Τα 12 tips για βελτίωση του checkout στο online store σου
Η βελτίωση του checkout είναι σημαντική για την ενίσχυση των πωλήσεων σε οποιαδήποτε επιχείρηση eCommerce. Παρά το γεγονός ότι διαθέτουν ένα εξαιρετικό προϊόν και ένα καλά σχεδιασμένο eshop, πολλοί online λιανοπωλητές χάνουν δυνητικούς πελάτες λόγω μιας κακής εμπειρίας αγοράς.
Μελέτες δείχνουν ότι περίπου το 70% των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθι τους πριν ολοκληρώσουν μια αγορά, συχνά λόγω μιας περίπλοκης ή απογοητευτικής διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς. Αυτή η σημαντική απώλεια υπογραμμίζει τη σημασία της βελτίωσης και της απλοποίησης της διαδικασίας checkout για τη μετατροπή περισσότερων επισκεπτών σε πελάτες που πληρώνουν.
Η αποτελεσματική βελτίωση του checkout μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις και βελτιωμένη ικανοποίηση των πελατών.
Ποια είναι η διαδικασία του Checkout στο eCommerce
Η επιτυχία στο eCommerce εξαρτάται από την ομαλή καθοδήγηση των επισκεπτών από το απλό ενδιαφέρον στην πραγματοποίηση μιας αγοράς. Αν κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης αγοράς, μπορεί να σημαίνει απώλεια της πώλησης. Η διαδικασία του checkout περιλαμβάνει τα βήματα που κάνει ένας πελάτης για να ολοκληρώσει μια online αγορά:
- Καλάθι αγορών (Shopping Cart): Οι πελάτες εξετάζουν τα επιλεγμένα προϊόντα τους, ενημερώνουν τις ποσότητες και αφαιρούν ή προσθέτουν προϊόντα. Το καλάθι δείχνει το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής.
- Πληροφορίες πελάτη: Οι πελάτες εισάγουν προσωπικά στοιχεία όπως όνομα και email. Μια επιλογή αγοράς επισκεπτών ή γρήγορη σύνδεση για πελάτες που επιστρέφουν μπορεί να επιταχύνει αυτό το βήμα.
- Λεπτομέρειες αποστολής: Οι πελάτες παρέχουν τη διεύθυνση αποστολής τους και επιλέγουν μια επιλογή παράδοσης. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσφέρουν διαφορετικές επιλογές αποστολής και παράδοσης.
- Πληροφορίες πληρωμής: Οι πελάτες επιλέγουν έναν τρόπο πληρωμής, όπως πιστωτική κάρτα ή digital wallet, και εισάγουν τα απαραίτητα στοιχεία για την πληρωμή.
- Έλεγχος παραγγελίας: Οι πελάτες ελέγχουν όλες τις λεπτομέρειες της παραγγελίας—αντικείμενα, αποστολή και πληρωμή—προτού επιβεβαιώσουν για την αποφυγή σφαλμάτων.
Επιβεβαίωση παραγγελίας: Μετά την πληρωμή, οι πελάτες λαμβάνουν μια επιβεβαίωση με μια περίληψη της παραγγελίας τους και, εάν υπάρχει, έναν αριθμό παρακολούθησης (tracking number).
Τα καλύτερα tips για βελτίωση του checkout
Η βελτίωση του checkout είναι σημαντική για τη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού και την αύξηση των μετατροπών. Κάνοντας τη διαδικασία προς το ταμείο ομαλή και φιλική προς το χρήστη, μπορείτε να ενισχύσετε τις πωλήσεις και την ικανοποίηση των πελατών.
Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς:
Επιτρέψτε την ολοκλήρωση αγοράς επισκεπτών
Η δυνατότητα ολοκλήρωσης αγοράς από guests συμβάλλει στη βελτίωση του checkout καθώς οδηγεί στη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού, απλοποιώντας τη διαδικασία αγοράς. Πολλοί πελάτες προτιμούν να μην δημιουργούν λογαριασμό, ειδικά για εφάπαξ αγορές. Προσφέροντας guest checkout, διευκολύνετε τους αγοραστές να ολοκληρώσουν γρήγορα τις συναλλαγές τους, βελτιώνοντας τα ποσοστά μετατροπών.
Προσφέρετε δωρεάν αποστολή
Η δωρεάν αποστολή είναι ένα σημαντικό κίνητρο για τους online αγοραστές. Η επισήμανση των επιλογών δωρεάν αποστολής κατά το ταμείο μπορεί να ενθαρρύνει τους πελάτες να ολοκληρώσουν τις αγορές τους και να οδηγήσει σε βελτίωση του checkout. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω ενός συγκεκριμένου ποσού, καθώς αυτό μπορεί επίσης να αυξήσει τη μέση αξία παραγγελίας.
Παρέχετε πολλαπλές επιλογές πληρωμής και αποστολής
Οι πελάτες εκτιμούν ότι έχουν μια ποικιλία τρόπων πληρωμής και αποστολής για να διαλέξουν. Η προσφορά επιλογών όπως πιστωτικές κάρτες, ψηφιακά πορτοφόλια και υπηρεσίες Buy Now, Pay Later, μαζί με διαφορετικές ταχύτητες αποστολής, μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση του checkout, να μειώσει την εγκατάλειψη του καλαθιού και να καλύψει διαφορετικές προτιμήσεις.
