά όπως πρόσθετες μέθοδοι πληρωμής, πιο απρόσκοπτη επεξεργασία δασμών, προπληρωμένα έξοδα αποστολής, συμμόρφωση με τους φόρους και τους δασμούς και πρόληψη της απάτης είναι διαθέσιμα μόνο μέσω του Shopify Markets Pro.
Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι επί του παρόντος δεν είναι ρυθμισμένο για τη μετάφραση σελίδων σε ορισμένες διαλέκτους όπως για παράδειγμα, κινέζικα (απλοποιημένα ή παραδοσιακά) ή πορτογαλικά (βραζιλιάνικα ή τυποποιημένα). Όταν λοιπόν ξεκινάτε τη ρύθμιση του καταστήματος καλό είναι να ελέγξετε εάν η γλώσσα της συγκεκριμένη αγόρας που στοχεύετε είναι διαθέσιμη.
Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις οι μετατροπές και χρεώσεις ανά παραγγελία μπορεί να γίνουν αρκετά ακριβές.
Με την παγκοσμιοποίηση να επιταχύνεται με εκθετικό ρυθμό, η ανάπτυξη των επιχειρήσεων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σωστή οργάνωση του διεθνούς εμπορίου. Το Shopify Markets προσφέρει μια all-in-one πλατφόρμα για να κάνει τις διεθνείς πωλήσεις πιο εύκολες από ποτέ.