Η αύξηση της προβολής του brand σας και της διαδικτυακής παρουσίας σας είναι πολύ σημαντική ώστε να μπορούν εύκολα οι επισκέπτες να σας βρίσκουν. Η διατήρηση των πελατών στο site σας και το αυξημένο engagement είναι πιθανό να τους ενθαρρύνουν να προχωρήσουν σε προσθήκη προϊόντος στο καλάθι τους αλλά καμιά φορά χρειάζονται μια ακόμη ώθηση για να ολοκληρώσουν αυτήν τη συναλλαγή. Σε αυτό το εγχείρημα έρχονται να σας βοηθήσουν τα cart abandonment emails για Shopify.

Ποια η σημασία του cart abandonment για τα Shopify eshop;

Ένα τεράστιο κομμάτι από χαμένα έσοδα προκύπτει όταν ένα ποσοστό των επισκεπτών δεν ολοκληρώνουν την αγοραστική διαδρομή, δηλαδή προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι τους και κατόπιν, εγκαταλείπουν τη διαδικασία χωρίς να προχωρήσουν σε αγορά.

Το μέσο ποσοστό cart abandonment είναι πιθανότατα υψηλότερο από ό,τι περιμένατε, αγγίζοντας ένα ποσοστό της τάξης του 70,19%. Τι το προκαλεί όμως αυτό;

11 τρόποι για να μειώσετε το Shopify cart abandonment
Τα 11 βασικά tips για να μειώσετε το Shopify cart abandonment στο eshop σας.

Γιατί οι άνθρωποι εγκαταλείπουν τα καλάθια τους;

Αυτός ο υψηλός αριθμός cart abandonment προκύπτει ως αποτέλεσμα της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών καθώς αναζητούν και περιηγούνται στα διάφορα eshop: ψάχνουν για τα ίδια αντικείμενα σε διαφορετικά online store, συγκρίνουν τιμές, αποθηκεύουν αντικείμενα για επαναξιολόγηση αργότερα ή αναζητούν επιλογές δώρων. Μερικές από αυτές τις περιπτώσεις "εγκατάλειψης" είναι αναπόφευκτες. Ωστόσο, ορισμένοι άνθρωποι που εγκαταλείπουν τα καλάθια δεν χρειάζεται να αντιπροσωπεύουν χαμένα έσοδα και υπάρχουν μέτρα που μπορείτε να λάβετε για να τους πείσετε να ολοκληρώσουν αυτές τις αγορές.

Καλάθι αγορών ξεχασμένο στη γωνία ενός μπλε τοίχου

Τοπ πρακτικές cart abandonment emails για Shopify

Υπάρχουν διάφορες τακτικές που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να μειώσετε την εγκατάλειψη καλαθιών και εδώ θα εξετάσουμε αυτές που συνδέονται με το email marketing.

→ Αξιοποιήστε λογισμικό ή εφαρμογές email marketing

Μπορείτε να ανακαλύψετε πολλές επιλογές σε λογισμικό και εφαρμογές με δυνατότητες αυτοματοποίησης και βελτίωσης των λειτουργιών email marketing. Τα app αυτά λειτουργούν σαν βοηθοί για το eshop σας, καθιστώντας πιο εύκολη τη σύνδεση με τους ανθρώπους και μπορείτε να ετοιμάσετε αυτοματοποιημένες αποστολές που θα σας επιτρέψουν να στέλνετε υπενθυμίσεις στους χρήστες.

Τα 21 πιο hot Shopify apps για email marketing
Μαζεύουμε τα καλύτερα Shopify apps για email marketing που θα ενισχύσουν τη στρατηγική σας.

→ Σκεφτείτε εξαιρετικούς τίτλους

Ο τίτλος ενός email είναι η αρχή των πάντων καθώς είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ένας χρήστης και είναι το στοιχείο που επηρεάζει την απόφασή του να ανοίξει, να αγνοήσει ή να διαγράψει ένα email. Ετοιμάστε cart abandonment emails για Shopify με εύγλωττο και σαφές κείμενο για να δελεάσετε τον πελάτη σας να επιστρέψει.

Μερικά απλά, αποτελεσματικά παραδείγματα είναι οι γραμμές θέματος όπως "Ξεχάσατε κάτι;" ή "Κρατήσαμε το [όνομα προϊόντος] σας για περιορισμένο χρονικό διάστημα".

→ Υποστηρίξτε με ένα ελκυστικό preview text

Το preview text (ή προκεφαλίδα) είναι το σύντομο κείμενο που θα δουν κάτω από τη γραμμή θέματος πριν ανοίξουν το email. Μια ή δύο προτάσεις που προκύπτουν λογικά από τον τίτλο και το θέμα είναι καλή πρακτική. Είναι μια καλή ευκαιρία να σκεφτείτε δελεαστικά κείμενα που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε σε ένα γεμάτο inbox και θα ενθαρρύνουν τον παραλήπτη σας να ανοίξει το email.