Χρησιμοποιήστε Google Auto-Address
Η ενσωμάτωση της Αυτόματης Συμπλήρωσης της Google στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς επιταχύνει την εισαγωγή διεύθυνσης και μειώνει τα σφάλματα. Αυτή η λειτουργία προτείνει και συμπληρώνει αυτόματα τα στοιχεία διεύθυνσης, καθιστώντας τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς πιο γρήγορη και ακριβή, ειδικά σε κινητές συσκευές.
Ενσωματώστε το Checkout με 1 κλικ
Το ταμείο με 1 κλικ (1-click checkout) είναι μια δυνατότητα που επιτρέπει στους πελάτες να ολοκληρώσουν μια αγορά με ένα μόνο κλικ. Αποθηκεύει τις πληροφορίες πληρωμής και αποστολής, ώστε να μην χρειάζεται να τις εισάγουν ξανά για μελλοντικές αγορές, καθιστώντας τη διαδικασία ταχύτερη και ευκολότερη. Αυτό μειώνει τον αριθμό των βημάτων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής, ελαχιστοποιώντας τις τριβές και αυξάνοντας τα ποσοστά μετατροπής, ιδιαίτερα για επαναλαμβανόμενους πελάτες, οδηγώντας σε βελτίωση του checkout.
Εισάγετε σήματα ασφαλείας
Η εμφάνιση σημάτων ασφαλείας κατά την ολοκλήρωση αγοράς δημιουργεί εμπιστοσύνη στους πελάτες. Η επίδειξη πιστοποιητικών SSL, logo πληρωμών και αξιολογήσεων πελατών καθησυχάζει τους αγοραστές ότι οι πληροφορίες τους είναι ασφαλείς, μειώνοντας τις πιθανότητες εγκατάλειψης του καλαθιού για λόγους ασφαλείας.
Κάντε το eshop mobile-friendly
Με τον αυξανόμενο αριθμό αγοραστών από κινητά, είναι σημαντικό να υπάρχει μια διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς φιλική προς τα κινητά. Βεβαιωθείτε ότι το eshop σας αποκρίνεται, με γρήγορους χρόνους φόρτωσης και ευδιάκριτα κουμπιά, για να παρέχει μια ομαλή εμπειρία στους χρήστες κινητών.
Μειώστε τα πεδία συμπλήρωσης
Απλοποιήστε τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς ελαχιστοποιώντας τα πεδία που πρέπει ο χρήστης να συμπληρώσει. Ζητήστε μόνο βασικές πληροφορίες, όπως όνομα, διεύθυνση και στοιχεία πληρωμής. Η μείωση της πολυπλοκότητας των φορμών μπορεί να μειώσει την εγκατάλειψη του καλαθιού, να βελτιώσει την ικανοποίηση των χρηστών και να οδηγήσει σε βελτίωση του checkout.
Προσφέρετε υποστήριξη live chat και chatbots
Η παροχή υποστήριξης live chat και chatbots κατά την ολοκλήρωση αγοράς βοηθά στην αντιμετώπιση των ερωτήσεων των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Τα chatbots μπορούν να χειριστούν τις συχνές ερωτήσεις άμεσα, ενώ το live chat προσφέρει προσωποποιημένη βοήθεια για πιο περίπλοκα ζητήματα. Αυτός ο συνδυασμός αποτρέπει πιθανές αποβολές επιλύοντας αμφιβολίες ή ζητήματα αμέσως, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής.
Εισάγετε τα ψυχολογικά ερεθίσματα στη στρατηγική πωλήσεων
Χρησιμοποιήστε ψυχολογικούς παράγοντες όπως η επείγουσα ανάγκη, η έλλειψη και το *social proof για να ενθαρρύνετε τους αγοραστές να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Για παράδειγμα, η εμφάνιση χαμηλών επιπέδων αποθεμάτων ή προσφορών περιορισμένου χρόνου μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερες αποφάσεις και να ενισχύσει τις πωλήσεις.
Ενσωματώστε Cross-Sell και Upsell στρατηγικές
Βελτιστοποιήστε το ταμείο σας προσφέροντας σχετικές Cross-Sell και Upsell πωλήσεις. Προτείνετε συμπληρωματικό προϊόν ή upgraded προϊόντα για την αύξηση της μέσης τιμής παραγγελίας. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία αγορών και οδηγεί σε βελτίωση του checkout αλλά και αυξάνει τα έσοδα.
Υπενθυμίστε στους αγοραστές γιατί ψωνίζουν από εσάς
Ενισχύστε την πρόταση αξίας του brand σας κατά την ολοκλήρωση αγοράς. Υπενθυμίστε στους πελάτες τα πλεονεκτήματα της αγοράς από εσάς, όπως η υποστήριξη ενός σκοπού, η εγγύησης ποιότητας ή η παροχή άριστης εξυπηρέτησης πελατών. Αυτό βοηθά στη μείωση των δεύτερων σκέψεων και ενθαρρύνει την ολοκλήρωση της αγοράς.
Η σημασία της βελτίωσης του checkout
Η βελτίωση του checkout είναι απαραίτητη για κάθε online store που στοχεύει στην αύξηση των μετατροπών και στη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού. Εφαρμόζοντας τις στρατηγικές που αναφέρθηκαν, μπορείτε να δημιουργήσετε μια άμεση, φιλική προς το χρήστη εμπειρία που ενθαρρύνει τους αγοραστές να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.
Καθώς οι online αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται, δίνοντας προτεραιότητα σε μια ομαλή και αποτελεσματική διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να παραμείνει ανταγωνιστική και να δημιουργήσει μόνιμες σχέσεις με τους πελάτες σας.