Στα cart abandonment emails για Shopify προσπαθήστε να παραμείνετε εντός των 40 χαρακτήρων ώστε να μην κόβεται στα διάφορα μεγέθη οθονών. Μπορεί να φαίνεται μικρή λεπτομέρεια, αλλά ένα καλό preview text που συνοδεύεται από ένα καλογραμμένο τίτλο μπορεί να αυξήσει θεαματικά τα open rates.

47 eCommerce KPIs για ένα επιτυχημένο eshop
Ποια είναι τα eCommerce KPIs για ένα δυνατό και επιτυχημένο eshop και πώς να τα εφαρμόσετε αποτελεσματικά.

→ Βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματα είναι σαφή και στοχευμένα

Θέλετε ο παραλήπτης σας να καταλάβει αμέσως από ποιον προέρχεται το email (από εσάς) και γιατί το έλαβε (για να αγοράσει κάτι). Για να το πετύχετε αυτό, βεβαιωθείτε ότι το ύφος, η επωνυμία και τα μηνύματα ευθυγραμμίζονται με την ταυτότητα του brand σας και το eshop σας. Ο τίτλος και το preview text θα πρέπει επίσης να το υποστηρίζουν αυτό.

→ Συμπεριλάβετε εικόνες από τα αντικείμενα ενδιαφέροντος

Πιθανά ο υποψήφιος πελάτης σας έχει κάνει πρόσφατα "window shopping" σε διαφορετικά online store, οπότε και να δυσκολεύεται να θυμηθεί ποια από τα προϊόντα σας έχει εγκαταλείψει. Υπενθυμίστε στον πελάτη το αντικείμενο που άφησε πίσω μέσα από τα cart abandonment emails για Shopify! Δείξτε τους την εικόνα του προϊόντος και δελεάστε τους να επιστρέψουν.

Φάκελοι mail με κουδουνάκι που έχει δίπλα τον αριθμό ένα

→ Συμπεριλάβετε ένα ξεκάθαρο call to action (CTA)

Είναι σημαντικό να διευκολύνετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους επισκέπτες να επιστρέψουν κατευθείαν στο καλάθι αγορών ώστε να ολοκληρώσουν τη διαδικασία. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι με ένα σαφές call to action (CTA) που θα τους οδηγήσει απευθείας πίσω στο καλάθι για όσο το δυνατόν λιγότερο τριβή. Φράσεις όπως "ολοκληρώστε την αγορά σας", "αγοράστε τώρα" και "ολοκληρώστε το checkout σας" λειτουργούν καλά ως αποτελεσματικά CTA.

→ Προσφέρετε κίνητρα αγορών

Είναι σημαντικό στα cart abandonment emails για Shopify να προσφέρετε κάποιο κίνητρο για να οδηγείτε το κοινό να ολοκληρώνει τις αγορές του. Mην στέλνετε απλά έναν κωδικό έκπτωσης 10% σε όλους όσους αφήνουν κάτι στο καλάθι τους, καθώς υπάρχουν αγοραστές που μπορεί σκόπιμα να εγκαταλείψουν αντικείμενα ώστε να αποσπάσουν κάποια έκπτωση. Σκεφτείτε κάποια έκπτωση ή προσφορά δωρεάν αποστολής μόνο για τους αγοραστές που αγοράζουν για πρώτη φορά, για να τους ενθαρρύνετε να κάνουν την αγορά.

→ Δημιουργήστε μια σειρά πολλαπλών προγραμματισμένων αποστολών

Χτίστε μια στρατηγική για abandoned cart με προγραμματισμένες αποστολές συγκεκριμένες μέρες και ώρες. Είναι ένας αποδοτικός τρόπος για να μείνετε στο μυαλό των καταναλωτών και να ενισχύσετε τη σιγουριά τους γύρω από μια πιθανή αγορά που θα έκαναν. Η στρατηγική περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

Email 1: εντός μιας ώρας από την εγκατάλειψη του προϊόντος
Προτείνετε το πρώτο email να στέλνετε αρκετά άμεσα μετά το cart abandonment όταν ακόμη είναι πιθανή η αγορά στο μυαλό ενός αγοραστή και ίσως έχει αποσπαστεί η προσοχή του από κάποιο άλλο παράγοντα ή λόγω τεχνικού προβλήματος. Φροντίστε να μην δείχνετε πιεστικοί και συμπεριλάβετε στοιχεία επικοινωνίας ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας εάν τυχόν αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα.

Email 2: 24 ώρες μετά το cart abandonment
Δώστε λίγο χρόνο στον δυνητικό αγοραστή πριν επικοινωνήσετε με το επόμενο από τα cart abandonment emails για Shopify. Μπορεί να είχε μια δύσκολη μέρα ή να χρειάζεται χρόνο να αξιολογήσει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Επικοινωνήστε μαζί του 24 ώρες αργότερα και δημιουργήστε μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης.

Email 3: 5-7 ημέρες μετά το cart abandonment
Περισσότερες μέρες χωρίς αγορά, μικρότερη πιθανότητα αγορά σε αυτό το σημείο αλλά είναι το σωστό σημείο για να δώσετε ένα δυνατό κίνητρο με έκπτωση, δωρεάν αποστολή ή άλλη προσφορά. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως όμως - να είστε προσεκτικοί με τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τις εκπτώσεις για να αποφύγετε την κατάχρηση του συστήματος.

→ Προτείνετε προϊόντα

Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να ενσωματώσετε στην παραπάνω στρατηγική και να αξιοποιήσετε την προσέγγιση "μπορεί επίσης να σας αρέσει" θα μπορούσατε να δελεάσετε τον πελάτη να επιστρέψει, δείχνοντάς του παρόμοια προϊόντα με εκείνο για το οποίο έδειξε ενδιαφέρον αρχικά.

Άνδρας που ετοιμάζει στρατηγική abandonded cart

→ Προσαρμόστε τα cart abandonment emails για Shopify

Δημιουργήστε διαφορετικά κίνητρα και email για διάφορα segment του κοινού σας, ανάλογα με το στάδιο που βρίσκονται. Για παράδειγμα, ένας αγοραστής που αγοράζει για πρώτη φορά χρειάζεται οικοδόμηση εμπιστοσύνης στο brand και μπορεί να επηρεαστεί από μια έκπτωση, ενώ ένας επαναλαμβανόμενος αγοραστής μπορεί να αποτελέσει μέρος από μια VIP ενέργεια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα που έχετε στη διάθεσή σας στη βάση δεδομένων επαφών σας για να κατανοήσετε ομάδες πελατών, ώστε να μπορέσετε να προσαρμόσετε το μήνυμά σας κατάλληλα. Η χρήση του ονόματος του ατόμου είναι επίσης μια εξαιρετική πινελιά: η εξατομίκευση είναι το κλειδί.

Συνεπώς, αφιερώστε χρόνο για να δημιουργήσετε μια σειρά από email που θα παρακινούν για ολοκλήρωση των αγορών και θα σας επιτρέψουν να αποκομίσετε τα μέγιστα δυνατά έσοδα από το αναποφάσιστο κομμάτι των επισκεπτών σας.

Σίγουρες πρακτικτές που θα αυξήσουν την εμπιστοσύνη πελατών
Η εμπιστοσύνη πελατών είναι υψίστης σημασίας για τη βιωσιμότητα ενός eshop. Εδραιώστε τη με σίγουρες πρακτικές!

Εξτρά στρατηγικές για cart abandonment emails για Shopify

Μπορείτε να αναβαθμίσετε την email marketing στρατηγική σας ενσωματώνοντας επιπλέον σημεία που θα ενισχύσουν το μήνυμά σας:

  • Κριτικές πελατών: Ενσωματώστε εφαρμογές κριτικών για να προβάλλετε αυτόματα κριτικές προϊόντων στα email σας.
  • Διαδραστικά στοιχεία: Εξερευνήστε λειτουργίες για προηγμένη προσαρμογή, συμπεριλαμβανομένων δημοσκοπήσεων και ερευνών.
  • Gamified Popups: Προσθέστε μια διασκεδαστική πινελιά με παιχνιδοποιημένα αναδυόμενα παράθυρα για εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές.
  • Προγράμματα πιστότητας: Ενσωματώστε εφαρμογές για μια απρόσκοπτη εμπειρία προγράμματος πιστότητας στο κατάστημά σας Shopify.
  • Κοινωνικός αντίκτυπος: Εντείνετε το engagement με το brand σας με σκοπούς όπως η βιωσιμότητα ή η φιλανθρωπία. Για παράδειγμα, "Ολοκληρώστε την αγορά σας και θα δωρίσουμε το 5% στις προσπάθειες διάσωσης άγριων ζώων".
Shoppertainment: Ποια είναι η νέα τάση του eCommerce;
There is a new trend in town: Shoppertainment. Ποια είναι η νέα αυτή τάση και πώς θα την αξιοποιήσετε για μια συναρπαστική εμπειρία πελάτη;
Γραφικό με αποητευμένο καλάθι αγορών που κοιτάει κοπέλα με κάρτα να φεύγει

💡 Bonus tip: Αξιοποιήστε επιπλέον κάναλια εκτός από τα email

Να θυμάστε το ταξίδι αγορών ενός πελάτη δεν περιορίζεται μόνο σε ένα κανάλι και δεν θα έπρεπε να το σταματά η ροή των cart abandonment emails για Shopify.

Το email marketing θα πρέπει να είναι η καρδιά της στρατηγικής σας για το abandoned cart, αλλά μη φοβηθείτε να πειραματιστείτε προσθέτοντας SMS marketing ή push notifications στη διαδικασία.

Επειδή πρόκειται για κανάλια opt-in, ξέρετε ότι επικοινωνείτε με τους αγοραστές μέσω της μεθόδου της επιλογής τους. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις από τις ειδοποιήσεις push καταλαμβάνουν ένα μικρό μέρος από τη συνολική επιτυχία για τα abandoned cart. Αλλά σχεδόν όλοι όσοι κάνουν κλικ σε αυτά (πάνω από το 90%) πραγματοποιούν μια αγορά.